2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Miért szeretjük a játékokat?

Írta: | Kulcsszavak: játék

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Változatosság
A valóságban szinte minden nap ugyanazokat a dolgokat ismételgetjük, viszont a játék olyan helyeket és cselekvéseket vetít ami kizökkent minket a monotonitásból. Például a napi ismétlődő fizikai vagy irodai munka monotonitását megtörjük autóversenyzéssel, virtuális ellenségek legyilkolásával.

Új helyek
Szinte mindig ugyanazt a pár helyet látjuk életünk folyamán, viszont egy játék nagyon sok új helyet mutat, mintha elmennénk kirándulni, ráadásul néhány játékban olyan építkezési és természeti dolgok vannak amiket a valóságban nem csinálnak meg, például a Final Fantasy játékok városai.

Látvány
A játék sokszor olyan látványt nyújt amit a valóságban nem tapasztalunk, például különleges vagy a valóságtól kissé eltérő fény és szín beállítások. De voltaképpen a minél valósághűbb látványra törekvő játékok látványa is eléggé más mint a valóság. Ez abból adódik, hogy a játékokban még nagyon sokáig nem lesz annyira természetesnek ható fényszórás mint a valóságban. Továbbá a monitoron látott világ képének az élessége, mélysége, a fókusz térbeli változékonysága nagy mértékben eltér a valóságtól. Voltaképpen a játékokban látott világot túlságosan élesen látjuk a monitoron. A valóságban a szemünkkel látott képnek leginkább csak a közepe élés, a közép pontól kifele pedig folyamatosan életlen lesz a kép, plusz a távolság szerint is van életlenedés, a nagyon távoli dolgok látványához pedig hozzáadódik még egy fokozatos képi elmosás, a levegő szennyeződése által okozott fokozatos halványulás.

Eredményesség érzése
A játékokban elért eredményeket majdnem ugyanolyan eredménynek érezzük sokszor mint a valóságban elért eredményeket. Ha egy nehéz és fukar játékban találunk 10 ezer forintot, azt majdnem olyan érzésnek éljük meg, mintha a valóságban találtunk volna 10 ezer forintot. Egy impérium galaktik 2 vagy egy endless space játékban pedig úgy érezzük, mintha tényleg sikerült volna meghódítani az egész galaxis, néha pedig észrevétlenül is pont ugyanolyan eredményességnek érezzük a játékban elért eredményt is, mint a valóságban elértet.

Agyi tornásztatás, matematikai, stratégiai élvezett
A valóság eléggé monoton az agy használat szempontjából is, ráadásul a valóságban nagyon sok dolog akadályoz abban, hogy hatalmas rendszereket irányítsunk. Viszont a stratégiai vagy a részletes rpg játékokban nagyon sokat stratégiázhatunk, gondolkodhatunk, számolhatunk, miközben irányítunk egy egész várost, országot, galaxist, hadsereget.

Istenek lehetünk, bármit megtehetünk, miközben nem fáj
A valóságban még egy rossz véletlen mozdulattól is képesek megsérülni vagy meghalni egyesek, ráadásul millió dolog van ami fájhat vagy kellemetlen az érzékeinknek. Viszont a játékban hiába szakad le a karakterünk keze, az nekünk kicsit sem fáj. Voltaképpen a játékban istennek érezhetjük magunkat, mivel bármit megtehetünk amire a játék képes, miközben velünk semmi rossz sem történhet a valóságban, kivéve, ha kiszáradás vagy trombózis miatt meghalunk a székben. Jó érzéssel tölt el minket, ha egy városban bármelyik autót kipróbálhatjuk.

Ügyességi élvezett
Ügyességi játékokban megtornáztathatjuk az agyunk azon részét, ami a gyors reflexekért, pontosságért, fókuszálásért felelős. Szerintem nagyon tipikus ügyességi játék a Crash Bandikot sorozat. De szerencsére van már kinect és hasonló megoldások, amikkel a test mozgatási ügyességünket is belevihetjük az ügyességi játékba.

Sok minden kipróbálása
A játékok segítségével rendkívül sok mindent kipróbálhatunk. Persze mivel csak a gép előtt ülünk közben,, ezért valódi kipróbálástól nagyon messze van, de mivel látjuk a képet, emiatt tényleg úgy érezzük mintha tényleg kipróbáltuk volna az autóversenyzést, sznóbordozást, vadászatot, repülőgép, tank, kamion vezetést stb.

Közösségi szórakozás
Ha más emberekkel is játszunk akkor élvezhetjük annak sokféle előnyét vagy hátrányát.

Hozzászólások

(#1) westcoastog


westcoastog
veterán

Na ja valami ilyesmi. :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.