2019. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Szépséghibás a Shadow Warrior konzolos kiadása

Írta: | Kulcsszavak: shadow . warrior . flying wild hog . 60fps

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ez a blogbejegyzés egy különleges alkalom, ugyanis nem szokásom konzolos játékokról véleményt alkotni, illetve akár csak pár karaktert is pazarolni, de most úgy gondolom illik néhány sort ejteni a Shadow Warrior című, 2013-ban megjelent FPS játék konzolos kiadásáról, tehát a PS4 és XO verziókról. Manapság a játékok túlnyomó többsége, főleg a AAA címek 30 FPS képsebességgel jelenik még a két új konzolon, ám a lengyel Flying Wild Hog úgy gondolta, hogy az túl kevés, nem akarnak kiszúrni a játékosokkal, főleg, hogy egy igen pörgős akciójátékról van szó. Már ebből a szempontból is egy kissé különlegesnek mondható az alanyunk, na de az eredetileg PC exkluzív program konzolokra való átportolása magával hozott némi szépséghibákat is.

Az egyik dolog, hogy mindkét konzolnál valamelyest vissza kellett fogni a képminőségből, illetve a Microsoft gépénél a felbontásból is. E mellé társul, hogy a textúra szűrés is láthatóan gyengébb minőségű és a módosított megvilágítás is kevésbé realisztikus, mint PC-n. A konzolokon alkalmazott FXAA főleg az Xbox-on okoz túlzott elmosást, de a PS4 verzió sem tudja tartani itt a lépést a PC képminőségével.

A másik és egyben sokkal súlyosabb probléma, hogy mindkét konzolos kiadás esetében elég gyakran és csúnyán törik a kép, a V-Sync sajnos nem úgy működik, ahogy kéne, ráadásul Triple Buffering sincsen, így ez a teljesítményre is negatív hatással van. Itt bizony nincs mit tenni, akinek bántja a szemét a túlzott képtörés, az csak egy jövőbeni javításban reménykedhet.

Az elején rögtön a 60 FPS támogatással kezdtem, nos, valóban ez volt a cél és a program nagy részben képes is tartani ezt a sebességet, azonban ha sűrű harcokba keveredünk, akkor bizony a képsebesség gyakran hajlandó leesni 50-55 FPS környékére, de ha ah arcok közben még robbanások is történnek, akkor még 30-40 FPS közé is beesik. Ezt az alábbi videó kiválóan szemlélteti.

A DigitalFoundry készített három különböző videót, ahol a konzolos kiadások képminőségét vethetjük össze akár egymással, akár a PC verzió Ultra szintjével. Íme a videók:

PS4 vs. XO
PS4 vs. PC
XO vs. PC

Az agyontömörített YT videókon is már fel lehet fedezni az FXAA okozta túlzott elmosódást, illetve a jóval gyengébb textúraszűrést XO-n.

Azonban, hogy ne csak a fekete leves részét említsem a játéknak, érdemes megjegyezni, hogy a Flying Wild Hog mind PS4, mind pedig XO-n is lehetőséget adott a Field of View (FOV) és a HUD testreszabására, így mindenki saját magának beállíthatja a megfelelő értékeket. Meg kell említeni, hogy az ilyen beállítási lehetőségek konzolon nagyon ritkák, így egy nagy piros pontot mindenképp megérdemel a csapat ezért.

Egy igen terjedelmes, részletes elemzés olvasható az Eurogamer oldalán, ahol jó néhány screenshot összehasonlítás is található, így mindenképp ajánlott a cikk áttekintése.

Azt még egyelőre sajnos nem tudni, hogy az idén februárban bejelentett nagy PC-s javítócsomag mikor fog érkezni, de reméljük még idén kézhez kapjuk!

Ti mit gondoltok a játék konzolos kiadásáról?

Hozzászólások

(#1) tDr1v3r


tDr1v3r
(PH! kedvence)

Szerintem ez mindenhol ocsmány. De a FoV állításáért hatalmas respect.

最低だ、俺って。

(#2) Lomha 8V


Lomha 8V
(PH! addikt)

A PC verzió is gyenge eresztés volt, de konzolon volt még lejjebb, ahogy nézem.

(#3) $p@rr0w


$p@rr0w
(őstag)

A testreszabhatóság, és a részletek állíthatósága hatalmas tiszteletet érdemel. Kár hogy a játék elég középszerű lett... Igaz hogy a közepes játékok között a jobbik fata, de nem sikerült az előd szintjét megugrani.

Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.