Hirdetés

2020. július 7., kedd

Gyorskeresés

32 bites Steam játékok Catalinán

Működésre lehet bírni macOS Catalina alatt a 32 bites Windows Steam-es játékainkat vagy más alkalmazásokat.

[ ÚJ TESZT ]

Előzetes

A macOS és a 32 bites alkalmazások

Mint azt sokan tudják, az Apple a macOS Catalina 10.15 megjelenésével befejezte a 32 bites alkalmazások futtatásának lehetőségét. Ez azt jelenti, hogy semmilyen 32 bites, i386 architektúrás alkalmazásunk nem fog elindulni többé addig, amíg a fejlesztő nem frissíti az adott alkalmazást 64 bitre.

Hirdetés

macOS Mojave-n és High Sierra-n már kaptunk erre utaló figyelmeztetéseket, miszerint a jövőbeni OS verziókon nem fognak működni a 32 bites alkalmazások, de sok fejlesztő nem tette meg a megfelelő lépéseket, vagy csak olyan alkalmazásokról van szó, amik már régóta nem kapnak frissítéseket.

Ilyenkor egy OK-ra való klikkelés után elindult az alkalmazásunk High Sierra-n és Mojave-n, viszont Catalina-n már nincs erre lehetőségünk.

Wine és a 32 bit, Wineskin

Wine (Wine Is Not an Emulator): A Wine egy kompatibilitási réteg, amely képes Windows alkalmazások futtatására több POSIX-kompatibilis operációs rendszeren, például Linux, macOS és BSD. Ahelyett, hogy a belső Windows logikát szimulálná, mint egy virtuális gép vagy emulátor, a Wine lefordítja a Windows API-hívásait POSIX-hívásokra menet közben, kiküszöböli a teljesítmény- és memóriabüntetéseket más módszerekből, és lehetővé teszi a Windows-alkalmazások tiszta integrálását az asztalra.

A Wine-nak van 32 bites binary-ja (wine), és 64 bites (wine64), amivel az alkalmazásokat futtatja.
A 32 bites alkalmazások 32 bitre íródott binary-val nyílnak meg a Wine-ban, így a Catalina-n ezek megnyitása lehetetlen a most elérhető legfrissebb verzióval (5.0, dev-beta-5.4).

Megjegyzés a Wine kompatibilitásáról:
- A Wine jelenleg csak részlegesen támogatja a DirectX >=10 verziókat (és ahhoz is további beállítások szükségesek), így azon grafikai alkalmazások többsége, amik azokat használják, egyáltalán nem vagy hibásan fognak működni.
- A DirectX9 (vagy kisebb) verziót futtató alkalmazások közül a többség teljesen hibamentesen fut, de sajnos itt is számítanunk kell olyan játékokra/alkalmazásokra, amik nem fognak működni.

Akkor mégis hogyan lehetséges?

Wineskin: egy amolyan Wine Kezelő alkalmazás, ezen keresztül állítjuk be, és használjuk a Wine-t. Sajnos a fejlesztők abbahagyták a frissítését, így az eredeti verziókkal nem foglalkozunk.

Itt jön képbe az úgynevezett „Custom” Wineskin, ami az eredeti Wineskin-nek egy másik fejlesztő / más fejlesztők által ráncfelvarrt verziója, amivel használni tudjuk az új macOS Catalina-n is a Wine-t.
Ez tartalmazza az elérhető legújabb szerkesztett Wine meghajtó motort, ami tartalmaz egy úgynevezett „wine32on64” binary-t. Ez a binary lényegében a 32 bites wine binary-t teszi futtathatóvá igen bonyolult fordítási módszerekkel. Köszönjük a CodeWeavers kollegáknak, ők a szerzők.
Tehát a kulcs a működéshez a “wine32on64”, enélkül semmihez sem tudnánk kezdeni.

A könnyű út mindezek működésre bírásához a CodeWeavers által fejlesztett Crossover applikáció használata egy szép összeg kicsengetése után, itt nincs szükségünk semmiféle Wineskin használatára, de én nem ezt az utat szeretném leírni.

Ha ennyi a szívás vele, miért nem teszed vissza a Mojave-t?

Ennek tömérdek oka lehet, mindenkinél más. Számomra a kompatibilitás az oka: egy AMD RX 5700-as videókártyát vásároltam, aminek az első támogatása a macOS 10.15.2-es verzión jelent meg először, ezáltal képtelenség használni a Mojave-t. Valaki a belakott rendszer miatt nem szeretne visszatérni, vagy túl macerás a downgrade stb. stb., lehetne még sorolni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.