2020. július 5., vasárnap

Gyorskeresés

Ruiner | Bemutató

Írta: | Kulcsszavak: ruiner . bemutató . reikon . devolver . játék

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok. A játékosvilág fele legalább Cyberpunk lázban ég, nem csoda hisz a CD Projekt Red is egy ilyen témájú játékon dolgozik és ők talán a legjobb megítéléssel rendelkező cég ezen a piacon. A Ruiner-t a Devolver Digital adta ki és a lengyel Reikon Games fejlesztette, első játéknak kifejezetten erős indítás volt ez a srácoktól még akkor is ha nem egy olyan AAA monstrumról van szó mint amivel a másik lengyel cég készül jövőre.

Miért kezdtem a bemutatóm a Cyberpunk-kal? Mert ez a játék ízig-vérig egy keményvonalas Cyberpunk stílusú mű. Grafikailag, karakterileg és történetileg is megidézi azokat a klasszikusokat amiken a műfaj kedvelői felnőttek hozzám hasonlóan. Akira, Ghost In The Shell, Blade Runner, csakhogy a legismertebbeket említsem, és emiatt szinte az első pillanattól kezdve be tudott rántani a játék amit a történet végéig (és még utána is NG+al) meg tudott tartani.

A történet nem túl hosszú, Normal nehézségen kb. 5 óra alatt végeztem vele amiben 1-2 főellenségnél voltak újrázásaim is de ettől függetlenül nekem tetszett és okozott meglepetéseket. Főhősünk karaktere érdekes, nem beszél és az arcát egy kijelző borította maszk fedi amin visszaköszönnek a gondolatai bár az átvezetőket és párbeszédeket leszámítva nem fogjuk közelről látni. Párbeszédek alatt van néha választási lehetőségünk, de szerintem ezek csak látszólagosak és nincsenek kihatással a történet alakulására.

A játékmenet felülnézetes, amolyan twin-stick shooter ahol a bal analóggal a karaktert mozgatod, míg a jobbal a tengelye körül forgatod és ezzel a támadásai irányát is megadod. Emellett nagyon gyors, véres és a lehetőségekhez mérten elég változatos is. A rendszert feldobták még egy jó skill rendszerrel is, elég sok aktív és passzív skill között válogathatunk és ami általában nem szokott jellemző lenni, hogy a skill pontokat utólag is bármikor ide-oda rakhatjuk a feloldott képességek között ami esetenként jól is jöhet.

Közelharci és távolsági fegyverek arzenálját kapjuk, míg előbbiek tartóssága véges addig az utóbbiak tárja ürül ki és kényszerülünk vagy az alapfegyvereink használatára vagy egyéb felszedhető formában található puskákkal pótolni azokat. Ellenségeink is jönnek mindenfélével és nem kis mennyiségben, általában ráadásul hasonló a felépítése a harcoknak mint a Devil May Cry játékokban ami azt jelenti, hogy arénákba zár minket a játék és amíg nem pucoltuk ki addig nem enged minket továbbmenni, illetve minden ilyen szakaszt értékeléssel zár a rendszer.

Rengeteg dologban kiváló alkotás ez a játék, de van pár amin azért meglátszik, hogy nem az AAA kategóriában versenyzik. A karakterek például csak szövegek formájában mesélik el a történetet, senki egy árva hangot sem ejt ki, a zenék egy része remekül ad a hangulathoz de vannak amik inkább az ember idegein táncolnak és a grafika "művészeti" oldala kimagasló, de az átvezetők egy régi kort idéznek sokszor. Ezeken felül ráadásul vannak kiaknázatlan részei a játéknak, mint a helyszínt adó Rengkok City vagy a sima stíluselemként szolgáló motorunk és a pályák is kicsit egysíkúnak hatnak a végére.

Pro:
- Cyberpunk hangulat ízig-vérig
- Gyors és precíz játékmenet

Kontra:
- Kicsit rövid
- Kiaknázatlan lehetőségek

Pontszám: 85

Hozzászólások

(#1) ProEvoFan


ProEvoFan
(veterán)

Szokásos fasza bemutató. :R
Ha jól értem akkor NG+on avagy hardon is végigjátszottad? Állítólag úgy kegyetlen nehéz a játék. :Y

(#2) Xaels válasza ProEvoFan (#1) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Nem, azokon nem toltam végig, de elég jól lekötött. Annyira nem nehéz játék egyébként mint azt a Gamepod-os teszt után gondolja az ember.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#3) ProEvoFan válasza Xaels (#2) üzenetére


ProEvoFan
(veterán)

Kb minden teszt kiemeli a nehézségét. :B

(#4) Xaels válasza ProEvoFan (#3) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Nem tudom, volt 2 boss akikkel többet kellett normalon foglalkoznom, de a többség hamar megvolt. A skillekkel jól kell bánni, simán lehet ellenfelekhez variálni őket. A legszívósabb boss is csak azért volt nehéz mert 3-szor kell agyoncsapni és minden újrakezdéssel gyorsabb lett, de átraktam a skilljeimet és utána könnyebb volt az is.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.