Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) JamesHun válasza ViZion (#7) üzenetére


JamesHun
addikt

és azokért nem sírtál akik 10-20 éve taxiztak, és a pár lobbista által kitalált és véghezvitt módosításokat egyszerűen nem tudták kifizetni?
Én őket jobban sajnálom

Öreg Takibá is letette volna a taxiz az tuti :S

bambano: miért kéne az Ubernek megfelelnie mindennek aminek egy taxinak meg kell
Minek URH rádió, minek taxióra, minek szabad helyet jelző világítás, minek engedély, hogy bárkit felvehessen aki leinti, minek buszsáv használati engedély, minek még sok minden

Az a csúnya, hogy első körben a számlaadásra mentek rá
Amikor ez megoldódott, kitalálták a PÁV2 vizsgát
Most, hogy letették, adószámmal rendelkeznek és még ki tudja mit megcsináltak, hirtelen tiltsuk be, szórjuk fel sóval
Én pár sofőr és az Uber helyében az EU bíróságig elmennék, pont ezek miatt.

És az Uber nem taxi, csak személyszállítást végző cég.
Ha ez egy új helyzet, akkor új feltételeket kellene csinálni és nem felégetni minden ami nem kocka, mikor lehet a háromszög is megfelelne ha lenne egy gúla a tetején még

[ Szerkesztve ]

SeriesX: JamesSHun

(#52) VirsLee válasza -szp- (#45) üzenetére


VirsLee
őstag

Amióta megemelték a taxi tarifákat azóta nem adok borravalót és csak bankkártyával fizetek. Tudom, hogy még így is többet fizetek, mint korábban, de ha kiharcolták maguknak, hogy drága legyen, akkor nincs jatt.

Szerintem már az furán hangzik, hogy közösségi taxizásnak hívják, hisz ugyanúgy van egy diszpécser cég, aki osztja a fuvarokat, beszedi a pénzt, és valahogy kifizeti a sofőröket.

Nem tudom mennyire lehet pontos a fuvardíj becslés, ami kint van az oldalukon.

(#53) bambano válasza JamesHun (#51) üzenetére


bambano
titán

fizessenek ugyanannyi adót és járulékokat, mert ha nem, az indokolatlan versenyelőny.
szerintem kell a hivatásos jogsi, kell a személyszállítós biztosítás, rendes autó, téligumi, stb.
urh már a hagyományos taxisoknak se kell, tehát az ubernek se.
a buszsáv használati engedély kérdés, anélkül valószínűleg lehet taxizni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#54) -szp- válasza bambano (#50) üzenetére


-szp-
aktív tag

Minden uberes fuvarról kaptam elektronikus számlát egyébként, igaz eleinte ezeket a NAV nem fogadta volna el, de már tavaly is a hazai rendszerhez igazodó doksit küldtek. Ha kérem, akkor a taxis is előkapja a füzetet és bár tovább tart meg olyan mint a macskakaparás, de legalább van papírom.
Az érdeklődés és a nyitottság teljes hiányát én is fájlalom, az okostelefon- és webmentes döntéshozók relatív egyoldalúan tájékozódnak, hiszen a taxisokkal egyeztetnek, az Uber képviselőivel pedig nem, ezek kénytelenek a sajtóból tájékozódni és szaladni az események után. Külön vicces, hogy az államtitkár és környezete még mindig úgy tudja, hogy nem lehet új fiókot regisztrálni. A héten a Craft résztvevői ezer forintos kedvezménnyel közlekedhettek, jelentős részük külföldi volt, az új kártya hozzáadása pedig gond nélkül ment. Csak hát aki nem nézi az internetet.... tény, hogy a legfélelmetesebb ebben a bizonytalanság. Békéscsaba után ott lapulhat a pakliban a kötelező papírkiadvány is :U

(#52) VirsLee: azért nem egészen ugyanúgy van, az Uber megoldása csak hasonlít a taxisok által használt GPS alapú néma címkiadó rendszerre, a diszpécserszolgálat pedig nagyon más, igazából az Uber fuvarszervező, nem ülnek a klasszikus értelemben operátorok egy irodában akik folyamatosan tartják a kapcsolatot és a sofőrök egymással sincsenek összekötve, elvállalnak egy fuvart a térképen amit felkínál a rendszer, és bizonyos időközönként becsekkolnak, Kínában szelfiznek, de ez a része nem egy szint.
A Surge Pricing pedig előre látható, az alkalmazás szól, karácsonykor és szilveszterkor nem ritka a 10-20x-os szorzó sem, valahogy ki kell csábítani a vezetőket... általában 1,5-2x a jellemző a holtidőkben, az viszont korrekt hogy nagyjából előre lehet tudni, mit fogsz fizetni az útért, illetve van lehetőség memót kérni, ha adott szintre visszamászik a szorzó.

<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

(#55) VirsLee válasza -szp- (#54) üzenetére


VirsLee
őstag

Ezek alapján simán lehet, hogy péntek, szombat este, amikor kijövök a színházból és szeretnék egy fuvart belátható időn belül az nincs, vagy drágább, mint az amúgy is drága taxival?

(#56) wwenigma válasza VirsLee (#55) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Általában jóval olcsóbb helyett jobb a mindig drága?

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#57) -szp- válasza VirsLee (#55) üzenetére


-szp-
aktív tag

Nem. Ebben az idősávban relatív sok az uberes sofőr, hiszen ilyenkor az utazni vágyók száma is magasabb. A szilveszter, amikor mindenki bulizik és közlekedne is a városban, viszont a vezetőknek sincs kedvük kimenni, feltornázza az árakat jobban. Lehet hogy félreérthteően fogalmaztam, elnézést. A Surge Pricing akkor jön elő, ha nagyon különböző szinten áll a kereslet és a kínálat. Éjfélig kb még sosem kellett többet fizetni a normál árnál, hétköznap kora délutáni pangásban futottam bele szorzóba, és még úgy is olcsóbb volt a normál taxinál. A mozgolódós ünnepnapok cinkesek főleg.

<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

(#58) z123456z válasza Viktor77 (#44) üzenetére


z123456z
őstag

.

[ Szerkesztve ]

(#59) JamesHun válasza bambano (#53) üzenetére


JamesHun
addikt

és honnan veszed nem fizetnek adót az uber SOFŐRÖK!
az meg hogy a taxisok mennyire trükköznek az is megérne egy kis misét :D
a vállalkozók többsége valamit trükközik
aki szerint nincs így az hazudik

ahogy vezetnek a taxisok a hivatásos jogsi kötelezővé tételét megkérdőjelezi :D
akkor inkább vezessenek úgy mint mindenki más :D

SeriesX: JamesSHun

(#60) bambano válasza JamesHun (#59) üzenetére


bambano
titán

"és honnan veszed nem fizetnek adót az uber SOFŐRÖK!": kérdőjel...
[link]: "Adóellenőrzésből több mint 200 volt, és több mint 100 esetben szabtak ki bírságot."

arról meg szálljunk már le, hogy a taxisok hogy trükköznek vagy hogy nem, két teljesen különböző téma.
A taxis jelenleg meglévő jogszabályi környezetet nem tart be, ennek ellenőrzése a hatóság dolga. Az uberes meg jelenleg meglévő jogszabályi hibákat használ ki, ezeknek a betömése a jogalkotó feladata.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#61) Viktor77 válasza bambano (#60) üzenetére


Viktor77
titán

"Adóellenőrzésből több mint 200 volt, és több mint 100 esetben szabtak ki bírságot."

Lenne a taxisoknál is ennyi, csak éppen ismerik az ellenőröket, illetve fenyegetik is meg őket.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#62) bencze válasza VirsLee (#36) üzenetére


bencze
senior tag

Kérdések nem lényegesek mert ez elsősorban egy elvi kérdés. Engem nem zavar ha valaki taxizik, őt se zavarja ha én ubert szeretnék inkább használni. Tapasztalatom majd lesz ha nem 20 hanem 200 utam lesz velük, de az sem lesz egyhamar mert általában kerékpárral közlekedem, autó csak ritkán kell.

-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

(#63) dtracer válasza bambano (#18) üzenetére


dtracer
tag

"az online pénztárgép működése sokféleképpen ellenőrizhető, konkrétan így biztosan nem."

Azt hiszem nem értetted meg a lényegét annak, amit írtam. Akkor még egyszer. Az ellenőrzött vállalkozóból kikényszerítenek egy teljesen adózott napot, majd ezt összehasonlítják a többi napjának a bevételével. Ha jelentősen magasabb azon a napon elért, akkor lehet gyanakodni.

Így biztosan nem. Hát persze, te aztán tudod...

(#64) bambano válasza dtracer (#63) üzenetére


bambano
titán

értem, tehát szerinted egy fináncnak egy egész napját csesszék el egy taxis ellenőrzésére, mikor ennél sokkal jobb módszerek is vannak?
másrészt az így kapott adat nem bizonyít semmit. annyit bizonyít, hogy aznap annyi volt a bevétele, semmi mást.

így biztosan nem ellenőriznek taxist.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#65) VirsLee válasza dtracer (#63) üzenetére


VirsLee
őstag

Szerintem ez nem működik. Az biztos, hogy én, mint utas nem ülök be olyan taxiba, amiben már ül valaki. Ez abszolút nem életszagú. Szerintem így nem lehet ellenőrizni.

(#66) pengwin válasza leviske (#1) üzenetére


pengwin
addikt

Én is megértem a taxisokat, de az útzáras attrakciójukat vízágyúval és rohamrendőrséggel jutalmaztam volna, mert nagyon túllőttek a célon, más csoport ezt nem nagyon engedhette volna meg magának ma, itt kishazánkban.
Emellett megértem, hogy féltik a megélhetésüket, de mégiscsak egy visszamaradott monopólium-rendszert védenek.

A Hírhez:
Egyébként ez is tipikus magyar megoldás: valami új dolog? Tiltsuk be a megfelelő, betartható szabályozás helyett!

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#67) dtracer válasza bambano (#64) üzenetére


dtracer
tag

Az érdektelen, hogy te mit hiszel.

http://magyaridok.hu/gazdasag/kozelrol-is-figyeli-a-nav-a-penztarosok-kezet-496957/

@VirsLee Amit te mondtál, az a nem életszagú. Rendelsz egy taxit, felvesz téged, és nem ülsz be?

(#68) JamesHun válasza Viktor77 (#61) üzenetére


JamesHun
addikt

a 200 ból 100 bírság kb jobb mint egy piaci igazi razzia :D
én kb 1-2 helyen kapok piacon csak nyugtát

ez egy szám
a 100 bírság bármi lehetett
formaiság, adathiány, elírás, stb

nincs megemlítve milyen időszakot ölel fel

de 200 taxis teljes nagyítós adóvizsgálatát is megnézném
találnánk ott érdekes költség számlákat stb :D
de megnézhetnénk a taxis központ híváslogját hány helyre ment ki a sofőr és mindegyiknél forgott-e a taxióra, felhívhatnánk minden utast, mindegyiknél ment-e a bankkártya terminál amikor használni akarták, kaptak-e számlát gond nélkül ELSŐRE amikor kérték

tudod ha akarok találni kihágást találok, ha nem akarok nem találok

olyan cég nem létezik akit nem lehet megbüntetni valamire :))

normális országokban a helyi adóhatóságnak jó a kapcsolata az uberrel és kikérik minden sofőrnek az éves "forgalmát" és ránéznek a bevallásánál mi szerepel és hamar kiszűrhetőek a simlisek
de ezt akár havonta kikérhetik, vagy negyedévente
akár lehetne NAV engedélyhez kötni az uber sofőri regisztrációt
Ha a nav azt mondja ez a xy cége rendben van erre az adószámra ügyködhet ez a sofőr akkor mehet fel a rendszerbe
Ha a nav valamit talál jelzi az ubernek és felfüggesztik a sofőrt és a kocsiját

de pl az egyeztetésre a taxisokat meghívták bár tudnám miért, de utasokat nem, akik használnák valamelyik szolgáltatást
megint csak az ubert basztatják, közben ott a telekocsi, higgyem el az tényleg benzinpénz?
nomeg navilag ez most mégis mi?
bevételem van
az hogy az egy kiadásomat csökkenti, attól én még oda mennék ha nincs 1 utasom se, azaz bevételem lesz egy szolgáltatásból ami után se nyugta, se számla, semmilyen papír nem készül
nomeg adózás sem
ez legálisabb mint az uber? ;)

dtracer: minden boltba kell egy készletnyilvántartás és nem kell bohóckodni
amikor beüti a cikkeket innentől nem árat ütt be, hanem ean kódot olvass le, ami csökkenti a készletet
a navos meg kvázi szúrópróbaszerűen 10 cikkelem készletét megnézi
ha +- 5-6 db az eltérés rendben van
ha nem akkor bezárás és komplett leltározás

ez az ott van egy nav ellenőr, akár nem egész nap és megbüntet mert valamiért nagyobb a bevételem elég vicces :)
Megnéznék egy ilyen peres utat
Béla bácsi közértjében eddig keddenként csak 30.000 ft volt a forgalom
Amikor navos Marcsi kint volt a forgalma 80.000 ft volt
Béla bácsi tuti csal :)

[ Szerkesztve ]

SeriesX: JamesSHun

(#69) zdanee válasza dtracer (#67) üzenetére


zdanee
őstag

No, azért a Magyar Időkből linkelni az nem forrásmegjelölés és pláne nem alkalmas egy vitában valami alátámasztására. Akkor inkább a Hírcsárda :)

Zipit Z2 idomár - S23u 1TB - HP Envy x360 13 - SGW4 - Miyoo Mini

(#70) bambano válasza dtracer (#67) üzenetére


bambano
titán

olvasgasd el újra, mit írtál.
a taxiban nincs online pénztárgép. az általad linkelt cikkben bolti kasszák használatát ellenőrzik. a taxiban nincs pénztáros sem.

"Amit te mondtál, az a nem életszagú. Rendelsz egy taxit, felvesz téged, és nem ülsz be?": az teljesen életszagú, jól írta a kolléga, hogyha rendelek egy taxit és az nem üres (vezetőt leszámítva), akkor nemcsak hogy nem ülök be, hanem még kellően megválogatott kifejezésekkel fogom illetni az egész társaságot.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#71) VirsLee válasza dtracer (#67) üzenetére


VirsLee
őstag

"Egy szép reggel jön a finánc, beül a taxis mögé, közli vele, hogy dolgozzon nyugodtan, mintha ott sem lenne. Napközben jegyzetel, nézi, hogy mindenkinek adott-e számlát, mekkora összegről, és hogy tényleg bekerül-e a pénztárgépbe. Nap végén köszönetet mond, elbúcsúzik."
Erre írtam. Ez így nettó hülyeség. Nem szállok be olyan taxiba, amiben más is ül, nem csak a sofőr. Senki más sem fog beszállni, ez nem a harmadik világ ahol iránytaxik közlekednek.

(#72) dtracer válasza bambano (#70) üzenetére


dtracer
tag

Te pedig tudd, hogy mihez szólsz hozzá. A 10-es hozzászólással kezdődött ez a szál, majd 11, 16, 17...

Az a vita tárgya, hogy minek bevezetni az online pénztárgépet a taxisoknál is, mert legfeljebb nem ad számlát.

Az, hogy a taxisok is kapjanak online pénztárgépet, már 2015 óta tervbe van véve. Januárban még 2017-es bevezetésről volt szó, de a tüntetések miatt a most szerdai kormányülésen napirendre volt tűzve az idei bevezetés is.

Rendben van, belátom, hogy ha a revizor is bent ül a taxiban, az nem a legjobb megoldás. Én 3-szor ha taxiztam eddig életemben, de engem biztosan nem zavarna.

Mindenesetre a lényeg a forgalomszámláláson van. Ha többen a ti kettőtök véleményén vannak, akkor majd találnak más megoldást, akár egy NAV-os GPS-es útvonalkövetővel. Nyilván van még a NAV-nak ideje ezt kitalálni, mert még tervezet sincs erről.

@zdanee: A te érvelési hibáid - erkölcsi magaslat, szalmabáb érvelés.

(#73) wwenigma válasza dtracer (#72) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Akkor milyen tuntetes lesz ha GPS-t is kapnak az online taxaméterek mellé. :D Megérdemelnék.

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#74) bambano válasza dtracer (#72) üzenetére


bambano
titán

most újra elolvasva az általad hivatkozott hsz-eket: úgy látom, hogy tudom és tudtam.

na mégegyszer utoljára: taxiban nincs online pénztárgép és soha nem is lesz. ennek az oka, hogy taxiban nincs pénztárgép és nem is lesz. a taxiban taxaméter van. [link]. mégegyszer: ha valami nincs a taxiban, akkor annak online változata sincs.

ez nem zárja ki azt, hogy a taxisok számlázási szokásairól valós idejű adatokat akarjon a kormány, akkor majd lesz benne online taxaméter.

a taxis számlaadási szokásait vagy külső megfigyeléssel (utas kiszáll) vagy próbavásárlással tudják ellenőrizni. ez a beül a néma levente a hátsó ülésre már ott is hibádzik, hogy mi lesz, ha pontosan annyian akarnak beülni a megrendelt taxiba, ahány üléses a vezetőn túl? akkor mondjuk a gyerekem busszal megy, mert ott ül még valaki a kocsiban? kivágom, mint macskát sz..rni vagy hívok még egy kocsit és arról áfás számlát kap a nav.

az egész álomnak, amit te itt elővezettél, a legnagyobb problémája, hogy semmit nem ér. a taxisok bevétele véletlen eloszlású, tehát két nap bevétele között semmilyen matematikai összefüggés sincs. így a beüléses módszerű adatfelvételnek nincs érdemi haszna, következésképp minek csinálnák?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#75) Pikkolo^^


Pikkolo^^
addikt

Naponta közlekedek autóval és az utakon találkozok normális taxissal és nem normálissal is ahogyan ez igaz az egyszerű autósra is. Teljes mértékben meg lehet érteni a taxisok álláspontját, az Uberre - önmaguk szerint - nem vonatkoznak ugyanazok a szabályok, mert nem taxiznak (tudja valaki mi az a taxi?) hanem csak "személyt szállítanak" és mindezt a manapság nagyon trendinek mondott közösségi szinten. Lehet utálni a kormányt, mert nem "halad a korral", mutyik stb.. és a taxisokat, is mert vannak köztük tahók azonban nem ildomos egy adóelkerülő cég mellett kardoskodni.

Egyébként a nagyobb taxis gépeknek is van már mobil appjuk amin keresztül lehet rendelni és még költségbecslést is ad. Talán valami elindult náluk is és haladnak a korral....

(#76) wwenigma válasza Pikkolo^^ (#75) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

azonban nem ildomos egy adóelkerülő cég mellett kardoskodni.

Hogyhogy nem fizet? :U

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#77) pengwin válasza bambano (#74) üzenetére


pengwin
addikt

És mégis mióta zavar bármilyen magyar hatóságot, hogy az alkalmazott vizsgálati módszere értelmetlen, nem célravezető, és minden érintett számára kényelmetlen és tolakodó?

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#78) Pikkolo^^ válasza wwenigma (#76) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

[link]

Tisztességes versenyről eleve nem beszélhetünk, mivel az adott országokban törvényesen bejegyzett taxis cégekkel ellentétben nem fizetnek társasági adót, de még munkáltatói-társadalombiztosítási járulékokat sem fizetnek, mert eleve tagadják, hogy munkaadók lennének. Arra hivatkoznak, hogy ők csupán az okostelefonos alkalmazást biztosítják az Uber sofőröknek, akik minden fuvardíj 20%-át fizetik be ezért, aminek úgy 99%-a extraprofitként vándorol a bermudai adóparadicsomon keresztül az Uber tulajdonosainak zsebébe

Az ellenőrzések alapján a sofőrök pedig nem adóznak...

(#79) Ringman válasza Pikkolo^^ (#78) üzenetére


Ringman
nagyúr

ha az uber alvállalkozója nem adózik, azért nem az uber a hibás. persze joga/lehetősége van megszüntetni a szerződést az adót nem fizető sofőrrel, de kötelessége nincsen ezzel kapcsolatban.

a társ. adó elkerülésére viszont ki kell találni valamit - de eu-s szinten.

(#80) wwenigma válasza Pikkolo^^ (#78) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Sofőr ≠ Cég, előbbi adófizetési kötelezettségét pedig a cég adatai alapjan egyszeruen lehetne ellenorizni...

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#81) nuke7 válasza #51736960 (#25) üzenetére


nuke7
veterán

igen, ez eléggé rosszul hangzik... :(
ráadásul ez az ember azt se tudja, miről beszél...
"Fónagy hangsúlyozta, a jogellenes tevékenységek ellen készült a kormányrendelet, az innovációt továbbra is támogatják. Hozzátette, az egyeztetések eredményeként ma már több fővárosi taxiscég hasonló, vagy azonos funkcionalitású alkalmazással rendelkezik, mint az Uber."

https://youtube.com/user/nuke7

(#83) #88470784


#88470784
törölt tag

Én azt nem értem, ha az adózással van a gondjuk a taxisoknak/államnak miért nem mondják azt, hogy ok legyen akkor minden über fuvar után pl:500Ft adó. Kész megvan oldva. Adó befolyik, tiltani nem kell, taxisok is megnyugodhatnak.
Öröm bódottáá.
Miért kell egyből tiltani.

(#84) VirsLee válasza Ringman (#79) üzenetére


VirsLee
őstag

Az a baj nemzeti szinten, hogy kirepül a pénz a nagyvilágba, majd egy másik országból - mindegy, hogy offshore-e -érkezik e-mailben egy elektronikus számla. Nem foglalkoztat senkit itthon, kicsi rá az esély, hogy adózik bármit is. Ami adót fizet és alkalmazottakat tart az egy másik országban van. Akkor nem lenne ennyire menő a dolog, ha minden után a megszokott közterheket fizetnék. Számolj utána, úgy már nem éri meg annyira.

(#85) djculture


djculture
félisten

Lehet itt össze vissza beszélni de gyakorlatilag az Uber azért népszerű mert olcsóbb mint a hivatalos TAXI. Ha minden überesre a taxisokra is vonatkozó szabályok kötelező befizetések és költségek vonatkoznának akkor az über se lenne olcsóbb mint a hivatalos TAXI. Úgyhogy legalizálni teljesen értelmetlen mert a piaci előnyét ez a szolgáltatás egyből elvesztené.

(#86) Pikkolo^^ válasza Ringman (#79) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Ha magadat egy tisztességes cégnek mondod aki mindent betart - mert ezt mondják - akkor bizony azonnal szerződést kellene bontani. A személyszállításhoz is kellenek vizsgák amiket az Uber nem kér be, mert csak "közvetítek". A közvetítéshez is kell vizsga meg a személyszállításhoz is, utóbbi max a korábbi taxisoknak van meg.

[link]

(#87) Crafter32 válasza VirsLee (#30) üzenetére


Crafter32
őstag

+1

Szerintem egyáltalán nem magas a Taxi tarifák. Próbálja ki vki mennyibe kerül egy autót fenntartani, mennyi az értékvesztése (az engedélyek beszerzése sem kevés) Egy földtulajdonos milliós uniós és állami támogatásokat kapnak a fuvarozók pedig nem győzi mindenféle adóterhet és díjat fizetni. Uberes pedig minimális km díjjal nyomja aláásva többi fuvarost, nem számolva az autó értékvesztésével csak, hogy övé legyen a "munka". Kizárt dolognak tartom über km díjból tisztességes módon be lehet fizetni az adót, tankolni, szervizelni lehessen és az autó km elhasználódása után új autóra való cseréje is megtérüljön. Ha hagynák az Ubert és kiszorítja normális taxikat ugyanúgy felemelné az árakat, mert nyilván hosszútávon ez az Uber érdeke. Utána meg majd azért lehet sírni, hogy a magyar kormány állandóan cserbenhagyja a magyar vállalkozásokat és inkább a külföldről vásárol, importál stb.

[ Szerkesztve ]

(#88) Narxis válasza Crafter32 (#87) üzenetére


Narxis
nagyúr

Elmehet a taxis is uberezni...

Thanos was right.

(#89) Csapoati válasza Crafter32 (#87) üzenetére


Csapoati
nagyúr

A taxik nem azért drágák, mert sokba kerül az autó fenntartása. A taxistársaságok és az állam sápjai magasak, ez ellen kéne inkább tüntetni a taxisoknak, csak ugye ezt elmulasztották a pár évvel ezelőtti eufóriában, amikor fix áras lett a szolgáltatás.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#90) nemlehet válasza Pikkolo^^ (#86) üzenetére


nemlehet
őstag

De eleve hülyeség az egész. Én miért nem dönthetem el, hogy magasabb áron "profi" sofőr mellett akarok ülni vagy alacsonyabb áron nem profi mellett. Most komolyan ez indok, hogy de a taxisnak van PÁV2-je?

Hány anyuka fuvarozza a saját és más gyerekeit PÁV2 nélkül és meg se fordul a fejekben, hogy ez így nem jó. Az egyetlen különbség, hogy nem kér érte pénzt, de úgy érzem a fuvardíjtól nem felejt el vezetni senki.... Ismerek olyan anyukát aki nem mer 3-asnál feljebb váltani és 50 felett láthatóan pánikolni kezd, mert 15 éve csak a városon belül vezet.... És simán rábízzák mások a gyerekeiket és beülnek mellé ismerősök.

Amúgy az Über adózása szerintem nem törvényi kérdés, hanem adózási. Ha itthon könyvel el hasznot, akkor adóznia kell, ha nem teszi bírságolják meg. Ha nem kell neki mert más országban realizálódik a haszon akkor meg tessék az EU-nál kilincselni, hogy nem tetszik nekünk az EU-s szabályzás. Mióta tiltanak be pl egy pékséget ha nem adózik rendesen? Nevetséges....

A sofőrök meg magánvállalkozók tudtommal, ergo az Übernek nem sok köze van az adózásukhoz. Persze megkövetelhetné és ellenőrizhetné, hogy a sofőrök rendesen adóznak-e, de ehhez alapvetően joga sincs, de nem is kötelezettsége.

Én nem Überezek se utasként, se sofőrként, de a a taxisokat sem szívlelem. Egyszer kerestem egy utcát és nagyon nem bírtam megtalálni, megkérdeztem 1 taxist aki közölte, hogy nem mondja meg de szivesen elvisz... Aztán kiderült hogy kb 50 méterre volt amit kerestem. Azóta valahogy nem a szivem csücskei.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#91) gixxer-tomee


gixxer-tomee
aktív tag

Tachográfot is a taxikba! És minden egyebet amit a többi fuvarosnak is kell! A kamionosnak már csak a seggébe nem tesznek GPS-t..neki mindent le kell jegyezni perce pontosan! Szopjanak ezek is! Bunkó pöcsök..
Ha nekem bármikor is taxi kell, UBER-t hivok! ;)

tacstacstacstacsveddveddveddveddbebebebe

(#92) pengwin válasza nemlehet (#90) üzenetére


pengwin
addikt

1.
Én sem szeretem a taxisokat, pofátlanul és nagyon sokszor szabálytalanul és/vagy balesetveszélyesen közlekednek, az előjogaikra meg nagyon érzékenyek.
A múltkor azért szóltak be, mert a zuglói vasútállomáson kb. 1 percre a taxis helyen álltunk meg, hogy ne kelljen +30 métert cipelni két 30kg-s csomagot. Szóval igen, pofátlanok és érzéketlenek, és igen, ez általánosítás, de nem véletlenül alakult ki ilyen rossz kép a magyar taxisokról idehaza.
2.
"A sofőrök meg magánvállalkozók tudtommal"
izé... és az uber kér valami bizonyítékot erről, hogy tudd használni az alkalmazásukat? Mert én még nem hallottam ilyenről...
3.
"Hány anyuka fuvarozza a saját és más gyerekeit PÁV2 nélkül és meg se fordul a fejekben, hogy ez így nem jó. Az egyetlen különbség, hogy nem kér érte pénzt"
Ez a lényeg.Nem egy fizetett szolgáltatás, nem egy ügyfél ül mellette.
Ebben nem látni különbséget... ha minden este áthívom a haverokat sörözni, akkor az buli. Ha minden sörért pénzt kérek és hasznom van rajta, akkor meg kocsmát üzemeltetek. :U Remélem érzed a különbséget...
4.
Én sokkal kevésbé a PÁV2 mint a biztosítások miatt aggódnék... Mit fognak vajon a biztosítók reagálni, ha valaki az uberezés miatt fog balesetet okozni, mert siet? Vagy ha megsérül az utasa? Mert szerintem pofátlanság, hogy a taxisnak teljesen más fajta biztosítást kell kötnie, hogy az utasa is biztosítva legyen, ellenben az uberesek a lakossági biztosítással csalnak e téren. Ha elterjedne az uberezés, akkor nem kérdés, hogy a biztosítók a nem uberező többséggel fizettetnék meg az Uber miatti (vélt vagy valós) többletköltségeiket. Kösz nem.
5.
Szerintem a megoldás az lehetne, ha az Uber megkövetelné a vállalkozói igazolványt, a számlaadást, a NAV-nál és a biztosítónál meg be kéne jelentkezni, hogy csókolom, én Uber-sofőr vagyok. E mellé a három szerv között egy információcsere: NAV jelzi biztosítónak Uber jelzi NAV-nak, ha valaki Uberezik, biztosító jelzi a másik két félnek, ha nincs rendben a biztosítás, NAV jelzi az Uber-nek, hogy nem adóziok a delikvens... ha nincs biztosítás vagy nem adózik az illető, akkor nem használhatja az Uber-t.
A személyszállításhoz szükséges engedélyeket meg vagy meg kell követelni az Uberesektől is, vagy lazítani kell a szabályozáson, hogy a taxisoknak se jelentsen pluszköltséget.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#93) bambano válasza VirsLee (#84) üzenetére


bambano
titán

a világnak arról kellene szólnia, hogy mi ébredtünk fel először, mi csináltuk meg az ubert és nálunk adózik, amikor new yorkban taxit rendelnek.
azokat az országokat, amelyek nem ébrednek elég korán, kizsákmányolják.

(#87) Crafter32: szerintem a földalapú támogatás helyett inkább az alany-állítmány egyeztetésével kellene foglalkoznod. mondjuk egyikhez se értesz, az látszik.

(#90) nemlehet "Amúgy az Über adózása szerintem nem törvényi kérdés, hanem adózási.": az adózás is törvényi kérdés, lásd az adózás rendjéről szóló törvényt :P
"Ha itthon könyvel el hasznot, akkor adóznia kell, ha nem teszi bírságolják meg.": ezt meg a kettős adózás kizárásáról szóló nemzetközi egyezmények tiltják. Amik például téged is védenek, ha külföldön szereztél jövedelmet.

(#92) pengwin "Szerintem a megoldás az lehetne, ha az Uber megkövetelné a vállalkozói igazolványt, a számlaadást," szerinted. szerintem meg jogszerűen nem ad számlát az uberes sofőr, akkor minek erőltetni? ezt én is az előző nagyobb uberes topic óta tudtam meg.

szerintem meg az a megoldás, ha minden olyan elvárást, ami az utas biztonsága érdekében van, megkövetelünk az uberestől is, és egyenlő esélyeket biztosítunk, és minden olyan megoldást, ami az uberben hatékonyabb, mint a taxiban, békén hagyunk. a gazdaságot a hatékonyságnövelés viszi előre.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#95) nuke7 válasza bambano (#93) üzenetére


nuke7
veterán

"szerintem meg az a megoldás, ha minden olyan elvárást, ami az utas biztonsága érdekében van, megkövetelünk az uberestől is, és egyenlő esélyeket biztosítunk, és minden olyan megoldást, ami az uberben hatékonyabb, mint a taxiban, békén hagyunk. a gazdaságot a hatékonyságnövelés viszi előre."

Szerintem is :K

https://youtube.com/user/nuke7

(#96) 04ahgy válasza bencze (#32) üzenetére


04ahgy
nagyúr

Tele 5 taxi, ECU-079 a Dob utcába jobbhoroggal, a bringám elé bevágva kanyarodott a kiskörútról. A zárt kerékpársávban haladtam. Olyat kellett satuznom, hogy két bringás jött hátulról belém, a csajszika sírva is fakadt.

Három perccel később ugyanaz a társaság, ECU-039 a zárt kerékpársávba, vészvillogóval állt le, kitenni az utasát.

De azért az Uber elleni tüntetésen sikerült lezárni a Fő u. bringasávját is.

HGyu

7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

(#97) JamesHun válasza Pikkolo^^ (#78) üzenetére


JamesHun
addikt

a taxisok többsége is alvállalkozó
akkor ennyi erővel szólhatna egy hír, mennyire adóznak rendesen a taxisok és ezt ráhúzhatnánk a hatszorhat taxira, milyen mocsok

azt tudja valaki kb milyen %-ot , vagy fix összeget fizetnek a taxisok a taxitársaságoknak?

csiribá: és miért kellene egyáltalán megmondani minek mi legyen az ára?
MAXIMALIZÁLJÁK!!!!
de ennél többet nem kellene tenniük
már a fix díjazás is egy vicc volt, meg a sárga festés
csoda, hogy nem lett fix kocsi megszavazva, mert max akkor lett volna ennek értelme
taxit hamar észreveszed, mert ott van a tetején, hogy TAXI :D
attól, hogy sárga max jobban figyelek rá az utakon, mert paraszt mód vezet a többségük
PÁV vizsga ellenére :)

VirsLee: a 100% fuvardíj 80% a sofőrnek megy
az után ő adózik
a maradék 20% adózásáról beszélhetnénk valamilyen szinten
de azt ugye tudod, hogy a 20% amit kap az uber abból sok mindent le lehet és le kell vonni, mire egyáltalán adózás szóba kerül? ;)

[ Szerkesztve ]

SeriesX: JamesSHun

(#99) JamesHun válasza #40993792 (#98) üzenetére


JamesHun
addikt

köszi
szóval akár többet is lehúznak, mint az uber a sofőrről ha nincs elég nagy bevételed

azért megnéznék egy nagy taxitársaság és minden taxijuk / sofőrjüket átfogó vizsgálatnál hány szabálytalanságot, trükközést találnának ;)

Ha az uberrel összedolgozna a NAV akkor tudnák az összes sofőr pontos bevételét , mert van olyan ország ahol kérésre kiadják

Ugyan ezt próbáld meg egy taxitársaságtól megszerezni akár napra / fuvarra lebontva

SeriesX: JamesSHun

(#100) VirsLee válasza bambano (#93) üzenetére


VirsLee
őstag

Örömmel hallgatom ezt a liberális hozzáállást. Elárulom neked, hogy a gazdaságnak ebben az országban nem tesz jót, ha egy san francisco-i cég elkezdi az országból kivinni a pénzt, a bent lévőket pedig tereli az adóelkerülés felé...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.