2019. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

DroidPodder: Lara Croft Go

Írta: | Kulcsszavak: droidpodder . android . game . lara . croft . go

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Square Enix kiadó és fejlesztő cég 2014-ben indította útjára mobilokra szánt játékszériáját a Hitman Go képében, ezt követte egy évvel később írásom alanya a Lara Croft Go. Croft kisasszony kalandjait ezúttal nem a 2013-ban rebootolt Tomb Raider stílusában tálalják elénk. Nem fogunk vérben fürödni és álcázva becserkészni katonákat, a játékmenet teljes egészében logikai feladatokra és kincsek keresésére építkezik.


Az első lelet

Grafikailag paszteles színekkel operáló, izometrikus nézetben elénk táruló világot kapunk ami egy igényesebb animációs filmre emlékezteti az embert. Főhősnőnk is a klasszikusnak számító kinézetét örökölte meg, nem a kislányos újabb verziók egyikét. Játékterünk egy kiterjedt barlangrendszerben fellelhető romok közé van szorítva melyben különféle emberevő lényekkel vagyunk összezárva. Telefon kijelzőjén szerintem meglehetősen hangulatosan néz ki.


Trinity csak kicsit másképp

Játékmenetet tekintve le kell mondanunk a vad, akrobatikus mozdulatokról, néha Lara bemutat azért egy-két laza koreográfiát de ezekhez nem sok közünk van. A mozgás amolyan körökre osztott stílus, minden lépésekre van osztva, 1 lépés 1 kör. Ez az utánunk gördülő óriási sziklagolyó esetén néz ki csak furcsán mert az is "lépésenként" halad. Ellenségeink nagyra nőtt vadállatok lesznek és bár relatív kevés típus van belőlük, de így sem éreztem kevésnek mert a feladatok megoldásából is jól kiveszik a részüket és egyébként sem az a cél, hogy mindet levadásszuk. Minden pálya egy összetett fejtörőt rejt magában, ahogy haladunk előre egyre nehezebbek de szerintem remekül eltalálták a nehézséget, egy cseppet sem frusztrálóak. Miközben kerülgetjük a dögöket és a csapdákat, lehetőségünk van különböző kincseket is begyűjteni amennyiben észre vesszük a játéktéren sokszor cselesen eldugott edényeket amikre elég csak ráböknünk. Ezeket a játék megjegyzi és a küldetésválasztó képernyőn jelöli is. Fegyvereink kimerülnek a kultikussá vált pisztolyokban, ezeket csak közelről lehet használni és a némelyik pályán felszedhető lándzsa képében amit messzebbre is elhajíthatunk.


Gyűjtenivaló akad

Történet nincs, nem az a játék lényege és ez szerintem nem is kifejezetten baj mert így is elég tartalmas. A zene, a hangok is rendben vannak. Bugokba egyáltalán nem futottam bele, az irányítás egyszerű de nagyszerű. Nekem jobban tetszik mint maga a rebootolt fővonal, de sajnos egyelőre a Go vonalat parkoló pályára tette a kiadó így folytatásra nem lehet számítani a közeljövőben. A Lara Croft Go minden ízében egy minőségi munka, annak aki szereti a logikai játékokat csak ajánlani tudom.


Csobbanásra fel.

Lara Croft Go - Play áruház

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.