Utazások 10.

Megadóztatni a banki tranzakciókat? Amiket mindannyian igénybe veszünk legalább néhányszor egy hónapban, ha másképp nem legalább egy-egy ATM-es készpénzfelvétel erejéig, persze miután a fizetésed landolt rajta, ami ugyancsak egy tranzakció volt (ha eddig nyugodt maradtál volna)?
Nem igazán szoktam hangod adni politikai véleményemnek, de most borult a bili.
Tavaly óta Hajdúszoboszló neve hallatára kissé rángatózni szokott a jobb szemhéjam. A bal combom is. Meg mindkét vádlim. A végtörlesztés tervének bejelentésére bukott jó tíz százalékot a forint, amit eléggé megéreztem, köszönöm szépen. Akkor azt hittem, hogy a hülyeség most már überelhetetlen, azta, hogy én ezt mennyire benéztem...
Van ám olyan, értelmetlennek tűnő adónem, amit elég higgadtan vettem volna tudomásul ha bevezetik, de nem vezették be: az e-mail adója. Hírbuzik emlékezhetnek rá, talán tíz éve fontolgatták a bevezetését - nem, nem konkrétan Magyarországon - ami végül elmaradt, jó kérdés hogy miért. Nyilván erős társadalmi ellenállásba ütközött, vagy a spamlobbi győzött, nem érdekel. A bevezetése pedig a mértéke miatt nem érdekelt volna: levelenként kábé 0,00001 dolcsi lett volna az adó, azaz a tizedesvessző és az egyes között vagy 4-5 nullával, nem emlékszem. Tehát a rosszabbik esetet feltételezve is tízezer levél után 230 forint. Letojom, hamarabb kapok ínhüvelygyulladást aminek a kezelése aztán tízszer ennyibe kerül. Legyenek vele boldogok.
A tranzakciós adó tervezetében azonban 5 százalék körüli mérték kering a mai hírekben, ráadásul azt többször is benyelheted ahogy fentebb is vázoltam: először amikor megkapod a pénzt, majd amikor elköltöd, vagy elköltésre kész állapotba hozod. Az 5 százalék azért elég nonszensznek tűnik, ekkora baromságot kizárt hogy elkövessen a kormány. Remélem ismerik annyira a magyart, hogy tudják: megtalálja a jónép a módját, hogyan csökkentse az elszenvedett kárt. A trükkösebbje úgyis megoldja, a szlovák rendszám után jön a szlovák bankszámla, a készpénz népszerűsége az egekbe szökik, és közvetett hatásként a feketegazdaság is bedurvul.
Tudom, nem okozok túl nagy lelki sokkot, de egy újabb notórius adóelkerülőt nevelt ki a vezetés ha ezt - elfogadhatatlan mértékben - bevezetik.
Srácok, ekkora öngólt azért nem kellene bevállalni ezen a meccsen, akkor sem ha a vereség ennyire kézzelfogható. Mindenkinek jobbat tenne emelt fővel távozni a pályáról.

Szomorúan tapasztaltam, hogy nem csak a RailJet-en megy el az áram a fali röfiből. A sima magyar IC kocsikban sem erre pazarolják az akksikat, úgyhogy amikor a mozdony áthalad egy szakaszhatáron (magyarázat kérésre a kommentekben), akkor bizony 230V nélkül marad a töltésmániás utas. Ez van.

Szolnok-Győr és vissza: 2x231km (7900ft)
Szolnok-Aquincum és vissza: 2x110km (4400 ft)

Tovább a fórumba.