Fityisz a Moore-törvénynek

Az NVIDIA ma nyilvánosan is elérhetővé tette a CUDA fejlesztőkörnyezetét. A négybetűs mögött a Compute Unified Device Architecture rejtőzik, amivel a grafikus processzorok általános célú, komplex számolásra is befoghatóak. Nem, ennek a dolognak semmi köze a játékokhoz, grafikájukhoz, fizikájukhoz, DirectX 10-hez, ez komolyabb téma. A CUDA programozás nagyon közel áll az ANSI C-hez, nem kell ismét Assemblerben kínlódni mint az AMD/ATI CTM (Close To Metal) eszközével. Sebességben, alkalmazástól függően, akár több mint százszoros gyorsulást is hozhat egy G80-as GPU-n hajtott kód egy 2,66 GHz-es Conroe-hoz képest. Szóval Moore-törvénye most egy kis időre alaposan túl van teljesítve.

[kép]
forrás: Beyond3D [link]

Akit nagyvonalakban érdekel a téma, esetleg valami viszonylag olcsó izmos számolót keres kutatáshoz, szimulációhoz, az olvassa el a Beyond3D bemutatóját [link] aztán a NVIDIA-tól töltse le a 0.8-as fejlesztőkörnyezetet (van Windowshoz és Linuxhoz is) [link]. A Beyondos cikk azoknak is ajánlott, akik egy kicsivel több részletet szeretnének megtudni a G80 belső felépítéséről.

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!