2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Roccat Kova 2016 - modellfrissítés Roccat módra

Méltatlan elődök sötét árnyékából kimagasodva érkezett a Roccat új egere, követhetetlen logikájú elnevezések zavarában.

[ ÚJ TESZT ]

Szenzor

Az ismeretlen fogalmak magyarázatát az egeres topik összefoglalójában megtalálod. A lézeres szenzor továbbra is rosszabb, mint az optikai.

Az egérbe az egyik legújabb szenzor, a PMW3320 került, mely - dacára az ezt sugalló elnevezésnek - nem a kiváló PMW3310 rokona, hanem a Logitech egyik saját szenzorának, az AM010-esnek a publikus verziója.

Az AM010-et néhány remek egérben találhatjuk meg: G100s, G302, G402 (utóbbiban gyorsulásmérővel kiegészítve). A PMW3320 Európában eddig csak a CM Storm Xornet II egérben jelent meg, most viszont tesztelhetem a Kova 2016-ban.

A várakozásoknak megfelelően nagyon hasonló teljesítményt nyújt, mint a G100s AM010-e.

A LOD a gyári talpakon 1-2 CD között van Allsop Raindrop XL és SteelSeries QcK Mini padokon. Ez nem zavaróan magas, de ahhoz elég, hogy a legtöbb felületen tökéletesen érzékeljen. A szoftverében nem állítható.

A DPI 250 és 7000 DPI között 50-es lépésekben állítható. Maga a szenzor 3500 DPI-s, az afölötti értékek interpoláltak. Illetve a Roccat ezt állítja, valójában a szenzor natív felbontása messze 3500 DPI alatt van.

A polling rate a szokásos 125, 250, 500 vagy 1000 Hz-re állítható. Az 500 Hz-et nem tartja stabilan, 333, 500 és 1000 Hz között ugrál, bár átlagban kijön az 500 Hz. 1000 Hz-re állítva viszont teljesen stabil, kivéve néhány rendszeresen megjelenő kiugró értéket, éppúgy, mint a Cougar 300M-nél. Ezeket most is kiszűrtem a grafikonokból, mert használat közben nem érezni, így jobban látni a lényeget.

Ezért az összes további teszt 1000 Hz-en készült, kivéve az input-lag tesztet.

A Paint-teszten látszik, hogy nincs benne angle snapping. 800 DPI-ig nincs jitter, 1600-ig minimális, csak a nyomai látszanak. 2400-on tűrhető, 3200-on csúnya, 7000-en kriminalisztikus.

A gyors mozgást 2,6 m/s-ig tökéletesen tudja lekövetni a szenzor, afelett teljesen megbolondul, hülyeséget közvetít DPI-től függetlenül. Íme egy kép arról, amíg 2,6 m/s alatt marad a sebesség, és egy arról, ha elveszíti a fonalat.

Mivel minden DPI-n egyforma, csak 400, 3200 és 7000 DPI-ről készítettem grafikont.

A lencse nagyításának növelésével a natív DPI emelhető, ekkor nagyjából fordítottan arányosan csökken a PCS is, feltéve, hogy a szenzor azonos FPS-en dolgozik. Ez szépen tetten érhető a G100s-G302 egereken: 1000 DPI + 2,7 m/s, illetve 800 DPI + 3 m/s. Az AM010 ezért szerintem átesett némi butításon, és így keletkezett a PMW3320. Ennek lehet a jele, hogy 800 DPI-n 2,6 m/s-ig bírja. Mindenesetre az igen csekély jitter miatt high-sens gamereknek kifejezetten jó a szenzor karakterisztikája.

A perfect control speed (2,6 m/s) alatt semmiféle gyorsulást nem produkál a szenzor, ezt a MouseTester programmal, vagy in-game videóval is meg tudom erősíteni.

Smoothing, input lag

A szenzorban szerencsére egyáltalán nincs smoothing, minden DPI-n tökéletesen reszponzív.

Összességében a szenzor az alacsony érzékenységgel játszók kivételével mindenkinek tökéletes választás, becslésem szerint ~40 cm / 360°-ig biztosan nem lesz baj a szenzorral. 1600 DPI-ig ajánlott, esetleg 2400 DPI-n is használható, bár én 1600 DPI-nél húznám meg a határt, ameddig tökéletesnek mondható.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.