2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Első közös 3 hónapunk - Giulia Quadrifoglio krónikák #6

Írta: | Kulcsszavak: alfa . alfa romeo . giulia . giulia q . quadrifoglio . qv

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Már bő 3 hónapja nálam van az autó, ideje, hogy most már írjak róla kicsit. A legutóbbi bejegyzés még július elején született a témában, mikor megérkezett az autó az országba és először láttam élőben. Az azóta eltelt idő alatt összeszoktunk kicsit, a kilométer számláló pedig már átlépte a 7000-et.

Július 16, péntek volt a nagy nap, mikor először kigurult az autó a szalonból. Az első megtett kilométerek elég stresszesek voltak, alig találtam nyitott benzinkutat (azóta sem értem, mi volt aznap :U ). Aztán amikor meg akartam fordulni, bekeveredtem egy KFC drive thru-jába, ami keskeny volt, magas padkával, azt hittem már ott le fogom húzni a küszöböket az első kilométereken. Majd jött az órás dugóban állás befelé az Egér úton...
Mikor este hazafelé indultam az M6-oson, akkor tudtam végre haladni is az autóval.

Másnap AlfaCity volt (Közép-Európa legnagyobb Alfás találkozója) és megígértem a szervezőknek, hogy ha sikerül addigra forgalomba helyeztetni az autót, akkor leviszem, hogy kiállíthassák. Ez volt az első Montreal zöld színű Magyarországon (azóta már van még legalább egy, amit láttam), így kérték, hogy mutassam majd meg a közönségnek.

Kisebb viszontagságok árán* sikerült is eljutnom a helyszínre, az autó nagy sikert aratott és nagyot ment a médiában is, még az Alfa Romeo CEO-ja, Jean-Philippe Imparato is megosztotta egy tweet-ben.

AlfaCity után egyből indultam is Badacsonyba, ugyanis épp egy hosszú hétvégés bulizást kellett az átvétellel félbeszakítanom. A lényeg, hogy az autóba majdnem beletettem az 1000. km-t vasárnap estére, 3x tankoltam tele 2 és fél nap alatt. A bejáratás szinte meg is volt :)

A kilométerek aztán szaladtak az autóba a következő hetekben is, még engem is meglepett, hogy mennyit megyek vele. Körülbelül dupláját az átlagos autóhasználatomnak, ráadásul úgy, hogy az all-rounder Fiat Bravo-m is szolgálatban volt. Még soha nem volt olyan autóm amiben ezt éreztem volna, de folyton azt kerestem, hogy hova mehetek vele? Vagy, ha mentem valahova, akkor azt néztem, hogy merre kerülhetnék, hogy többet tudjam vezetni? Mindig a lehetőséget kerestem, hogy hogyan ülhetnék benne többet... Nem csoda, hát, hogy pörögtek a km-ek.

Hétköznapokon folyton a kocsira gondoltam és vártam a hétvégét, hogy mehessünk valahova. Pedig egyáltalán nem vagyok az a típus, aki a munkahelyén unottan ül és csak szenved, hogy mikor lesz már hétvége. De most kicsit ilyen lettem. Pénteken már rendszeresen alig tudtam aludni, éreztem az adrenalint. Csak az járt a fejemben, hogy holnap már beülhetek a zöldembe. Utoljára kb. akkor éreztem ilyet, amikor 20 évesen volt egy olyan csajom, akiért megőrültem, de a távolság miatt csak hétvégente tudtunk találkozni. Ugyanúgy libabőrös voltam előtte... Megfiatalodtam? :F :DDD

Az autóval az élet egyébként elég celebszerű, csak nem én vagyok a híresség, hanem ő maga. Ritka az, hogy leparkolom valahol és nem arra érek vissza, hogy állnak mellette és fényképezik. Tankolásnál mindig odajönnek, gratulálnak, kérdeznek róla. Dugóban állva látom, hogy a szomszédos autókból folyton néznek át, a járdán a gyalogosok megfordulnak, mikor elmegyek mellettük, stb.

Kicsit meg is lepett, hogy pl. Budapesten is ennyire megnézik, hisz ott azért előfordulnak ennél sokkal drágább és feljebb pozícionált autók is.
Az egyik oka az autó színe lehet. Nem igazán lehet jól visszaadni képpel, de élőben nagyon markáns, nem hasonlítható máshoz. Aki nem látta élőben, annak nehéz lenne elmagyarázni, hogy mihez hasonlítható. Más autókon hasonló sincs. Legalábbis nem olyan autókon, amik ennél gyakoribbak lennének.
A másik, hogy az autó azért alapvetően ritka, nincs belőle sok az utakon. Ritkábbnak gondolt autókkal is gyakrabban szoktam találkozni. Miközben a sajtója nagyon jó volt, viszonylag sokan hallottak már az autóról. Jönnek oda, hogy olvastak már róla vagy látták videón, de még élőben nem találkoztak vele.
Ez a két faktor az szerintem, ami miatt majdnem szupersport autós élményben van részem figyelem szempontjából.

És jöjjön talán a legfontosabb rész. Milyen ezt az autót vezetni?
Na, ez az, amit írásban nagyon nehéz átadni. Hogy magyarázzak el valamit, amit meg kell tapasztalni, hogy értse az ember? Sokat olvastam róla én is, mielőtt meglett az autó, de csak akkor értettem meg igazán, mikor beleültem.

Természetesen az autó nagyon megy, ha lenyomod a gázt, beleszorít az ülésbe. Ami elsőre feltűnhet, hogy milyen erőlködés nélkül végigszalad a fordulatszámmérő a teljes tartományon, akár még 6.-ban is. Fel sem merül az, mint más autóknál, amit mindig kb. 2000-es fordulat körül használsz, de ha odalépsz, akkor 4000-nél már érzed, hogy mindjárt széthullik a motor, el kéne váltani. Ez annyira természetesen viselkedik a magasabb fordulatszám tartományokban is, hogy szinte instruál arra, hogy használd ki és forgasd le.

A másik, amit kiemelnék még, ahogy ez az autó kanyarodik. Érezhető normális közlekedés közben is, hogy ez nem valami átlagos dolog, de a hegyi, kanyargós utakon, nagyobb tempónál, sportosan vezetve, ott egy egész más dimenzióba tesz át. Itt egy élményt mesélnék el, talán jobban átadja, hogy milyen.

Két barátomnak ígértem egy utat a Mátrában és a Bükkben. Ahogy megérkeztünk a hegyi utakra, elkezdtem neki nyomni, jó nagy lendülettel bele a kanyarokba, fordulatszámot 4 ezer alá nem ejtettem, szóval úgy nyomtam neki, ahogy kellett. Az nem volt kérdés, hogy 510 lóerővel hegynek felfele is úgy fog menni, mint a barom, de az engem is meglepett, hogy a kanyarokba hogy feküdt bele, mennyire magabiztosan viselkedett. Legkisebb jelét sem adta annak, hogy a komfortzónájának határához közelítene. Egyre bátrabban próbálgattam, egyre nagyobb sebességgel mentem bele egy-egy kanyarba, de ennek mindig csak az volt az eredménye, hogy gyorsabban haladtam át rajta. Addig növeltem a sebességet, amíg már nem mertem tovább. A bátorságom hamarabb elfogyott, mint a kocsi képességei.

Barátaim meg is jegyezték, hogy mennyire érzem már ezt az autót, ők azért nem merik majd így nyomni neki. Átadtam a vezetőülést egyiküknek, majd egy fél perc után már padlógázon mentünk, jó nagy sebességekkel a szerpentines kanyarokban. Én csak mosolyogtam, a másik srác meg ott hüledezett, hogy mennyire nyomja neki és esküdözött, hogy ő nem fogja, nem meri majd ennyire tolni.
Aztán átült ő a kormány mögé és ugyanaz történt, mint a másik sráccal. Fél perc múlva már padlógáz, nagy sebességű kanyarok. Mi meg csak röhögtünk, hogy "az előbb még itt esküdöztél, hogy te nem nyomod majd így" :DDD

És indirekte valahogy ez jellemzi a legjobban az autót. Ugyanis nem arról volt szó, hogy a srácok valami baromi vakmerőek lennének és úgy voltak vele, hogy "Talán soha nem vezetek még egyszer ilyen autót, hát most akkor is tövig nyomom neki, ha leesek az útról". Azért merték nyomni neki, mert amikor odaülsz a kormány mögé, mész 300 métert, tekersz kettőt a kormányon és egyszerűen érzed az egész autót.
Kicsit talán elcsépelt szófordulatok, hogy "egy vagy az autóval" vagy az "autó a végtagjaid meghosszabbítása" meg hasonlók. Újságírói lózungnak tűnhet vagy költői túlzásnak, de nem. Ez a tapasztalat az, amikor én is megértettem, hogy ez mennyire jó autó. Magamon észre sem vettem, hogy mennyire könnyen belesimultam a gépbe, mennyire természetes az autó, így kívülről nézve értettem meg én is.

Szokták még kérdezni, hogy mi a legnagyobb sebesség, amit elértem az autóval. Ez mostanáig ~270 km/h volt, az Autobahn egy off-shore szakaszán, az M-Sechs pályán ( :B ). 250-től már elkezd elég szélzajos lenni, főleg a visszapillantók felől, de elképesztően magabiztos még azon a sebességen is. Nem azt éreztem, hogy ez milyen veszélyes, hogy bármikor lerepülhetek az útról, egyszerűen csak gyorsan haladtam el a tereptárgyak mellett, de itt sem adta semmi jelét, hogy a kezdene a komfortzónáján kívülre kerülni.

Rengeteg élmény gyűlt fel ez alatt a bő 3 hónap alatt, de nem akarom túl hosszúra nyújtani a bejegyzést. Lehet, hogy majd kommentben még írok pár élményt. Ha kérdésetek van, ott tudjuk folytatni.

Végezetül még itt hagynám az Alfa Amore videóját és velem készített interjúját az autóról, jó "mozizást" :D

*Még egy napos sem volt az autó, kiszedtek a rendőrök és megbüntettek, mert az első rendszám nem volt felrakva. Sajnos a normál méretű ("A" típusú) lemez rendszám nem igazán fér el elöl. Fel lehet rakni, de esztétikai szempontból nagyon gyalázatos. Így azt választottam, hogy nem teszem fel, hanem megpróbálom elintézni a "B" típusú, motorrendszám formátumot elölre. Végül, eddig a bő 3 hónap alatt, szerencsére nem vegzáltak többet emiatt egyszer sem. A "B" formátum megigénylése egy vért izzadós, bürokratikus folyamat volt, amire nem volt garancia, hogy sikerül, de nem mennék részletekbe. Lényeg, hogy sikerült és már értesítettek is, hogy le van gyártva. Jövő héten át is veszem és felhelyezem. Teljesen legális lesz ezután az autó :)

Hozzászólások

(#1) #90088192


#90088192
törölt tag

A zöld színt én is szeretem több oknál fogva... :K

Csak hogy gratulálni tudjak, és tudd értékelni a szerencséd, most kaptam büntetést 100AUD mert 110 helyett ~117 volt a sebesség a hiba számítás után. :K

A többit tudod. :R

(#2) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Én nem bírtam volna megállni, hogy ne ugorjak át Németországba, nyugodtabb körülmények között ízlelget a sebességet.
Új autóval szép az élet. Lehet fogadni, hogy melyik napon jön az első kavics/kő okozta sérülés, melyik parkolóban nyitják rád az ajtót először. Hanyadik napon karcolja meg valaki a lakkozást, hogy érezd a törődést.

A motorháztető első sérülése a második napon jött össze. Amikor meghallottam a jellegzetes hangot, ... :(((

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#3) 5w40 válasza Hieronymus (#2) üzenetére


5w40
kezdő

"Új autóval szép az élet. Lehet fogadni, hogy melyik napon jön az első kavics/kő okozta sérülés, melyik parkolóban nyitják rád az ajtót először. Hanyadik napon karcolja meg valaki a lakkozást, hogy érezd a törődést."

Negatív vagy.

Én a dugókban ülve arra szoktam gondolni amikor meglátok egy komolyabb sporautót, hogy biztos jobb érzés n+1 lóerővel a seggem alatt araszolni a dugóban negyed órákat, mint egy lefingott klímás kisautóval.

Bármilyen kérdésre, amelyeket felteszünk magunknak az életben, az összes választ megtaláljuk, ha mélyen magunkba nézünk.

(#4) HussarF válasza Hieronymus (#2) üzenetére

Lefóliáztattam a teljes homlokfelületet, a kocsi orra, motorháztető, sárvédők, A oszlopok, lámpa, stb. Pont ezért. Már láttam a fólián is, hogy van rajta néhány nyom, ahol már az alapozót látnám, ha nem lenne ott. Így teljesen nyugodt vagyok. Parkolni is úgy szoktam, hogy ne tudják az ajtót rányitni. Nagy áruházi parkolókban távol a bejárattól, vagy ha utcán kell megállni, akkor párhuzamosan. Aztán lehet majd így sem lehet kivédeni a dolgot, de azért nem ártanak az óvintézkedések.

(#1) Agyturbina
Ha már fent lesz az elülső rendszámom is, akkor már jobban kell majd ezen aggódnom ;]

(#3) 5w40
Bizony jobb. A dugónak egyszer vége van, az ember kiér a városból és nekilódulhat. :))

[ Szerkesztve ]

(#5) Ceree válasza HussarF (#4) üzenetére


Ceree
senior tag

Parhuzamos parkolas parti volnek magam is, megis ket darab gomb lenyomatu benyomodas van mar a rendszamtablamon. Orulok, hogy csak azon... :W

A gyerekek megerkezesevel egyre inkabb kenytelen vagyok az autot hasznalati targykent megelni, es csak almodozni arrol, hogy a funkcionalis kozlekedoedenyen tul egyszer lehet majd hobbijarmu is. Irigyellek ezert a zold csodaert nagyon! :)

Sok-sok oromteli balesetmentes kilometert meg, en szivesen olvasom a tovabbi kalandokat is. :)

Másolat_eredetije

(#6) 5w40 válasza Ceree (#5) üzenetére


5w40
kezdő

Tök mindegy, hogy hogyan parkolsz.
Előbb vagy utóbb de meg fogják húzni az autód.

Hopsz itt nem fért ki az eleje és már meg is húzták a színre fújt lökőst.

Bármilyen kérdésre, amelyeket felteszünk magunknak az életben, az összes választ megtaláljuk, ha mélyen magunkba nézünk.

(#7) razorbenke92 válasza Hieronymus (#2) üzenetére

Egy hete volt meg a kocsim, első hosszabb útra mentem vele.

Münchennél az úticélom előtti pályalehajtónál egy dömper meglőtt egy kővel. Szólt olyat a szélvédőn, hogy azt hittem rámlőttek. Nem láttam semmit a volánnál, meg is örültem, hogy milyen jól lepattant.

Kiszállás után láttam, hogy a kő konkrétan lyukat vert a szélvédő alsó élétől 1cm-re. Az üvegtörmelékből még a belső oldalon is volt. Javíthatatlan volt az üveg, de szerencsém volt, mert másnap reggel kicserélték.

Szerk.: Az Alfához további élményeket kívánok, és kevés kavicsot!

Az élménybeszámolóból kimaradt, ezért kérdezem: Ilyen autó láttán nincs bizonyítási vágya a kotlásoknak? Én csak egy kommerszebb típus gyári performance autójával járok, de mindig betalál egy szmókendcsarm, és elégedett fékezéssel nyugtázza minden pirosnál hogy mennyire jó autója van, és nem érti miért röhögök rajta, amikor lendületből átmegyek mellette a már-zöldön.

[ Szerkesztve ]

Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

(#8) D1Rect


D1Rect
félisten

Örülök, hogy tetszik. :)

(#9) ZS3NI


ZS3NI
őstag

B*szó a verda. :C

IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(#10) HussarF válasza razorbenke92 (#7) üzenetére

Nem jellemző. Legalábbis nem veszem fel. Városban ritkán gurul el a gyógyszerem, de az akkor sem lámpás gyorsulásokban nyilvánul meg, hanem gyors kanyarodásban, esetleg egy kis összevissza sávváltós előzgetéses haladásban 2-3 sávos utakon.
Autópályán van, hogy le akarnak tolni Skodával vagy 520d-vel, amikor kijönnek elém és nekem is vissza kell lassítanom. Aztán beleáll a seggembe, mintha attól az előttem lévő hamarabb kimenne. Ilyenkor még egy kicsit szoktam hagyni visszalassulni az autót, jól visszaváltok és onnan rúgom el, amíg el nem tűnik a horizonton. Az említett 270-es sebesség is ilyen indíttatásból lett elérve :DDD

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.