2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Battlefield 1 - Tényleg kell négynél több szál hozzá?

Kíváncsi voltam, vajon mennyit tud a játékélményhez hozzátenni egy magas órajelű i5 ellenében a +4 szállal rendelkező i7?

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés

Sziasztok!

Sikeresen regisztráltam nemrég az Origin Accessbe, s meglepve vettem észre, hogy így 10 óra próbaidőt nyertem a Battlefield 1-hez, aminek nagyon örültem, ugyanis a Battlefield széria gyermekkorom egyik legszebb időszakát idézi fel nekem (Battlefield 1942 - Omaha Beach, Operation Battleaxe és a többi...), s ezért mindig is érdekelt az épp aktuális része, attól függetlenül is, hogy nem játszottam sokkal.

Ezért tavaly nagyon vártam a Battlefield 1-re hallgató részt, hiszen egyrészt egy viszonylag új témát dolgozott fel, nevezetesen az első világégést, amire nem sok példa van eddig a játéktörténelem során (persze voltak, de azért nem BF1 mértékben), illetve úgy gondoltam, hogy talán ez a rész lesz az, amelyikkel játszani fogok a Battlefield 3 óta, hiszen mindenem megvolt hozzá (akkor nyáron lett meg az i7-esem, valamint akkor október végén vettem meg a GTX 1060-ast). Sajnos az élet (khm egyetem, vizsgaidőszak, karácsony....) közbeszólt, ezért nem jött össze. De videókon csorgattam a nyálam utána, mert gyönyörű volt és pörgős.

Nem nagyon lehet két-három percnél tovább élni benne, mert akármilyen jó vagy, egy 64 fős pályán úgyis leszednek előbb-utóbb, ebből kifolyólag a túlélési esélyek elég csekélyek a játékban. S ez szerintem rendkívül hitelessé teszi a játékot történelmi vonatkozásban, ugyanis az első világháború mint olyan, sokkal kegyetlenebb volt mint a második (szigorúan a harctérnél maradva), köszönhetően a lövészárokharcnak valamint a mérgesgázok alkalmazásának és a hagyományos hadviselést folytató tábornokoknak.

Rengeteg komment szólt a PH-s procitesztek alatt arról, hogy milyen létjogusultsága van egy G4560-as procinak, illetve kell-e 4 gyors magnál több bármihez is, bár talán ez a trend kezd kicsit megváltozni, hála az AMD Ryzen szériájának s váratlan sikerének. Viszont sokan a Battlefield 1-gyel érvelnek a sokszálúsítás mellett, sokan pedig (több Youtube videóval "alátámasztva") amellett, hogy egy Pentium G4560 is elég egy Battlefield multihoz.

Személy szerint én sosem szerettem az ilyen jellegű vitákat (G4560-nak nincs értelme vs kb. világmegváltó budget), mert nem vezetnek sehova. A maga kategóriájában a kis Pentium nagyon jó, de speciel nem raknék mellé már egy GTX 1050 TI-t sem, nem hogy nagyobbat, online multihoz sem nagyon használnám (ugyanez áll az összes i3-ra is), de single-playeres játékokra tökéletes, ha valaki olcsón szeretne processzort.

Hogy jön ez a Battlefield 1 teszthez és a 4+ szálhoz? Nagyon egyszerűen, sokan mondják, hogy a Battlefield 1 az első játék, ami nem csak kezeli, hanem igényli a 4+ szálat, ami hatalmas különbség! Elkezdtem ugyanis a 10 órás próbajátékot, és persze a 64 fős szervereket kerestem, mert szeretem a pörgést, a "Battlefield érzést", és mivel megrögzött MSI Afterburner használó vagyok, mindig ki van írva a bal felső sarokba az összes adat a gépről a játék közben.

Az állam a padlót verdeste, amikor láttam, hogy egy-egy sűrűbb helyzetben a CPU-kihasználtság a 80%-ot verdeste a 4,5 GHz-re húzott 4790k-nál! A fórumokon meg sokan i5-össel nyomják, meg a kis "penyával", de a Youtube videók szerint is a 64 főset simán viszi még a Pentium is....

Ekkor gondoltam arra, hogy készítek egy tesztet erről a jelenségről, s megvizsgálom, vajon kell-e a 4+4 szál a 64 fős multihoz, vagy elég a 2/4 is oda?

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Battlefield 1-re 4 magnál több?

    A mainstream kategóriába érkező 6-8 magos processzorok extra magszámára szükség van a játékokhoz?

  • Battlefield 3 szubjektíven

    Egy hete vettem birtokomba az év legjobban várt játékát, most itt az idő ítéletet mondani.

  • BATTLEFIELD 2142

    Egy kis áttekintés az elődökről A készítők által hálózati játéknak szánt - ám egyszemélyes...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.