2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Mass Effect: Andromeda - Trial első benyomások

Írta: | Kulcsszavak: Mass Effect . Andromeda . trial

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Igyekszem a történetre vonatkozó spoilerek nélkül írni. Ahol nem tudom elkerülni ott majd jelzem.

Tudom hogy az efféle gondolatok inkább a fórumra valók, de mégis ide írom. Hogy miért? Mert szeretnék magamnak is egy jegyzetet hagyni hogy amikor / ha végig játszom majd a teljes verziót akkor az milyen szájízt hagy maga után a tiralhoz képest aminek még friss az élménye bennem. Tekintve hogy alig 1 órája fejeztem be az ízelítőt úgy 7 óra játék után, leírnám a vele való találkozásomat.

Kontra:

Nos a neten ugyebár meme -é változott a játék, hiszen sokaknak csalódást keltett a játék motor váltása. No nem a látványra panaszkodnak a legtöbben, mert az méltó egy 2017-es játékhoz, hanem inkább az animációra, mimikára és a szövegre. Azok akik panaszosak joggal vártak valami hatalmas durranást ami méltó azt előző három részhez.... leszámítva a harmadik rész végét, mert az egyértelműen a ME rajongók arcon-csapása volt... amit a Bioware nem feltétlen teljesített.

Igen a mimikára láttunk már jobb példákat, igen a mozgás animációja néha a legjobb indulattal is nevetséges, de hogy a szöveggel mi a baj azt én nem tudom. Teljesen illett a karakterekhez, egyszer sem éreztem hogy kiesnek a szerepükből.

Nos a mimika az nagyon furcsa. A nem emberi karaktereken sokkal jobban sikerült mint az embereken. Az emberek között is nagy a szórás, mert pl van akinél igazából nincs is, másoknál meg teljesen korrekt. Pl nem találkoztam olyan Asari-val akinél rossz lett volna a mimika és az érzelmek kifejezése, de nem egy embernél előjön a meme-kből ismert Android után hatás. Azaz mozog a szájuk de az arcuk és a tekintetük merev. Persze ezt igazán csak akkor vesszük észre ha kimondottan odafigyelünk, mert amúgy nem. Akinek merev a tekintete az mondja is, hogy belefáradt már az egészbe, vagy éppen egy unott katona, karbantartó és a szövege sem hordoz érzelmeket. Szerintem kicsit túl van fújva a dolog és játék közben egyáltalán nem tartottam zavarónak... jó persze azt elismerem hogy lehetne jobb, de pár perc alatt megszokható hogy itt ilyen... nem olyan hangsúlyos hiba mint ahogy sokan tartják.

A mozgási animációk más tészta, mert azzal sokkal több a gond. Néha olyan mintha a karakterek lábai és teste két külön dimenzióban mozognának. Ez leginkább a vízszintestől eltérő felületeknél szembetűnő, azaz lépcsőzés, domboldal megmászása közben nagyon furán tudnak kalimpálni minden irányban. Nem is értem miért nem tűnt fel a felelősöknek ez a dolog, mert az első lépcsőnél ami a játék indítását követő ötödik percben elénk kerül már jelen is van.

Sík talajon viszont csak ha kergemarha módjára jobbra-balra nyomjuk az irányzékot akkor akad össze az animáció és kacsázunk részeg módjára... Én is csak poénből próbáltam ki a dolgot.

Ami viszont botrányos az a "Pathfinder" algoritmus a csapattagoknál. Nagyon illúzióromboló tud lenni hogy felmásznak az asztalokra, dobozokra, vagy le-fel ugrálnak az épületekre ha olyan szögben állunk meg hogy nem akarnak útban lenni éppen. Hajlamosak ide-oda rohangálni, vagy bolond módjára nekimenni mindennek.

Az utolsó dolog amivel az idegeimre ment a játék az pedig az űrhajózásos felfedezősei. Gyönyörűen meg van animálva ahogy suhanunk a csillagok között és filmszerű ahogy megérkezünk a bolygókhoz, aszteroidákhoz... egészen a harmadik ilyen animációig mert utána már a hajunkat tépjük hogy mit kell így húzni az időt, miért nem lehet csak egy rövid képsor ahogy kilövünk aztán már ott is vagyunk?! Igen, így van, egyik leszállunk, felszállunk, utazunk animációt, képsort sem lehet elnyomni. Minden egyes alkalommal végig kell néznünk, nincs mese. Egy nyamvadt 5-6 bolygóból álló rendszert így 15-20 perc alatt tudunk 100%-osan felfedezni, ha maximalisták vagyunk, pedig ha el lehetne nyomni a köztes részeket akkor 2-3 perc alatt letudhatnánk.

Hiszen úgy sincs igazából semmi látnivaló. Elvétve találunk nyersanyagot, vagy kapunk pontot a felfedezésért amit aztán a Research-ben fejlesztésekre lehet költeni. Nem tudunk leszállni sehova, a legtöbb helyen igazából semmi, de semmi nincs is. Csak odarepülünk, konstatáljuk hogy "Yepp, it's a planet" és már mehetünk is tovább... de ez is legalább 3 percünket veszi el a rohadt hosszú animáció miatt.

Pro:

De hogy jót is mondjak: A vizuális megjelenítés az valami fenomenális. A Helios állomás bár még építés alatt van, ami miatt kevés a bejárható terület, de az mind élettől dagadó. A lakosság beszélget, járkál, vagy végzi a dolgát. Látszik hogy a designerek értették a dolgukat. A Tempest, ami a fő űrhajónk lesz viszont teljes egészben bejárható, amit ha szocializálódni akarunk meg is fogunk tenni, ugyanis a legénység a hajó különböző részeit preferálja csakúgy mint az előző részekben. Ráadásul ahogy észre vettem a férfi főszereplővel igazából mindenkinek lehet csapni a szelet... még a turian nőnek is aki mellénk szegődik már az elején. Szerintem én nála fogom erőltetni a dolgot, hisz az ME1-3-ban csak Asari és Ember kedvesünk lehetett...

Ha már újdonságok akkor érdemes kiemelni az ugrást mint legnagyobb módosítások egyike, meg a "dash"-képességet amivel gyorsan tudunk csatában előre, hátra, oldalra "csusszanni". Ezt a dash-t és az ugrást amúgy bármikor a játék folyamán használhatjuk amikor magunkra kapjuk a harci öltözetet. Sajnos(?) küldetések között nem tudnunk még egy aprót sem szökkeni... nem mintha lenne értelme csak fura hogy amúgy épületekre ugrálunk fel, de az állomáson egy térdig érő láda is képes lezárni a továbbhaladás útját.

A másik érdekesség a profile-ok használata, hogy könnyebben tudjunk alkalmazkodni a csatához. Három képességet lehet minden profilhoz beállítani és összesen négy ilyen profilt tudunk elmenteni amit aztán bármikor meg tudnunk változtatni. Ezek csatában előhívhatok egy gombnyomással. Éppen ezért a Soldier, Adept, Tech képességeket szabadon tudjuk keverni és mindig a profil fő csapásvonala ad valamelyikre bónuszokat. ha pl a Soldier profilt állítjuk be akkor a "piros" képességek erősebbek és a fegyverhasználat. De vannak kevert profilok és így nyugodtan lehetnek Tech és Adpet képességek is egymás mellett ha aztán azt a fő profilt választjuk hozzájuk ami mind a kettőre ad.

Aztán ott van még a Nomad nevű felszíni jármű aminél igazából az volt az érzésem hogy csak azért van mert a készítők mindenképp hatalmas térképet akartak csinálni. Lényegében az első és eddig egyetlen leszállható bolygón a Nomad nélkül érvényesülni sem tudnánk. Ugyanis ha nem lenne rettentő magas sugárzás ami, kilépve a védett zónából, két perc alatt megölne, akkor csak egy mellékküldetésre eljátszhatnánk 10 órát, hogy ide-oda mászkálunk a baromi nagy nyílt területeken. De így van egy kocsink ami megvéd a környezeti hatásoktól és prímán át lehet vele hajtani az ellenségen, meg úgy igazából mindenen... sőt ha ügyeskedünk még olyan helyekre is befér ahová nem is gondolnánk. Nagyjából 10 percig szórakoztam míg sikerült beállnom vele egy ellenséges bázis kellős közepére, zárt területre.

SPOILER
Nem akarok mélyen belemenni, de elég szövevényesnek látszik a történet. Az Androméda Tervezet a Tejút minden fajából álló hajókat fajspecifikusan elküldött az Androméda galaxisba, de az első csoporton kívül akik az ottani állomást hivatottak megépíteni, csak az emberi hajó a Hyperion Bárka érkezett meg. A turiánok, asarik, kroganok és a többiek hajóiról semmi hír. A bajt tetézi hogy az Arany Bolygók amik elvileg tökéletes otthonok lennének a fajoknak mind alkalmatlanná váltak az élet fenntartására az ismeretlen Kett faj miatt akiknek a szándékaik ismeretlenek még a Tiral verzió során. Csak annyit tudunk róluk hogy a Maradvány (Remnant) nép technológiája nagyon izgatja őket és nem restek ölni, kínozni és bolygókat lakhatatlanná tenni hogy többet tudjanak meg róluk... mi pedig természetesen keresztezzük az útjukat.

Ryder család persze az egész középpontjába kerül, mert az idősebbik Ryder az Útkereső akinek lakható bolygót kell találnia, de valami furcsa és még érthetetlen oknál fogva kiterjedt tudással rendelkezik a Maradvány faj technológiájáról és nyelvéről... aminek valami köze van a fő AI-hoz is akinek a neve SAM. Persze Ryder papa öröksége hamar ránk szál az ifjabbik Ryder-re és totál felkészületlenül ér minket a küldetés hogy találjuk meg az új Arany Bolygókat és ha már így teszünk akkor jó lenne valamit kezdeni a Kett fajjal is, meg többet megtudni a Maradvány faj által hátrahagyott furcsa építményekről... mert talán azok hordozzák magukban a megoldást minden problémára.
SPILER VÉGE

Összességében a furcsa hibái ellenére maga a történet lebilincselő, a grafika fantasztikus, és noha a zenék nem olyan epikusak mint az ME1-3-ban de jó aláfestést adnak a cselekménynek. A helyszínek kidolgozottak és a karakterek (főbb karakterek) is jól fejlett személyiséggel rendelkeznek ami hol viccessé, hol komollyá, hol pedig szeszélyessé teszik őket. És lehet csapni a szelet egy Turian nőnek most először... :DDD

A mellékküldetésekkel sincs sok baj, csak annyi hogy nem mindig egyértelmű hogy mi a következő lépés, mert ahogy láttam nincsenek olyan jól trackelve mint a fő küldetésszál.

Engem a Trial verzió megvett kilóra és nagyon várom már hogy folytathassam Ryder és csapata kalandjait az Andromeda galaxisban... Március 23-tól kezdve...

Hozzászólások

(#1) kovaszoskeny


kovaszoskeny
aktív tag

Több száz gigányi patchre szűmítok...Majd 2 év műlva 5 doillárért megveszem,Amúgy is túl hipszter már ez a rész nekem...

Abe due dembella

(#2) alcsa


alcsa
senior tag

Koszonom az elmenybeszamolot! :R
Azt hiszem 23.ikan hazafele meglatogatom az egyik boltot :U.

(#3) N€T0X|N


N€T0X|N
őstag

Teljesen korrekt, egyetértek. Alig várom én is, hogy folytassam. :K

Sent from my keyBoard

(#4) Romvr


Romvr
őstag


(#1) kovaszoskeny

Több száz gigányi patchre szűmítok..
Pár gigás pecsre azért biztosan lehet számítani a megjelenés körüli napokban... nem olyan vészes a helyzet ahogy felfújták a médiában.

.Majd 2 év műlva 5 doillárért megveszem,
Lelked rajta...

Amúgy is túl hipszter már ez a rész nekem...
Nem tudom mi a hipszter benne. Kb ugyanaz mint az ME1-2-3 csak más grafikai motorral, más karakterekkel.


(#2) alcsa

Koszonom az elmenybeszamolot! :R
Nincs mit. örülök ha tetszett :U

Azt hiszem 23.ikan hazafele meglatogatom az egyik boltot :U.
Nyugodtan... bár a játék jelen formájában nem 100%-os, de mivel nincsenek benne játéktechnikai problémák ezért teljesen élvezhető. A felvezetőben jól be van lóbálva a csali amire ráharaptam, hogy kik azok a Kett, Remnant és mi közük van egymáshoz. SAM miért olyan "egyedi" és Ryder papa vajon milyen titkokat rejtegetett mindenki előtt?
Nehezen fogom kibírni azt a hátralévő 3 napot, aztán a 25-26-át tuti non-stop játékkal töltöm. Pedig lenne más dolgom is :DDD


(#3) N€T0X|N

Teljesen korrekt, egyetértek. Alig várom én is, hogy folytassam. :K
Bizony, számolom a napokat, remélem 23-án este már csaphatok a Play gombra :K

"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

(#5) alcsa válasza Romvr (#4) üzenetére


alcsa
senior tag

Nekem a hetvegere megvan igy a program: kezdodik a Forma 1-es szezon + ME Andromeda. Viszlat alvas, viszlat kulvilag :DDD.

(#6) Romvr válasza alcsa (#5) üzenetére


Romvr
őstag

Nekem kerti munkát kellene csinálni (ide-oda ültetni dolgokat most hogy itt a tavasz, ereszt javítani, csatornát ganézni...stb.) de szerintem a szombatot nettó 12 órás ME:A maratonnal töltöm. Vasárnap meg meglátom mennyi idő marad rá, vagy mennyire kap el a gépszíj. Lehet elnapolom a kerti munkát. Elvileg még 1-2 hetet tudom tolni mielőtt ASAP-á válik. :DDD

Ja persze 23-24 este is befigyel majd 1-2 óra. Pont nagyon hülye helyen lett elvágva a Trial, egy küldetés kellős közepén.

[ Szerkesztve ]

"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

(#7) alcsa válasza Romvr (#6) üzenetére


alcsa
senior tag

Ja, hat kerti munka van itt is. A hetvegen fejeztuk be "uveghazat" majd a palantaknak. Aztan kertet kellene asni, meg jardaszegelyt rakni, itt ott betonozni. Elnapolva ;].

Az a nagyon hulye hely szerintem nagyon is tudatos :((( , de gondolom ezt te is tudod, igy jatszanak az agyunkkal, hogy most mar vegyuk meg s folytassuk.

[ Szerkesztve ]

(#8) Romvr válasza alcsa (#7) üzenetére


Romvr
őstag

Amúgy ebben a 7 órában nagyjából 3-4 óra volt a fő történeti vonal addig a nyomorult félbevágásig. A maradék 3-4 órát a mellékküldetésekkel bajlódtam amit tudtam megcsinálni, mert közöttük sem tudtam a korlátoltság miatt eljutni odáig hogy befejezzem. A maradék időmben meg fejlesztgettem és felfedeztem azt a 4 rendszert amit lehetett...De ha ilyen lesz a teljesben is a felfedezhetőség akkor hanyagolni fogom, mert a 4-ből 1 rendszerben csak 1 nyamvadt szatellitet találtam mint POI és az is csak 50 Tejút pontot adott a Research-höz. Cserébe elment 20 percem a röpködés animációval :DDD
A többiben is kb 2-4 érdekesség vagy nyersanyagforrás akadt. Inkább csinálom a mellékküldetést, gyűjtöm küldetés közben ami csak mozdítható és megveszem boltban ami kell miután eladtam ami nekem nem.

"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

(#9) alcsa válasza Romvr (#8) üzenetére


alcsa
senior tag

Azért remélem lehetőség lesz az átvezető videókat skippelni, mert eleinte megértem, én is szívesen nézem meg és csodálom, de ha már ötvenszerire is végig kell néznem, az már fárasztó.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.