2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Kena: Bridge Of Spirits | Bemutató

Írta: | Kulcsszavak: Kena . Bridge . Spirits . Bemutató . Playstation . Játék

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok. Bemutatóm alanya a 2021-es év egyik leginkább várt játéka, hatalmas elvárásokat támasztottak a fejlesztők feléjük már az első bemutató alkalmával, mivel a játék annyira lenyűgözően szépnek hatott mint egy valós időben futó Pixar animációs film és ez nem is véletlen, hiszen az Ember Lab ezelőtt animációs filmekkel foglalkozott és ez az első játékos próbálkozásuk. A kiadói feladatokat is maguknak intézték, így egy minden téren Indie játékról beszélünk és bár első ránézésre, sőt másodikra sem tűnik annak, de ahogy egyre jobban és jobban belemerülünk úgy ütnek ki az ebből adódó megoldások, de nem rohanok ennyire előre.

Kena, a főhősünk egy nagyon semleges, cukorfalatnak megalkotott kislány karakter. Nem hirdeti a női felsőbbrendűséget és a férfiak vágyálmainak sem lesz alanya egészséges esetben, amivel tulajdonképpen semmi gond nem lenne, de a személyisége sincs kidolgozva, ahogy a háttértörténete sem kap fél percnél többet. Nem tudsz vele együtt érezni, együtt sírni vagy nevetni, bár sírásban lesz részed nem is kevés de ez nem az ő érdeme. Az animációk tökéletesek, tényleg szemkápráztató az eredmény bár amikor játékmenetből váltunk átvezető videókba akkor érthetetlen módon leesik, vagyis inkább lekorlátozzák a képkocka sebességet és a teljesen sima játékmenetből egy darabos érzetű videóba csöppenünk, ami bár nagyon jól meganimált, de mégis egy kellemetlen mellékízt hagy maga után. A játékban felbukkanó egyéb karakterek között vannak talán emlékezetesebbek és jobban megírtak, de ők meg nem kapnak annyi képernyőidőt, hogy kifejezetten emlékezetessé válhassanak, bár így is lehet mélyebb nyomott hagynak mint a címszereplő.

Játékmenet tekintetében egy akció-platformerrel van dolgunk amit nem túl bonyolult kirakós és ügyességi feladatokkal dobnak fel. Van 1-2 feladat elvétve amik nem annyira egyértelműek, de izzadni nem fognak kifejezetten az agytekervényeink, ellenben az ujjainkkal amiket jobban próbára tesznek. Amikor nem ugrabugrálunk és Micimackó módjára püfföljük a homlokunkat, akkor küzdelmek elé állít minket a játék, ezeknek a küzdelmeknek általában a játéktér fertőzéstől való megtisztítása és a továbbhaladáshoz szükséges járatok, területek feloldása a célja. A harcok tipikus soulslike stílusjegyeket viselnek magukon némi csavarral megspékelve, elmondható róluk egytől egyig, hogy a legkisebb ütközetbe is könnyen beletörhet a bicskánk. Amikor elérünk az első igazi sztori főellenségig akkor ér minket talán az első nagy arculcsapás, ugyanis vért fogunk pisilni mire leverjük, mert kegyetlenül ki van számolva helyenként az ütem 1-1 támadás elkerüléséhez. A cuki-muki, mézes-mázas játékmenet egyik pillanatról a másikra változik egyesek számára horrorrá és nehezen abszolválhatóvá, kicsit megcsalva a vásárlót aki a bemutatók alapján egy gyerekeknek vagy legalább is gyereklelkű felnőtteknek készült alkotást várt.

Hősnőnk a történetben előre haladva folyamatosan fejlődik, új képességeket sajátít el amikhez további fejlesztések oldhatóak fel, nem túl sok de azok legalább mind egytől-egyig hasznosak. A képességek egy részének feloldásához a kis fekete segítőink fejlesztésére lesz szükségünk, ami nem áll másból, minthogy ROT-jaink számát gyűjtögetéssel növeljük. Az első 10-15 alkalommal még aranyos animáció a játék végére már inkább volt unalmas és gyakorlatilag a lootolás sem szól másról csakhogy ezek a kis szőrmókok kaphassanak különféle tökfödőket. Ezek a cuki kis hörcsögszerű teremtmények könnyen irányíthatóak, kezesek és egyáltalán nem frusztrálóak. A harcokból is aktívan kiveszik a részüket, sőt kifejezetten ajánlott támaszkodni is rájuk esetenként.

A történet 1-2 kisebb csavart leszámítva nagyon egyszerű és kiszámítható, bár megható is helyenként de ez nem a címszereplő érdeme. Az animációkon felül érdemes megjegyezni még a zeneszerzők munkáját ami zseniális, állítom ha nem lennének a muzsikák és a hangok olyan profik mint amilyenek, simán rosszabb megítélése lenne a teljes játéknak. A pályadesign is kellemes, kapunk némi openworld-ös megoldást és a gyorsutazási pontokkal sem fukarkodtak, bár mellékfeladatokkal nincs megpakolva, inkább csak gyűjtögetni mehetünk vissza korábban megtisztított területekre.

Összegzésként elmondható, hogy a Kena: Bridge Of Spirits egy árában nagyon jó alkotás, nem szabad tőle elvárni olyasmit amit sokszor a nagyobb stúdiók sem tudnak hiánytalanul letenni az asztalra viszont ettől függetlenül a gyengeségei felett sem hunyhatunk szemet. A karakterek egypálcásak, leginkább igaz ez a főhősre, és a történet sem tartogat kifejezetten nagy meglepetéseket, a kinyíló játékteret nem töltötték fel tennivalóval, a kis ROT-ok gyűjtögetése keveseknek a kivételével okoz örömet. Az animációk polírozottak, a zene zseniális és a kb. 13órás végigjátszás alatt nagyobb buggal sem találkoztam. A könnyed kirakós és ugrálós feladatokkal a küzdelmek szöges ellentétet alkotnak, a kihívás a körítéshez képest túl van tolva és mesterségesen fel van nehezítve. A játékot csak felnőtteknek és kitartó játékosoknak tudom ajánlani, nekik viszont nyugodt szívvel.

Hozzászólások

(#1) nemlehet


nemlehet
őstag

Egyetértek kb mindennel amit leírtál. Én a barátnőmmel játszottam végig, ő ugrált meg gyűjtögetett, én harcoltam. Egyébként remek kis játék, vizuálisan nagyon szép, ő totál el volt olvadva a Rot-októl meg attól hogy tehetsz rájuk piros masnit. Sokszor mondogattuk, hogy ez kb egy interaktív pixar mese.

Amúgy PC-n nem igazán érezhető az FPS drop a gameplay-cutscene váltásnál, ahogy nézem te PS5-ön toltad, gondolom ez valami console specific dolog lehet.

A harc érdekes kérdés, én elég veterán souls játékos vagyok, nekem nem volt kifejezetten nehéz, mert nagyon jók és pontosak a hitboxok, reactive az irányítás, elég sok iframe van és még a shield parry-vel sem kell szuper pontosnak lenni, de az biztos, hogy aki nem ehhez van szokva az meg fog szenvedni. Barátnőm nem kifejezetten béna, de ő nem bírta megölni az emlegetett első bosst, nekem elsőre sikerült komolyabb erőlködés nélkül.

Talán annyi a gond, hogy a sebzése az ellenfeleknek egy picit túl lett húzva és elég kicsi az attack window ha nem stunnolod le a bossokat a Rot-okkal. Stun nélkül nagyon türelmesnek kell lenni és 1-1 ütés után eltávolodni.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#2) Xaels válasza nemlehet (#1) üzenetére


Xaels
félisten

Igen PS5-ön játszom, a 60fps-es gameplay után itt érezhető volt a 30fps-es korlátozású cutscene, lehet PC-n a VRR vagy a VSynch elsimítja ezt, PS-en még nincs élesítve a VRR.

Nincs nekem bajom a kihívással, 1-2 soulslike játék megfordult a kezeim között mint a Nioh pl. de itt néha igazságtalannak éreztem 1-2 támadást. Haver félre is tette emiatt a játékot, elvette a kedvét, hogy 2 ütésből elborítja.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#3) nemlehet válasza Xaels (#2) üzenetére


nemlehet
őstag

Nah igen, kicsit elüt a játék többi részétől a harc. Nem egy bonyolult játék, a platform részeken se kell nagyon izzadni, de az hogy 1-2 ütésből meghalsz elég sokkoló tud lenni :D
Én is pont a Nioh-t játszom most, meg akarom majd venni a Nioh 2-t, egy kis ráhangolódás.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#4) Xaels válasza nemlehet (#3) üzenetére


Xaels
félisten

Ez ilyen tipik indie betegség az utóbbi időben, ha nem tudnak elég tartalmat rittyenteni akkor jön a soulslike meg a roguelike. Nem mintha zsigerből utálnám ezeket, ellenkezőleg de bizonyos esetekben ez olyan becsapás szagú és itt is ezzel tolják ki a játékidőt.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#5) animatrix11


animatrix11
őstag

Kicsit olyan a game mint egy cuki Tomb raider, nekem bejön harcok nem mindig könnyűek, de legalább van benne kihívás

Hardvert vásárolok nagy tételben is!!! Elérhetőség: 18. kerületben.

(#6) Xaels válasza animatrix11 (#5) üzenetére


Xaels
félisten

Hát nagyon messze van szerintem egy TR-től. Itt túl sok felfedezni való nincs illetve a bent lévő puzzle-ök is nagyon fapadosak.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.