2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Vagrant Story segítségek (FAQ)

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Ez egy 2000-ben kiadott RPG játék, PlayStation 1-re jelent meg. Röviden összefoglalva: szintfejlődés,...

[ ÚJ TESZT ]

Ez egy 2000-ben kiadott RPG játék, PlayStation 1-re jelent meg.

Röviden összefoglalva: szintfejlődés, fegyverek, páncélok, kristályok, fegyver alkatrészek, varázsitalok, varázslatok, harci technikák, fegyverek kombinálása, trükkös főellenségek, amiknek meg kell fejteni a gyengeségeit, nagyrészt valósidejű harc, ellenfelek támadása testrészek szerint és valószínűség szerint.

Ha nincs PlayStation hozzá, akkor a lejátszásához epsxe emulátort ajánlok. Emulátorban a Pete's OpenGL2 Driver 2.7 videó plugint és Ethernal SPU Plugin 1.41-et ajánlom (nekem ezekkel ment jól, de gépfüggő is). Erősen ajánlott egy olyan gamepad, aminek a kiosztása hasonló a PlayStation kontrolleréhez.

Pluginokkal megrakott emulátor letölthető innen: "https://skydrive.live.com/?cid=0E71DFB027D8379D&id=E71DFB027D8379D!177" (ugye milyen könnyen megjegyezhető cím? (szarkazmus))

------------------------------------------------------------------

A játékot elsőre körülbelül 80%-ban lehet bejárni, csak a második végigjátszásra érhető el a többi hely.

A játék egyik legfontosabb része a speciális harci technikák (battle abilities), kétfelé van osztva, támadásra és védekezésre. Támadásnál, vagy amikor ránk vernek, egy szempillantásra megjelenik egy felkiáltójel, ha ilyenkor lenyomjuk a négyszög, kör vagy háromszög gombot, akkor aktiválódik az, amit a menüben beállítottunk. A menüben én csak a háromszöget és a négyszöget tettem rá valamelyik technikára, mivel a kör a támadás megkezdése gomb is, emiatt bezavar, ha azzal kell aktiválni.

Ezáltal például egy ütés után, be lehet még vinni egy plusz ütést, és rá például egy mannaszívás ütést. Van láncolat is, ha ügyesek vagyunk és sikerül mindig időben reagálni a felkiáltójelre, akkor elvileg a végtelenségig üthetünk egy ellenfelet még mielőtt meg tudna mozdulni. Legalább két különböző technikát kell hozzá felváltva használni, de sok ellenfélnél misst ad sokadjára, hiába találjuk el, egyébként nem könnyű pontosan reagálni a felkiáltójelre. Nagyon rá kell érezni.

A leghasználhatóbb támadási technika az, amelyik 70% sebzést ad még a sebzés után (heavy shot), és amelyik elszívja a sikeres sebzés szerinti 30% mannát (gain magic), mivel keményebb ellenfeleknél úgyis mindig varázsolni kell, 99%-ban ezt a kettőt használtam láncolatban (van még sok egyéb itt, de azok ritkán kellenek, vagy nem éri meg őket használni, vagy mert egyébként is biztosan le tudtam győzni az adott főellenséget).

Amíg nincs meg a silentet okozó (varázslás tiltás) varázslat, addig pedig az a spéci támadás, ami szintén ezt okozza manna felhasználás nélkül (dulling impact). Gyengébb emberek ellen pedig a mérgezést okozó támadás technika (snake venom) és amelyik letiltja a fizikai támadást (paralysis pulse, a fő szörnyek eléggé immúnisak rá).

A leghasználhatóbb védekezési technika az, amelyik visszatükrözi egy támadás jelentős részét, és az, amelyik minden fajta varázslat sebzéséből visszatükröz (reflect damage, reflect magic). Persze, aki túl gyenge páncélokat használ és emiatt halálosat tudnak ráütni, annak inkább az impact guard, mivel ez a sebzés 50%-át visszagyógyítja, de egyébként a védekezésnél sokkal nehezebb eltalálni a megfelelő időpillanatot, mivel sokkal nehezebb ráérezni, mikor jön elő a felkiáltójel.

Nagyon sokszor használható varázslat a főellenségeknél a "degenerate", aminek a hatására többet sebezhetünk.

Szintén nagyon sokszor jól jön a "prostasia", szintén több fizikai sebzést üthetünk.

Később rendkívül hasznosak azok a varázslatok, amelyek a fegyverre tűz, víz, föld, levegő varázslatot tesznek. Tüzes szörny ellen a vizet kell használni, ha repül valamelyik akkor az ellen sokszor a föld és általában így, vagyis az ellentétek szerint. Egyébként így sokszor elég könnyű kitalálni egy főellenség gyenge pontját.

Még később a "herakles" lesz állandóan nagyon fontos, mert jelentősen növeli az erőnket és ezzel a sebzést.

Fontos még az Analyze varázslat, aminek az eredménye nagyon el lett dugva, ha harc közben sikerül eredményesen használni, akkor a Main Menu/Status részben az L1 vagy R1 gombokkal odébb tudunk lapozni, és megjelennek azok a szörnyek, amik ellen ép harcolunk, a négyzettel pedig előjönnek a részletes adatok.

A meteor, tűzgömbök és ehhez hasonló varázstámadásokat én szinte soha nem használtam, mivel annyit sebeznek sokszor, mint 1-2 sima ütés, viszont a mannát nagyon elviszik, miközben a manna nagyon fontos a gyengítő és erősítő varázslatokhoz és a gyógyításhoz.

Lesz kb. 2 főellenség, ami iszonyat nagyot tud sebezni a varázslatával, akkor is, ha fel vagyunk készülve ellene kristályügyileg, ha akkorát sebez, hogy rögtön megöl vele és nem hat rá a silent, akkor a magic ward rendkívül hasznos, mivel minden varázslatot megakadályoz egyszer. A silence varázslat nagyon fontos segítség azoknál a sima ellenségeknél is, amik idegesítő módon állandóan a varázslatokat nyomják. Egyes varázslatok kiütnek egy másik varázslatot, alapból kiütik egymást, vagy pedig csak akkor, ha nem megfelelő sorrendben kerülnek rá az ellenségre.

A fegyvereknél van 1-2 spéci támadás, ami a saját életünkből von le, cserébe nagyobbat sebez egy kicsit, mint a sima ütés. Ezt én ritkán használtam, mivel sokszor eléggé felesleges (break arts), habár néhány sárkánynál jól jön, ha túl kemény a védelme és a főellenségnél szintén jól jön, mert enélkül nehéz elérni. Néha elég jól kilehet használni azt az előnyét, hogy nem növeli a risket.

Ami nagyon fontos, az a fegyverek vágási típusa, ez a blunt, edged, piercing.

Mindegyik fegyver beletartozik valamelyik típusba, hiába látszik mind a három érték, az adott fegyvernél csak az egyik számít. Sok olyan főellenség van, amit csak akkor lehet sebezni, ha eltaláltuk, hogy e közül a három típus közül melyikre érzékeny. Vagyis legyen minimum három fajta fegyver nálunk, egy ami az edge-esek közül a legjobb, egy ami a bluntosok közül a legjobb és egy, ami a piercingesek közül a legjobb. Minden fegyverben van még egy alkatrész, amit kiszedhetünk a fegyverből és hozzá is tehetjük a műhelyekben.

Fontos, hogy minél erősebb értéket adjon a fegyver blunt, edged, piercing tulajdonságára, és ez a kis eszköz határozza meg azt is, hány kristály lehet a fegyverben. Fegyverek kombinálása, összerakása, javítása a műhelyekben lehetséges. A fegyverek egyéb tulajdonságai aszerint változnak, hogy kiket ölünk, de igazából azzal menjünk, amelyiknek nagyobb az str értéke, a kombinálásnál is ezt figyeljük elsősorban. Ez sokkal fontosabb mint a class, affinity (ezekből annyi elég lesz, amit a kristályokkal megoldunk, és amit menet közben tanul a fegyver), int, agility értékek, páncéloknál és pajzsoknál is mindig azt válasszuk, amelyiknek nagyobb az str értéke.

A játékban minél nagyobb a risk, annál kisebb valószínűséggel találunk, minél többet ütünk, annál jobban felmegy a risk.

A játékban nagyon fontosak az elixirek és néhány fura nevű bor, ezek növelik néhány tulajdonságunkat, pl. a HP-t. Mindegyik +4-et tud maximum adni, véletlenszerűen adja 1-4 között, mentés után érdemes felhasználni, mivel 3-5 visszatöltés után sikerülhet elérni, hogy +4-et adjon. Fontosak a gilmor cuccok, ezek tanítják meg a varázslatokat.

Főellenségek legyőzése általánosságban. Kiválasztani a megfelelő nyakláncot ellene, kiválasztani a megfelelő fajta fegyvert (blunt, edged, piercing), megfelelő kristályt beletenni, megfelelő erősítő varázslatokat tenni magunkra (pl. herakles, prostasia ), megfelelő gyengítő varázslatot tenni az ellenségre (pl. degenerate, silence), spéci támadásokat használni (pl. heavy shot, gain maind), lehetőleg láncolatban.

Ha ezeket így nem csináljuk meg, akkor sok főellenségnél lehet azt fogja mutatni, hogy csak nullát tudunk rajta sebezni, szóval ne ijedjünk meg, ha ezek megvannak utána már szépen felugrik a sebzés. Ha egy főellenségen nem tudunk minimum 30-at sebezni, akkor valószínűleg nem jó fegyvert vagy nem jó varázslatot használunk. Ha legtöbbször 50-100-at sebzünk, akkor valószínűleg már jók vagyunk. Ha 25-re felmegy a risk, akkor risk csökkentő italt kell inni. Ha ezekre normálisan odafigyelünk akkor rendkívül ritkán kell csak élet vagy manna italt inni (szinte soha), még risk italt is csak néhány főellenségnél, mivel mindegyik főellenségtől lehet mannát szerezni.

Gyengítő és erősítő varázslatok kiosztása az elején, fizikai sebzés és manna szerzés, a szerzet mannából gyógyítás és megint erősítő és gyengítő varázslatok, majd megint fizikai sebzések és manna szerzés, ebben a játékban ez a legjobb stratégia. Néhány főellenségnél szintén nagyon jó stratégia lehet, ha gyengítő és erősítő varázslatok után csak break arts-ot használunk, mert így nem megy fel a risk, nagy valószínűséggel találhatunk, csak oda kell ügyelni, hogy mannából meggyógyítsuk magunkat. Ha nagyon kevés lesz a manna akkor manna gyűjtés majd megint break arts ütések.

Ha sokat használunk egy fegyvert, akkor felmegy a PP értéke is, ha tele van, akkor többet sebez, néha duplát. A DP érték a fegyver kopása, egy picit oda kell rá figyelni, de egyébként elég sűrűn vannak a műhelyek, ahol meg lehet javítani.

A játék közepénél bele fogunk zavarodni az útvonalakba, nagyon kell nézni a térképet, az sokat fog segíteni, ha a "center" nevű helyeket nézzük a térképen, mert innen elsődlegesen vagy másodikként elérhető szinte minden olyan hely, ahova vissza kell menni. Érdemes egy picit jegyzetelni, hogy hol vannak kulccsal, sigillel lezárt ajtók vagy kulccsal lezárt ládák, és hogy ezek a helyek hogyan érhetőek el a centertől számítva. Később lesz teleportálás varázslat, amit a mentési helyeknél használhatunk.

Van egy nagyon szemét hely, egy mágikus erdő, ehhez itt van egy nagyon jó térkép megoldás: http://www.gamefaqs.com/ps/914326-vagrant-story/faqs/7768

A játék vége felé lesz 1-2 hely, ahol csak akkor lehet átugrani, ha megisszuk pl. a faerie winget, ami gyorsítást ad és nagyobb ugrást.

Itt van segítség a főellenségekhez, én csak nagyjából használtam, de úgy vettem észre, hogy sok helyen kifelejt néhány használható gyengítő vagy erősítő varázslatot, valahol pedig közel sem a legjobb megoldásokat írja le, vagy esetleg túlbonyolítja: http://www.gamefaqs.com/ps/914326-vagrant-story/faqs/11939

Körülbelül három olyan hely van a játékban ahol komolyabban el lehet akadni a logikai ládatologatás miatt.
Ebben segítség a Youtube:

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.