Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) gerii


gerii
addikt

Ezt a posztot nem akarom elhinni.

(#2) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Én simán, látva mi megy kicsi országunkban.

(#3) tomazin válasza gerii (#1) üzenetére


tomazin
veterán

pedig szerintem semmi meglepő nincs benne. márkaszervízben alig fizetnek az embernek valamit, cserébe az ott dolgozót nem is érdekli, hogy mivan , hiszen nincs érdekében, sem hogy a kocsi jó legyen (hiszen akkor jöhet még a 350k beszedése is), sem az, hogy visszagyere (mondjuk szerintem már alapból "nem okos" az ember ha odamegy).
szaki aki effektíve magának termeli a pénzt érdekelt abban, hogy visszamenj hozzá megint (amit azzal nehéz elérni, hogy jól lehúz, meg még rossz is marad), így ott nagyobb eséllyel kapsz jobb kiszolgálást.

félreértés ne essék nem azt mondom, hogy minden szakszervízben idióták dolgoznak, és minden nem ilyen pedig maga a tökély, mert biztos sok-sok ellenpélda van, de eddigi ismerősi tapasztalatokból nekem ez jött le.

(#4) T.G.B


T.G.B
tag

Szakszervizben nem mindig szakemberek dolgoznak..

Néha érdemesebb egy maszekhoz elvinni aki kifejezetten arra a márkára van specializálódva, az olyan ember általában a munkáját jobban elvégzi és sokkal kreatívabb mint aki szakszervizben dolgozik. (persze nem mondom hogy ilyet könnyű találni, de van egy pár)

Szakszerviz= pénz lehúzás, ha valami baja van a kocsinak akkor egyből cserélni kell benne valamit, és nehogy azt hidd hogy azt tudják hogy ténylegesen az a hiba, mert ők is csak találgatnak. (tisztelet a kivételnek)

(#5) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Én megértem azt is, hogy nem lehet mindent bontani, mert pénz, tehát keresni, hogy talán az. Én jelenleg még márkaszervizbe hordom a motorom, olyan 6500/óra, de nagyon ritkán teszem. Legutóbb a blokk kezdett kelepelni, zakatolni. Elvittem, hát ugye elsőre ezer baja lehet. Elmondta a szerelő mire számíthatok, mint pl ha fel kell nyitni a hengerekig akkor az nagyon drága lesz, mert gyári tömítés egy horror, eleve nem ajánlja, hogy ide eljussunk. Próbálta úgy megközelíteni a dolgot, hogy kintről a lehetséges hibák okaitól bont, kezdi a legegyszerűbben és egyeztetünk hol tartunk árban, mert én sem cég igazgató vagyok. MAjd csörgött a telefon. Megúsztam egy lazulással az önindító táján és kész, nem lépte túl a megszabott árat, így meg is csinálta, mehetek érte. 17k. Ennek nagy része szerelési idő volt. Miért ide? Mert amit eddig innen elhoztam az jó volt. Ez is jó lesz, lett. Persze sokallom az óradíjat.

(#6) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ugyanezt játszották el ismerősék Mondeo-jával. (ua. hibajalenség), csak ott megetettek velük egy hengerfej cserét is.

(#7) Met


Met
nagyúr

Nem csak ott van hozzá nem értés és átb@szás, VW kötelező szerviz, olajcsere, az olajtank teteje ugyan olyan koszos mint a környező alkatrészek. Hogy cseréltek olajat ha le se vették a kupakot?:)

A másik szerviz után meg leloptak valami lemezt a motortér aljáról ami valami 50k.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#8) tomazin válasza Met (#7) üzenetére


tomazin
veterán

igen, ilyen sztorit is hallottam már, hogy te fizettél valamiért hogy kicseréljék, aminek semmi baja, kaptál egy utángyártott ratyit, ők meg szépen eladták a régit...

(#9) gerii


gerii
addikt

Ami hihetetlen:
- csöpögött a hűtővíz és tömítőt öntenek bele :Y mehetne bele egy kis Technokol is, hamár...
- ha csöpög a hűtő megnézem hogy hol, és ott szorítok/cserélek alkatrészt.

Ezután két szemszögből közelíteném meg a sztorit:
1.a szervizes a hülye
2.a tulaj a hülye hozzánemértő

1. Melegedő motornál azért nem egy atomfizika, hogy rájöjjünk mi a hiba. 3x kicserélni a (feltehetőleg) bimetál termosztátot nem semmi. Rosszul beszerelni gyakorlatilag képtelenség (kb mintha a noti tápcsatit a jackdugóba tuszkolnák), és itt egy szakszervízről beszélünk. 3x. És ezután se jó. Gondolom a tesztkör+ megmérik a hűtő hőmérsékletét már magfizika (ebből egyértelmű, hogy a termosztát a hibás, a dugulást leszámítva).

2. 3x fizetni, majd még további ügyködésekért is (garanciális szakszervíz) egy továbbra is fennálló hibáért, na az se semmi. És erre várni 4 HETet :Y

Konklúzió:
1 - hülye a szervizes / gyanítom, hogy ki sem cserélte, csak számlázott
2 - hozzá nem értő tulajnak is furcsa kellene legyen 3x fizetni valamiért, reméljük a pénzt azért visszakértétek (nyugodtan lehet perelni).

A poszt végi kérdések helytállóak :K

(#10) futo001 válasza gerii (#9) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Villamosmérnök vagyok, semmi közöm a mechanikus dolgokhoz.
Autót, motort, bicót mindig szervizbe viszek kiemelve, hogy ami rossz és ami belátható időn belül rossz lesz, cseréljék minimum a gyárival megegyező minőségű alkatrészre. Nem érdekelnek mechanikus dolgok, nem is foglalkozok velük. :) Pl itt is elromlott az autóm, egy Octavia (kb 3 hete) :D , szintén hőmérséklet probléma jött elő, de itt egy jeladó romlott el amit 20 perc alatt megtaláltam egy oszcilloszkóp és ODB2 kábel segítségével. A cserét itt is szerviz végezte el, pedig tudom hogy könnyű, de ha egy mozdulatot elrontok vagy nem tudom visszaszerelni egy nem várt apróság miatt, az autó mozgásképtelen lesz. Ha valamihez nem értek, nem csinálom, ennyi. :)
Fizetni egyszer fizettem a Fordnál (pontosabban édesanyám, mivel én már messze jártam), amikor azt mondták, hogy már tuti jó.

A tömítő állítólag normális eljárás, bár én ott is azt kértem, hogy cseréljék a hibás alkatrészt de azt mondták felesleges. Ezelőtt azt sem tudtam, hogy ilyen anyag, kimondottan hűtőrendszerhez létezik.

Szóval igen, autó témában hülye vagyok, át sem kell húzni. :))

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#11) gerii válasza futo001 (#10) üzenetére


gerii
addikt

Én villamosságtanban vagyok hülye, szóval pont az ellentettje :D
Az összeget pedig nyugodtan vissza lehet követelni, ha nem tetszik nekik, akkor ügyvéddel levelet íratni. Nem kis összeg az.

(#12) D1Rect


D1Rect
félisten

Én azóta kerülöm ezeket amióta pár éve egy középiskolai osztálytársam mesélte, hogy az Accordját megcsinálták neki "okosba".
Ez az alábbi módon néz ki:
Ő beviszi az autót és lebeszélik, hogy mit kell cserélni, majd amikor jönnek a "balekok" azokkal kifizettetik az alkatrészt és a munkadíjat is, miközben a haver autójában cserélik.
Balek megkapja a csomagtartóba a cserélt alkatrészt és soha nem tűnik fel neki.
Persze egy komoly generálhoz több balek is kell, de a szerviz pörög, szerelő zsebbe kapja az alkatrész árának felét, haver meg féláron megússza.

Aztán körbekérdeztem, hogy ez csak a Honda szervizre igaz-e, de ahogy kiderült, szinte mindenhol általános gyakorlat, csak ismeretség kell.

Persze ezt ki lehet védeni, ha az ember tudja, hogy ilyet is játszanak.

(#13) #97623552


#97623552
törölt tag

Békéscsabán a Renault márkaszerviz is kicseréltette volna a kuplungot a kocsiban, holott csak pont ellenkező irányba állították a bowden feszítőt. De ugyanúgy a Bosch is! A klubtársak is csodálkoztak, mikor felvetettem a kérdést. Küldtek képet, hogy merre kéne állnia a csavarnak, hát igen, pont az ellenkező irányba húzták rá. Márkaszervizben 90e lett volna, Bosch-nál kb 75 a kuplung csere. Eléggé fent fogott a pedál.
Maszek megcsinálta ingyen, mivel csak a helyére kellett tekerni. Egyszerű kis autó ez, mint a faék.
Mondjuk Meszlényiék amúgy is mindig lehúztak, hűtő cserénél 8000 forint a légtelenítés-töltés, ürítés+külön a folyadék, munkadíj, hűtő... valami 40e lett a vége. Többet hozzájuk nem megyek. Ennél a munkánál akadtam ki igazán. Ja, és lehet nem is volt lyukas a hűtő sem, így utólag belegondolva! A bónusz, hogy nem volt normálisan légtelenítve, így a hőmérséklet kijelző ugrált 2-4 csík között. (Logennél szokott, egyébként lényegtelen, 6 fok kb a különbség, fogyasztáson nem látszik, fűt is rendesen) A maszek ezt is megcsinálta normálisan.
Legjobb, amikor szerviz után hívnak, hogy mennyire voltam megelégedve. Na akkor elmondtam a véleményem, a hölgyike köpni nyelni nem tudott. Rögzített hívás, RH központ. Bár gondolom magasról tesznek rá, de nekem jól esett.
A maszeknak nincs 3 lebzselő munkafelvevője, akik közül 2 amúgy is lenézi mert Logan... (Akkor minek van egy Dacia-Renault márkakereskedésben???)
A maszek nem nézi le az olcsóbb autókat se, lehet 40 éves roncs is felőlük.

[ Szerkesztve ]

(#14) ncsicso


ncsicso
tag

Kőbányán az Újhegyi úton szoktam szervizeltetni az Astrát. Bár műszaki ember vagyok de kocsihoz sosem nyúltam. Eddig simán csak müszakiztattam a kocsit. Két éve cserélni kellett az első futómű szilentblokkjait. Oké. Most (ősszel) újra műszaki, előtte állapotfelmérés. Mondják, hogy meg van repedve a szilentblokk, cserélni kell. Én: két éve lett cserélve. Akkor is, mert hibás. Oké. Közben beugrott egy futómű beállítás is, mert kissé ferdén kopott az egyik gumi, ahol a silent is rossz... Persze, csinálják, legyen rendben a kocsi. Aztán kiderült, hogy két éve nem tették rendesen helyére a szilentblokkot, csak igazítani kellett. Ez okozta a futómű hibáját is. A cégtulaj mondta ezt el. Rákérdezett, kivel csináltattam ilyen rosszul meg. Mondom magukkal. Nem mondott semmit, de a számlán szerepelt az igazítás, a futómű beállítás, több mint 20 ezer volt a kettő.

Oda többet nem megyek. Lebeszéltem egy miskolci haverral, autószerelő, ha kínom van, majd vele megoldjuk. Szerencsére korához képest jó állapotú a kocsi, amolyan vevő-álma, mert 13 éves létére 55 ezer van benne. Após hozta ki szalonból, ő tett bele 5 év alatt 23 ezret, nekünk adta, asszonykám nem szeretett vezetni, 3 év és ötezer kilométer után én is megcsináltattam a jogsit, azóta csak én vezetem... :D

[ Szerkesztve ]

ha véleményed van, ellenséged is van

(#15) aero. válasza ncsicso (#14) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Még olajat se cserélsz?

(#16) futo001


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Srácok, szebbnél szebb történetek. :((
Nekem is van még egy ennél sokkal durvább, holnap megírom azt is, de azt már csak hozzászólásként.

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#17) Mercel


Mercel
senior tag

Van nekem egy barátom aki egy naaaaagy alkatrészkereskedő cégnél dolgozik kiszállítóként.
Namost neki lett az furi, hogy raklap számra viszik a márkaszervizekbe a ratyi szűrőket, olajakat, satöbbiket de a lényeg, hogy mindenből a szart.
Aztán egy duma alkalmával elfilóztunk azon, hogy a gagyi olaj a gagyi szűrőkkel, hol kerül összhangba a 8 ezres Szakmai órabérrel és a 8-10 ezres kiszámlázott olajjal..

Most arról nem beszélek már, hogy a múltkor azt az autófajtát vitték be az autószerelőnkhöz ami héé sok év garanciával csábított és a négy éves autó a fényes lemezek alatt borzalmas állapotban volt, mert a szervizkönyvet szépen pecsételgették a márkaszervizben meg a Zügyfél ingyenkávét is kapott, csak éppen az autóból olajsár jött le, és a többi kopó fogyó alkatrész is inkább csak kopott és fogyott állapotban volt de nem cserélve..

Magyarországon akkor SEM vinném márkaszervizbe az autóm ha ők fizetnének.
Mert nálunk valahogy még az is elő tud fordulni, hogy bemegy az autód olajcserére aztán egy hét múlva azt veszed észre, hogy jé megkotlott valami az autódba.. Persze, mert a havernak is akkor volt ott az autója, csak az övében azóta már jó az az alkatrész ami a tiedben hirtelen megkotlott.
Gondoljon mindenki arra amire akar, még véletlenül sem vádolnám alkatrészcsereberéből eredő károkozással egyik dicső márkaszervizt se.

Marcel

(#18) ncsicso válasza aero. (#15) üzenetére


ncsicso
tag

Dehogynem, az ilyen fogyó-kopó dolgokat rendben tartom. Meghibásodás viszont még nem volt.

ha véleményed van, ellenséged is van

(#19) shteer


shteer
titán

Ezen a "3F szabályon" mindig jot mosolygok :)

Mit kell venni akkor? Fócvágent?

Termosztátot tavaly csereltem az olasz F-en, igaz nálam pont fordított volt a jelenség: túl nem ment a mutató, de motorfékes lejtőn azonnal megindult lefelé.

Apósom autószerelő, megmutatta mit cseréljek ki, szerszámok a helyükön.
Nyugisan, 2 óra alatt megvolt.

..szerintem jónak tűnik

(#20) the_blu36


the_blu36
tag

Nekem Opellel van sztorim (Astra H). Vezetőoldali hátsó ajtó se bentről, se kintről nem nyitható (bentről gyerekzár ráfordítva, az ajtó oldalán van a zár, csak nyitott ajtónál lehet hozzáférni). Szerviz felhív (Érd talán legnagyobb márkaszervize), időpont, bemegyek, kb. 2 órát farkalnak vele, kijön a tag, hogy csak roncsolással nyitható, 30k anyagár + 20k munkadíj. Oké, akkor még visszacsörgök (akkor nem volt rá keret). Visszahívom kb. 2 hónappal később, hogy akkor rendeljék meg ami kell, jön a válasz: 60k anyag + 20k munkadíj (most már tételezték is, nem csak sejtelmesen magyaráztak: központi zár motorcsere kell, ez a későbbiekben érdekes lesz). Nagyon kéne az a hátsó ajtó, jön a második gyerek, nem akarok kúszni odabent, visszacsörgök majd.

Éjszakákon át törtem az agyam, nekem nagyon lehúzásszagú lett a dolog, mert hallottam, hogy a motor zár és nyit hátul. Gondoltam egyet, elugrottam egy szerszámboltba, vettem egy megfelelően hosszú szárú torx kulcsot kb. 700 JMF-ért. A szervizben mondták, hogy a kárpit nem szedhető le bentről, csak nyitás után. Nekem (zéró tapasztalattal) kb. 10 percembe telt leszedni a ZÁRT ajtóról mindenféle gányolás és roncsolás nélkül. Egy csavarhúzóval benyúlva a zárat ki tudtam nyitni (letoltam a nyitórudat) az ajtót.

Na itt a találós kérdés: mi volt a gond az ajtóval? Nem, nem a központi zár. A külső kilincs meghúzásakor a zárszerkezet belül lefelé fordít egy tengelyen egy bigyót (fingom sincs mi az, nem is érdekel), amin van egy furat, ebbe a furatba akad bele a nyitórúd, ami nyitja a zárat. A nyitórúd volt kicsúszva ebből a furatból... 2 perc volt míg visszaraktam. 114x olcsóbban. Egyébként egy komplett bal hátsó ajtó színre fújva kb. 40-50k körül mozog, magyarán ha egy 5 kilós bunkóval szétcs*szem az egészet majd visszarakom a hangszórót az újba stb., akkor is olcsóbban jövök ki.

Utána persze nem hívtam őket, rohadjon rájuk a nyitómotor. Két héttel később hívott egy kollegina tőlük, hogy ugyan mikor megyek már hozzájuk, én meg szépen (normális modorban, ő semmiről nem tehet) elmagyaráztam neki a helyzetet és megkértem, hogy továbbítsa a szervizvezetőnek a panaszt.

[ Szerkesztve ]

"Téged a szenvedély vezérel, vagy egy H97 chipset?"

(#21) sonar


sonar
addikt

"Csak előnyei vannak, hanem márkaszervizbe visszük az autót."
off: hanem -> ha nem
Totalcaron is volt egy cikk a márkaszerízekről, szervizkönyvekről és az árról és ott az volt a konklúzió, hogy a márkaszervizes felárat eladáskor nem tudod érvényesíteni.

Az meg, hogy márkaszervízben átvágnak az ugyanúgy előfordulhat maszeknál is, csak ott meg számla hiányában még annyit se tudsz reklamálni meg azt se veri mindenki nagy dobra.
Gyakolatilag oda jutott ez az ország, hogy ez is bizalmi dolog lett.

Nekem egyik jó nevű maszek szervizes (aki nem mellesleg vizsgáztat is) cserélte a szilenteket az első futóműben csak utána meg elfelejtette vagy úgy gondolta, hogy nem kell futómű beállitást csinálni. A csere olcsó volt, de szűk egy év alatt megette a téli és a nyári gumit. Öröm az ürömben, hogy elég kopottak voltak, de emiatt idő előtt kellett 120k-t kiadnom gumira...

[ Szerkesztve ]

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#22) marositech


marositech
senior tag

Amúgy mindenkinek:
- Ha céges kocsid van, erre jó a márkaszervíz. (motorcsere lesz akkor is, ha csak a gyertyák rosszak ;] )
Persze ha garanciális a kocsid, mindenképpen márkaszervíz. :DDD
- Ha saját, mindig keress egy jó autószerelőt, sőt udvarolj neki, ha kell. Megéri!
Eza cikk erősen tükrözi a márkaszervíz balf*szságát. :O

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#23) futo001 válasza sonar (#21) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Betűről betűre másoltam. :)
Nem is tudom mit akartak írni eredetileg... :F
Valószínűleg "Csak előnyei vannak, ha márkaszervizbe visszük az autót.", de más lehetett eredetileg amit figyelmetlenül írtak át.

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#24) sonar válasza futo001 (#23) üzenetére


sonar
addikt

Vagy már ők sem bíznak magukban

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#25) ncc1701


ncc1701
veterán

Tömítő eleve arra való, h ha út szélén vmi kilukad, akkor az első szervízig kibírja. Kellemes sztori, de nem lepődöm meg sajna.

(#26) JHC


JHC
tag

A hűtőtömítő nyugodtan használható, bár én por alapút nem használtam még, de nem ajánlom, mert szerintem csomósodhat beöntéskor, és akkor tényleg lezárhatja ott is a hűtőt ahol nem kellene. Kísérletként mindenképpen megéri mert egyrészt ha összejön, akkor nem kell hűtőt venni, ha meg nem sikerül, akkor is csak egy ezres max annyit ki lehet bírni. Személyautóknál nem divat amúgy a hűtő javítás, de városban ha van aki ezzel foglalkozik, meg lehet próbálni, ha messzebb kell vinni javíttatni akkor már nem biztos. Teherautóknál először tömítő, aztán a javítás, csere nem mindig játszik, mert simán elérheti az új hűtő értéke a negyed millát is ha még új a típus, és nem nagyon van utángyártott, vagy nincs az országban, és sürgősen kellene a gép.

A melegedés problémához írnám még a mostani autók szar vízpumpáit, amin ha akar akkor szépen el tud forogni a lapátkerék a tengelyen, pedig ugye zsugorkötésnek kellene lennie, de ha műanyag a lapát akkor hiába csinálják akármilyen szorosra az illesztést, a sok melegedéstől, és lehűléstől elereszt a kötés, ekkor nem cirkulál a lé rendesen, és melegszik szépen a motor.

(#27) bundilolo


bundilolo
tag

Céges Berlingo, nincs másfél éves, kb. 90000 futott km-rel. Valami vákuumszelepes problémája előjött, szervizmódba kapcsolt, alig döcögött valamivel. Mivel még garanciális volt, bevittem sokadjára a győri Autentik márkaszervizbe, ahol hebegtek-habogtak mindenről csak arról nem mi is a gond. Másfél hónap után kivittük Ausztriába, mivel osztrák tulajdonban van, illetve osztrák rendszám is van rajta. 3 kemény óra alatt megállapították, illetve kicserélték a hibás alkatrészt. Ennyit a magyar márkaszervizekről. Fizettem a hibafeltárásra egy valag pénzt, tulajdonképpen a semmire. Új autót én valószínűleg sohasem fogok venni, ahová viszem a sajátomat maszek szerelő gond nélkül megcsinált eddig mindent. Annyit még hozzá tennék az egészhez, hogy én is márkaszervizben dolgoztam csak nem autószerelés témakörben, sajnos tudom mekkora lehúzások folynak itt kis hazánkban. :S

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.