Illusztráció, de pontosan ez történt
Nem olyan régen, kb 2 hónapja elvittem páromat Pozsonyba, a reptérre.
Odafele sima volt az út, visszafele a szemem sarkából észrevettem, hogy valami fura a műszerfalon. A hőmérő üzemi hőmérsékleten mindig függőlegesen állt, most azonban picit meg volt dőlve jobbra. Néztem csodálkozva, aztán pár másodperc múlva felugrott a pirosba. Kuplung be, félreálltam, hagytam járni a motort, hogy a ventilátorok tehessék a dolgukat. Szépen vissza is ment függőbe. A további 100+ km-t Tatabányáig 60-70 km/h óra sebességgel tettem meg, ha ezt túlléptem, máris kúszott fel a hőmérséklet.
Az autó 1 nappal korábban volt szervizben, mivel csöpögött a hűtővíz, valami tömítőt öntöttek bele, egyből arra gondoltam, hogy a kelleténél több mindent tömített el. (mint később kiderült, független a hibától, teljesen más okozta, pusztán véletlen volt, hogy 1 nappal a tömítő használata után jött elő a hiba)
Pont másnap volt vizsgás az autó, így mondtam a szervizben, hogy legyenek szívesek ezt is megcsinálni. Termosztátot cseréltek, dugulást nem találtak (tehát nem a tömítő a ludas), vizsgán amúgy átment gond nélkül, de a hiba sajnos maradt. Már az elején mondta a srác, hogy nem Fordos, így nem biztos, hogy meg tudja csinálni. Mikor visszavittem hozzá mondta, hogy máshoz nem akar hozzányúlni, korrekt volt, inkább mondja ezt mint hogy barmolja az autót.
A közelben van egy hivatalos Ford szerviz (még mindig Tatabánya), mondom az lesz a tuti. Elsőre ott volt 2 napot, ismerték az előző szerelőt és egyeztettek vele, ezután ők is termosztátot cseréltek mondván, hogy a motor hideg, biztosan rosszul működik a frissen beszerelt. Elhoztam, hiba maradt, autó ment vissza. Most szabin volt az előző szervizvezető, így egy másik sráccal egyeztettünk. Szerinte a motor valóban melegszik és az előző kolléga félrebeszél, de nincs jobb ötletük, tesznek bele gyári termosztátot. 1 nap múlva hívtak, hogy kész, hiba megszűnt. Az autóval 10km-t tudtam menni, majd elkezdett újra melegedni. Visszavittem a Ford-hoz ismét, ekkor már kisebb vita keletkezett az ügyből. Ha én így találgatnék hibakeresés közben a munkahelyemen, nemhogy pénzt nem kapnék érte de rögtön kirúgnának és én pofátlan ezt a szemükbe mertem mondani! A srác, mint valami óvodás besértődött, szót sem érdemel, egyszerűen nevetséges. Hol van itt a szakemberhez méltó hozzáállás és elemzési szemlélet? Ezután ott volt 3 hetet, cseréltek valami csövet, majd vízpumpát, hibát kerestek az elektronikában aztán szóltak hogy most már tényleg jó. Ekkor már édesanyám ment az autóért, mivel már külföldön voltam. 62 ezer Forintot fizettetek vele és azzal engedték el, hogy ha ismét rossz, akkor motorgenerál jön, ami 350 ezer Ft.
Persze az autó 10 km után ismét melegedést jelzett. Elvitte Oroszlányba mondván, hogy ott ismer megbízható szervizt. Órák alatt elkészült az autó, ahol a következők derültek ki: a Ford "szakembere" rosszul szerelte be a termosztátot és ráadásul letörte a hőgombát! Mindez 32 ezer Forintba fájt és az autó jó! Fele összegből töredék idő alatt megjavították azt, amire a Ford képtelen volt, sőt pénzért még kárt is tettek az autóban azok a szerencsétlenek!
Most képzeljétek el, belemegyünk a motorgenerálba, kifizetek 350 ezer Ft-ot és az autó még mindig rossz lenne. Szerintetek nem kaptam volna agyvérzést?
Kiábrándító mind a szakértelmük, az ügyfélkezelésük és úgy egészében a hozzáállásuk. Én oda többet be nem teszem a lábam egy rozsdás Ladával sem, nemhogy rendes autóval, ez egészen biztos.
Amúgy egy 2005-ös 1.6 benzines Focusról van szó, szóval nem egy holdkomp.
Szalonból vette édesanyám újan, én tőle vettem meg, így ismert múlttal rendelkezik, mindig normálisan volt szervizelve, baj soha nem volt vele leszámítva a kopó alkatrészeket. Ismerem a Fiat-Ford-Francia "szabályt", nálunk sok Ford van a családban, mind hibátlan, az egyik már 600.000km van túl bontatlan motorral, a sztoriban szereplő Focusban 260.000km lesz lassan. Soha nem volt kérdés, hogy eljutunk-e vele A-ból B-be, még ha B éppen Albániát is jelenti, precízen tette a dolgát. Ebből kifolyólag magát az autót a legkevésbé sem hibáztatom.
Természetesen az ügynek lesz folytatása, felvettem a kapcsolatot a Ford-dal, minimum a kifizetett összeg visszafizetését várom, hiszen érdemi munkát nem végeztek.
A következő költői kérdések merültek fel bennem:
-A kiváló, a Ford speciális oktatásában részesült szerelő hogy tudta betenni a termosztátot rosszul?
-Hogy tudta letörni a hőgombát, vagy ha nem ő tette, hogy nem vette észre, hogy le van törve?
-A fentiekre miért kellett 4 hetet és 62 ezer Ft-ot elvesztegetnünk, ha egy független szerviz ezt órák alatt észrevette és javította, kevesebb mint a fele összegért?
Illusztráció a félelmetesen bonyolult vasról, ami szétszívatta a "szakembereket"
Ezek után különösen szánalmas a márkakereskedés oldalán ott figyegő matrica:
Az Autószektor oldalán van egy cikk az "Értünk hozzá" kampányról, a következő, Freudi (tudom, kisbetű, de én naggyal írom ezt a nevet ebben a formában is) képaláírással:
"Csak előnyei vannak, hanem márkaszervizbe visszük az autót."
Update 2015.04.08 16:05:
A Ford regionális képviselete visszaírt, hogy kivizsgálják mi történt. Érdeklődéssel várom, de a gyors válasz mindenképpen pozitív.