Tesztek #3: Final Fantasy XV, Bard's Tale IV
Final Fantasy XV (2018)
Bár a látvány nem igazán indokolja, a FF XV igencsak leterheli a GPU-kat, és ezért remek tesztalany:
A GPU-limites High beállítás nagyjából fütyül a CPU-ra és a memóriára, míg a CPU-ra (elvileg) érzékenyebb Lite... szintén. Az eredmények kicsit ingadoznak, de annyi azért látszik, hogy a CPU tuningja minimálisan előre mozdítja az eredményt. Ennek a gyakorlati jelentősége egészen pontosan zéró.
Bard's Tale IV (2018)
A teszt legújabb alanya a 2018. szeptemberében megjelent, Unreal Engine 4-re építő Bard's Tale IV:
A végére született még egy meglepő eredmény - biztos voltam benne, hogy a Bard's Tale IV esetén még a Max beállításában is van CPU-limitáció, ehhez képest jelen mérés szerint még a Minimumban sincs. Váratlan fordulat, mert a GPU nem megy a maximumon - lehet, hogy a játék optimalizálatlansága az oka, egy más alkalommal talán mélyebben belemászom a kérdésbe.
Maradjunk még egy kicsit a Bard's Tale IV-nél. Az eddig használt tesztjelenet sokkal inkább GPU-mérésre van kihegyezve, mint CPU-ra, ezért kerestem egy olyan helyet a játékban, ahol nagyok a terek és sok a szereplő - itt a következőket mértem:
Hát, ez eléggé másképp fest, mint az előző grafikon. Míg maximális beállítások mellett sokat nem segít a tuning (+3% még az észrevehetetlen kategória), a Low presettel a játék igen durván platform-limites, gyakorlatilag ugyanazt az eredményt hozza a tuning, mint az AotS: Escalation direkt CPU-ra kihegyezett tesztje. Ez nem is meglepő - ha azt nézzük, hogy a városi séta a GPU-orientált esetben 10%-kal lassabb, mint az első tesztjelenet, akkor feltételezhetjük, hogy minimális beállítások mellett az RX 570 tudása a 100 FPS-t karcolná - ettől még a 3800 MHz-es CPU és a 3000 MHz-es memória mellett is messze vagyunk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!