A vén csataló fejlődése (AUTÓB'ZIK FIGYELEM)

Par eve írtam egy bejegyzést az autómról. Mára 22 éves mar a "kicsi" Opel en meg 17 helyett 21, meg mar nem vagyok annyira csóró, szóval nem csak az életben tartás a cél, hanem mar magamra is tudtam formálni a kicsiket.
Rengeteg fejlesztés van továbbra is tervben, de már-már kezdi elérni azt a szintet amire vágyom. Bar idén kapott egy uj féket, de a későbbi fejlesztések miatt (motorcsere) mar megvasaroltam a gyari nagy féket az autóhoz, ami csak beszerelesre var. Szerencsére opelék nem voltak hülyék, igy a fejlettebb astra (beleértve G astra ) cuccok is átalakítás nelkul belemennek. Igy tudtam a féket is megszerezni, mert Gsi astra bontaskor 10 perc alatt elmegy minden finomság. Mar bent virít az elektromos ablak, illetve a tető is elektromosra váltott. Fájdalmas volt a beleganyolas a lelkemnek, de akitől a cuccok voltak az nem az igényes kiszerelest választotta. Sikerült találnom jobban felszerelt kabelkoteget, ezért teljesen at lesz alakítva gyarira ott elől minden, es az itthon heverő fűthető elektromos tükrök is bekerülnek végre. Szereztem fordulatszammeros órát , ami mar jelzi ha nincs benzinem ( nagyon fontos feature :D ) illetve a gyari Gsi kormany is bekerült. Minek utan gyárilag Recaro ülés van az autoban (nem vicc, tenyleg az. Megtaláltam a cetlit az alján) nehez utánpótlást találni. Egyet sikerült, de az is anyósülés volt leanykoraban. Végtére kényelmes lett, mert azaz oldal nincs kiulve :)

Régi álmom teljesült ujra, évekkel később alufelni került az "ótó" alá. Először egy 14-es BBS Pininfarina szett, de nagyobbra vágytam es gyarira. Múlt pénteken nevetseges 20.000 forintért vettem egy 15-os Ronal Calibra pakkot, ami pénteken megkapta az uj Kleber gumikat is. Itt jegyezném meg, hogy igazan jo állapotú márkás gumim sosem volt. Hihetetlenül sokat dob az auto viselkedesen. A szervo olyan mintha uj lenne, az auto stabil, jol fekszik stb stb. Megérte az összes forintot.

Mára kinottem a sportszurobol , igy visszakerült minden gyariba. Az EGR szelepbol kivertuk a kormot, es kicsereltunk minden vakumcsovet.

A nagy vágyam a gyari boardcomputer beszerelése, de a Gsi astrak ritkák es a bontás - mint említettem - hamar elfogy.
A hivatalos menetnek utánanéztem es számlákkal nem is nagy pénz egy motorcsere. C20xe (2.0 16v dohc 150hp) vagy x20xev (2.0 16v dohc ecotec 136hp) van tervben. Apró csinositgatas , LAKATOLAS ujra, es apróbb sérülések eltuntetese meg májusig megtörténik. Hamar megjön az a fránya műszaki :(

A vásárlás ota létezett egy probléma.(2003) néha-néha ha kinxomtad a kuplungot, szimplán leállt a motor. Ez mókás dolog volt, főleg kanyarban amikor a szervo elment. Na erre sok szerelő nem tudott sosem rájönni. Hat en egy drót segítségével kiolvastam a hibakódot, es ennek okán beraktunk egy uj kmorat, ami megoldotta a problémát egy csapásra.

Még van hozzászólás! Tovább