2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Gtx 1060 3gb vs Gta5

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mivel nem rég szert tettem egy gtx 1060 3gb-ra a gigabyte windforce 2x oc kivitelében gondoltam megnézem mit tud a kicsike. Értem ezalatt azt, hogy sokan azért nem javasolják ezt a vga-t mert, hogy kevés rajta a vram s ez visszafogja a teljesítményét. Ennek eldöntésére készítek pár játéktesztet, melynek első része itt is van, és pedig az egyik legmemóriazabálóbb játékkal kezdem: a Grand Theft Auto V-el. Mint ismeretes ez a játék fullHd-ban képes akár 4gb-nyit is elfogyasztani a videókártyánkból, s mivel a beállításokban mutatja, hogy mennyit is kér, ezért ideális tesztalanynak tűnt.
A gépem amin a mérést futattam:
i7-4790K 4,5ghz/1,185V
8gb 1600mhz Cl11es ram
Gigabyte gtx 1060 3gb Windforce 2x 1692mhz gpu/2252mhz vram/ 1987mhz tartós boost
120gb Kingston v300 ssd
750gb hdd(innen ment a játék)
Benq G2220Hd monitor 1920x1080

Kétféle tesztet is csináltam. Az egyikben elértem a vram limit határát, míg a másodikban mindent a maximumra toltam s így menettettem. Mindkét teszt alatt futott a fraps ami rögzítette az értékeket, majd ezekből az értékekből készítettem egy framtime/time diagramot amin gyönyörűen lehet látni a dolgokat.
A vram limit határát feszegető beállítások:


Ezen beállítások mellett az advanced graphics-ban egyik opció sem volt bekapcsolva.
A teszt úgy zajlott, hogy össze-vissza mentem minden fele kocsival, s lehetőleg minden jellegzetes tájat igyekeztem bejárni, már amit össze lehet 6,5 perc alatt :)

Akkor ez lenne az első grafikon, melyen a függőleges értékek az egyes képkockák közt eltelt időt(framtime) jelentik, míg a vízszintes tengely a képkockák számát jelenti, ami mindkét diagramon 14.000-ig van.

Az átlagos fps 56 volt, az összes fps 1%-a volt kisebb 44-nél s 41-nél csak az összes fps 0,1%-a volt kevesebb. Ez a diagramon is látszik, ugyanis sehol sem éri el a 33,3 ms-os(azaz a 30 fps-es) határt a diagram.
Ennyit erről, szépen futott s a játék is szépen nézett ki. Következzen az érdekesebb diagram, a maximum beállításokkal futtatott teszt.

Itt az átlag fps-ünk 41, míg az 1%-os érték 21, s a 0,1%-os lett 19fps, ami nem túl jó, figyelembe véve a 30fps-es ,,határt". Maga a diagram jól tartotta magát amíg a városban voltam, de amint kimentem a füves részekre, onnantól a diagramól leolvasható, hogy mi történt. Nagyon szakadozott, ezt a tüskék a diagramban jól jelzik, a memória nem bírta a terhelést s újra kellett töltenie magát. Konkrétan így játszhatatlan volt.

Konklúzió:
Nagyobb vram igény esetén sajnos elfogy a gtx 1060 3gb ereje, hiába lenne meg a kellő kraft, a vram visszafogja. Viszont pár darab beállítás feláldozásával(aminek én személy szerint semmi jelentőségét nem láttam) simán játszható szintre hozható a játék, és onnantól nagyon szépen, akadásmentesen fut.

Ha ismertek még memóriazabáló játékokat, vagy csak szeretnétek látni, hogyan teljesít a vga különböző játékokban, kérlek privátban vagy hozzászólásban írjatok játékokat s én igyekszem letesztelni őket:)

Hozzászólások

(#1) Blindmouse


Blindmouse
senior tag

Dehát az AMD-sek megmondták, hogy 3.1 GB RAM és Mantle nélkül a windows sem fog tudni betölteni...

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#2) Hannibhál válasza Blindmouse (#1) üzenetére


Hannibhál
őstag

Nem így van azért:) De az tény és való, hogyha fullhd-n mindent maxon akarunk nyomni, akkor kell a minimum 4gb vram, akár több is. Persze ha tudunk engedni ebből, akkor máris bőven elég a 3gb is.

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#3) Csupingo


Csupingo
veterán

Nálam 1600x900-as felbontásnál a thief és a Rise of the Tomb Raider is 2,5 GB-ot használt a memóriából és nem volt minden beállítás a maximumon. Ha van lehetőséged, a tomb raidert letesztelhetnéd, vajyon akadozni kezd e az is. Érdekes, mert 1 éve még 512 MB-os kártyával játszottam, de semmi se tűnt zavarónak vele. Biztos azt szoktam meg, meg a 25-32 fps-t. :DDD

Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)

(#4) Zolaash


Zolaash
aktív tag

COD Black Ops 3

Rip and tear

(#5) prolad


prolad
őstag

Sajnos 3GB vramból ki lehet futni, ezért colt nagy dilemma, hogy 1060 3GB vagy 480 4GB, és ezértlett végül az utóbbi. Mondjuk pont GTA 5nél mintha erősebbek lennének az nvidiák :D

(#6) Hannibhál válasza prolad (#5) üzenetére


Hannibhál
őstag

Igen, a gt5 eléggé nv párti játék lett, ennek ellenére a 4gb az 4gb. Mondjuk én 480asból nem vettem volna 4gb-osat de hát gondolom a költségvetés:D

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#7) prolad válasza Hannibhál (#6) üzenetére


prolad
őstag

Sajna csak az fért bele az árba, 70ért vettem, annyiért szerintem megérte. Egyelőre fullhd van, ahhoz elég lesz (ja és a gta v-t is gond nélkül viszi :D).

(#8) Mokó válasza prolad (#7) üzenetére


Mokó
aktív tag

Jó kis teszt lett,és a lényeg benne van körítés és "mismás" nélkül,gratula a szerzeményhez.Kis személyes tapasztalat GTA V-el,1080p minden HIGH-ultra MSAA 4X,kivéve advanced (long/HIRes shadows,distance scaling OFF) és R 9 270X megyeget játszható de bizony van hogy 30fps,elfogy a vram.GTX 670;érezhetően jobban teljesít Advanced bekapcsolható,amint elfogy a vram (1-2perc kb) jön a mikrolag,akadás vezetés közben (főleg repcsiknél,ugye) most egy 7950 OC-m van életem első 3 gigás karija,és érezhetően jobban teljesít az előző 2-nél és és Advanced rész is mehet csutkára minden,nahakkor ugyanott vagyunk mint ADV.graf nélkül,r9 270X-en.Adv graf nélkül a 7950 egyébként nagyon jól boldogul a játékkal,ADV bekapcsolva bizony,megint pár perc és elfogy a vramjön a 30-35fps drop és eh :(

(#9) Hannibhál válasza Mokó (#8) üzenetére


Hannibhál
őstag

Köszönöm szépen a dícséretet :) nekem is volt gtx 680asom, meg hd 7979 ghz em is és az utóbbival jóval jobban mentek a vram igényes dolgok:)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#10) Mokó válasza Hannibhál (#9) üzenetére


Mokó
aktív tag

Hát igen így van ahogy mondod.Ahova vram kell ott jobb az "áemdé".Amikkel meg játszok Nvidia pártiak :D GTA IV-V néha Farcry 4 és most Skyrim SE,de kb 50%-ig sem hajtja ki a 7950et sem,pedig minden csutkán van.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.