Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) repvez


repvez
addikt

Arról is nyilatkozhatnának, hogy hogyan gondolják biztositani az olyan játékokban a stabil 75 hz feletti szemenkénti frissitési frekvenciát amelyiknél a sima 2d-ben sem lehet a jelenlegi gépen elérni a 60-at sem FHD felbontáson. A Occulusnál meg ha jól tudom QHD felbontás lesz amihez 90hz-et akarnak .
Azt már leirták, hogy milyen hardver kellene hozzá,de az nem tünik úgy, hogy a fenti értékeket minden játéknál stabilan hozni tudná

(#2) Kriza


Kriza
őstag

" a népet fejlesztők" A népet fejlesztik, vagy lemaradt egy névelő? :R

Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.

(#3) mrhitoshi


mrhitoshi
veterán

Az E3-on csak úgy bombázták a népet

Nem tudom... Mi egy E3-at láttunk ?

PS4

(#4) Menthirist válasza repvez (#1) üzenetére


Menthirist
veterán

2160x1200 a Riftnek is és a HTC Vive-nak is a (össz) felbontása (tehát szemenként 1080x1200), és tudtommal 90 Hz. Ez lényegesen kevesebb mint a QHD. Emellett a játékok direkt támogatásával lehet kellő minőséget elérni, tehát olyan régi játékok, amiket nem erre készítettek, csak tákolt megoldásokkal lehet működésre bírni, ezek minősége viszont általában nem lesz a valódi vr-os élmény szintjén (több probléma, stb)
Emellett pedig ugye a grafikai beállításokkal kell úgy játszania a fejlesztőknek, hogy garantált legyen a 90 fps szemüvegen (felteszem ugyanúgy grafikai szintek állítgatásával)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5) repvez válasza Menthirist (#4) üzenetére


repvez
addikt

Az lehet ,de közelében vana FHD felbontásnak szemenként, vagyis a képet 2x kéne közel FHD-ban 90 HZ-en futtatnia a gépnek, és már most is vannak olyan játékok amiben benne van a nativ támogatása az occulusnak ,de egy sima FHD monitoron nem hozza a stabil 70HZ-et.
Tehát ha támogatva van akkor gondolom, hogy minden probléma nélkül kéne hogy müködjön az eszközzel.
A dcs world szimulátorban a fömenüben van , hogy detektálja az OCulust,de egy 290esen is leesik az FPS 30 fps alá is, igy hogy lesz 90?

(#6) #06658560 válasza mrhitoshi (#3) üzenetére


#06658560
törölt tag

Te az AMD-n kívüli dolgokat is megnézted? ;]

(#7) h-yle válasza Menthirist (#4) üzenetére


h-yle
addikt

Jelenleg a Titan X sem tudja minden játékban (a legtöbben azért igen) tartani a 60FPS-t 1440p-ben. Akkor a fent említett felbontáson hogy fogja tartani a 90-et? Főleg, ha nem Titan X-ről van szó, hanem egy "sima" felső kat., de nem csúcs (970-980, 390-390X) VGA-ról?

Nagyon kiváncsi vagyok, milyen lesz a DX12-es felhozatal. Szerintem az alacson elérésű API-k előtt nem érdemes VR-al foglalkozni (már ha fontos az is, hogy fotorealisztikus legyen a látvány), de szerencsére már nyakunkon az új Win10, szóval karácsonyra már jöhetnek a DX12-es VR játékok.

Amire még kiváncsi vagyok az a kétkáryás DX12 teljesítmény. 2 db R9 Fury Nanoval szép lenne az élet :)

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#8) Menthirist válasza repvez (#5) üzenetére


Menthirist
veterán

közelében? 2 millió vs 1.3 millió pixel. Azért az nincs annyira közel. 1440p 3.68 millió pixel, míg a 2160-as 2.59 millió. Az vagy 40-50% difi...

A dupla renderrel kapcsolatban pedig egészen biztosan vannak optimalizálások, elvégre nem kell mindent kétszer kiszámolni, az adatok egy része átvihető (sőt, speciel gcn esetén Abu írt is valami megoldást, amivel utólagosan lehet módosítani a képen, hogy abszolút ne legyen sok az overhead)

Emellett nem Crysis 5 grafikát kell első körben várni, és erről beszéltem amikor azt mondtam, hogy erre nem elég csak egy sima támogatást bedobni egy játékba. Igazán jó élményt eleve erre tervezve lehet elérni, elvégre maga a játék design mást igényel, hogy hogy játsz a játékossal. A grafikát is úgy kell megcsinálni, beállíthatóvá tenni, hogy itt nincs bohóckodás 30 fps-sel, nem lehet annyira megpakolni effektekkel meg egyebekkel, hogy majd egy 770 viszi 30, 970 meg 60 fps-sel, erősebb kártyák meg majd többel, meg magasabb felbontásban.

Ezért van az ajánlott gépigény. A fejlesztő feladata, hogy az ajánlott gépen megfelelő legyen az élmény. Úgy kell felépítenie a játékot VR-ra, hogy a 290X/970 elég legyen a 2160x1200 90 hz-re. Ossza be.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#9) repvez válasza Menthirist (#8) üzenetére


repvez
addikt

Ezt mondom, hogy 40-50 % al többet kell számolnia és ahhoz több FPS-t stabilan tartani miközben most sem képes rá.

ÉS elhiheted, hogy senki nem akar majd wolfeinstein 3d-t játszani egy közel félmillás gépen. a többség azt az élményt várja el ami most van megspékelve a 3d látvánnyal.
És ehhez még a mostani specifikáció is kevés lehet,mert legalább 4k-s ha nem több felbontás kéne az occolusra, hogy a feliratokkal és egyéb apróbb részleteknél ne legyenek gondok.Mert most a feliratok szinte olvashatatlanok ezen a felbontáson.

ÉS a felbontási gondokon nem fog javitani az idő mégha már olyan hardverek is lesznek egy év mulva ami kellő teljesitményt hoz.

(#10) Menthirist válasza repvez (#9) üzenetére


Menthirist
veterán

Azért na, amit láttam, az átkozott messze van a wolfensteintől. Az Elite Dangerous, az Assetto Corsa már most is piszok jól néz ki, csakúgy mint azok a techdemo-k amiket próbálhattak az emberek. Azt kell megérteni, hogy az egész élmény annyira más, hogy nem kell tökéletesen hibátlanul fotorealisztikus grafika ahhoz, hogy piszok jól érezd magad és meglegyen a "presence" érzés. Abrash is mondta az egyik előadásán, hogy kipróbált egy demót, gyenge minőségű fények, alacsony felbontású textúrák, iszonyat low poly grafika, két magas torony közti pallón kellett átmennie, és annyira tökéletes volt a fejkövetés, hogy azonnal jött a beleélés, jött a tériszony, stb.

Az butaság hogy az emberek azt várják el hogy azonnal a legjobb minőségű képernyős grafikát tapasztalják meg, mert olyan mást kapnak a vr-tól, amit 10x ilyen grafika sem tudna pótolni. Persze majd később jöhetnek a nagyobb felbontások, addig a grafikát kell úgy alakítani hogy támogassa megfelelően a riftet (pl megfelelő betűmérettel). Ha arra várnánk hogy a vr ott kezdjen ahol a monitoros grafika, akkor sosem lenne vr. A kulcs az, hogy most már olyan szinten tud lenni a vr, olyan áron (köszönhetően a mobilkijelzők fejlődésének és tömeggyártásának), hogy már nem féltéglányi pixeleket látsz, már tud olyan élményt nyújtani, amivel el lehet indulni.

Szóval speciel nekem ez nem tűnik wolfenstein grafikának. Nem a legszebb grafika amit láttam életemben, de bőven a megfelelő kategóriában van. Vagy ez...
De nem kell egetverő grafika, lásd:
ezt
ezt

Az emberek gtx 680-on simán Assetto Corsa-znak dk2-őn, nem tartok attól hogy egy 970-en vagy 290X-en ne lenne ilyen élményben része az embernek majd a CV1-el is. Lehet hogy nem Ultra grafikán, de bőségesen vállalható kompromisszumokkal.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#11) Yany válasza repvez (#1) üzenetére


Yany
addikt

Halihó,

Itt van egy apró(?) félreértés. Ahhoz, hogy szemenként megkapja a 75 Hz-es frissítést a user, nem feltétlen van szükség 150 teljesen új képkocka kirenderelésére. A lényeg, hogy a user megkapja ezt a frissítést, de a két gyorsan váltogatott képkocka lehet egy-egy már lerenderelt állapot egészen addig, amíg az újabb két képkocka nem áll rendelkezésre. Nem azt mondom, hogy ez kivitelezhető a mai API-kon keresztül, de azt igen, hogy nincs szükség 150 fps lerenderelésére alkalmas hardverteljesítményre ahhoz, hogy a valóban zavarásmentes 2x75 Hz-es frissítés megvalósuljon.

Abu, erről van mélyrehatóbb infód? Alkalmasak rá a mai rendszerek? Vagy ehhez kell valami spéci bufferelés, ami még nincs?

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#12) mrhitoshi válasza #06658560 (#6) üzenetére


mrhitoshi
veterán

Aha. Mindent. :))

PS4

(#13) zseko válasza repvez (#9) üzenetére


zseko
veterán

Én egy HL2 képi világába jobban bele tudom élni magam, mint amit pl. egy COD: BO ad. Lehet azért, mert Quake és társain nőttem fel, így nekem a cod, bf, stb. 'túl' valósághű, ezért csak 'szimpla' játék. Már a google papír 'vr' szemüvegével is egy élmény volt az fps játékban szétnézni. Menni nem tudtam, mert ahhoz bt-s kontroller kellene.

[ Szerkesztve ]

HR24.hu

(#14) repvez válasza Yany (#11) üzenetére


repvez
addikt

Ezzel tisztában vagyok nem is ez a gondom, mivel egy kijelzőt használ felezve az occolusz ezért lényegében csak anyni a követelméyn, hogy a monitor 60 fokos FOV-ja helyett 100 fokos FOV képet kell számolnia és ezt megfelezni és kitenni a megfelelő képernyő félre.
Nem is ezzel van a probléma mert bármelyik mai játékon gond nélkül lehet nagyobb FOV értéket állitani a gond abban van, hogy nincs olyan teljesitmény ami képes egy játékot is ilyen felbontáson stabilan 75HZ-en futtatni , tehát bármit is csinálsz a játékban ennél kevesebb nem lehet.

ÉS azt is értem, hogy nem kell olyan fotorealisztikus kép az élményhez a wolfeinstein 3d csak egy sarkitott példa volt.

DE ha egy játékot nem csak VR-re adnak ki annak bizony mindkét követelményt tudnia kell. ÉS mint mondtam a legnagyobb gond nem is a képi világgal van hanem a szövegek elolvasásához.
Mig egy autószimben vagy egy ügyeségi játéknál nem alapkövetelmény addig egy repülő szimulátornál vagy egy FPS-nél azért eléggé káros ha nem tudod a müszereket leolvasni vagy a szálkeresztet rávinni a célra .

ÉS hacsak nem lesz jópénzért upgrade a későbbiekben ezen nem lesz javulás,mert ezek fizikai pixel korlátok és nem szoftveres.Azt meg nem lehet, hogy csak ugy megnovelem a feliratokat miközben minden más valóságosnak hat csak a feliratok lesznek óriásiak.

(#15) Yany válasza repvez (#14) üzenetére


Yany
addikt

A mondandóm lényege az volt, hogy a 75 Hz-es képváltogatás okos megvalósítással nem szabad, hogy teljesítményfüggő legyen. Az fps-től függetlenül kell(ene) mennie, legfeljebb, amíg nincs kész az új képkocka, addig a korábbi 2-t váltogatja ezen a frekvencián (a'la v-sync). Persze, csúnyább, darabosabb, akárcsak egy bekapcsolt v-sync-es játék, de a 75 Hz stabilan tarthatóvá válik és a 3d élmény sem esik szét, sőt, a szemet is kíméli.

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#16) repvez válasza Yany (#15) üzenetére


repvez
addikt

Az első HSZ-em erre vonatkozott, hogy ezt hogy akarják elérni.Mert gondolom, hogy ilyen turpisságot fognak müvelni.Ugy mint a TV-k esetében a 2 fekete képkocka behelyezésével a 400 illetve 600HZ-es képfrissitést..
CSak itt azért komplikáltabb a helyzet mert addig mig egy ujabb képet kiszámol addig már elmozdulhatok a játékban miközben a csalóka extraképet mutatja nekem majd az uj kép kirajzolásakor meg ugrani fog egy kicsit.
DE erről nagyban hallgatnak.

(#17) Szilardinho válasza repvez (#16) üzenetére


Szilardinho
csendes tag

Nem kell feltétlenül ultra/max grafikában gondolkodni. Kicsit visszafogottabb grafikai beállításokkal rengeteg játék esetén könnyedén el lehet érni a 90-100 fps-t 1080p felbontásban, akár egy középkategóriás kártyával is. Itt egy példa:
http://www.anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell/19

Persze egy Metro Last Light-tal nyilván nem lehet, de az eleve egy GPU killer (meggyőződésem, hogy szándékosan), a Titan X is 40 fps minimumot hozott 1080p-ben.
Másik végletként viszont mondhatnám a CS:GO-t, ami egy GTX 970-nel 200 fps-sel vígan elszalad, de még 4K felbontáson se megy 110 fps alá.
https://www.youtube.com/watch?v=c__TSEXce_w
:))

Szóval nem ördögtől való a 90-100 fps, simán elérhető, csak akarni kell. Mind játékfejlesztői, mind felhasználói oldalról.

(#18) abéla válasza repvez (#14) üzenetére


abéla
senior tag

Azért jegyezzük meg a sommás kijelentések tengerében, hogy jelenleg oriási különbségek vannak a játékokban tapasztalt oculus-élmény tekintetében és hozzá kell tennem hogy az idő előrehaladtával egyre jobb a végeredmény. (csak hogy konkrétumokat írjak én is :DDD )

Pl DCS-ben valóban probléma a HUD, műszerek pontos leolvasása, hiába ígérgetik hónapok/évek óta (babérülés minősített esete, ahogy az is hogy 20 éve ugyanazt a szerencsétlen mapot tolják az egyébként kiváló termékük alá)

War Thunder kb középérték (ők például mutatnak némi fejlődést e téren): kb fél éve még szerencsétlenkedés volt leginkább, ma már az egyik legjobb semi-szimulator, egyre jobb immersion-faktorral

Nekem eddig azonban az etalon az Elite: Dangerous: tökéletesen olvasható hud, szöveg, minden.
Szunyogháló effekt alig (nyilván ebben jól jön az űrbéli háttér, de cockpitnél, állomásbelsőnél sem nagyon látszik.)
Supersampling beállitási lehetőség in-game (DCS is próbálkozott, de siralmas eredménnyel).
Oculus-ra optimalizált image-finomítások.
(egyébként itt nagy FOV-ról nem nagyon beszélhetünk, itt a nagy látószöget a fordított gyűjtőlencsével érik el: ezért is szunyogháló-effekt: olyan mintha pl 40" monitortól 30-40cm-re egy bazi nagy dioptriájú gyüjtőlencsével néznél "fordítva": sugarakat kúposan begyüjti, majd kis pontba, ideális esetben a retina sárgafoljára fokuszálja - szerk: persze ebben lesz némi beleszólása a saját fénytörő közegeidenek is :) )

Szóval jelenleg és szerintem a jövőbéli 1440p-nél igaz gyengébb, de élesebb kijelzővel bíró(oculusnál konkrétan 1,25*1080p: ezt az egyszerűség végett hívjuk QF-HD nak :) ) vr cuccoknál is a támogatás, a fejlesztők hozzállása lesz a mérvadó, na meg a supersampling lehetőség minőségi alkalmazása.
(Esetleg ezzel is lehet próbálkozni : nvidia DSR )

DK2-nek meg adott lesz a downsizing mint lehetőség, ráadásul mehet mindez 75hz-en is (oda pedig biztos elég egy 970, de még egy 960 is), tehát a jövőben is van létjogoultsága (de ok, ha kijön a CV1, eladó az oculusom :D )

Ééés ha már E: D akkor egy kis brit-tudósos teszt is legyen
Jelenleg az E: D-ben felfelé az első 1,5x-ös supersamling aránnyal tesztelve (ez ugye nativ 1920*1080 esetén: 2592*1200, az oculus cv1 meg ugye QF-HD (2160*1200), szval ez ahhoz képest is 20%-kal több) 75hz, v-sync:on, fsaa:2x mellett, low-on teljesen sima (kivéve állomáson belül. oda kell már egy 970szvsz), semmi shuttering(tehát 75fps állandó), meg egyebek és hidd el a low itt nem az a low, mint ahogy Menthirist is írta.
Na ha számolgatunk: a 75hz + 20% az pont (cv1) 90hz-e, a képpont meg mint fentebb írtam 20%-kal kevesebb cv1-ben, summa-summárum ez majdnem ua. a tesztkörnyezet, mintha cv1-gyel futtatnánk (ici-pici hibahatárral számolva :) )
Szóval meg is van a cv1 tesztprogink. :DDD

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#19) Menthirist válasza abéla (#18) üzenetére


Menthirist
veterán

ezt DK2-vel próbáltad? csak mert a CV1-ben módosított Fresnel lencsék vannak, amik tovább csökkentik az amúgy is nagyobb felbontású kijelzőn látható screen door effectet. Tehát még a dk2-höz képest is elvileg jelentősen kisebb ennek a hatása, és ugyan lehet látni ha az ember nézi és keresi, de ha a szimuláció és az élmény a helyén van, kb 10 másodperc múlva észre sem veszed...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#20) abéla válasza Menthirist (#19) üzenetére


abéla
senior tag

Igen DK2.
CV1 videók vannak már (vs. game, stb) valahol?
Mert én még nem nagyon láttam objektív (pl.: külsős gamerek) teszteket.
És igen, a többivel egyet kell értsek: itt valóban többről van szó, mint hogy fulhádé meg mennyi a zélsimításod, vane hdr, meg ambienoklúzsön (persze nyilván 2-3 év múlva itt is ezek lesznek majd a kérdések :) )

De pont ettől van úgy felkapva: végre valami más ebben az eutrofizálódott technokrata állóvízben :D

Jut eszembe: a DK2 lencséről tud valaki technikai (optikai) adatokat. Nincs kedvem itt fény/árnyékot mérni a falon, meg mm-papíron :) .

Ugyanis ez a gyári lencse anyaga egy phos, hozzá adott puha kendővel törölve (hahh simogatva) is ott vannak a piciny hajszálkarcok, igaz ugyan hogy ezekből, amikor belenézek, semmi nem látszik, de mégis nem jó ránézni, főleg hogy olyan szép amikor még sima, új :) .
Szval kellene egy pót normális üvegből, ehhez meg adatok.
Mondjuk olyan 20-30k/db -ra lötték be a min. gyártási költségét :Y
De hátha van ilyen (természetesen hangya-apokalipszishez használt:) ) nagyító a G. Durell készletemben. (szép is volna, mondjuk optikailag szerintem még azok is jobbak voltak ezeknél az krom-abberáltaknál)

Na meg ha már gyenge pont: a lencsék oldalirányú mozgatása nekem -akinek cilinderes nyűgje van a sima rövidlátás mellé- nagyon hiányzik: ezzel lehetne ugyanis ellenpontozni, hogy kicsit máshova fokuszál ez egyik szemem. (szerencsére x tengely mentén nagyjából)
Szóval remélem nem csak a lencsék távolságát, de remélhetőleg kismértékben a helyét is lehet majd változtatni a CV1-ben.
Viszont mint szemüveges mondhatom, a klasszik rövidlátás egyáltalán nem hátráltató tényező (jobb szemem csak myopiás, bal +cylinder is), tökéletes szemüveg nélkül (azzal, akárki akármit mond - próbáltam 3 félével- nem lehet használni: csak kontaktlencse), hisz' a rift-lencsetáv állítással tökéletesen korigálható - az említett cylinderes eltérésen kivül- a fokuszálási problem.

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#21) repvez válasza abéla (#20) üzenetére


repvez
addikt

A másik problémám ez az occolussal, hogy a szemüvegeseknek , nem biztos, hogy jó lesz vagy kényelmes.

Nem tudom, hogy miért nem oldják meg a különbözö szemtávolság állitást vagy a fokusztávolság állitását mint az olcsó colorcross szemüvegnél. Persze ez se tökéletes mindenki számára,de jobb mint a semmi.

ÉS akár lehetne egy mini projektor is a kijelző helyén ezzel egyszerre 2 probléma is megszünne, az egyik a pixelek közti rács hiánya a másik meg ha közvetlen a szemre vetitenék akkor lényegtelen lenne a szemüveg viselése és nem mellesleg sokkal kisebb lehetne az egész eszköz.

Könnyebb lenne fejleszteni is, mert akár szoftveresen is lehetne a felbontást növelni a projektornak mindegy lenne

[ Szerkesztve ]

(#22) Menthirist válasza abéla (#20) üzenetére


Menthirist
veterán

Még csak a Tested csapatának véleményét láttam a CV1-ről (+ lencseállítás, borítás, stb)

"a lencsék oldalirányú mozgatása nekem -akinek cilinderes nyűgje van a sima rövidlátás mellé- nagyon hiányzik"
A cv1-ben van, legalábbis oldalirányban

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#23) repvez válasza abéla (#20) üzenetére


repvez
addikt

itt van hozzá pót lencse ami javit a tisztaságon is csak jó drága:
[link]

(#24) #45185024


#45185024
törölt tag

Furyból akkor most melyik lesz alkalmas a VR re?
Vétel előtt állok jó lenne valami konkrétumot is tudni már.

(#25) abéla válasza repvez (#21) üzenetére


abéla
senior tag

Fokusz megoldott, a frontalis síkban történő lencsmozgatás (távolság, magasság) az ami nincs. (én mekkmesteresen kicsit ferdén rakom fel :B ).
De mondjuk a populáció elenyésző hányadának van cylinderes fénytörési nyűgje, meg erre megoldás, hogy kontaktlencsét kell csináltatni :) .
Hol van ez az audiofilek csendes örültjei által épitetett hang-házrészhez képest :DDD

Ez a projektoros megoldás azért elég meredek: újabb fénytörő-közeg (prizma/tükör), méret, súly, bonyolultság, etc, oszt' máris ott vagyunk a sony, meg a vuzix 1000+ dolcsis - és ezért soha el nem terjedő, ergó fejlesztők áltak nem támogatott- tech-szörnyénél.

Jó ez így csak kell még egy pár CV :) .

pl. 3d kártyák sem egyből heatpipe, meg balckplate, meg sli, meg Abu-a-megmondhatója-hogy-mi-minden jósággal ;) jöttek le a szalagról ezelőtt cca. (most nézem, kb pont) 20 éve.

[lMenthiristL] : nincs mese, meg kell vennem :(((
meg vga, meg psu, meg cpu...áááááááááááá :O

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#26) abéla válasza repvez (#23) üzenetére


abéla
senior tag

:R
Ha mégsem kellene a CV1 :) .

szerk: Egyébként egyáltalán nem drága -márha nem gagggyi műa. -
ugyanez itthon -már ha megvan a tech. spec- olyan 25-30k/db árra adták meg, szval ez kb fele.
Mondjuk a készítetett lencse személyre szabott, benne van minden vizuál-nyűgöd.
Így is jobb lehet a MS lencse: ~30k + kontaktlencse:10k (márha bírja az ember, én pl nem)

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#27) Menthirist válasza abéla (#25) üzenetére


Menthirist
veterán

alaplap-proci csere már megvolt, így a gép teljesíti az oculus rift ajánlott gépigényt, de azért még lesz egy vga csere, ha rendbekapják addig a fury-t, nem igazán akarnék 980 Ti-t venni. De gyakorlatilag vr-ra építem a gépem, és az elmúlt kb 6-8 hónapban lett már pár tízezres beletöltve :) És még mennyi lesz... :)

kontaktlencsét nem akarok használni, idegenkedem tőle, de van egy google cardboardom, és azzal szemüveg nélkül sem volt gondom :) Szóval nekem csak azért nem lesz instant buy, mert nem tudom mennyibe fog kerülni a htc vive, mennyibe ez, és melyik lesz a nüansznyival jobb :D :D A vive elvileg drágább lesz.

#28: hát jah... de hát kinek mi a hobbija, munkatársak az autójukra költenek 5x ennyit, meg ilyen-olyan cuccokat vásárolgatnak 2-300 ezerért, ehhez képest az hogy most költöttem 150k-t a proci-alaplap kombóra, és még 250 körül fogok vga-ra, plusz a rift sem lesz 150k alatt (ha csak a kb 3-400 dolláros általam saccolt árat nézzük). De ez van :)

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#28) abéla válasza Menthirist (#27) üzenetére


abéla
senior tag

ilyen ez a pop-szakma :DDD

szrk: meg nem is horgászok...vadászatról nem is beszélve :))

Ohh, meg aztán én nem is ilyen magasságokba vágyom (vagyis de, csak nincs elég manim :) ), elég lesz az a gtx970 is, meg mellé sztem berakok egy 2500k-t húzva 4ghz-re, meg vlmi 600w-os minőségi söndörítőt, cakk-pakk +60-70, de azért előbb jöjjön ki ez a CV, aztán meglássuk :K

szerk2#: azért ez az infos cumókra jellmező értékvesztés nem esett jól sosem :)
bár most vettem gumikat százhúszért, oszt' 2-3 év múlva -ha nyomom neki, hamarabb- mehet virágládának, bár szép vaskos lesz az a láda :D - de jja minden a prioritáson múlik....meg hogy mennyit keresel ;]

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#29) abéla válasza repvez (#23) üzenetére


abéla
senior tag

hopsz ezt benéztem: ennek darabja 90 dodo, akkor annyi mintha itthon gyártatod...hmmm, bár abban nincs benne a konzol, bár nyilván a régi benga lencséét felhasználnám
de mondjuk egy használt dk2, ha kijüön a cv, htc lesz kb 50 +ez és majdnem az új generáció áránál vagyunk...remélem, mert persze lehet, hogy bemonopolodik a helyzet és felkúsznak az árak
áhh szörnyű dilemma ez ;]
azt hiszem némi fehér zongora szolónál fogom ezt végiggondolni :DDD

szerk #sok:
hagyjál engem ezzel a top tier dologgal, csak eszembe jut mennyi ment el ilyenekre, hála az égnek hogy bezárt diablo AH :DDD , remélem sosem lesz hasonló

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#30) Menthirist válasza abéla (#28) üzenetére


Menthirist
veterán

jah, az értékvesztés fájó, különösen a top tier termékeknél, de ez van, nyaralásnál is elmenne ennél több, az emlék meg emlék marad, semmi több, meg még szerencse hogy nyaralni sem vágyok :D

keresni meg szerencsére korrektül keresek... :)

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#31) repvez válasza Menthirist (#27) üzenetére


repvez
addikt

A cardboardhoz melyik appot használod vagy hogy állitod be a játékokat, hogy jó legyen?
Nekem valahogy egyiket sem sikerült maradéktalanul beállitani, pedig a TriniusVR appban van minden ami kell Lencsekorrekció, fejkövetés stb..
DE nekem szemüveg nélkül nem vált be, mert ugy homályos a kép, Pedig nem erös diopriás ,de cylinder az van

(#32) abéla válasza repvez (#31) üzenetére


abéla
senior tag

akkor egy cipőben járunk, de hátha cv1-ben, a Menthirist által is említett oldalirányú lencse mozgatás megoldást nyújt, persze attól függ miféle a szaruhártygörbület-eltérésed.
vagy a k.lencse, bár cylinderesben csak adott tipusú, mértékű eltérésig gyártanak, azt is fincsi összegekért

hootka!

(#33) Menthirist válasza abéla (#32) üzenetére


Menthirist
veterán

hát mindenkinek nem lehet sajna jó, a félszeműek is kiesnek a mélységlátás örömeiből :(

a cardboardnál meg kipróbáltam egy csomó appot, a Trinus Gyre pont gyenge minőséget nyújtott (gépről streamelni telefonra képet, szteróban, azért még nem járunk itt :) ), de pl a google saját cardboard appja elég jó volt...

illetve arra kellett még figyelni, hogy hogy áll a lencse, ugyanis ugye fordítva is be lehet tenni, nálam elsőnek volt egy kis gond (egyik lencse fordítva volt), és bár az agyam elég gyorsan adaptálódott a látványhoz, azért jó volt amikor helyére került minden :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#34) repvez válasza Menthirist (#33) üzenetére


repvez
addikt

Nem tudom mikor nézted utoljára ,de elég sokat fejlődött a trinius , nekem például wifin csatlakozva is elég jol ment és a fejkövetés is elég jó volt.
a lencsék jól vannak mert filmnézésnél teljesen jó a 3d hatás, viszont játékok alatt nem tudom ugy beállitani a felbontást és a lencse korrekciót, hogy annál összeálljon a térhatás.

(#35) Menthirist válasza repvez (#34) üzenetére


Menthirist
veterán

kb fél éve próbáltam, nexus 5, elite dangerous kombóval.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.