Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#18) abéla válasza repvez (#14) üzenetére


abéla
senior tag

Azért jegyezzük meg a sommás kijelentések tengerében, hogy jelenleg oriási különbségek vannak a játékokban tapasztalt oculus-élmény tekintetében és hozzá kell tennem hogy az idő előrehaladtával egyre jobb a végeredmény. (csak hogy konkrétumokat írjak én is :DDD )

Pl DCS-ben valóban probléma a HUD, műszerek pontos leolvasása, hiába ígérgetik hónapok/évek óta (babérülés minősített esete, ahogy az is hogy 20 éve ugyanazt a szerencsétlen mapot tolják az egyébként kiváló termékük alá)

War Thunder kb középérték (ők például mutatnak némi fejlődést e téren): kb fél éve még szerencsétlenkedés volt leginkább, ma már az egyik legjobb semi-szimulator, egyre jobb immersion-faktorral

Nekem eddig azonban az etalon az Elite: Dangerous: tökéletesen olvasható hud, szöveg, minden.
Szunyogháló effekt alig (nyilván ebben jól jön az űrbéli háttér, de cockpitnél, állomásbelsőnél sem nagyon látszik.)
Supersampling beállitási lehetőség in-game (DCS is próbálkozott, de siralmas eredménnyel).
Oculus-ra optimalizált image-finomítások.
(egyébként itt nagy FOV-ról nem nagyon beszélhetünk, itt a nagy látószöget a fordított gyűjtőlencsével érik el: ezért is szunyogháló-effekt: olyan mintha pl 40" monitortól 30-40cm-re egy bazi nagy dioptriájú gyüjtőlencsével néznél "fordítva": sugarakat kúposan begyüjti, majd kis pontba, ideális esetben a retina sárgafoljára fokuszálja - szerk: persze ebben lesz némi beleszólása a saját fénytörő közegeidenek is :) )

Szóval jelenleg és szerintem a jövőbéli 1440p-nél igaz gyengébb, de élesebb kijelzővel bíró(oculusnál konkrétan 1,25*1080p: ezt az egyszerűség végett hívjuk QF-HD nak :) ) vr cuccoknál is a támogatás, a fejlesztők hozzállása lesz a mérvadó, na meg a supersampling lehetőség minőségi alkalmazása.
(Esetleg ezzel is lehet próbálkozni : nvidia DSR )

DK2-nek meg adott lesz a downsizing mint lehetőség, ráadásul mehet mindez 75hz-en is (oda pedig biztos elég egy 970, de még egy 960 is), tehát a jövőben is van létjogoultsága (de ok, ha kijön a CV1, eladó az oculusom :D )

Ééés ha már E: D akkor egy kis brit-tudósos teszt is legyen
Jelenleg az E: D-ben felfelé az első 1,5x-ös supersamling aránnyal tesztelve (ez ugye nativ 1920*1080 esetén: 2592*1200, az oculus cv1 meg ugye QF-HD (2160*1200), szval ez ahhoz képest is 20%-kal több) 75hz, v-sync:on, fsaa:2x mellett, low-on teljesen sima (kivéve állomáson belül. oda kell már egy 970szvsz), semmi shuttering(tehát 75fps állandó), meg egyebek és hidd el a low itt nem az a low, mint ahogy Menthirist is írta.
Na ha számolgatunk: a 75hz + 20% az pont (cv1) 90hz-e, a képpont meg mint fentebb írtam 20%-kal kevesebb cv1-ben, summa-summárum ez majdnem ua. a tesztkörnyezet, mintha cv1-gyel futtatnánk (ici-pici hibahatárral számolva :) )
Szóval meg is van a cv1 tesztprogink. :DDD

[ Szerkesztve ]

hootka!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.