A napokban a DSO Gaming munkatársainak lehetősége adódott egy interjút készíteni James Therien-nel az Assassin's Creed: Unity (továbbiakban ACU) technikai igazgatójával. Egyelőre még csak a teljes interjú egy részletét közölték, de már ebből is nagyon érdekes dolog derül ki.
James közölte,hogy az ACU PC verziójánál a játék alacsony szintű renderer-jét teljesen újraírták, aminek következtében drasztikusan sikerült csökkenteni a rajzolási parancsok (draw-call) számát a driver felé. Manapság ez a D3D11 egyik legnagyobb rákfenéje, így ez jelentős javulás.
Ezen felül James elismerte, hogy az eddigi portok nem igazán skálázódtak megfelelően a többmagos CPU-k esetében, de itt is gyökeres változást ígér, ugyanis az új motor állítása szerint nagyon jól skálázódik.
Egyelőre ennyi hírmorzsa áll a rendelkezésre, a DSO a hét hátralévő részére ígéri a teljes interjú közzétételét, vagyis néhány napon belül újabb technikai információkat tudhatunk meg az ACU PC verziójával kapcsolatban. Az eddigiek alapján nagyon érdekes a helyzet, hiszen az új motor és annak architekturális változtatásai is mind nagy javulást ígér, de figyelembe véve azt a tényt, miszerint a PC kiadást az ukrán stúdió végzi, így a kétkedésnek is helye van, hiszen az ukrán csapat eddig nem igazán tudta meggyőzni a PC játékosokat a hozzáértésükről.
Erről a témáról Abu is írt egy cikket kicsit részletesebben.