Tesztek #2: F1 2015, AotS: Escalation
F1 2015 (2015)
Az autóversenyek általában segítenek a CPU-limitáció vizsgálatában – nincs ez másképp most sem:
Az F1 2015 az egyetlen alany a tesztben, ahol a GPU-ra hangolt mérésben is látunk különbséget az eredményekben. A memória tuningja 4% előrelépést hoz, a CPU-é pedig 7%-ot - és a kombinált is 7%-ot. Ennek az az oka, hogy a 101 FPS-el a videokártya eléri a plafonját, ezért hiába érne többet a tuning, az RX 570 mellé felesleges. Ha viszont valakinek RX 580-asa van (vagy csak magasabb órajelen használja az RX 570-et), annak minden bizonnyal érdemes a platformot is húzni, ugyanis...
... a CPU-intenzív viharos időjárás mellett igencsak komoly előrelépést hoz az órajelek hangolása. Külön-külön 10, ill. 13%-ot hoz a memória és a CPU, kombináltan viszont 26%-kal fut gyorsabban a játék - ez több, mint a CPU-tuning által szállítható javulás elméleti maximuma, azaz ebben a játékban érvényesül az a "tétel", hogy a Zen architektúra szereti a gyors memóriát.
Ashes of the Singularity: Escalation (2016)
Az egyik első DX12-es benchmark némi késéssel (ám jelentősen olcsóbban) nálam is felbukkan - azonban én a Vulkan renderert részesítettem előnyben. Ezt mutatja a játékba épített benchmark:
Igazán markáns eredményeket kapunk: a "GPU-focus"-ként jellemzett teszt szinte maximálisan GPU-limites (a CPU-sebesség az alapkonfigurációnál is 60 FPS felett van a benchmark összesítője szerint), a "CPU-focus" pedig még a szart is kiveri a platformból. A CPU-tuning eredménye közel jár az elméleti maximumhoz, míg a memória tuning önmagában "csak" 16% előrelépést hoz, azonban a CPU-val kombinálva 35%-ot, azaz így már majdnem ki van maxolva a 3000 MHz-es RAM-sebesség is. Megmondom őszintén, tetszik ez a benchmark :)
Azonban minden szimpátiám mellett, a fenti extrém beállítás minden bizonnyal százmagos CPU-k megizzasztására van kitalálva, ezért nem igazán életszerű. A következő méréssor a CPU-orientált teszt helyett a GPU-orientált tesztben mért CPU-sebességet tartalmazza:
A valós játékszituációhoz közelebb álló tesztben hasonló eredményt kapunk, mint az F1 2015-ben - a memóriára kicsit kevésbé érzékeny az AotS, így az összesített előrelépés is alacsonyabb valamivel, de még mindig több, mint 20%.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!