2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Peugeot 206 GTI

Írta: | Kulcsszavak: Peugeot . 206 . GTI

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nagyon rég volt már bejegyzésem eme kis szörnyetegről. 2,5 éve van a tulajdonomban és még mindig imádom. Sikerült kitapasztalnom is, hogy kell vezetni, így már országúton 5.9-6.5 között kijövök fogyasztásba, de a városban is 7.5-8.3 között mozgok vele.A kötelező szervizen felüli kiadás a kormánykapcsoló cseréje /típus betegség/ volt csak. Januárban volt egy balesetem, a belső sávba teleportált egy hídra felhajtó úriember. A kocsik oldala ért össze, így csak lehúzta a kocsiról a kulimászt /ajtó-sárvédő-visszapillantó/, meg benyomta a domborított sárvédőt és lehorzsolta az OZ Racing felnit. A kárt azóta se rendezte a becsületet mellőző úr, így rendőrségi eljárás van ellene.Szerencsétlenségére volt kamerafelvételem is az incidensről, így más terhek is megfogják nehezíteni a jó szívét, ha már az én kedvességemet kihasználva átakart vágni. Ez adott kezdő lendületet, hogy a komplett jobb oldalát újrafényeztessem / festessem, a felniket javíttattam, átfényeztettem és ha már így benne voltam a nagy renoválásban a szakadt bőr belső részét is kijavíttattam.S közben várok a rendőrség általi intézkedésre, hogy eme nagy kiadásokba kicsit besegítsen a tékozló Ő gerinctelensége. Amennyiben már a 70%-ékát megkapom annak a kárnak amit ő utána is javíttattam én már elégedett leszek. Még elviszem majd a bőrt újrafestetni a beltérben, kap egy kis toldatot az első lökhárító, meg egy gyári szelíd hátsó légterelőt és a kocsi 100%-osnak tekinthető.

A Rigotech-nél csináltattam rá egy motoroptimalizációt /az extrémebb fajtát/, amivel elégedetlen vagyok, sajnos a szakértelmük a benzin motornál ahol nincs turbó, hogy villogni lehessen a teljesítmény növeléssel nagyon gyenge. Szerencsére a fórumon /Peugeot 206/ sikerült egy szakértőbe botlanom, aki újrahúzza a teljes rendszert, csak még megvárom, hogy felkerüljön a hengerenkénti leömlő és már viszem is átprogramoztatni.

Képet mellékelnék a kocsiról, de sajnos most a drága piszkos, hiába mostam le, a fa alatt ahol parkoltam nagyon szép és ragacsos lett, így nem adja vissza a pompáját, de pótolni fogom a képet, mert szerintem a grafit metál szürke felnikkel és a 205/45 R16-os nyári új gumikkal nagyon dögösen néz ki. Ott hibáztam, hogy a mosás után nem fotóztam körbe, s most megint szegény piszkos lett.Nem nagyon szoktam fotózgatni alapból se, csak élvezem azt az érzést amit nyújt. De nem fogom elfelejteni, s amint a munkaidőm és az időjárás engedi teljesen megtakarítom a kis dögöt és teszek ide pár fotót, addig a felniről rakok be 1 képet, milyen lett. Sőt, még egy videó is van, hogy sikerült a festés / fényezés, azt is csatolom.

A festésről videó

Hozzászólások

(#1) tboldi


tboldi
nagyúr

Superturismo GT? :)

(#2) AxBattler válasza tboldi (#1) üzenetére


AxBattler
félisten

Frankó autó a 206 GTI, de nekem pont egy ilyen JAZZ lebeg a szemeim előtt. Grats hozzá, látom van benne munkád/pénzed rendesen. Egy ideje nem olvasom a Honda topikot, pedig anno követtem... legkésőbb jövőre mindenképpen váltani szeretnék Fókáról.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#3) rdt89


rdt89
addikt

Vagány kocsi, de nekem a hot hatchek a gyengéim és abból is a francia "seggrakéták". :R

(#2) AxBattler:
Szerintem is nagyon szép a Jazz, de én meg hot hatch "b.zi" vagyok és ezek a kis zsebben hordható, de böszme nagy motorral szerelt szívó kis dögök a szerelmeim. Az igazi álmom még a 206 mellé, egy elegáns 406 3.0 v6 coupé, az az autó számomra az útra tervezett gyönyör. :R

[ Szerkesztve ]

(#4) tboldi válasza AxBattler (#2) üzenetére


tboldi
nagyúr

Hát igen, foglalkoztam vele nem keveset ezalatt a picivel több, mint 4 év alatt. :R

(#5) tboldi válasza rdt89 (#3) üzenetére


tboldi
nagyúr

Yep, az én Jazzemben is big block van, ami jelen esetben egy 1339 ccm-s, 8 szelepes, SOHC, 83 pacis motort jelent. És ugye ha ez a big, akkor létezik egy small is. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#6) rdt89 válasza tboldi (#5) üzenetére


rdt89
addikt

De ez a motor cserébe örök élet + 6 hónap garancia ha jól tévedek. :) A kocsi rugalmassága milyen? Mekkora súly társul ehhez a teljesítményhez?

(#7) tboldi válasza rdt89 (#6) üzenetére


tboldi
nagyúr

Igen, nem egy túlságosan problémás darab, bár nálunk apum M13A-s (aka Ignis-motoros) WagonR-e vezeti a megbízhatósági statisztikát.
A városban egész jól lehet vele lavírozni, 2800-nál már megvan a max. 119 Nm, de nem bánnám, ha egy 30 lóval erősebb lenne. Illetve alapból elég lusta, irídium gyertyával sokat lehet rajta javítani, onnantól nagyobb életkedvvel pörög 4000 fölé.
Cirka 1100 kg. Velem együtt már ~1230. :D

(#8) rdt89 válasza tboldi (#7) üzenetére


rdt89
addikt

Nekem is irídium gyertya van a kocsiban, most az 1050 kilóhoz majdnem 200 paci van, bár rosszul lett a program megírva és tiltásnál váltva is beesik a fordulat a maximum nyomatékot leadó fordulat alá vagy 400-al és ez pont elég, hogy váltásokkor kis időre eltűnjön az iram, bár nem panaszkodok, azért így is rugalmas, de ezt ki kell belőle irtanom, ezért programoztatom újra. :) Nekem sleeper stílusba épült a kocsi, bár a sportkipufogóról nem tudtam lemondani, de cserébe 15 centit toldattam bele, így a hangja csak 3 ezer fölött jön meg. :D

(#9) N€T0X|N válasza rdt89 (#8) üzenetére


N€T0X|N
őstag
LOGOUT blog

majdnem 200 paci van

Ezt 1x már írtad valamikor, de az alapján, ami változtatás történt az autón (kipuff+prog), igen nehezen hihető még akár csak 180 is. No offense. Ha mérés bizonyítja, vagy történt azóta nagyobb előrelépés, akkor nem szóltam.

Sent from my keyBoard

(#10) 8th


8th
addikt

A Rigotech-nél csináltattam rá egy motoroptimalizációt /az extrémebb fajtát/, amivel elégedetlen vagyok, sajnos a szakértelmük a benzin motornál ahol nincs turbó, hogy villogni lehessen a teljesítmény növeléssel nagyon gyenge.

Megnyugtatlak. Turbós motorhoz is teljesen hülye az ember. Egy vicc amit művel rajta röhög mindenki szakmán belül. Előre megírt programokat töltöget fel az ügyfelek autójára. Abszolút fogalmatlan a témához. De közben nagy mellénnyel fennhangon fikázza azokat akik évtizedek óta igen magas szinten művelik a chiptuningot és olyan referenciákat tudnak felmutatni amivel ő sosem fog rendelkezni. Több turbódízel "autójuk" landolt már a chipes barátomnál, hogy csináljon vele valamit mert valami nem az igazi. Belenézett a programba és fogta a fejét, hogy ez mi a tosz? Széria motor? Nagyobb turbó? Esetleg más vez.tengely vagy race befecskendezők? Nem számít. Rátöltjük ugyanazt a programot mindre osztjóvanazúgy' a parasztnak. Hogy a fenébe találtad meg pont őket?

[ Szerkesztve ]

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.