Hirdetés

OpenCL Raytrace 'benchmark' v0.03 - Photon Mapping

Elkészült a harmadik kis tesztprogram. Sakktáblán gömb, visszaveri es töri a fényt, fent kék ég, mögötte árnyék. Szokás szerint OpenCL, az ég Perlin-noise. Az újdonság benne az, hogy a gömb nemcsak visszaveri, hanem töri is a fényt, mögötte az árnyékban lencseként összegyüjti (ezt számolja photon mappinggel). Mivel atomic utasításokat is használ, ezért csak amd/ati 5xxx-es kártyákon, illetve nvidián g92-től felfelé fut. Eddig 5870-en, gtx 260-on, 9600gt-n volt tesztelve. (4670-en is, de ott ugye nem futott). Majd még egy gtx 480-on megnézem.

Szokás szerint OpenCL kell hozza, nvidiánál megfelelő driver, atinál stream sdk.

Letöltés itt

OpenCL Raytrace 'benchmark' v0.02

A múltkori Mandelbrot óta az egyik szabad estémen elkészítettem a második kis progit. Nyílván egy sakktáblán gömbök jellegű scene az nem túl bonyolult, de szerintem vannak benne érdekes dolgok. Első pl. a teljes képernyős antialiasing, elégedett vagyok vele, a sakktábla meg a gömbök sem pixelesek.Masodik az ég, procedurális textúra, konkrétan Perlin-noise. A kolléga Oscart is kapott érte, illetve Technical Achievement Awardot. A többi már kevésbé érdekes, de nyilván egyesével meg kellett csinálni, van árnyék, highlight, vakító 'nap'.

Kipróbáltam több kártyán, ugyhogy nvidia g92-n meg gt200-on, Fermin, illetve ati 4xxx-en es 5xxx-en. Ment mindenhol, atin neha a 4. gömb árnyéka nem jelent meg. GTX 480-on 150 fps, GTX 285-on 48 fps, tud valamit a Fermi. 5870 nemsokara... Szokás szerint OpenCL kell hozza, nvidiánál megfelelő driver, atinál stream sdk.

OpenCL Mandelbrot 'benchmark' v0.01

Szinte a megjelenés óta hasznalok CUDA-t, de mindig érdekelt az OpenCL is, és nemrég tudtam is rá egy kis időt szakítani. Ez egy egyszerű Mandelbrot halmaz zoom, de megméri a sebességet, tehát össze lehet vele hasonlítani a kártyákat. CPU-kat egyelőre nem, mert nvidia driverrel nem ment csak GPU-n, az ATI-s gépemen meg nem töltöttem most túl sok időt.

Megnéztem pár kártyán, ezek az eredmények születtek:

NV 9600GT - 68.36 fps
NV 260 GTX - 136.08 fps
ATI 5450 - 9.36 fps

Ha valakinek van kedve, itt letölthető, kipróbálható, ha lesznek értelmes eredmények, akkor esetleg egy ábrát is összehozok róla. Elvileg OpenCL driveren kívül más nem kell hozzá, nvidianál benne van a vga driverben, atinál innen letölthető. Persze tudom, hogy számtalan ilyen van már, nincs vektorizalva, a float32 elég kevés ehhez, stb., de ez most ilyen. Ha van érdeklődés, akkor esetleg a source-ot is felteszem.