Hirdetés

Egy GamerPc 4 éves evolúciója, és várható jövője

Gbors cikke, illetve a hozzá kapcsolódó fórum-beszélgetés adta az ihletet az íráshoz, ami először egy sima hsz-nek indult, de a terjedelme miatt inkább ide teszem.
Saját tapasztalatként annyit tudnék hozzáfűzni a CPU-GPU kérdéshez, hogy jómagam 4 évvel ezelőtt egy C2D 6300+GTS8800 kombót váltottam egy Ci7920+HD4830-re majd ezt kb 2,5 éve "írtam felül" gyakorlatilag árában egy B55 ("négymagosított" PII X2 555)+HD5850-re (amiből a VGA-t rövid huzavona után lecseréltem GTX470-re, majd egy jó pillanatban GTX570-re).
FHD-ben, sztereoszkopikus 3D nélkül, folyamatosan csúcsközeli beállításokkal megyek 4 év óta, egy-két kivétellel, pl BF3, Crysys2, ahol vissza kellett venni az arcból.

A mindenkor aktuális, és érdeklődési körömbe került játékokkal kapcsolatban kijelenthetem, hogy az első váltáskor: CPU nagyon fel, VGA picit le, jókorát léptem előre FPS-terén, és nem volt ez másként a második váltáskor sem, CPU nagyon le, VGA nagyon fel. :)

A tanulság számomra, hogy annak, aki nem az abszolút csúcson játszik, nagyon fontos a balansz, ami viszont nem feltétlenül jelenti mindig a kiegyensúlyozott CPU-VGA párost, már ha valakinek fontos a költséghatékonyság is.
Illetve nem mellőzhető az aktuális játék-környezet által támasztott igény.
4 éve, amikor beruháztam a Ci7-be a konzolokon, és a felépítésükből adódóan a portolt játékokban jelentkező CPU éhségen jóval nagyobb hangsúly volt mint most, (elég megnézni egy akkori 2 magos Intel vagy AMD proci és a berobbanó Ci7 erőviszonyát), mindezt szinte csak Dx9-es API-on.
A helyzet annyiban változott, hogy az alap procik számítási teljesítménye is jelentősen megugrott a négy év előtti szinthez képest, illetve a teret nyerő Dx11 alatt, leginkább a post process révén jelentkezett valamennyi többlet VGA erőforrás igény.

A játékfejlesztés egyenlőre ellőtte a puskaporát, tavaszig kb csend lesz, esetleg az új konzol-generáció várható érkezése kitolhatja az állóvizet még jelentősen tovább is, kérdéses, hogy mi lesz az irány, illetve kérdéses még a megcélozható sztereoszkopikus 3D, és/vagy a többmonitoros kiépítés erőforrás-igénye.

Szerintem megfelelő alapok mellett (pl nekem) egyenlőre nem érdemes súlyos pénzeket fizetnem egy CPU-upgrade-re, a nélkül pedig nem nagyon kell új VGA sem, valószínűleg a jelenlegi generáció nálam ki is marad, és majd ősszel kezdek keresgélni, bízva abban, hogy addigra a procik is olcsóbbak lesznek, legalább arányaiban. Sajnos a VGA piacon nem várható hatalmas ugrás, de talán érdemesebb lesz a következő generációt megvenni a jelenlegi árán.
Vagy inkább ússzak az árral, egy 3570k és egy GTX670 segítségével?

És Ti mit javasolnátok?

Tovább a fórumba.