Hirdetés

SLI vs Crossfire megateszt

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

Tesztek - Benchmarkok - 3DMark 06

A 3DMark sorozat 2006-os epizódját sokan kritizálták, hiszen lényegében csak egy "ráncfelvarrott" 05-ös változat volt, vagyis (egy kivételével) ugyanazokat a jeleneteket tartalmazta, csak feljavított grafikával. Szerintem viszont olyan lett, amilyennek már a 2005-ös kiadásnak is lennie kellett volna, ugyanis sokkal jobban néznek ki a tesztek, melyek közül az utolsó kettő már 3.0-ás shader verzióval dolgozik. Emellett sajnos meg kell említeni, hogy erősen processzorlimites tesztről van szó, vagyis ismét csak a DirectX 9-es kártyák erősorrendjének felállítására alkalmas. A mérést ismét alapértelmezett beállításokkal végeztem, mely ezúttal már 1280x1024-es felbontást jelent.

A döbbenetes, még a 3 évvel korábbi epizódnál is sokkal nagyobb fokú processzorlimitáltságot produkáló 3DMark 06-ban az NVIDIA modelljei végeztek az élen, de olyan kis különbség van gyakorlatilag a mezőny kétharmadát kitevő versenyzők között, hogy az akár mérési hibából is adódhat. Ebben a tesztben is elsősorban a DX9-es kártyákat érdemes figyelni, melyek között a magasabb shaderhasználat miatt feljövőben voltak at ATI modelljei, egykártyás üzemben az X1950 XTX meg is verte a 7900 GTX-et, de a külső átkötőkábeles Crossfire rendszer rossz skálázódása miatt két GPU-val már nem volt képes erre. A középkategóriás modellek esetében viszont fordult a kocka: az X1650 XT 1 és 2 GPU-val is el tudta verni a 7600 GT-t.

Hirdetés

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

A skálázódási grafikon élén ezúttal igen vegyes a kép, mindkét gyártó termékei hasonló szinten végeztek azonos kategórián belül. Jól látható, hogy a DX9-es típusok lemaradása már nem akkora, mint 3DMark 03 alatt volt, de ez annak is lehet köszönhető, hogy az erősebb kártyák hamarabb belefutottak a processzorlimitbe. A lista végén szereplő legerősebb versenyzők már szinte egyáltalán nem is gyorsultak, vagy akár minimális mértékben lassultak is a második kártya beszerelésének hatására.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

Ahogy az várható volt, 3 kártyás üzemmódban csak a leggyengébb versenyző, a HD 4770 tud értékelhető skálázódást felmutatni, de még ő is nagyon messze van az elméletileg elérhető 150%-os eredménytől. A többi típus esetén nyugodtan elfelejthetjük a 3 kártyás üzemmódot, ha 3DMark 06 rekordokat szeretnénk döntögetni, hiszen inkább erősebb processzorra lesz szükségünk hozzá.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A 4 GPU-s konfigurációk közül értelemszerűen szintén a leggyengébb típus, a 3870 X2 végzett a skálázódási grafikon élén, a többi kártyával elhanyagolható a skálázódás mértéke, a modern GeForce-ok pedig ismét inkább csak lassulást produkáltak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények