Sajnos túl korai volt az öröm és az eddigi információk is hamisnak bizonyultak a Ryse című játék PC verziójával kapcsolatban. Korábban a német Hardwareluxx oldalán tűnt fel olyan információ, mely szerint a Crytek a Ryse-ban támogatni fogja az AMD friss API-ját, ami teljesen logikus lépési s lenne. Ezt azonban a napokban a Crytek megcáfolta, vagyis most már biztos, hogy a Ryse nem fogja támogatni a Mantle API-t. A Crytek ezen lépése teljességgel érthetetlen, hiszen ők maguk ígérték, hogy minden idők legszebb PC játéka lesz és ehhez a legmodernebb technológiákat fogják bevetni. Nos, az ígéret második része már nem is fog teljesülni, ugyanis D3D11.x alatt még csak megközelítőleg sem lehet olyan hatékony kódot készíteni, mint Mantle alatt, emellett a CPU többletterhelés is megmarad így.
Bár a német fejlesztőcsapat még mindig azt állítja, hogy a valaha elkészített legszebb játék lesz, ami napvilágot látott PC platformon, de hogy ezt Mantle nélkül pokoli nehéz lesz elérni, az biztos.
Közben az is kiderült, hogy a játék maximális grafikai részletesség mellett történő futtatáshoz két darab Radeon 290X VGA-ra lesz szükség. Kérdés, hogy a CF és SLI hogyan fognak skálázódni, na persze itt is érdemes megemlíteni, hogy Mantle alatt mindenféle probléma megszűnne, ami a mai többvideokártyás-rendszereket érinti. Egyszerűen a cég ellent mond önmagának. Ezek után az is kétségessé vált, hogy a fejlesztők alkalmaznák a D3D11.1 sebességelőnyét, hiszen ez is csak GCN Radeonok alatt működik, ahogy a Mantle is. Nagy valószínűséggel a német banda a D3D11.0-nál marad, kíváncsian várjuk a végeredményt. Vajon az ősrégi alapokra építkező, nagyon rossz hatásfokú DX11.0 alatt túl tudják majd szárnyalni a Crysis 3 látványvilágát? Ősszel kiderül.