2024. június 29., szombat

Gyorskeresés

Leszállítva a kereskedőhöz - Giulia Quadrifoglio krónikák #4

Írta: | Kulcsszavak: alfa . alfa romeo . giulia . quadrifoglio

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Eltelt már 4 ésl hónap a legutóbbi bejegyzésem óta, melyet idén február közepén írtam. Akkor április végére, május elejére prognosztizáltam az autó érkezését. Sajnos, a dolgok - ahogy eddig sem - most sem mentek ennyire simán.

Február közepe után még március elején is megeresztettem egy hívást a kereskedő felé, aki "megnyugtatott", hogy márc. 24. helyett már április 16-ra van besorolva az autó gyársra. "Remek", gondoltam, mi mást is vártam. Sebaj, egyre kevesebbet tolnak rajta. Ha így haladunk, akkor április végére tényleg le lesz gyártva és akkor május végéig márlam lesz az autó.

Egy hónap malmozás után április elején újabb érdeklődő telefon. Kiderült, hogy még mindig a 16-ai időpont az aktuális. Nocsak, nem tán tényleg legyártják akkor? Kezdtem örülni. Úgy voltam vele, hogy nem is hívom már a kereskedőt ez után, majd keres ő, amikor már látja, hogy le van gyártva a kocsi. Ez úgy működik, hogy van egy programjuk, ami heti szinten frissül és abban látk, hogy éppen milyen státuszban vannak a rendelések. Ha ebben megjelenik az autó alvázszáma, az azt jelenti, hogy le lett gyártva, ugyanis gyárskor kap alvázszámot.

Az ápr. 16-i hét után azonban hiába vártam minden nap a kereskedő hívását, csak nem akart megcsörrenni a telefon. At vége felé már nem bírtam, hívtam én. Mint kiderült, az autó gyársa át lett téve 27-ére, ami a következő hét keddje volt. Na jó, mondhatni "nem csalódtam", de ez már tényleg csak pár nap. A következő hétsodik felében ismét érdeklődtem, majd kiderült, hogy a gyárs megint el lett tolva egy héttel. És itt kezdett a dolog egyre frusztrálóbbá válni...
Innentőlr minden héten hívtam a kereskedőt és minden héten elmondta, hogy az aktuális hétre van kitűzve a gyárs (mikor melyik napra), de a következőn fogja látni, hogy megjelent-e az alvázszám a rendszerben. És ez ment 2 hónapig...

Nem is csak a további várakozáslt egyre elviselhetetlenebbé, hanem a bizonytalanság. Meddig tologathatják így a gyárst? Decemberig? Mondjanak egy időpontot és akkor úgy késlök, de ez nagyon nem pálya így. Nekem van egy szerződésem az autóra, határidőkkel. A sltási határidő - tet mire átadják nekem felrendszámozva - az április eleje volt. Látszott, hogy nem tartható, de volt egy olyan kitétel még a szerződésben, hogy ha nem sikerül határidőre sltani, akkor indoklás mellett 12 héttel kitolhatják a sltási határidőt minden további következmény nélkül és csak utána kötelesek visszafizetni a teljes eleget. Így nem is nagyon foglalkoztam ezzel, amíg viszonylag tisztának látszott a menetrend. Azonban onnantól, hogy elkezdett ilyen bizonytalan módon csúszni az esz, megemlítettem ám a kereskedőnek, hogy az a +12 hét egyébként akkor érvényes, ha én haladéktalanul kapok egy hivatalos levelet arl, hogy miért nem sltk nekem a kocsit. Erre egy hétlva érkezett is az alábbi tértivevényes lel.

Próbáltam kideríteni, hogy mi az oka a csússnak. A kereskedő azt mondta, hogy nagy valószínűséggel az autó színe lesz az. A korona még erősen érezteti a hatását, lehet, hogy nem kaptak alapanyagot a különleges festékhez. Ez még az elején hihetőnek is tűnt, de közben folyamatosan követtem a külldi fórumokat is. Május vége felé már az Egyesült Királyságba és az USA-ba is elkezdték leszáltani a Montreal zöld Giulia-kat, az enyémnek pedig még mindig csúszott a gyársa. Így már nem nagyon állta meg a helyét az indoklás. A kereskedő viszont azt mondta, hogy art toljáktről-hétre a gyárst, mert már valószínűleg csak egy-két alkatrész hiányzik az autóhoz, amelyik bármikor beérkezhet és akkor egyből végig is küldhetik a soron.

Nézegettem a leszáltott autókat, hogy vajon mi lehet, ami azokon nincs, az enyémben viszont igen. Egy dolgot nem láttam egyiken sem, amit én bepipáltam, az pedig a karbon-kerámia fék volt. Talán ez lenne az, ami miatt nem tudják legyártani? De hisz ez egy kopó alkatrész, pont ez hiányozna? Végiggondoltam a dolgot, hogy a GTA/GTAm modelleket is most kezdték el gyártani, azok pedig mind karbonfékesek... Lehet, hogy azokhoz használk fel a tárcsákat és art nincs az enyémhez? Csak egy kis sat kútfőből történő logikázás volt, de másra nem tudtam gondolni. A kereskedőből is próbáltam több infót kicsikarni, de sajnos nem tudott többet mondani. Az importőrre(* kis magyarázat a bejegyzés végén) mutogatott, hogy nem tud megtudni tőlük ő sem többet.

A UK fórumon kaptam még egy olyan tippet, hogy írjak közvetlenül az importőrnek a rendelésszámmal, meg a kereskedő megnevezésével, akitől rendeltem és kérjem, hogy tájékoztassanak a rendelés álsáról. Ezt UK-ban arkaképviselet változtatáslkül tovább szokta passzolni közvetlenül az olaszoknak, akik utána setőkészen válaszolnak és sokkal frissebb infókkal látnak el, mint amit a kereskedő lát.
Na, ez nagyon jól hangzott, úgyhogy megírtam angolul én is a kis levelemet és elküldtem az AR ügyfélszolgálatra egy rövid magyar kísérőszöveggel, hogy ezt továbbítk az olaszoknak.
sltlva jött az ügyfélszolgálattól egy semmitmondó lel, melyben leírk, hogy nagyon sajnálk, hogy még mindig várok, szerintük a szín miatt csúszik, de majdcsak legyártják hamarosan.
Na, hát én nem vagyok az a fajta vásárló, akinek különösebben pátyolgatni kell a lelkét vagy elvárná, hogy kinyalják atsóját, akkor sem, ha egy elég tetemes összeget letettem már nekik. De art itt már kezdett eldurranni az agyam. Udvariasan, de art nehezen visszafogott indulatokkal megírtam nekik, hogy ez mind szép és jó, de ennél kicsit komplikáltabb a helyzet, úgyhogy legyenek olyan szívesek és továbbítk a levelemet a gyártó felé. Erre már nem érkezett válasz és mivel az olaszok sem kerestek meg, feltételezem, nem történt semmi... FCA Hungary (bocsánat, most már Stellantis Hungary) ügyfélkezelés: 0/10.

Május végére, június elejére már kezdtem igazán elkeseredni. Elkezdtem pedzegetni a kereskedőnek is, hogy úgy néz ki, hogy ők a kiterjesztett határidőből is ki fognak futni és valami kompenzációt biztosíthatnának, hogy ne álljak el a szerződéstől és ne kérjem vissza a pénzem. Alasz lényege az volt, még ha próbálta is finomabban megfogalmazni, hogy ilyesmire nem számíthatok. A kompenzáció az, hogy ata volt áremelés, de én még a régi, azaz a szerződött áron kapom az autót. Valamint, ha ilyet akarok, akkor várok tovább.
És ne nyíljon ki a bicska az ember zsebében...

Közben az USA fórumokról kiderült, hogy ott tizesével, huszasával mondta vissza a gyára Montreal zöld és az Ocra sárga színekre a rendeléseket. A gyárr év eleje óta küszködött a termelés optimalizálásával, mert kivezettek egy ott gyártott modellt. Így maradt a Giulia és a Stelvio, melyekre viszont nem érkezett annyi rendelés, kb. 15-20%-os kapacitáson tudtak csak működni. Emiatt csak egy műszakban és csak hétköznap gyártottak, valamint folyton leáltottak részüzemeket, legutóbb például a festőüzemet. Ennek estek átmenetileg áldozatul ezek a különlegesebb, 3 rétegű gyöngyházfény színek is.
Kezdtem azt gondolni, hogy bármelyik héten kaphatom az infót, hogy a gyár visszamondta a rendelésem vagy, hogy csak nagyon sokára tudná mégis legyártani a kocsit. Az imént említett okokból, aki mostanában rendel ezekben a színekben, akár 10 hónapot is várhat a kocsijára. Úgy éreztem, még ha az utóbbi is következik be, azt már nem tudnám kivárni.

Elkezdtem tet alternatívák után nézni. Mi más autót vehetnék, ha nem a Giulia Q? Sok autót számításba vettem, az új M4-et (G82) pedig még tesztvezettem is. Arl külön bejegyzés itt található ;)

Végül akárhogy is nézegettem a konkurenciát, a konklúzió mindig az lett, hogy nem találni olyan autót ezen az árszinten, ami képes lenne ezt helyettesíteni. Ami egyszerre tudná adni ennek az autónak a megjelenését, kisugársát, az esz élersét... Így hát kissé lehangoltan vártam a fejleményeket és közben törtem a fejem, hogy merre lehetne tovább indulni. Ekkor maradt ki egy hét, hogy beszéltem volna a kereskedővel, de tudtam, hogy nem történt valószínűleg ugyanúgy semmi, hisz nem hívott. Kéttre rá, június közepén art csak felhívtam megint, tulajdonképpen csak megkérdezni, hogy hova csúsztattákr el a gyárst. Kiderült, hogy szabin volt, art sem keresett, de nézi már mindjárt, hogy mi van a kocsival... És akkor legnagyobb meglepetésemre azt mondta: legyártották június 9-én!
Hogy mi? Ilyen van? Ezek ott délen autót is gyártanak? Hát, őszintén slva, erre nem számítottam.

Art skségem volt egy kis időre, mire elhittem a dolgot, de nagyon örültem, hogy végül minden mehet a tovább a tervek szerint. A sltás még beletelt egy kis időbe, de június utolsó hetében már Magyarországon volt az autó, július 1-én pedig már a kereskedőnél, Budaörsön.

Néhány Als egyből oda is zarándokolt, amint megtudta, hogy megnézze. Kaptam is nem sokkal később a képeket róla. Tudni kell, hogy ez az autó az első ebben a színben Magyarországon és még jó 40-50 hétig ez is marad az egyetlen. Ezt a színt tavaly év végén tették ugyanis erhetővé és ahogy fentebb is írtam, eléggé döcögősen megy a gyárs, rajtam kívül pedig abban az időszakban senki nem rendelt ilyet.
Fel is keresett az Alfacity - Közép-Európa legnagyobb Als találkozója - főszervezője, hogy szeretne majd asorukhoz videót késteni az autóról és ha lehoznám City-re, hogy klthassák.

Hogy ebből mi lesz, arl majd később tudósítok, de addig is következzenek végre a képek. Ezeken még koszos az autó, ki sincs csomagolva valamint a rugók is ki vannak ékelve, hogy sltásl, trélerl fel és leálsl nehogy sérüljön valami. Tet nem lesz ennyire magas, lentebb fog ülni a kaszni. Aki látta már élőben (én még sajnos nem, jövő hét kedden vagy szerdán megyek megnézni), azt mondta, hogy brutál szép szín, kép nem adja vissza. Ja, igen. Látatlanban rendeltem meg :)






*Ígértem egy magyarázatot: valószínűleg nem mindenkinek világos teljesen ez az autóérketési láncolat vagy hierarchia, bárminek is nevezzük. Lényeg, hogy a gyártónak van egy képviselete az adott országban, őt nevezik importőrnek vagy márkaképviseletnek. Velük vannak kapcsolatban a kereskedések, akik konkrétan eladják az autókat és akikkel a vevő szerződik. Alapvetően az importőr határozza meg a feltételeket és ő áll kapcsolatban a gyártóval is. A kereskedő az autót adja el meg rendezi az ahhoz kapcsolódó ügyeket. A kereskedő igazából egy ütköző zóna az importőr és a vevő között. Ennek hátrányai pont az ilyen problémás esetekben nyilvánulnak meg, mint az enyém. Én a kereskedővel kommunikálok és az importőr is, a kereskedő pedig a satu két pofája között van és az információ áramlás nem túl optimális...

Hozzászólások

(#1) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Annyira szép ez az autó és szin :C

(#2) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Ezt az új kocsi mizzériát sose értettem, meg hogy egyáltalán minek bevállalni egy új kocsi brutális értékvesztését.

Mondjuk én örülök ha 2-3 milliós kocsim van. :P

Másik, hogy nagyon súlyos alkarész ellátási gondok vannak és a vége se látszódik, majd talán év vége felé..talán...és úgy gondolom lesznek cifra dolgok, lassan már minden elektronikai céget érint.

A bitcoin (vga gyártás) csak rontott a helyzeten. Merem állítana a Tesla le van fedve IC téren és Musk szándékosan még borított a bilin, hogy a VW stb hagyományos gyártóknak még szarabb legyen.

Mellé a légi/ víz szállítás drágulása, most itt van a fa (az se segít rajta hogy a +8000km-t kell utaztatni.)

(#3) #90088192 válasza angyalpc2 (#2) üzenetére


#90088192
törölt tag

Vállalkozás nevére veszi, mint PIMP mobil. ;]
Nincs számára érték vesztés épp ellenkezőleg, adó alap kurtitas van.

(#4) UnA válasza angyalpc2 (#2) üzenetére


UnA
Korrektor

Mit jelent az utolsó mondat? :)

(#5) Luck Dragon

Nagyon szép ez az autó , bár nekem vörösben jobban tetszik. De ez szubjektív.
Szolgáljon téged sokáig . :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#6) Eastman válasza UnA (#4) üzenetére


Eastman
őstag

Tudja, a fa... :)

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#7) Ceree


Ceree
senior tag

Kivancsian varom az elso elmenyeket, most mar tenyleg itt a szerelem beteljesulese... :)

Nagyon szep auto.

Másolat_eredetije

(#8) szabonagyur válasza angyalpc2 (#2) üzenetére


szabonagyur
félisten

Attol, hogy nem teheted meg mas miert ne vehetne ujat? :F Neked ugy lesz hasznalt ha valaki elobb ujonnan megveszi.

(#9) CounterBoci


CounterBoci
senior tag

Usákok innen viszik a fát, mert Kanadával összevesztek. Áfàn ha jól tudom, de nem 100%.

(#10) HussarF válasza angyalpc2 (#2) üzenetére


HussarF
addikt

Egyébként jelenleg nincs brutális értékvesztés.

Azzal, hogy kezd beköszönteni a villanykorszak, a benzines autó árak, főleg a benzines élményautók árai kilőttek az égbe. Hatalmas drágulás volt a piacon és még várható is. Egyik ismerősöm a Giuliáját '19-ben vette. Most ült át megint egy új Giuliába 2 év után és valamivel drágábban adta el a 2 éves autót, mint amennyiért vette a szalonból '19-ben... Jó, persze volt infláció meg ilyesmi, de jelzésértékű, hogy abban az időszakban, amikor a legnagyobb értékvesztést kellett volna elszenvednie, nominális értékvesztése nem volt az autónak...

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.