Hirdetés

Asus ROG G752VS(K) szervizelések... Csere újra? Ugyan! (mit gondolok én!)

Tisztelt Mindenki !

Szeretném megírni az esetem és tapasztalatom (röviden) össze foglalva vázolni (a lényeget), amit az Asus Magyarország KFT-vel és FixDirect (ezzel minden OK volt) Asus szakszervizzel tapasztaltam.
Van egy felső kategóriás Gamer (ROG G752VSK) laptopom (bolti ára több mint 712 ezer Ft volt - 2017 év végi vásárlás) és garanciális javítások tömkelegét nyeltem, nyelem be még mindig (igaz csak most van negyedszer idén és összesen ott) és bár a szakszerviz korrekt és cseréli amit kell (újra) és egyszerűen nem akar jó lenni a laptopom.... Kértem komplett gép cserét és azt a (Holland Asus, mint EU központi gyártó szerv) elutasította. Ezt az Asus Magyarország azzal magyarázta, hogy a csere "*nem indokolt" így javítják.

"*Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük, hogy az ASUShoz fordult! Megpróbálunk a lehető legpontosabb válaszokkal segíteni Önnek.

Alaposabb utánanézés alapján, mivel második évben van a készülék, így a gyártó szabadon dönthet arról, hogy cserél vagy javít, a jelenlegi háromszori szervizeltetés alapján a javítás mellett dönt, nem indokolt a csere.

Hirdetés

Üdvözlettel,
****
ASUS Ügyfélszolgálat"

A 3D Vapor Chamber hűtés hatékonysága - hátsó részen távozik a meleg levegő, a teljes gép hűvös marad

(01.) Első szervizelés (2019.02.11.) - Munkalap
97c CPU hőmérséklet játék közben és CPU throttling /3D Vapor Chamer hűtés esetén ez nem normális/.
Szervizbe felküldtem, pasztát cseréltek és gap.padet + Asus test OK

Vissza jött és ugyanaz...
(02.) Megint felküld (2019.03.01. második alkalom - Munkalap) és kiderült alaplap csere (újra ami 400+ ezres alkatrész + 1 év garanciát kaptam rá - UV (Undervolt) sem segített rajta, én próbáltam, CPU/VRM fesz szabályozási gondja volt "gyárilag") csere után OK
A CPU kapott LiquidPro (folyékony fém) pasztát, a GPU meg MX4 -t , ez is OK
Vissza jött és 85c a max CPU hőmérséklet (Prime95 Blend teszt + FurMark GPU stress teszt alatt) mondom de jó.

Eltelt 3 hónap és a CPU hőmérséklet 99c (ennek a max. gyári értéke 100c és lekapcsol) a GPU meg 75c... mondom WTF?!?

(03.) Megint felküld (2019.06.07. - Munkalap) és kiderült, a paszta (LiquidPro) megette a fémet... (pff.) és cserélték a hűtőt (újra) meg a paszta Thermal Grizzly Conductonaut lett (CPU és GPU-ra is ez került - Asus által tesztelt, ez nem eszi meg a fémet... elvileg)
/ezeknek a folyékony fém pasztáknak kell 2-3 nap mire beállnak egy jó és megfelelő hőmérsékletre - UV-val ez az eredmény Prime95 Blend test + FurMark GPU Stress test alatt "Manual FAN Boost-al"/ esetemben is ez történt, jó lett (nem részletezem, mert hosszú lenne)

(04.) Negyedik alkalommal (2019.06.25. - Munkalap) azért került fel a szakszervizbe a gép, mert 3.-ik szerviz látogatáskor megérkezve csak egy hétvégét töltött nálam és újra küldtem vissza / vissza kérték (szerviz technikus hívta vissza a kérésemre, így nekem nem kellett a gari futárt berendelnem, adatokat töltögetnem, stb..) korrekt volt a technikus!

A tapasztalt probléma az volt (első) hogy a gép bár hálózatra volt kötve, 1x csak nem érzékelte azt (áram kimaradás, áram szünet, stb.. nem volt) és aksiról (*javítva - 15 le merülési, töltési ciklus van benne összesen = 6% elhasználódás) ment a gép ... ekkor lehúztam a gépről a csatlakozót és újra rá csatlakoztattam és jó lett (második észlelés), hogy a laptop azt érzékelte akkumulátor szempontból, hogy "nincs aksi" holott nem kivehető.... majd kikapcsoltam a gépet és be és a gépről le majd fel csatlakoztattam a táp kábelt és bekapcsoltam, majd jó lett.
06.25.-n vette fel a futár és 06.26.-n már le is szállította a szerviznek.

Jelenleg (2019.07.07.) annyit tudok a gépről, hogy DC Power Module + Power Switch Board csere van/volt és tesztek során probléma adódott (lehet megint kap egy új alaplapot) és többet nem tudok, mert a technikus pont szabin van és következő héten egész végig szabin lesz, így más fogja befejezni. (eddig végig ő csinálta minden alkalommal) és szakszerviz / szerviz technikus korrektül ellátta a feladatát, kérésre "elkopott" csavart/csavarokat is cserélte. Én tartom magam a csere kérelmemhez, de falakba ütközök... Online Chateltem a North American Asus Support -al is, ők nem tudtak segíteni, mert esetemben nem illetékesek.
Megadták a (North American) panaszkezelő osztály e-mail elérhetőségét és nekik írtam, de ott is falba ütköztem, válasz ugyanaz volt. Írtam e-mailt ugyanígy a Web felületen keresztül (ez ezek előtt volt) és azt az üzenetet automatikusan a Magyar Asus kapta meg (összevont Asus rendszer) így azok válaszoltak...

"Ez a levél is ide jön. Mi teljes mértékben elhisszük, hogy Ön szeretne egy új gépet, de sajnos, ahogy első levelemben is említettem, nem indokolt a csere, így sajnos többet nem tudunk tenni, a központunk se fog tudni semmit se tenni, mivel ők utasítják el.

Üdvözlettel,
****
ASUS Magyarország Ügyfélszolgálat"

További...

Mindenről (hibák, szerviz munkalapok, beszélgetések/levelezések és hangfelvételek, stb..) van vagy képes, e-mailes, vagy dokumentált (eredeti vagy nyomtatott) példányom, így közben írtam a Magyar Fogyasztóvédelem felé és a Magyar Fogyasztóvédelmi Alapítvány felé is írtam "panasz" és "bejelentő/segítség kérő" levelet, várom a további fejleményeket.

Akármi is lesz a vége, én csak azt tudom mondani, hogy soha többet ASUS !
---nem a termékkel van a fő gond, hanem magával a gyártóval, Magyarországi nem törődömség, hozzáállással, stb... UK vagy USA Asus már rég cserélte volna.---
Lehet a Magyarországi gyártó/ügyfélszolgálat keze is kötve van, ezt nem tudhatom...szar az egész! Ez itt a lenyeg.

Mind1, hogy javítják vagy új csere darabot kapnék (meglévővel 100% -ban megegyezőt!) a lényeg csak az, hogy legyen jó és gyártói specifikáció szerinti állapotnak megfelelő működés/optikai külső (minőség) állapot szempontjából... amennyiben javítják, akkor cseréljenek mindent, amit a sok oda-vissza szállítás és szét szedés / össze rakás folyamán (hibák) keletkeztek rajta. Ez az álláspontom.
Mivel nem 1-2 száz ezres gépről van szó, és meglátásom, saját elektronikai, mechanikai (javító technikusi) tapasztalatom szerint: ha valami minél többször szét van szedve és minél több baja/problémája van, tehát alkatrész cserékre szorul, azt jobb kompletten kicserélni, mert a hibák száma nem fog csökkenni, így elmegyek a végletekig, ha szűkséges és kitartok az igazam/"csere újra" igényem mellett!

Murphy törvénye ügye.... „ami elromolhat, az el is romlik” ... na de ez már kezd kicsit sok lenni!

Köszönöm a lehetőséget, aki olvassa ezt a bejegyzést, írást, szép napot mindenkinek.
/igazságon alapul és eddig megtörtént esetem összefoglalva "röviden és tömören" :D /

Szeretném megköszönni a "Gaming notebook topik" tagok segítségét és kitartását!

UPDATE
2019.07.08.-n kaptam a FixDirect részéről egy e-mailt, hogy csomagot adnak fel a részemre, amit következő munkanapon kézbesít a futár. (folyt. köv.)

2019.07.09.
Mai napon hozta a GLS futár.
Kicsomagoltam, bekapcsoltam és fel is tűnt a gépen az, hogy a bekapcsolástól a HDD és Repülőgép üzemmód jelző (fény/LED) villog (egyszerre és folyamatosan)

Ez még mind semmi...
Az amivel felküldtem, megmaradt (hiba jelenség)
nincs akku” jelenség már jelentkezett is az első bekapcsolásnál.
Korábbi szerviz technikus kérdésére (ami az volt, hogy a tápkábel lehúzása után a gép kikapcsol-e) a válaszom: NEM tápkábel lehúzása után azt írja ki „battery ON” de az akkumulátor kijelzés a „nincs akkumulátor a készülékben” n marad… a tápkábel vissza csatlakoztatáskor átvált hálózatra, de az akkumulátor kijelzés a „nincs akkumulátor a készülékben” -n marad.

Kis idő elteltével és gép restart után meg „akkuról megy” a gép és hálózati adapter/csatlakozás nem lett bántva (áram kimaradás, áram szünet, se semmi hasonló) folyamatos áram ellátás van.

Írtam az Asus Magyarország részére egy üzenetet, jelezve a hiba meglétét és a Polgári Törvénykönyv 6:157-174.§ -a alapján hivatkozva a csere igényem jogosságát is feléjük, mert ma kaptam választ a Fogyasztóvédelemtől is az esettel kapcsolatban.

2019.07.11.
Már azt hittem minden rendben lett (BIOS Update/Downgrade is volt) új rendszer (Win10 Home és Pro is), másik SSD(k) és tesztek alatt jó hőfokok, és CPU frequency, stb.. aztán 1x csak (ma) arra leszek figyelmes, hogy délelőtt még minden (85c CPU / 74c GPU) rendben, Du-n meg már nem jó megint valami.. (96c CPU / 86c GPU) - Prime95 + FurMark teszt alatt /és kemény CPU Throttling is jelen volt!/. Körülmények azonosak, semmi nem változott.

Holnap (07.12.-n) fel is veszi tőlem a GLS futár és viszi a szakszerviznek... sok dokumentum csatolva van a dobozban. Asus Magyarország részéről még nem érkezett válasz az üzenetemre "folyamatban" a státusza. (folyt. köv.)

(05.) - Ötödik alkalom 2019.07.15. - Munkalap (még nem kaptam meg)
Szakszerviz átvette, holnap a technikus is megkapja (remélhetőleg) és várom a fejleményeket. (folyt.köv.)

07.16.-n felvettem a kapcsolatot a nagykerrel (INGRAM amely segítően átirányított a DEMAND felé)
Korrektül segítenének, de míg nem kapok csere vagy kp.vissza igazolást, addig nincs előrelépés. Amúgy az értékén választhatnék új gépet, vagy vissza kaphatnám a vételárat. Asuson múlik minden, meg a szervizen, hogy is intézi. (folyt.köv.)

07.17. - FixDirect sz.technikus megkapta (09 óra környékén) és GPU probléma van jelen, (valami zárlatos lehet) elmondása szerint, 4x lett teszt futtatva és GPU -val van a gond lényegében, így megint berendelt egy Alaplapot hozzá és (komplett gép) csere kérelmet is elküldi a gyártó felé - ebből Csüt. ill. Péntekig semmi sem lesz... (folyt.köv.)

07.24. - Technikussal beszéltem, ma jött/adták át a lapot (vadi új, első csere lap is az volt), holnap be fogja építeni, tesztelni és aztán vissza rakni a régit és azzal is teszteli. Teszt eredményéket elküldi a gyártónak és majd eldöntik megéri vagy nem az újabb lap csere vagy utalvány. Gépház elemei (újak) még nem érkeztek meg a szervizbe. (kértem azok cseréjét is ügye) aztán majd kiderül... (folyt.köv.)

08.01.-n kaptam Asus Szervizszolgálattól kép 1 , kép 2 és beszéltem velük ma (08.02.) telefonon is, mailbe jóváhagytam a "kártérítést" és mellékeltem az eredeti számlát is (.pdf) meg beszéltem a szakszervizzel is és megköszöntem az ügyintézést.
Nagykernek is megírtam, hogy vagy új G752VSK vagy kp. vissza ami szóba jöhet számomra, ha utalványt megküldik. (folyt.köv.)

08.06. - ma kaptam meg az Asus-tól az utalványt. Nagykernek tovább küldtem és válaszukra várok. Ezennel elmondható, hogy Asus és Szakszerviz részéről pozitív az ügymenet, de a (számla szerinti összeg) levásárlás vagy kp. vissza térítés még vissza van. Ezért folyt.köv.

08.07. - A két nagyker oldalán szétnézve nem találtam számomra megfelelő készüléket, így kértem a pénz vissza fizetést. Folyamatban.... (folyt.köv.)

08.23. - A múlt hétre kaptam ígéretet a nagykertől (aki intézi) a cash megérkezésre (hozzájuk) és felveszi a kiskerrel a kapcsolatot, akinek átküldik és az velem veszi fel a kapcsolatot... kiderült (telefonálgatások közepette) hogy az Asusos aki ezzel foglalkozik szabin van a héten és a nagykeres is szabin van a héten, így csak következő héten fogok többet tudni. Asusos elmondása szerint (mással beszéltem ott) azt mondta, ha a pénzt a gyártó kifizeti, onnan ők semmit nem tudnak tenni, nekem kell a nagykerre rá járni (telefonon sürgetni őket) a napok telnek (hetek, lassan hónapok is) és se gépem, se pénzem... WTF?!? :F (folyt.köv.)

08.26. - Ma felhívtam aki intézi a dolgot (Demandos) és azt mondta még nem érkezett meg a jóváírás az INGRAM-tól, de ha megérkezik, akkor azt jelzi felém, a kiskernek is átküldi és az is felveszi velem a kapcsolatot és rendezzük az anyagiakat... Azt tudni kell, hogy a laptopot az INGRAM hozta be az országba és átadva a DEMAND-nak az adta tovább a kiskernek/boltnak aki értékesítette, tehát nem egyszerű az ügy és pár nagykeren/cégen átmegy mire lezajlik az ügymenet lényegében (folyt.köv.)

08.29. - Mai nap is telefonáltam gyártó felé, mert már elérhető az illető (szabin volt) és elmondása szerint, nézte a rendszerben és még semmi nincs a Holland Asus részéről (kp. vissza térítés) de elmondta (készülék már náluk van), hogy teljes kp. vissza térítést fogok kapni (mondom tudom) és a leírtak szerint a 40 munkanap vége felé fog az ügy befejeződni, szóval tényleg nem tehetek mást mint türelmesen várok....ahogy számoltam, Szept. 30.-án vagy Okt. elején már meg kell kapnom a pénzt (nagykernek biztos meg) :) (folyt.köv.)

09.04. - Mai napon ezt az állapotot látva telefonálgattam kicsit (szerviz, gyártó, nagyker) és kiderült, az ügy le van zárva (én is megkaptam a CN kódot) a gyártó részéről... a nagyker is megkapta (Demand az Ingram-tól) a számlát és én várom a továbbiakat... még jó, hogy nekem kell minden felől érdeklődni és telefonáltagni... (folyt.köv.)

09.16. - Jelenleg inkább új laptopot választok és a listára várok, amik közül lehet választani (nagykertől) mert a pénz vissza a jelen esetben bonyodalmas (és hosszú) művelet/folyamat lenne könyvelés (2017 év végi) és egyéb okokból (kisker) is. Nem bonyolítom túl a dolgot inkább és nagykerrel rendezem az ügyet. Várom a listát. (folyt.köv.)

09.19-20. - Dell G7 (7790) -2019 model- amit választottam és vagy eladom, vagy megtartom.

10.20. - Nagyon nem volt komoly jelentkező, így úgy döntöttem megtartom és használom + 1 évvel kiterjesztem a garanciát is, így 4 év garancia lesz rajta és az idő alatt nem is tervezek másikat venni.

Még van hozzászólás! Tovább