2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Bonus - komplett gép 60-ért

Többen kérdezték, hogy mit lehet összeszedni hatvanezerből. A midimax verziót tupíroztam fel kicsit.

[ ÚJ TESZT ]

Játék tesztek

A játék teszteknél kifogásolhatjátok, hogy csak négy címet választottam ki. Ennek több oka is van, de fő a már említett az idő limit. Az eredmények képkocka/másodperc-ben vannak megadva, tehát a nagyobb érték jelenti a gyorsabb gépet. A Far Cry 2 kivételével egy adott útvonalat jártam be többször, hogy a hibákat kiküszöböljem amennyire lehet. Mivel manuálisan tettem ezt meg, ezért igyekeztem olyan beállításokat használni mind 1440x900, mind 1920x1080 alatt, ami nem tette élvezhetetlenné a játékot.

Far Cry 2 alatt mindent az elérhető legmagasabbra (DX10, Ultrahigh, High) állítottam, még a környezetre vonatkozó paramétereket is. Kivétel csak az élsimítás, amit "csak" 4-re állítottam. 1440-es felbontásnál jól látható a CPU limit. Az X2 is elég a játékhoz, de az X3 nem kevéssel gyorsabb. 1080p esetén már GPU limit van.

Az értékek kicsit csalókák, mert full HD-ben is majdnem tökéletesen játszható az adott beállítás a GTS450-el. Egy ponton esett csak le radikálisan az fps, ahol lángok között visz át a long benchmark, ezt a következő grafikonon láthatjátok. Az anti aliasing elhagyásával máris simán játszhatóvá válik a játék.

A Supreme Commandernél sem apróztam el a GPU terhelését, szintén maximumra toltam minden beállítást és az AA-nál is 8Q-t választottam. A CPU-t a több, mint száz egység mozgatása és az AI terhelte. 1440-ben még így is inkább CPU, mint GPU limites. A magasabb felbontásnál ez már nem annyira nyilvánvaló, inkább vegyes limitessé válik a játék. Az Athlon 440, ha nem is sokkal, de jobb eredményt ért el. Az X2 OC-vel már elég jól játszható a játék, de az X3 érezhetően folyamatosabb játékot tesz lehetővé. Érdekes, hogy pár tized eltérés a fraps-ban mennyire eltérhet abban, amit a valóságban érez az ember. Erre még visszatérek a játéktesztek végén.

A Bad Company 2 high és 4x anti aliasing beállítás mellett futott mind a két felbontásban. 1440-ben nyilvánvalóan jobb az X3. Még az X3 sem elég teljesen a GTS450 kihajtásához, de már nagyon szépen, stabilan fut vele a játék. HD felbontásnál már inkább a GPU limitál, de az alap órajeles Athlon X2 ereje nem elég a folyamatos játékhoz, többször is megakadt. Az X3 és a tuningolt X2 még HD-ban is elég jól fut, de érdemes az élsimítást kikapcsolni a jobb fps-ért.

A Crysis 2 is hozza a szokásos formát. 1440-hez hardcore beállítást párosítottam. Ismét jól jött a plusz egy mag és a tuning is. Egy jobb processzorral még többet futott volna a GPU. 1920x1080-ban már csak az Advanced beállítás volt játszható, de még így is jól néz ki. Az X3üon megint jobban futott a játék, amit főként a minimum fps-en lehet látni.

Játék tesztek kiegészítése

Ismét sikerült belefutnom abba, hogy az átlag fps mennyire nem mond semmit el arról, hogy egy játék valójában hogyan fut. Két játékkal és módszerrel is próbát tettem, hogy hogyan lehetne megmutatni amit csak úgy fogalmaznék meg, hogy "darabosabb" a játék, még ha az átlag fps nem is ezt mutatja.

Crysis 2 alatt mind a két CPU-val alap órajelen HD beállítással rögzítettem pár másodpercet. A fraps minden képkocka idejét rögzíti az indításhoz képest. Innen egy egyszerű kivonással és osztással átszámolható a két képkocka közötti késleltetés fps-be. Egy hordót lőttem szét, a robbanás és az azt követő füst jól látható a grafikonon. Az fps leesik a hatvanadik képkocka környékén. Nagyon szépen kijött, amit játék közben észrevettem. Az egyes képek között a késleltetés (fps) eléggé ingadozik az X2-es processzorral, ami zavaró . Az X3 ezzel szemben sokkal egyenletesebb késleltetéssel rendelkezik.

A Bad Company 2 közben GPU-Z segítségével rögzítettem a GTS450 terhelését. Az első ami kiderül a grafikonról az, hogy mennyivel lassabban tölti be az X2 az adott pályát. A második, hogy az X2 is majdnem ki tudja teljesen hajtani a GTS450-et. Sajnos ott van az a majdnem, ami apró szaggatásokban jelentkezik.

A CPU terhelési görbéken is látszik, hogy az X3 mennyivel kisebb terhelést kap. Érdemes lenne növelni a CPU görbe felbontását, mert ez is átlagot rajzol ki, miközben egy-egy kockára kevesebb, mint 40ms jut. Valószínű, hogy szép tüskéket lehetne látni a CPU grafikonon.

A további magok még ha a szokásos minimum és átlag mérésnél nem is mutatnak előnyt, mégis jól jöhetnek. Mindez akkor is igaz, ha látszólag a CPU nem fut maximumon,de a GPU igen. Az fraps-al azonban, mint láthatjátok egyszerűen meg lehet nézni, hogy milyen jitterrel jelennek meg képek. Esetleg ki lehet egészíteni egy kis statisztikával is: [link] Téved, aki azt állítja, hogy újabb játékok alatt egy komolyabb GPU-t kihajt egy kétmagos AM3 vagy 775-os processzorral.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.