2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Utazások 15.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A mindenségit, egyre jobban csípem a VIP kártyámat.
Van a Keletiben egy úgynevezett üzleti váró, ahová csak elég komoly jegyekkel/bérletekkel lehet belépni. Ha jártál már Debrecenben, akkor láthattad a várótermen belül a "Kúltúrvárót": na ez nem olyan. A kúltúrváróba való belépés feltétele egy érvényes menetjegy/bérlet volt mindössze valamikor, aminek a meglétét egy kintről becibált néni ellenőrizte, de egy ideje már ez is megszűnt, így boldog-boldogtalan ott döglik, igaz a hajléktalanokat néha kizavarják a biztonságiak, oszt' csók. Inkább a kocsmában szoktam várakozni, elég drága ahhoz hogy tök üres legyen, és mióta nemdohányzó, azóta meg a levegő is isteni.
Itt a Keletiben meg, a marha exluzív belépőért cserébe egy igen nyugis helyiséget kap az utas. A bútorzat egy Ikea-katalógus nappalija és hálója között van félúton ami azt jelenti hogy a hosszú ülőfelületükről a földre csúszok ha megpróbálok hátradőlni. Tiszta, de tényleg tiszta a klotyó. Csend van, amit néha kintről némi szirénazaj tölt meg. Információ és helyjegyváltási lehetőség (azaz még az ingyenes helyjegyemért sem kell kint sorbaállni) áll rendelkezésre. Wifi még jól jönne, de az úgyis lehúzhatja magát a tiszta, de tényleg tiszta klotyóban aki a mobil eszközeit nem szereli fel mobilnettel ha szüksége van rá, így ez nem olyan kellemetlen. Fincsi viszont, hogy ingyenes étellel-itallal várják a betérőket, és ezen pöttyet meghökkentem. Croissant, ropi, kávé, üdítő - hú de kár hogy most készülök mindről leszokni. És üzletileg nem is tartom ezt a fogást olyan elrugaszkodott ötletnek, hiszen a két műszakban bent fetrengő két alkalmazott béréhez viszonyítva már talán nem is olyan fájdalmas kiadás ez a vasúttársaságnak. És ráadásul a (jó, most nem rám kell gondolni) legpénzesebb utasok szemében szereznek elég komoly pluszpontokat.
Itt könnyű elfelejteni egy péntek délután izgalmait a váci zónázóról, ahol ha zsebreteszed a kezedet, egyáltalán nem biztos hogy a saját zsebedbe rakod.
A RailJet is azért került a 9. vágányra, hogy az üzleti váró utasainak ne kelljen sokat mászkálni (hadd kötözködjek kicsit: és aki a pályaudvar túloldalán, mondjuk az ötödik vágányon landol ugyanezzel a vonattal, de még befejezne egy projektet amit a vonaton kezdett el, az csak vándoroljon, mi?). Lazán kapcsolódó szóbeszéd/legenda, hogy a Kör-IC azért (is) lett csaknem megfúrva, mert a körjelleg miatt az első osztályú kocsik vagy a Nyugatiban, vagy a Keletiben kerültek közel a kijárathoz, és a Keletinél dolgozó vasurak nem szerettek sokat gyalogolni.

Szolnok-Győr és vissza: 2x231km (7900ft)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.