Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tboldi


tboldi
nagyúr

Superturismo GT? :)

(#2) AxBattler válasza tboldi (#1) üzenetére


AxBattler
félisten

Frankó autó a 206 GTI, de nekem pont egy ilyen JAZZ lebeg a szemeim előtt. Grats hozzá, látom van benne munkád/pénzed rendesen. Egy ideje nem olvasom a Honda topikot, pedig anno követtem... legkésőbb jövőre mindenképpen váltani szeretnék Fókáról.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#3) rdt89


rdt89
addikt

Vagány kocsi, de nekem a hot hatchek a gyengéim és abból is a francia "seggrakéták". :R

(#2) AxBattler:
Szerintem is nagyon szép a Jazz, de én meg hot hatch "b.zi" vagyok és ezek a kis zsebben hordható, de böszme nagy motorral szerelt szívó kis dögök a szerelmeim. Az igazi álmom még a 206 mellé, egy elegáns 406 3.0 v6 coupé, az az autó számomra az útra tervezett gyönyör. :R

[ Szerkesztve ]

(#4) tboldi válasza AxBattler (#2) üzenetére


tboldi
nagyúr

Hát igen, foglalkoztam vele nem keveset ezalatt a picivel több, mint 4 év alatt. :R

(#5) tboldi válasza rdt89 (#3) üzenetére


tboldi
nagyúr

Yep, az én Jazzemben is big block van, ami jelen esetben egy 1339 ccm-s, 8 szelepes, SOHC, 83 pacis motort jelent. És ugye ha ez a big, akkor létezik egy small is. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#6) rdt89 válasza tboldi (#5) üzenetére


rdt89
addikt

De ez a motor cserébe örök élet + 6 hónap garancia ha jól tévedek. :) A kocsi rugalmassága milyen? Mekkora súly társul ehhez a teljesítményhez?

(#7) tboldi válasza rdt89 (#6) üzenetére


tboldi
nagyúr

Igen, nem egy túlságosan problémás darab, bár nálunk apum M13A-s (aka Ignis-motoros) WagonR-e vezeti a megbízhatósági statisztikát.
A városban egész jól lehet vele lavírozni, 2800-nál már megvan a max. 119 Nm, de nem bánnám, ha egy 30 lóval erősebb lenne. Illetve alapból elég lusta, irídium gyertyával sokat lehet rajta javítani, onnantól nagyobb életkedvvel pörög 4000 fölé.
Cirka 1100 kg. Velem együtt már ~1230. :D

(#8) rdt89 válasza tboldi (#7) üzenetére


rdt89
addikt

Nekem is irídium gyertya van a kocsiban, most az 1050 kilóhoz majdnem 200 paci van, bár rosszul lett a program megírva és tiltásnál váltva is beesik a fordulat a maximum nyomatékot leadó fordulat alá vagy 400-al és ez pont elég, hogy váltásokkor kis időre eltűnjön az iram, bár nem panaszkodok, azért így is rugalmas, de ezt ki kell belőle irtanom, ezért programoztatom újra. :) Nekem sleeper stílusba épült a kocsi, bár a sportkipufogóról nem tudtam lemondani, de cserébe 15 centit toldattam bele, így a hangja csak 3 ezer fölött jön meg. :D

(#9) N€T0X|N válasza rdt89 (#8) üzenetére


N€T0X|N
őstag

majdnem 200 paci van

Ezt 1x már írtad valamikor, de az alapján, ami változtatás történt az autón (kipuff+prog), igen nehezen hihető még akár csak 180 is. No offense. Ha mérés bizonyítja, vagy történt azóta nagyobb előrelépés, akkor nem szóltam.

Sent from my keyBoard

(#10) 8th


8th
addikt

A Rigotech-nél csináltattam rá egy motoroptimalizációt /az extrémebb fajtát/, amivel elégedetlen vagyok, sajnos a szakértelmük a benzin motornál ahol nincs turbó, hogy villogni lehessen a teljesítmény növeléssel nagyon gyenge.

Megnyugtatlak. Turbós motorhoz is teljesen hülye az ember. Egy vicc amit művel rajta röhög mindenki szakmán belül. Előre megírt programokat töltöget fel az ügyfelek autójára. Abszolút fogalmatlan a témához. De közben nagy mellénnyel fennhangon fikázza azokat akik évtizedek óta igen magas szinten művelik a chiptuningot és olyan referenciákat tudnak felmutatni amivel ő sosem fog rendelkezni. Több turbódízel "autójuk" landolt már a chipes barátomnál, hogy csináljon vele valamit mert valami nem az igazi. Belenézett a programba és fogta a fejét, hogy ez mi a tosz? Széria motor? Nagyobb turbó? Esetleg más vez.tengely vagy race befecskendezők? Nem számít. Rátöltjük ugyanazt a programot mindre osztjóvanazúgy' a parasztnak. Hogy a fenébe találtad meg pont őket?

[ Szerkesztve ]

(#11) Carlytoo válasza 8th (#10) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

A Rigotech egy rakás szar banda. Látszik az az áron is. 60-70e forint egy chiptuningért? :DDD :DDD . 150 alatt nem csinálnak sehol jó programot, mert ezt az autókra egyedileg írni kell.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#12) rdt89 válasza N€T0X|N (#9) üzenetére


rdt89
addikt

Nem minden módosítás publikus maradjunk ennyiben. :C :R

8th:
Igen aztán kértem egy módosítást, hogy valamit kalapáljanak rajta, de elutasították, de szerencsére találtam egy hozzáértőt, akihez viszem. :) Nekem ami szemetszúrt az a nagyon nagy mellény igen, főleg mostanában.

Carlytoo:
Nekem már bizonyítottak. :D

(#13) AxBattler válasza tboldi (#7) üzenetére


AxBattler
félisten

Illetve alapból elég lusta, irídium gyertyával sokat lehet rajta javítani, onnantól nagyobb életkedvvel pörög 4000 fölé.
Az ilyen okosságok miatt fogom egyszer végignyálazni a Honda topikot + a hszeidet. :R

#11 Carlytoo
Jazz-hez itt is látok pl. 40-50e +ÁFA árban tuningot. :))

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#14) Carlytoo válasza AxBattler (#13) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Az ugyanaz a szutyok rátöltök egy már meglévő programot "tuningolás". Barátom (Kiss Tuning) évek óra foglalkozik autók versenyfelkészítésével. Autómérnök (MSc). Ő elég részletesen el tudná magyarázni, hogy miért rossz az amit ezek a kóklerek csinálnak.

Többek között ezt is ő csinálta:
Motorikusan egy E46 320D volt. Most jelenleg egy E46 325i turbóval megspékelve.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#15) Carlytoo válasza Carlytoo (#14) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Nekem jelenleg van egy E39 530DA autóm. Manuális váltószettet kap + megfelelően írva lesz új cooler, új turbó(Garrett) és a gyári értékekről (193/410) a jelenlegi cél 250LE körül és 500 Nm. Kizárólag neki engedném meg, hogy megcsinálja és ő is fogja. Ezek egyébként még játszós autók. Nagyon el sem vállalná, ha nem lennénk barátok már vagy 15 éve. M5, M4, Porsche, Mustang, Nissan Skyline, Nissan GTR rendszeres vendégek nála. Most visznek hozzá egy 400 km-t futott M4-et teljes átalakításra.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#16) AxBattler válasza Carlytoo (#14) üzenetére


AxBattler
félisten

Egy ilyen BMW-hez megértem, hogy kell komolyabb programozás, de egy hétköznapi autó optimalizálásához... :F

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#17) 8th válasza rdt89 (#12) üzenetére


8th
addikt

Tehát az ügyfél elégedetlen a munkával (mily meglepő :DDD ) ezt el is mondja mire elhatják. Lehet elküldeném nekik ezt a képet a helyedben és kedvesen hozzátenném, hogy a droidoknak szóló youtube marketing helyett gyúrjanak rá inkább a szakmai fejlődésére. :U

(#18) AxBattler válasza Carlytoo (#15) üzenetére


AxBattler
félisten

Ja, láttam a BMW-s blogbejegyzésed, grats hozzá!

Kizárólag neki engedném meg, hogy megcsinálja és ő is fogja. Ezek egyébként még játszós autók. Nagyon el sem vállalná, ha nem lennénk barátok már vagy 15 éve. M5, M4, Porsche, Mustang, Nissan Skyline, Nissan GTR rendszeres vendégek nála.
Akkor az Átlag Béla kihez forduljon? :)

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#19) rdt89 válasza 8th (#17) üzenetére


rdt89
addikt

Pedig nem spóroltam rajta, mondom nem baj, hogy 80ezer /2 évvel ezelőtt/, de legalább megbízható. Bedőltem a marketingnek. A kocsiban nem tett kárt, csak az a rohadt beesés zavar nagyon, hogy van 1 másodperc mikor váltok kihuzatásnál és beesik a maximális görbe alá a fordulat és ilyenkor van egy kis kihagyás. Olyan mintha szívó motor létére lenne turbólyuk, és ez nagyon kiábrándító, mert amúgy jól szedi a bakkancsát, de mikor szeretném megkínálni, pakolgatni a sebességeket és élvezni, hogy húz mint a barom, akkor ez a kis kihagyás azt a mosolyt amit az arcomra csal meg-meg töri. A kép egyébként marha jó úgy felkacagtam rajta még én is megijjedtem. :D :D :D

AxBattler:
Havasi? Valamint én megyek most egy szakemberhez Vecsésre, ha jó lesz az optimalizálás azaz a húzás akkor arról is írok egy kis szösszenetet /vagyis mindenképp írok/. Nekem amúgy még ajánlották a Jenachip-et is, de most ezt az úriembert fogom kipróbálni, mert mutatott Peugeot referencia videót is. :D

[ Szerkesztve ]

(#20) 8th válasza AxBattler (#18) üzenetére


8th
addikt

Adott autómárka típusához tartozó csoportok ill. fórumok lakóihoz. Ők majd eligazítanak a megfelelő ember(ek)hez.

(#21) Carlytoo válasza AxBattler (#18) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

8th leírta. Béla járjon utána és keressen egy megfelelő szakembert. Hál' Istennek olyan korban élünk, vagyis ez sokszor sajnos probléma hogy az átlag ember is hozzáfér az internethez.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#22) N€T0X|N válasza rdt89 (#12) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Nem minden módosítás publikus maradjunk ennyiben. :C :R

Értve. :DD :C

Sent from my keyBoard

(#23) rdt89 válasza N€T0X|N (#22) üzenetére


rdt89
addikt

Ezért is kell újraprogramozni, mert sok mindent nem tud már lekezelni ez a Computer úgy ahogy már benne van. :)

(#24) DEJVID válasza rdt89 (#12) üzenetére


DEJVID
őstag

Rendszám nélkül szerintem nyugodtan felsorolhatod őket.

(#25) 8th válasza DEJVID (#24) üzenetére


8th
addikt

Korábbi bejegyzések a rendszám kitakarása nélkül kerültek fel. Amennyi elmebeteg önkéntes rendőr van az országban egy nyilvános fórumon és sem sorolnám fel tételesen az esetleges illegális módosításokat. :N

(#26) DEJVID válasza 8th (#25) üzenetére


DEJVID
őstag

Ja nem néztem vissza. Persze, akkor ne.

(#27) rdt89 válasza 8th (#25) üzenetére


rdt89
addikt

Nem. illegális semmi a. kocsin :)) :DD :D

(#28) Carlytoo válasza rdt89 (#27) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Jelentettelek az ORFK és az NKH hivatalainál. Annyi, hogy te ne jelentsd már az enyémet, ahol kb. semmi nem gyári már. Köszi. :DDD ;]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#29) rdt89 válasza Carlytoo (#28) üzenetére


rdt89
addikt

Ez természetes, de az enyém full gyári esküszöm. :D Nem jelentem ennyi örömöt se hagynak az embernek. A szarrá rohadt autók nem baj az utakon, de a szebbre, jobbra alakított kocsik meg mehetnek a levesbe 😢

[ Szerkesztve ]

(#30) DEJVID válasza rdt89 (#29) üzenetére


DEJVID
őstag

Kedvencem a nagyobb fék, peresebb gumi, jobb futómű tiltása.

(#31) rdt89 válasza DEJVID (#30) üzenetére


rdt89
addikt

Igen nekem is. De szerencsére nekem a nagyobb fék hivatalosan is elérhető volt a típus alá, így szerencsére ez teljesen legális, s mivel lehetett persze, hogy a legnagyobb és legjobb elérhetőt raktam alá. :)

(#32) rdt89


rdt89
addikt

Tesómnak volt egy 106-os Peugeot-ja, a hátsó torzíót eggyel lentebb állította, hogy kicsit sportosabban nézzen ki. Ez semmi tuning, mert beépítve semmi nem lett a kocsiba. 1 hétig használta, mikor is érkezett egy levél a KPM-től, hogy tiltott ültetés miatt 3 munkanapon belül jelenjen meg a kocsi újravizsgázásra. Van minden városba 1-1 ember aki a bevásárlóközpontok parkolóiba mászkálnak és nézegetik rendszám alapján, hogy vizsgázott a kocsi, s ha találnak eltérést már jelentik is, hogy behívják, de a szétrohadt kocsik, amik ránézésre is autóbontószökevény, meg mehet az utakon gond nélkül, mert GYÁRI!

(#33) Carlytoo válasza rdt89 (#32) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Gátlónál a rugót, ha lefújod más színűre, akkor buktatnak. Van egy NKH-s ismerősöm. Mondtam neki, hogy egyszer elmegyek és levizsgáztatom én a kocsiját, mit szól? Mondta, hogy bukna. Erről ennyit.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#34) rdt89 válasza Carlytoo (#33) üzenetére


rdt89
addikt

Igen tudom. Nekem a 206 alatt is full gyári rugó van és a 106 alatt is a torzió lett állítva és tessék, már abba is beleszóltak. :(

(#35) DEJVID válasza Carlytoo (#33) üzenetére


DEJVID
őstag

Imádom ezt a más színűt is. Honnan tudják, milyen a gyári? Vagy a gyárival megegyező, hivatalosan beszerelhető sokféle?

(#36) rdt89 válasza DEJVID (#35) üzenetére


rdt89
addikt

A lényeg fekete legyen, ha van ültető rugód is csiszold le fesd feketére. Nem értem miért nem lehet azt a fránya rugót színezni, vagy miért kizáró ok az, ha piros, de ez van.

(#37) 8th válasza Carlytoo (#33) üzenetére


8th
addikt

Haverom trélere azért nem ment át a Vas Gereben utcai HKH-nál mert jó fényerejű messziről is jól látható ledes hátsó lámpákat rakott rá a huszonöt éves bemattult búrájú gyenge fényerejű halogén lámpatestek helyett. Emiatt bukott meg. Az volt az indoklás, hogy a tréler a kilencvenes évek elejéről származik tehát halogén lámpás. Pont. WTF? Vizsgabiztos szerint ha kicseréled a világítást csak halogént lehet rárakni mert az eredeti világítása is az. Egy egyedi gyártású német import trélerről van szó aminek a dokumentációjában semmi konkrétum nem szerepel a világítás típusáról meg eleve semmilyen rendelet/előírás nincs erre vonatkozóan. És simán megrántották a világításra hivatkozva. Bezzeg a rendszámkeretbe integrált tolatókamera és a szintén ledes szélességjelző fények nem szúrták a szemét. Nevetséges.

(#38) Carlytoo válasza 8th (#37) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Óhhó, ez semmi. Mindennapos az NKH-nál. A kedvencem az volt, amikor nem voltak hajlandóak elfogadni egy műszaki szakértő által kiállított szakértői véleményt. Közig. perig kellett vinni az ügyet. Ezek a műszaki szakértők a belügyminisztérium által kiadott engedéllyel működnek, de nem számít. Az NKH-nál okosabbak dolgoznak.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#39) 8th válasza Carlytoo (#38) üzenetére


8th
addikt

Mióta mozaikban megdőlt a fele társaság elővigyázatosságból nagyon szigorúan vesznek mindent.

(#40) Carlytoo válasza 8th (#39) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Meg az a fránya bürokrácia. NagyonKötsögHivataléknál sajnos erőteljesen jelen van. A rugalmatlanságukkal együtt.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#41) rdt89 válasza Carlytoo (#40) üzenetére


rdt89
addikt

S a legszebb az egészben, hogy ha a kocsi itt megbukik fél évre az engedélyét bevonják a vizsgabiztosnak, aki a kocsit forgalomba engedte....

(#42) N€T0X|N válasza 8th (#37) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Bezzeg a rendszámkeretbe integrált tolatókamera

Amiatt miért kellene problémázniuk? Ilyenem nekem is van. :F

Sent from my keyBoard

(#43) rdt89 válasza N€T0X|N (#42) üzenetére


rdt89
addikt

Problémáznak ezek már mindenen is. :D

(#44) tboldi válasza AxBattler (#13) üzenetére


tboldi
nagyúr

Lehet, hogy kicsit későn válaszolok, de a GD Jazzek nagy részének írhatatlan az ECU-ja, a Boschok semennyire, Keihinből van talán 2 féle, ami módosítható. De Keihint csak az 1,2-esek kaptak, kb. az 1,4-es szintjére lehet őket hozni. Úgyhogy a legtöbb ilyen "hirdetés" kamu, Linszter Péter tudja a tutit.
Nem véletlenül szoktak inkább az elvetemültebbek a K20 swap felé fordulni.

És valahol azt olvastam, hogy ehhez hasonlóan a km órájukat sem lehet átírni a kavicsos nepperek nagy örömére. :D

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.