2019. július 17., szerda

Gyorskeresés

Source motoros játékok

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hosszú idő után gondoltam egyet és elővettem régi nagy kedvenc játéksorozatomat. Azonban nagy meglepetésemre szörnyen rosszan futott. Ez a játék nem más, mint a Half Life 2 széria és a hozzá kapcsolódó Portal.

A Source motoros játékokat mindig nagyon jónak tartottam technikai értelemben és játékélmény szempontjából is. Ez főként a Valve által készített Half Life 2 szériára igaz. Az új részekbe mindig beletudtak vinni valami újat, de sohasem estek túlzásba. Nagyon jól voltak optimalizálva és viszonylag gyenge számítógépeken is remekül muzsikáltak. Sajnos mint minden jó, ez a szinte hibátlan optimalizáltság is megszakadt hosszú idő után. Ez a bejegyzés is azért született, hogy két bizonyos hibára próbáljon megoldást adni.

1. hiba:
A frissítések folyamán valamikor szar került a puncsos tálba és a játék hardveresen csak DirectX 8-asnak ismerte fel a grafikus kártyákat és ennek köszönhetően az árnyákokat maximum csak közepes szintre lehetett beállítani. Erre a hibára van egy egyszerű megoldás, ami a következő:
a Steamen belül a játék tulajdonságaiban az inditási opcióhoz a következőt kell beírni -dxlevel 95.
Ez az opció alapra teszi a videóbeállításokat, ezért a játék következő indításánál törölni kell az indítási opcióból. Ezek után már DX9-nek mutatja hardveresen is a kártyát és engedi magasabb szintre állítani az árnyékokat.

2. hiba:
A Half Life 2 Episode 1-től kezdve bekerült a választható MSAA mellé az Nvidia CSAA élsimítása is. Azonban ez a típusú AA valamikor a frissítések folyamán kikerült a Source motorból és nálam ekkor kezdődtek el a problémák. A játékok bekapcsolt élsimítás mellett rettentően szaggattak, főleg oldalazásnál és fordulásnál. A megoldásra véletlenül jöttem rá. Megpróbáltam felvételt készíteni a játékról, hogy bemutassam, hogy milyen rosszul megy. Nagy meglepetésemre felvétel közben szép simán ment, amint kikapcsoltam a felvételt rögtön elkezdett szaggatni. Mivel a felvétel 60 fps-re volt állítva, ebből gondoltam, hogy köze van a szaggatásnak az fps limithez. Ezért az RTSS-ben beállítottam a játékhoz 60 fps-es limitet és lőn csoda minden rendbe jött. Számomra teljesen érthetetlen, hogy mi köze van az élsimításnak az fps limithez, de ezek szerint valami mégiscsak van.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy hasonló hibákról itt a fórumon senki nem számolt be, de külföldi fórumokon találni lehet ilyen eseteket. Remélem ezen írás segíteni fog azoknak is, akiknél hasonló gondok adódtak.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.