Sziasztok ismét!
Tavaly ilyenkor összegeztem a kis kocsinkra költött pénzt, s ezt a hagyományt nem szeretném megszakítani, így idén is összegzek.
Mozgalmas év volt, ugyanis összesen 23115 km-t tettünk meg, ami szintén nem kisautós mennyiség, de becsületére legyen mondva, egész jól bírta.
Az üzemanyagköltség már egy szabad szemmel is látható összeg, ez havi szinten 45e Ft-ot jelentett. Ezt kicsit sokaltuk, így az utóbbi időben kicsit visszább vettük a havi kilométereket, a havi jellemző átlag futás az 1700 km volt. Ez vegyesen alakult, főleg országúti, de most a munkám miatt s a kényelem miatt megnőtt kicsit a városi használat aránya, s ez az átlagfogyasztáson is meglátszik sajnos, ugyanis a tavaly előtti 5,86-ról felment 6,08-ra, ami 0,22-vel több, ami 100km-ént körülbelül 85Ft plusz. Kicsinek tűnik, de ha 23e km-t vesszük alapul, akkor az éves szinten 22e Ft, ami az éves tankolás 5%-a. S mindezt csak azért mert kicsit több lett a városi használat.
De sajnos szükséges volt, munkahelyváltás, - esküvő, - lakás stb. Nehéz lett volna nélküle nagyon.
Szervízigénye szerencsére ebben az évben alacsony maradt, bár évvégére csak összejött egy kis meglepetés, de az már a 2020as esztendőt terheli:
Ez a lista, látható, hogy elég aprólékosan vezettem. A nagy meglepetés pedig december 30.-án jelentkezett, mikor a szerelő mondta, hogy cserés lesz a kinyomócsapágy s ha már az cserés, akkor jobb ha megy a kuplung is....
Nem örültünk neki, de most meglett csináltatva, múlt hét pénteken, így nem éreztem fairnek, hogy a 2019es esztendőhöz írjam hozzá.
Az összes költség ismét a körülbelüli vételára volt és sajnos most sem volt különösebb meglepetés a szervízben, mert azért a kuplungot is tudtam, hogy 200e körül lehet, hogy cserés lesz.
A két esztendő összes fogyasztása s az összes üzemanyagköltsége:
Most adtam össze a két számot s szerencse, hogy ültem! 1 millió forint csak a benzin! Igaz sokat megyünk, de mi lenne akkor ha úgy vezetnék, hogy élvezetes is legyen?? Anyagi csőd!
Persze tudtam, hogy sok lesz csak tréfálok. De így belegondolva, látva az összeget, tényleg jó ha néha jobban meggondoljuk, hogy hova megyünk kocsival.
Az átlagfogyasztásom még mindig 6 liter alatt van, erre kifejezetten büszke vagyok, ugyanis elég sokat gyakoroltam s tanultam, hogy hogyan lehet spórolósabban vezetni.
Az összes költség pedig:
Két év alatt másfél millió forint, a vételár kétszerese! És akkor nem egy romhalmaz kocsi, csak egy korának megfelelő állapotú 16 éves kis szívóbenya.
Ez havi szinten közel 65e forintot tesz ki és akkor az értékcsökkenéssel nem is számoltam.
Őszintén szólva, nem tudom, hogy egyes emberek hogy engedhetnek meg maguknak 160-180e forintos fizetéssel autót, ráadásul audi-t, bmw-t és társait. Nem visszük mi sem túlzásba, kicsit sokat megyünk, de azért nem lenne sokkal kevesebb attól sem ha csak 18 ezret mennénk.
Na mindegy, örülünk hogy van, és igazából egyre jobban szeretjük, már amennyire egy tárgyat lehet s érdemes.
Apró sztori: születésnapomra nyáron feleségemtől kaptam egy vezetéstechnikai tréninget, melyen saját autóval lehetett részt venni. Óriási élmény volt, vészfékezést tanultunk illetve jávorszarvas-tesztet is csináltunk, valamint a végén volt egy kis szlalom-verseny a körülbelül 10-12 résztvevő között. Stopperrel mérték mindenki idejét indulástól, 8 bólya között keleltt végigmenni s kétszer lehetett megpróbálni, a jobb időt vették figyelembe.
Remek szórakozás volt, az meg külön öröm volt számomra, hogy én nyertem Sokkal többre volt képes a kocsi mint vártam, nem hiába dicsérték annó minden tesztben a futóművét.
Köszönöm szépen ha elolvastad, észrevételeket, kritikát szívesen fogadok