Sziasztok ismét!
Nemrég belekezdtem egy ,,teszt" sorozatba melynek célja az, hogy megtudjuk, milyen hátrányokkal is jár a 3gb vram 20160 vége fele. Ehhez segítségül hívom a legvramigényesebb(váóXD) játékokat. Az első részben a Gta5-öt hívtam segítségül, elég jó fogadtatásban részesült, aminek kifejezetten örülök, és most itt a folytatás!
Először egy gpu-z a videókártyáról:
Kicsit húzva van, de ennyi kell is neki. A gépem többi része egy i7-4790k 4,5ghz-en, 8gb 1600mhz ddr3 ram, a felbontás 1920x1080.
A tesztet háromféle módon végeztem el. Eredetileg kettő lett volna, egy maximum beállításokkal és egy csökkentett, éppen játszhatóra hozott beállításokkal. Viszont a Milyen videókártyát vegyek? fórumban egy kolléga azt írta, hogy a textúrák csökkentése/növelés nem okoz jelentős fps-beli változást, csak a vram igényt növeli/csökkenti, így gondoltam 3 tesztet végzek, mégpedig mindent maximumra rakok, és csak a textúrák minőségén és részletességén(textures és level of detail) csökkentettem 2 lépcsőben: very high-->high-->medium.
Képek a használt beállításokról:
Most pedig jöjjön a tesztek eredményeiből megszületett diagram. Kissé más lett mint a gta-s tesztben, mert másfajta diagramkészítő programot használok. A hullámos, zavaros diagramvonalak az fps-t ábrázolják az idő függvényében, az egyenes vonalak pedig a megfelelő színpárjukhoz tartozó minimum fps-t jelentik.
A színkódok jelentése:
kék: maximum beállítások, very high textures és level of detail
lila: minden max, high textures és level of detail
narancssárga: minden max, medium textures és level of detail
piros: a játszhatóság határát jelenti(30fps)
A diagram:
Nos, hát kissé meglepő eredmények lettek. Igazából ha szubjektíven nézzük, szerintem a legmaxabb beállításokkal is játszható volt, de a diagram szerint azért többször beesett 30fps alá. High textúrákkal már jobb volt a helyzet, a minimum fps is nőtt, és itt már tényleg csak párszor ment 30 alá. Medium textúrákkal már szinte végig 30 felett volt, 1-1 képkocka erejéig esett le csak az fps, így ez igazából szinte észrevehetetlen volt. Érdekes ha megnézzük az egyes mérések szórását, azt láthatjuk, hogy a kéknek volt a legkisebb a szórása, míg a narancssárgának a legnagyobb, ez arra enged következtetni, hogy bár a vram limit és a vga limit csökkent, de egyre inkább terhelést kapott a cpu, amely egy plusz változót hozott a képletbe.
Összeségében, szerintem bőven játszható volt, de ha kicsit objektívebben nézzük, a számok nyelvén, akkor azt kell mondanom, hogy a textúrákat s a részletességet medium-ra levéve lehet elérni, hogy a játék ne is nagyon essen be 30 alá. A játékban ekkora szintű textúraváltoztatás már látszik, így itt kijelenthető, hogy a 3gb vram már erősen limitálja a játékot.
Köszönöm szépen hogy elolvastátok, észrevételeket, játékötleteket, jótanácsokat szívesen fogadok kommentben vagy akár privát üzenet formájában is!