2024. május 15., szerda

Gyorskeresés

A marketing mindenek felett, avagy szervizelj márkakereskedésben (vagy ne)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Illusztráció, de pontosan ez történt

Nem olyan régen, kb 2 hónapja elvittem páromat Pozsonyba, a reptérre.
Odafele sima volt az út, visszafele a szemem sarkából észrevettem, hogy valami fura a műszerfalon. A hőmérő üzemi hőmérsékleten mindig függőlegesen állt, most azonban picit meg volt dőlve jobbra. Néztem csodálkozva, aztán pár másodperc múlva felugrott a pirosba. Kuplung be, félreálltam, hagytam járni a motort, hogy a ventilátorok tehessék a dolgukat. Szépen vissza is ment függőbe. A további 100+ km-t Tatabányáig 60-70 km/h óra sebességgel tettem meg, ha ezt túlléptem, máris kúszott fel a hőmérséklet.
Az autó 1 nappal korábban volt szervizben, mivel csöpögött a hűtővíz, valami tömítőt öntöttek bele, egyből arra gondoltam, hogy a kelleténél több mindent tömített el. (mint később kiderült, független a hibától, teljesen más okozta, pusztán véletlen volt, hogy 1 nappal a tömítő használata után jött elő a hiba)

Pont másnap volt vizsgás az autó, így mondtam a szervizben, hogy legyenek szívesek ezt is megcsinálni. Termosztátot cseréltek, dugulást nem találtak (tehát nem a tömítő a ludas), vizsgán amúgy átment gond nélkül, de a hiba sajnos maradt. Már az elején mondta a srác, hogy nem Fordos, így nem biztos, hogy meg tudja csinálni. Mikor visszavittem hozzá mondta, hogy máshoz nem akar hozzányúlni, korrekt volt, inkább mondja ezt mint hogy barmolja az autót.

A közelben van egy hivatalos Ford szerviz (még mindig Tatabánya), mondom az lesz a tuti. Elsőre ott volt 2 napot, ismerték az előző szerelőt és egyeztettek vele, ezután ők is termosztátot cseréltek mondván, hogy a motor hideg, biztosan rosszul működik a frissen beszerelt. Elhoztam, hiba maradt, autó ment vissza. Most szabin volt az előző szervizvezető, így egy másik sráccal egyeztettünk. Szerinte a motor valóban melegszik és az előző kolléga félrebeszél, de nincs jobb ötletük, tesznek bele gyári termosztátot. 1 nap múlva hívtak, hogy kész, hiba megszűnt. Az autóval 10km-t tudtam menni, majd elkezdett újra melegedni. Visszavittem a Ford-hoz ismét, ekkor már kisebb vita keletkezett az ügyből. Ha én így találgatnék hibakeresés közben a munkahelyemen, nemhogy pénzt nem kapnék érte de rögtön kirúgnának és én pofátlan ezt a szemükbe mertem mondani! A srác, mint valami óvodás besértődött, szót sem érdemel, egyszerűen nevetséges. Hol van itt a szakemberhez méltó hozzáállás és elemzési szemlélet? Ezután ott volt 3 hetet, cseréltek valami csövet, majd vízpumpát, hibát kerestek az elektronikában aztán szóltak hogy most már tényleg jó. Ekkor már édesanyám ment az autóért, mivel már külföldön voltam. 62 ezer Forintot fizettetek vele és azzal engedték el, hogy ha ismét rossz, akkor motorgenerál jön, ami 350 ezer Ft.

Persze az autó 10 km után ismét melegedést jelzett. Elvitte Oroszlányba mondván, hogy ott ismer megbízható szervizt. Órák alatt elkészült az autó, ahol a következők derültek ki: a Ford "szakembere" rosszul szerelte be a termosztátot és ráadásul letörte a hőgombát! Mindez 32 ezer Forintba fájt és az autó jó! Fele összegből töredék idő alatt megjavították azt, amire a Ford képtelen volt, sőt pénzért még kárt is tettek az autóban azok a szerencsétlenek!

Most képzeljétek el, belemegyünk a motorgenerálba, kifizetek 350 ezer Ft-ot és az autó még mindig rossz lenne. Szerintetek nem kaptam volna agyvérzést?

Kiábrándító mind a szakértelmük, az ügyfélkezelésük és úgy egészében a hozzáállásuk. Én oda többet be nem teszem a lábam egy rozsdás Ladával sem, nemhogy rendes autóval, ez egészen biztos.

Amúgy egy 2005-ös 1.6 benzines Focusról van szó, szóval nem egy holdkomp.
Szalonból vette édesanyám újan, én tőle vettem meg, így ismert múlttal rendelkezik, mindig normálisan volt szervizelve, baj soha nem volt vele leszámítva a kopó alkatrészeket. Ismerem a Fiat-Ford-Francia "szabályt", nálunk sok Ford van a családban, mind hibátlan, az egyik már 600.000km van túl bontatlan motorral, a sztoriban szereplő Focusban 260.000km lesz lassan. Soha nem volt kérdés, hogy eljutunk-e vele A-ból B-be, még ha B éppen Albániát is jelenti, precízen tette a dolgát. Ebből kifolyólag magát az autót a legkevésbé sem hibáztatom.
Természetesen az ügynek lesz folytatása, felvettem a kapcsolatot a Ford-dal, minimum a kifizetett összeg visszafizetését várom, hiszen érdemi munkát nem végeztek.

A következő költői kérdések merültek fel bennem:
-A kiváló, a Ford speciális oktatásában részesült szerelő hogy tudta betenni a termosztátot rosszul?
-Hogy tudta letörni a hőgombát, vagy ha nem ő tette, hogy nem vette észre, hogy le van törve?
-A fentiekre miért kellett 4 hetet és 62 ezer Ft-ot elvesztegetnünk, ha egy független szerviz ezt órák alatt észrevette és javította, kevesebb mint a fele összegért?

Illusztráció a félelmetesen bonyolult vasról, ami szétszívatta a "szakembereket"

Ezek után különösen szánalmas a márkakereskedés oldalán ott figyegő matrica:

:U :C :U

Az Autószektor oldalán van egy cikk az "Értünk hozzá" kampányról, a következő, Freudi (tudom, kisbetű, de én naggyal írom ezt a nevet ebben a formában is) képaláírással:
"Csak előnyei vannak, hanem márkaszervizbe visszük az autót." :Y

Update 2015.04.08 16:05:
A Ford regionális képviselete visszaírt, hogy kivizsgálják mi történt. Érdeklődéssel várom, de a gyors válasz mindenképpen pozitív.

Hozzászólások

(#1) gerii


gerii
addikt

Ezt a posztot nem akarom elhinni.

(#2) Kolondrum

Én simán, látva mi megy kicsi országunkban.

(#3) tomazin válasza gerii (#1) üzenetére


tomazin
veterán

pedig szerintem semmi meglepő nincs benne. márkaszervízben alig fizetnek az embernek valamit, cserébe az ott dolgozót nem is érdekli, hogy mivan , hiszen nincs érdekében, sem hogy a kocsi jó legyen (hiszen akkor jöhet még a 350k beszedése is), sem az, hogy visszagyere (mondjuk szerintem már alapból "nem okos" az ember ha odamegy).
szaki aki effektíve magának termeli a pénzt érdekelt abban, hogy visszamenj hozzá megint (amit azzal nehéz elérni, hogy jól lehúz, meg még rossz is marad), így ott nagyobb eséllyel kapsz jobb kiszolgálást.

félreértés ne essék nem azt mondom, hogy minden szakszervízben idióták dolgoznak, és minden nem ilyen pedig maga a tökély, mert biztos sok-sok ellenpélda van, de eddigi ismerősi tapasztalatokból nekem ez jött le.

(#4) T.G.B


T.G.B
tag

Szakszervizben nem mindig szakemberek dolgoznak..

Néha érdemesebb egy maszekhoz elvinni aki kifejezetten arra a márkára van specializálódva, az olyan ember általában a munkáját jobban elvégzi és sokkal kreatívabb mint aki szakszervizben dolgozik. (persze nem mondom hogy ilyet könnyű találni, de van egy pár)

Szakszerviz= pénz lehúzás, ha valami baja van a kocsinak akkor egyből cserélni kell benne valamit, és nehogy azt hidd hogy azt tudják hogy ténylegesen az a hiba, mert ők is csak találgatnak. (tisztelet a kivételnek)

(#5) Kolondrum

Én megértem azt is, hogy nem lehet mindent bontani, mert pénz, tehát keresni, hogy talán az. Én jelenleg még márkaszervizbe hordom a motorom, olyan 6500/óra, de nagyon ritkán teszem. Legutóbb a blokk kezdett kelepelni, zakatolni. Elvittem, hát ugye elsőre ezer baja lehet. Elmondta a szerelő mire számíthatok, mint pl ha fel kell nyitni a hengerekig akkor az nagyon drága lesz, mert gyári tömítés egy horror, eleve nem ajánlja, hogy ide eljussunk. Próbálta úgy megközelíteni a dolgot, hogy kintről a lehetséges hibák okaitól bont, kezdi a legegyszerűbben és egyeztetünk hol tartunk árban, mert én sem cég igazgató vagyok. MAjd csörgött a telefon. Megúsztam egy lazulással az önindító táján és kész, nem lépte túl a megszabott árat, így meg is csinálta, mehetek érte. 17k. Ennek nagy része szerelési idő volt. Miért ide? Mert amit eddig innen elhoztam az jó volt. Ez is jó lesz, lett. Persze sokallom az óradíjat.

(#6) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ugyanezt játszották el ismerősék Mondeo-jával. (ua. hibajalenség), csak ott megetettek velük egy hengerfej cserét is.

(#7) Met


Met
nagyúr

Nem csak ott van hozzá nem értés és átb@szás, VW kötelező szerviz, olajcsere, az olajtank teteje ugyan olyan koszos mint a környező alkatrészek. Hogy cseréltek olajat ha le se vették a kupakot?:)

A másik szerviz után meg leloptak valami lemezt a motortér aljáról ami valami 50k.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#8) tomazin válasza Met (#7) üzenetére


tomazin
veterán

igen, ilyen sztorit is hallottam már, hogy te fizettél valamiért hogy kicseréljék, aminek semmi baja, kaptál egy utángyártott ratyit, ők meg szépen eladták a régit...

(#9) gerii


gerii
addikt

Ami hihetetlen:
- csöpögött a hűtővíz és tömítőt öntenek bele :Y mehetne bele egy kis Technokol is, hamár...
- ha csöpög a hűtő megnézem hogy hol, és ott szorítok/cserélek alkatrészt.

Ezután két szemszögből közelíteném meg a sztorit:
1.a szervizes a hülye
2.a tulaj a hülye hozzánemértő

1. Melegedő motornál azért nem egy atomfizika, hogy rájöjjünk mi a hiba. 3x kicserélni a (feltehetőleg) bimetál termosztátot nem semmi. Rosszul beszerelni gyakorlatilag képtelenség (kb mintha a noti tápcsatit a jackdugóba tuszkolnák), és itt egy szakszervízről beszélünk. 3x. És ezután se jó. Gondolom a tesztkör+ megmérik a hűtő hőmérsékletét már magfizika (ebből egyértelmű, hogy a termosztát a hibás, a dugulást leszámítva).

2. 3x fizetni, majd még további ügyködésekért is (garanciális szakszervíz) egy továbbra is fennálló hibáért, na az se semmi. És erre várni 4 HETet :Y

Konklúzió:
1 - hülye a szervizes / gyanítom, hogy ki sem cserélte, csak számlázott
2 - hozzá nem értő tulajnak is furcsa kellene legyen 3x fizetni valamiért, reméljük a pénzt azért visszakértétek (nyugodtan lehet perelni).

A poszt végi kérdések helytállóak :K

(#10) futo001 válasza gerii (#9) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Villamosmérnök vagyok, semmi közöm a mechanikus dolgokhoz.
Autót, motort, bicót mindig szervizbe viszek kiemelve, hogy ami rossz és ami belátható időn belül rossz lesz, cseréljék minimum a gyárival megegyező minőségű alkatrészre. Nem érdekelnek mechanikus dolgok, nem is foglalkozok velük. :) Pl itt is elromlott az autóm, egy Octavia (kb 3 hete) :D , szintén hőmérséklet probléma jött elő, de itt egy jeladó romlott el amit 20 perc alatt megtaláltam egy oszcilloszkóp és ODB2 kábel segítségével. A cserét itt is szerviz végezte el, pedig tudom hogy könnyű, de ha egy mozdulatot elrontok vagy nem tudom visszaszerelni egy nem várt apróság miatt, az autó mozgásképtelen lesz. Ha valamihez nem értek, nem csinálom, ennyi. :)
Fizetni egyszer fizettem a Fordnál (pontosabban édesanyám, mivel én már messze jártam), amikor azt mondták, hogy már tuti jó.

A tömítő állítólag normális eljárás, bár én ott is azt kértem, hogy cseréljék a hibás alkatrészt de azt mondták felesleges. Ezelőtt azt sem tudtam, hogy ilyen anyag, kimondottan hűtőrendszerhez létezik.

Szóval igen, autó témában hülye vagyok, át sem kell húzni. :))

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.