2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Ryzen 3 1200 VS RX 570

A Ryzen 3 1200 (vagy a hasonló i3-ak) nem elegendő egy RX 570 szintű VGA kihajtásához. Vagy mégis?

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek #2: F1 2015, AotS: Escalation

F1 2015 (2015)

Az autóversenyek általában segítenek a CPU-limitáció vizsgálatában – nincs ez másképp most sem:

Az F1 2015 az egyetlen alany a tesztben, ahol a GPU-ra hangolt mérésben is látunk különbséget az eredményekben. A memória tuningja 4% előrelépést hoz, a CPU-é pedig 7%-ot - és a kombinált is 7%-ot. Ennek az az oka, hogy a 101 FPS-el a videokártya eléri a plafonját, ezért hiába érne többet a tuning, az RX 570 mellé felesleges. Ha viszont valakinek RX 580-asa van (vagy csak magasabb órajelen használja az RX 570-et), annak minden bizonnyal érdemes a platformot is húzni, ugyanis...
... a CPU-intenzív viharos időjárás mellett igencsak komoly előrelépést hoz az órajelek hangolása. Külön-külön 10, ill. 13%-ot hoz a memória és a CPU, kombináltan viszont 26%-kal fut gyorsabban a játék - ez több, mint a CPU-tuning által szállítható javulás elméleti maximuma, azaz ebben a játékban érvényesül az a "tétel", hogy a Zen architektúra szereti a gyors memóriát.

Ashes of the Singularity: Escalation (2016)

Az egyik első DX12-es benchmark némi késéssel (ám jelentősen olcsóbban) nálam is felbukkan - azonban én a Vulkan renderert részesítettem előnyben. Ezt mutatja a játékba épített benchmark:

Igazán markáns eredményeket kapunk: a "GPU-focus"-ként jellemzett teszt szinte maximálisan GPU-limites (a CPU-sebesség az alapkonfigurációnál is 60 FPS felett van a benchmark összesítője szerint), a "CPU-focus" pedig még a szart is kiveri a platformból. A CPU-tuning eredménye közel jár az elméleti maximumhoz, míg a memória tuning önmagában "csak" 16% előrelépést hoz, azonban a CPU-val kombinálva 35%-ot, azaz így már majdnem ki van maxolva a 3000 MHz-es RAM-sebesség is. Megmondom őszintén, tetszik ez a benchmark :)

Azonban minden szimpátiám mellett, a fenti extrém beállítás minden bizonnyal százmagos CPU-k megizzasztására van kitalálva, ezért nem igazán életszerű. A következő méréssor a CPU-orientált teszt helyett a GPU-orientált tesztben mért CPU-sebességet tartalmazza:

A valós játékszituációhoz közelebb álló tesztben hasonló eredményt kapunk, mint az F1 2015-ben - a memóriára kicsit kevésbé érzékeny az AotS, így az összesített előrelépés is alacsonyabb valamivel, de még mindig több, mint 20%.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Teljes platformcsere kis lépésekben

    Bár az Intel + NVIDIA párosítás az elmúlt sok évben jó kombinációnak bizonyult, a 2018. végén aktuális platformcserémben a szokásosnál komolyabb szerepet játszottak az anyagi szempontok. Magam is kíváncsi voltam az elején, mi sül ki ebből, ezért dokumentáltam a lépéseket, és a végén kanyarítottam belőle egy cikket.

  • A CPU-limit nyomában 2.

    A Crysis 3 után elvégeztem a DOOM "boncolását" is CPU-szempontból számos érdekes eredménnyel.

  • A CPU-limit nyomában 1.

    Mélyelemzés a CPU-limit mechanizmusáról és jellemzőiről 6 eredményben megosztva.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.