"zebrán szétnemnézős"
Mondjuk azokat az autósokat én még jobban utálom, akik miatt szét kell nézni a zebrán.
DRM is theft
"zebrán szétnemnézős"
Mondjuk azokat az autósokat én még jobban utálom, akik miatt szét kell nézni a zebrán.
DRM is theft
mindig mindenhol én figyeljek, én vigyázzak mindenkire? ő meg letojja a világot és megy tökön-paszulyon? ha jövök a megengedett sebességgel még akkor is rettegjek az ilyenektől, hogy előugrik és csak maga elé néz és megy...
amikor én zebrán megyek, én akkor megyek át, ha a kocsi lassít, lát ,int , vagy megáll. mert tudom, hogy sokkal nehezebb megállni egy 10-15 mázsás kocsival, mint a 90 kilós súlyommal.
[ Szerkesztve ]
There's an app for that
"mindig mindenhol én figyeljek, én vigyázzak mindenkire?"
Egészen pontosan miért vagy felháborodva? Zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége, pont. Fogalmam sincs, hogy miért olyan nehéz ezt megérteni, pláne, hogy a jogosítvány megszerzéséhez ebből vizsgáznod is kellett.
Egyébként ha egy alsóbbrendű útról kivágna eléd egy kamion és arra hivatkozna, hogy azért nem törődött a stop táblával, mert tudhatnád, hogy sokkal nehezebb megállni egy 10-15 tonnás kamionnal, mint egy 1-1,5 tonnás autóval, akkor igazat adnál neki?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Ráadásul januártól ezen is szigorítottak: úgy szabad csak megközelíteni a zebrát, hogy bármikor meg lehessen előtte állni az autóval.
A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége. Nem, egyáltalán nem kötelező neked figyelni mindenkire a zebránál, viszont nem árt észben tartani, hogyha baleset történik, te leszel a felelős.
x gon' give it to ya
Én valahogy úgy tanultam, hogy kikamikazézni tilos, vagyis kiugrasz a kocsi elé váratlanul azt azért ne. De igen, ez egy eleve szemben álló dolog: a szabály, és a kialakult gyalogosi "norma". Oktatóm rám is szólt, amikor bárhogy is jeleztem a gyalogosnak, hogy igen látlak, nem ütlek el, menj át. Merthogy azaz ő területe, ha lelép a zebrára, meg köll állni (ha nem akkor nem, álldogálhat a zebra mellett ha nem állt még rá), ne tápláljam beléjük még jobban azt a hibásan kialakult szokást, hogy meg kell várnio a jófej autóst, aki villogás, vad integetés közepette átengedi.
De ugye ezt a jogosítvány nélkül közlekedőknek (gyalogosok pl) nem tanitják, mert nem kötelező, mindenki csinálja amit lát a másiktól. Rendszeres, hogy csak álldogálnak a zebra mellett, fenn a járdán, és vadul nézegetnek jobbra-balra. Ha szerencséjük van, és jön pl egy német rendszámú kocsi, akkor át lesznek engedve.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
"Ráadásul januártól ezen is szigorítottak: úgy szabad csak megközelíteni a zebrát, hogy bármikor meg lehessen előtte állni az autóval."
Ez mindig is így volt, csak a megfogalmazáson faragtak. A régi verzió ez volt:
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.
DRM is theft
Ezt a jogszabalyt idezhetned, mert ilyet nem ismerek.
[ Szerkesztve ]
Akkor inkább úgy mondom, hogy nyomatékosították. Nem tudom megkeresni, hogyan fogalmaz a módosított, a hírportálok nagyjából annyit hoztak le, hogy hangsúlyosabb lett a megállási kötelezettség.
[ Szerkesztve ]
"Én valahogy úgy tanultam, hogy kikamikazézni tilos, vagyis kiugrasz a kocsi elé váratlanul azt azért ne"
Ilyen szituáció tulajdonképpen nem fordulhat elő, ha az autók betartják a vonatkozó szabályokat.
"ha lelép a zebrára, meg köll állni (ha nem akkor nem, álldogálhat a zebra mellett ha nem állt még rá)"
Ezt a marhaságot az autósoktatók tartják életben, pedig egyáltalán nincs ilyen szabály. Ez pont annyira marhaság, mint ha azt mondanák, hogy csak annak az autónak kell elsőbbséget adni egy kereszteződésbe, amelyik már betolta oda az orrát.
"De ugye ezt a jogosítvány nélkül közlekedőknek (gyalogosok pl) nem tanitják, mert nem kötelező, mindenki csinálja amit lát a másiktól."
Az autósoknak meg tanítják, mégis magasról tesznek rá.
DRM is theft
Itt az új verzió:
"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsõbbsége van, a jármû vezetõjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármû vezetõje az elsõbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni.
A jármû vezetõjének a kijelölt gyalogos-átkelõhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármûvel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelõhely elõtt meg is tudjon állni.”
Ami érdemi változást látok, az az, hogy az "e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg" rész kikerült belőle.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
"ha lelép a zebrára, meg köll állni (ha nem akkor nem, álldogálhat a zebra mellett ha nem állt még rá)"
Ezt a marhaságot az autósoktatók tartják életben, pedig egyáltalán nincs ilyen szabály.
Pedig ez a szabalyos. A gyalogosnak csak a gyalogosatkelohelyen van elsobbsege, a gyalogosatkelo pedig minden esetben az uttesten van. Tehat ha a jardan acsorog, akkor nem a gyalogosatkelon all, emiatt elsobbsege se lehet.
Valóban, régebben úgy volt, ahogy mondod, nemrég vezették be, hogy már a szándék is elsőbbséget élvez. Tehát ha a gyalogoson látszik a lelépési szándék, már akkor is elsőbbséget kell neki adni.
"A gyalogosnak csak a gyalogosatkelohelyen van elsobbsege, a gyalogosatkelo pedig minden esetben az uttesten van. Tehat ha a jardan acsorog, akkor nem a gyalogosatkelon all, emiatt elsobbsege se lehet."
Ezt inkább ne kezd el magyarázni, két okból is:
1. A gyalogosnak nem a gyalogosátkelőhelyen van elsőbbsége, hanem a gyalogosátkelőhelyen elsőbbséget kell neki adni - micsoda különbség!
2. Nem olyan régen volt teleplakátolva az egész ország ennek a bekezdésnek a magyarázatával, ami abszolút nem esett egybe a te verzióddal - szerinted a te verziód vagy az ORFK-é a mérvadó?...
Szten Márs: ez nem valami recens változtatás, ez mindig is így volt.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Vagy vette a jogsiját, vagy már ennyire szenilis.
Idezd legyszi ezt a szabalyt. Ez igy ertelmezhetetlen, masreszt elsobbsege most is csak a gyalogosatkelohelyen van, szoval kivancsiva tettel.
(#67) venember83 válasza Szten Márs (#63) üzenetére
A szándék az egy fokkal közelebb van a gyakorlathoz, mint a gondolat, nem? Tehát szinte gondolatolvasónak kell lennie az autóvezetőnek. Vicces. Csak magamban elmélkedtem, nem kell figyelembe venni.
Nem magyarazok semmit, ez igy van ahogy leirtam. Nem erdekel az orfk, sem a plakatok, a szabalyokat a kresz tartalmazza, azok az ervenyesek.
1. A gyalogosnak nem a gyalogosátkelőhelyen van elsőbbsége,
Idezet a jogszabalybol:
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van.
[ Szerkesztve ]
Hmm, ezt a "már"-t eddig valószínűleg félreértelmeztem a mondatban, amit a plakáton látunk
Lauda:
Pontosan arra gondoltam, amit most dabdab képként linkelt. Valószínűleg lehet bőven találni guglin utalásokat rá, fejből többet nem tudok sajnos mondani róla.
"Nem magyarazok semmit, ez igy van ahogy leirtam."
De hát nincs így:
"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni."
Abszolút nincs itt olyan, hogy az elsőbbség csak a már a zebrán tartózkodó gyalogosra vonatkozna.
Ez a megfogalmazás egyébként tök ugyanaz, mint autóknál, pl:
"12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
a) „Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére."
A te logikád szerint itt csak annak az autónak kellene elsőbbséget adni, ami már betolta az orrát kereszteződésben, mert hát csak a kereszteződésben van elsőbbsége.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
"Tehát ha a gyalogoson látszik a lelépési szándék"
én befejeztem ezt a témát, úgyse lenne sose vége.
ezt úgy írom, mint higgadt, nem szágudozó söfőr. (bár nem ez jött le az előtti hsz-emből, de tényleg nem őrült módjára hajtok)
mit csináljak ha nem látom rajta a szándékot, hogy át akar kelni? álljak meg minden zebránál, integessek neki, fénykürtözzek, vagy ha nem figyel oda (mert zenét hallgat az agybedugósfülhallgatóján) akkor szálljak ki és vezessem át? oké vagy csak simán testeljem meg ha ilyenkor kiugrik a kocsi elé...
There's an app for that
Dehogy nincs, idezek toled:
"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni."
Abszolút nincs itt olyan, hogy az elsőbbség csak a már a zebrán tartózkodó gyalogosra vonatkozna.
??
Azért egyszer majd próbáld ki a dolgot a gyakorlatban is. Az az igazság, hogy ha az ember ránéz egy gyalogosra, arról az esetek elsöprő többségében gond nélkül el lehet dönteni, hogy mit akar, ha meg nem, akkor igen, tessék egy kicsit lassítani, mert neked kell elsőbbséget adni.
Ha ez így magadtól nem megy, akkor esetleg menj el legalább Ausztriába egy tanulmányútra és meg fogod érteni, hogy működik a dolog.
DRM is theft
Én továbbra sem látom, meg azt sem, hogy hol fejted ki, hogy az autóknál miért nem így kell értelmezni a dolgot. Meg lehet, hogy téged nem érdekel az ORFK véleménye, de engem azért érdekel a jogalkalmazók jogértelmezése, főleg, hogy elég egységesnek látszik.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
ez így teljes
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Tudod azért nehéz ez a dolog, mert az autósok között elég sok az olyan, aki még ha "időben" lelépek a járdára és ő simán meg tudna állni akkor is pl. rámdudál.
Ezek után van, hogy néha inkább várok, mielőtt valamelyik köcsög kilapít. Aztán nehéz eldönteni hogy akkor le merjek e lépni a járdáról a zebrára vagy várjak fél órát, amikor senki nem jön arra.
Minden esetre elméletben a gyalogosnak lenne elsőbbsége, a gyalogátkelő környékén lassítani, nem kihuzatni kellene a kocsit.
A gyakorlatban viszont jó ha 20-30% engedi el a gyalogost úgy ahogy illene.
Ezek után persze lehet csodálkozni, hogy bizalom híján integetni meg jelezni kell ahhoz, hogy átlagos gyalogos le merjen lépni az úttestre.
- http://pazsitz.hu -
Nem ertem minek idekeverni az autos temat. Azert nem fejtegettem ezt, mert nem ez volt a tema, viszont amit a gyalogosokkal kapcsolatban irtam, az ugy van. A gyalogosoknal az a lenyeges pont, hogy le kell lepnie az uttestre, a gyalogosatkelohelyre, akkor alakul ki o es az autos kozott elsobbsegi viszony, addig nem.
szerk: abban a 2 mondatban amit ideztem toled az elobb (#72), teljesen ugyanaz van.
[ Szerkesztve ]
"Ami érdemi változást látok, az az, hogy az "e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg" rész kikerült belőle."
Én is, ill. szétszedték a "mérsékelt sebesség" és a "fokozott óvatosság" részt. De ez inkább csak formai változtatásnak tűnik, nem hiszem, hogy lenne gyakorlati jelentősége.
[ Szerkesztve ]
Pedig ez a szabalyos. A gyalogosnak csak a gyalogosatkelohelyen van elsobbsege, a gyalogosatkelo pedig minden esetben az uttesten van. Tehat ha a jardan acsorog, akkor nem a gyalogosatkelon all, emiatt elsobbsege se lehet.
És egész pontosan mikortól is van elsőbbsége a gyalogosnak?
-Amikor felemeli az első lábát, az úttest irányába?
-Amikor az egyik lába leér az uttestre a zebra vonalában?
-Amikor a másik lába is elhagyta a járdát?
-Amikor már második lábbal is megérintette a zebrát?
Netán
-Amikor testének 50 % elhagyta a járdát?
-Vagy amikor a gyalogos teljes teste már az úttest felett van?
Egy kutyát sétáltató gyalogosnál mi a helyzet? Hány lábnak kell az úttesten lennie, ahhoz, hogy elsőbbségük legyen? Ha már a kutyát elütötték, de a gazdi még a járdán van, mi a helyzet?
Egy kismama hogy lépjen le a járdáról a babakocsival? Ott a kerekek számától függ az elsőbbség megadása? Egyébként előbb a gyereket kell letolni, és még a járdáról figyelni, hogy megáll-e, vagy itt milyen logika van?
10 éve voltam Kanadában pár hónapra. Már amikor 1 méterre megközelítettem egy zebrát, az autósok megálltak. Nem 1-2, hanem mind!!! Amikor hazajöttem, majdnem elcsaptak párszor...
10 éve voltam Kanadában pár hónapra. Már amikor 1 méterre megközelítettem egy zebrát, az autósok megálltak. Nem 1-2, hanem mind!!! Amikor hazajöttem, majdnem elcsaptak párszor...
Ugyanígy jártam csak Spanyolban. Nálunk van a gond.
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
"- aki végig a kocsi seggében van. mész 100-al és ő akkor is tartja a mindenreelég 4-5 méteres követési távolságot."
Na ezeket én is imádom, főleg este.
Én ilyenkor szépen lassan lelassulok 80 környékére. Azt már nem szeretik és inkább meglépnek, de találkoztam már kitartóakkal is
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
tudod mennyi hülye, kiszámíthatatlan ember van? (nem azt mondtam, hogy mind ilyen, hanem, hogy van!)
ez a bejegyzés is egy hülye miatt született
There's an app for that
Tényleg nem értem, hogy mire akarsz kilyukadni.
Ott a jogszabály, hogy hogyan kellene viselkedni. Ott a nyugati példa, hogy tényleg, a gyakorlatban is milyen jó, ha így viselkedünk (sőt, még a személyes tapasztalatom is itt van, miszerint tényleg nem lehetetlen megadni gyalogosoknak az elsőbbséget).
És most azt akarod megmagyarázni, hogy nekünk jó az a vacak is, ami itthon van, sőt, olyan jó, hogy véletlenül se változtassunk rajta?...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Figy, lefordítom: Ha elütsz zebrán egy gyalogost, és meghal, te börtönbe kerülsz, hacsak nem haverod a helyszínelő, vagy nem tanúskodik 3 másik gyalogos a vétlenséged mellett. Ebből indulj ki, ne abból az életszerű szituációból, hogy mi van akkor, ha a gyalogos hirtelen egy téridő ugrással a zebra közepén köt ki.
x gon' give it to ya
figy
nem akarok senkit sem elutni, foleg nem bortonbe menni
azt mondom h van sok hulye, aki kiugrik eled ugy hogy nem nez szet egy cseppet sem, meg radsem. ha mesz telen 20-30al(nem nagy tempo, de a jegen nyomsz egy satut es nincs abs-es csuszkalhatsz meg 20 metert is) es megcsuszik a kocsi a jegen es elcsapod azt a balfeket aki kiugrott eled mivan. en vagyok a hibas mert miert nem alltam meg 2km-el elotte.
biztos jobb lenne. de en inkabb a biztonsag kedveert (a sajatmagam es masok) inkabb szetnezek a zebran es nemugralok hirtelen ki kocsik ele. oke
There's an app for that
Erre kulon nem ter ki a jogszabaly, viszont elsobbsege akkor lesz, ha mar a felfestesen all vagy halad, ebbol kovetkezik, hogy legalabb egy labbal erintenie kell az uttestet/felfestest. Kutyakat itt nem targyal a jogszabaly, minden esetben a gyalogos a mervado, nyilvan ha a kutya lent all az uttesten a gyalogos pedig a jardan, akkor nem alakul ki elsobbsegi viszony.
A kismama ugyanaz ala hataly ala tartozik mint a tobbi gyalogos.
Kanadara nem tudok mit reagalni, nem ismerem az ottani szabalyokat.
Erre kulon nem ter ki a jogszabaly, viszont elsobbsege akkor lesz, ha mar a felfestesen all vagy halad, ebbol kovetkezik, hogy legalabb egy labbal erintenie kell az uttestet/felfestest.
Láttad a hírdetést a #64 hsz-ben?
Már a szándéknak is elsőbbsége van.
nekem anno nem csak "szándékom" volt, hanem 2 bevásárlószatyorral már a zebrán léptem legalább kettőt, amikor balról bekanyarodott valami vadbarom és alig bírt kikerülni a zebrán: átment teljesen a szemközti sávba, hogy kikerüljön... ne mondjam, hogy rendesen felment a vérnyomásom és szatyorral a kézben nemzetközi jelzéssel díjaztam a mutatványt pár "b*zdmeg a jó k*rva anyád, te baromállat" kíséretében... ha szemből is jön valaki a zebrán, akkor valaki ott nagyon megszívta volna... vagy esetleg a szemközti sávban jön mondjuk egy busz is... (ott van a megálló, akár az is jöhetett volna)
hozzá kell tennem, szétnéztem itt is a zebra előtt és lelépés előtt még senki nem jött balról... rendesen a megengedett sebességhatár fölött vágódhatott be, mert tényleg nem láttam...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Mégvalami eszembejutott:
A gyalogosnak csak a gyalogosatkelohelyen van elsobbsege, a gyalogosatkelo pedig minden esetben az uttesten van.
Itt le is írod a lényeget: a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van. Az, hogy még nem lépett le a zebrára, az nem jelenti azt, hogy a kocsinak nem kéne megállnia.
Az egy dolog, hogy az auto nagyobb, meg erősebb, és a benne ülő biztosan nem fog megsérülni, de attól még a gyalogosnak van elsőbbsége.
Nézzük másképp. Jobbkezes utca. Aki jobbról érkezik, annak van elsőbbsége. A másik megáll.
Az, hogy a zebrák többnyire az úttesten vannak, ez azért van, hogy kíméljék a kocsikat. Ha minden zebra egy "fekvő rendőr tetején" lenne, akkor más lenne
Tehát a zebrán a gyalogosnak van elsőbbéseg, akárcsak az egyenrangú kereszteződésben a jobbról érkezőnek. Még akkor is, ha nem lépett le a zebrára
Egyébként meg tökmindegy, mit mond a szabály, nem szeretnék olyan sírfeliratot, hogy nekem volt elsőbbségem.
próbajelleggel fel kellene szerelni 1-2 kereszteződést a következőképp: kihelyezni érzékelőket, amik figyelik a zebrán (és környékén) a forgalmat és az érkező autók sebességét is figyelik... aztán elhelyezni a zebrák mindkét oldalán a földbe 100-150-es köracélokat, amik 1 pillanat alatt feljönnének méteres magasságig, ha az érkező autós nem akarja megadni az elsőbbséget ...szerintem 1-2 "fennakadás" után megtanulnák, hogy milyen sebességgel kell megközelíteni a gyalogosátkelő helyeket, hogy biztonságosan le lehessen lassítani és megadni az elsőbbséget, ha gyalogos érkezik
ui: az a szomorú, hogy itthon szerintem hasonló drasztikus módszerekkel lehetne csak megtanítani a szabályokat, míg valami osztrák városban az összes közlekedési lámpát leszedték, mégsincs baleset
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
ja, és a gyerekek azzal szórakoznának, hogy odafutnak a járda szélére, majd elfutnak.
akár át is futhatna az a gyerek (már ha épp szerencséje van és nem vasalják ki) és nem kell hozzá "gecizési" szándék... elég lenne hozzá a túloldalon valami érdekes, amit meglát és elkezd futni... a kresz azért van, hogy betartsák... már ha betartják, akkor nem 100-al kell megközelíteni a zebrát, hanem olyan sebességgel, hogy pl. akármilyen kiugró gyerek előtt le lehessen fékezni azonnal 0-ra...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Csak az osztrák városban nem pont a zebra szélénél áll meg a méla Pityuka, hogy az empéháromlejáccóját negyedórát nyomogassa, vagy két mami épp ott pletykál fél órát, hanem odébb mennek két métert, hogy ne zavarják meg az autóst. A sövény mögül (igen, sok hely van, ahol a zebránál szép kis bokrok vannak) gazella módra kiugró kisebbségről nem is beszélve, akik az incidens után körülvesznek és gálánsan felajánlják, hogy eltekintenek a rendőrségtől és még pofán sem vágnak, ha fizetsz nekik húszezret. Gondolom ez sem gyakori Ausztriában, Sötét Szabolcsunkban annál inkább.
Egyébként igen, sok a hülye autós nálunk. Mint ahogy a biciklis, traktoros, gyalogos, akármi is. Nincs szabály, törvény, megyek oszt kész, ne állj elém elv van
Azért azt az egyet hozzátenném a dologhoz, hogy mindehhez egyfajta gyalogosi mentalitás is kell.
Tehát nem csak az autósokkal van a gond.
Meg mindenki szépen elsiklott Biker hsz-e fölött. Pedig szerintem az is lényeges elemet tartalmaz.
Szóval, én elfogadom, hogy ez a szabály, és már a gyalogos gondolatára is meg kell állni, és átengedni az úton. Természetesen ezt az autóba beszerelt járókelő gondolatolvasó szenzor segítségével játszi könnyedséggel megtehetjük és időben lassíthatunk még jobban.
Azt is elhiszem, sőt tudom, hogy Ausztriában és nyugatabbra ez már régóta tökéletesen működik. Viszont ehhez nemcsak az autós mentalitásnak kell megváltoznia, hanem a gyalogosok hozzáállásán is kellene javítani.
Én speciel télen, havas latyakos úton, inkább kivárok 5 percet is - amíg üres lesz az út - mintsem lelépjek egy autós elé, mert tudom, hogy télen még nehezebb megállni, könnyebb megcsúszni stb...
"A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."
Tehát ezt a részt sokan elfelejtik. Pedig amit Nyúl a #85-ben leírt, az velem pontosan megtörtént ~ 5-6 évvel ezelőtt. Szerencsére baleset nem lett belőle csak nagy ijedtség.
ott működik, itt pedig nem... ki is emeltem teljesen más a mentalitás, itt pedig (szerintem) csak drasztikus módszerekkel lehetne valamiféle eredményt elérni...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Persze, értem én ,csak itt, ebben a topikban is előjön a szokásos dolog, miszerint aki autóval megy, annak a biciklis és a gyalogos a hülye, a bicajosnak a gyalogos meg az autós, a gyalogosnak meg ugye szintén a másik kettő. Olyan nincs, hogy mi hibáznánk, olyan nincs, hogy nekünk kéne néha előzékenynek lenni. Hét végén voltam Beregszászban, hát olyan volt, mint egy időutazás: sokkal több mosolygó, segítőkész emberbe botlottam, mintha a 20 évvel ezelőtti itthoni állapotot láttam volna (pedig sok autós volt ott is)... amikor még a piacon sem fapofával mondta a nénike, hogy mennyi a tojás, az üzletekben nem unott képpel és "mikormégymárelfele" pofával szolgáltak ki és ha nem volt náluk valami, akkor készséggel eligazítottak oda, ahol van (eligazítottak már, hétvégén el is kísért a kiscsaj, tizenöt centis tűsarkúban másfél kilométer, csak mert látta rajtunk, hogy gőzünk nincs, mi merre van)
"Meg mindenki szépen elsiklott Biker hsz-e fölött. Pedig szerintem az is lényeges elemet tartalmaz."
Konkrétan mit?
"Szóval, én elfogadom, hogy ez a szabály, és már a gyalogos gondolatára is meg kell állni, és átengedni az úton. Természetesen ezt az autóba beszerelt járókelő gondolatolvasó szenzor segítségével játszi könnyedséggel megtehetjük és időben lassíthatunk még jobban."
Abszolút nem értem ezt a gúnyolódást. Ha más járműnek adsz elsőbbséget, akkor gondaltot olvasol?... Nem. Látod, hogy jön és megállsz. Lehet, hogy lefékez és mégse megy a kereszteződésbe? Nyom egy kézifékest és visszafordul? Óriásrobottá változik? Lehet. Mégis, mindezzel a bizonytalansággal remekül együtt tudsz élni. Tudod miért? Mert az autóknak megadod az elsőbbséget, így tudod, hogy működik a dolog, ellenben a gyalogosnak adandó elsőbbséggel, amiről még csak olvastál.
"Én speciel télen, havas latyakos úton, inkább kivárok 5 percet is - amíg üres lesz az út - mintsem lelépjek egy autós elé, mert tudom, hogy télen még nehezebb megállni, könnyebb megcsúszni stb..."
Ezt hívják relatív gyorshajtásnak és tiltott is. Az, aki nem tudja megadni a gyalogosnak az elsőbbséget, az nem fogja tudni megadni a tizenöttonnás kamionnak sem: márpedig a gyalogos lehet, hogy el tud ugrani, a kamion viszont tutira nem.
"Tehát ezt a részt sokan elfelejtik."
Senki nem felejti el ezt a részt, de zebra esetén ennek (a szintén a Kreszben lefektetett bizalmi elv alapján) abból kellene állni, hogy az ember meggyőződik arról, hogy nem jön-e szirénázó mentő, rendőr, tűzoltó.
Az a baj, hogy már megint a megmagyarázhatatlant magyarázzátok. Sokkal produktívabb lenne, ha ehelyett inkább csak elengednétek a gyalogosokat.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Megvesztegethetőek az orvosok. Bár ez Hungarisztán, itt ki nem az?
Olyan hír volt valamikor tavaly (biztos emlékszik rá valaki). Jött haza bicajjal az öreg a PB-csere telepről bringával és betévedt az autópálya belső sávjába. Mekkora robbanás lett volna, ha valaki nekimegy figyelmetlenségből.
"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."
+1
az autósokkal nincs baj, csak annyi, hogy az autójukkal gondolkoznak....
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.