Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) leviske


leviske
veterán

Valahol megértem a taxisokat is, de úgy gondolom, hogy ezeket az intézkedéseket nem félholtra vert emberekkel, szétvert autókkal és fővárosi közlekedés akadályozásával kellett volna elérni. :(

(#2) Molk


Molk
tag

Ez a kép magáért beszél. :)

(#3) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

A taxisokra mikor fognak majd ranezni vajon? Foleg a keletinel levokre. :U

Live-Die-Respawn

(#4) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

Tiltsuk be a Taxikat is...ja nem
kiváncsi lennék vajon milyen kormányzati érdeketet sért az Uber hazai jelenléte?
Mert az látszik hogy gyülőlik...és mindenféle dolgot kitalálnak azért hogy még ha szeretnének se tudjanak törvényesen müködni.

(#5) hibavissza


hibavissza
veterán

A szokásos törvényalkotási színvonal. Sehol nem fog megállni. Viszont nem számít, mert a kártérítés is közpénzből megy. Az meg van rogyásig, nem kell vele elszámolni se.

(#6) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

tudom már, miért volt hiányérzetem mostanában :P

egyébként érdekelne, hogy az uber ellen korábban felhozottak hogy módosulnak annak tükrében, hogy számlát kibocsátani meghatalmazott útján is lehet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7) ViZion válasza oriic (#3) üzenetére


ViZion
félisten

Ha nem lett volna ilyen a taxis banda, akkor az uber nem lett volna nekik konkurencia... Nem is tudom kinek drukkoljak, egyrészt vannak a becsületes taxisok, roppant ritkák, értük kár. Valahol az ubert is szabályozni kell, nehogymá' nekik mindent lehessen, taxisoknak meg elég komoly beruházás azért elkezdeni... szerintem. :U

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#8) wwenigma válasza ViZion (#7) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Ők akartak tarifaemelést 170ft-ról igy lett 250 vagy mennyi. És mellette jöttek az eloirasok amik korabban nem voltak, ezt fizetik most meg. Amit ok akartak. Es nekik all feljebb..

Elmehetnek a francba ugy tényleg. :U

[ Szerkesztve ]

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#9) -szp- válasza bambano (#6) üzenetére


-szp-
aktív tag

Azért csak készítsd elő a listát, amire a netes kaszinókat írtad fel ;]

<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

(#10) Toth_Jani


Toth_Jani
őstag

Legyen kötelező a Taxiban is az Online pénztárgép!
Jaj nehogy má' hisz mi becsületes taxisok vagyunk!
De akkor mi a gond, hiszen úgyis kapunk számlát vagy blokkot??

(#11) Postas99 válasza Toth_Jani (#10) üzenetére


Postas99
senior tag

Hopp!!! Ez tényleg jó ötlet, ha már megy a hiszti akkor legyen ott is online pénztárgép.
Jahh és lehessen PAYPAL-al is fizetni.

(#12) Avicularia


Avicularia
veterán

Szombaton éjszaka 4800-ért mentünk be Ferihegyről a VI.kerbe miután leszállt a gép. Nem taxi volt, hanem lehet autót bérelni sofőrrel :) Taxisok meg bekaphatják

(#13) -szp-


-szp-
aktív tag

MTI (Fónagy update): Adóellenőrzésből több mint 200 volt, és több mint 100 esetben szabtak ki bírságot. A javaslat nem tartalmazza az online pénztárgépek bevezetését a taxisoknál, ezt is megvitatják majd velük - mondta az államtitkár. A taxisdemonstrációkkal kapcsolatban úgy fogalmazott: bízik abban, a taxisok túlnyomó többsége nem a balhéban érdekelt, hanem a problémák megoldásában. A kormány az alkotmányos keretek között igyekszik a taxisok versenyegyenlőségét biztosítani, kiszorítani a jogellenesen tevékenykedőket, a taxisoknak ugyanakkor korszerűsíteniük kell tevékenységüket.

MTI (Uber közlemény): Magyarországon 1200 autós partner használja az Uber platformját, aki rendelkezik személyszállítói engedéllyel, befizeti az adókat, és minden egyes utat követően számlát ad az utasnak - áll az Uber közleményében.
A sajtóban megjelent hírek alapján úgy látják, hogy a kormány tervei alkotmányellenesek, és sértik az uniós jogot is, emiatt minél előbb szeretnék megismerni a tervezett változások pontos részleteit. Addig is az Uber folytatja működését Budapesten, és változatlanul kiáll minden egyes autós partnere mellett - szögezte le Fekete Zoltán.

<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

(#14) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

érdekelne, hogy a debianos webszervereket is le fogják tiltani, ha valamely cég megfelelő lobbival bejut a kormányhoz?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15) Gusztáv válasza Toth_Jani (#10) üzenetére


Gusztáv
addikt

Ne viccelj már, az index riportjából az is kiderült, hogy a taxiórákat sem ellenőrzi senki. Mindenki egymásra mutogat (NAV, BKK, Mérésügyi hatóság, vagy mifene). Amikor bejön egy modell, akkor egyszer megnézik, aztán annyi. A taxis meg azt csinál vele amit akar. Nagy ritkán a taxitársaságok csinálnak ellenőrzést, de arról is napokkal előre szólnak, szóval max a nagyon retardáltak tudnak lebukni.
Viszont az UBEReseket úgy üldözik mintha minimum kábítószer kereskedők lennének, vagy maga az ISIS.
Annyira szeretném, ha pl egy kormányzati okos kiállna, és ismertetné, hogy az elmúlt pár évben hány taxitásrsaság tünt el jelentős köztartozást hátrahagyva, mert erről is nagyon cifra dolgokat lehet hallani.

@bambano: szerintem sima ügy, majd lesz nemzeti szerverprogram :DD

[ Szerkesztve ]

Laci

(#16) ncc1701 válasza Postas99 (#11) üzenetére


ncc1701
veterán

Oszt akkor mi lenne, ha lenne nekik? Max nem ütik be a fuvart.

(#17) dtracer válasza ncc1701 (#16) üzenetére


dtracer
tag

Az online pénztárgép ellenőrzése fordított elven működik. Egy szép reggel jön a finánc, beül a taxis mögé, közli vele, hogy dolgozzon nyugodtan, mintha ott sem lenne. Napközben jegyzetel, nézi, hogy mindenkinek adott-e számlát, mekkora összegről, és hogy tényleg bekerül-e a pénztárgépbe. Nap végén köszönetet mond, elbúcsúzik. Ezek után összehasonlítják a taxis aznapi forgalmát a szokásos lejelentettel. Ennyi.

(#18) bambano válasza dtracer (#17) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az online pénztárgép működése sokféleképpen ellenőrizhető, konkrétan így biztosan nem.
először is, mert nincs a taxikban online pénztárgép. másodszor azért, mert soha nem is lesz. a jogszabály elismeri a taxamétert pénztárgépnek, tehát online taxaméterek lesznek, ha egyszer lesznek.

másodszor csak a hülye csal a számlával, mikor ott ül mögötte a néma levente. az ellenőrzés úgy zajlik, hogy látják, amikor kiszáll az utas, közben tableten látja realtime a lezajlott tranzakciókat. ha nem passzol, akkor jön a jónapotkívánok.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#19) Csapoati válasza wwenigma (#8) üzenetére


Csapoati
nagyúr

280 Ft/km és 450 a beszállás. Érdekes, akkor nem tüntetett senki. :)

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#20) bencze


bencze
senior tag

Lassan kellene egy tiltsuk be a taxisokat tüntetés, isten bizony, jobban rászolgáltak a jónép utálatára mint az uber. Az életben nem lesz normális áron normális szolgáltatás, csak általuk lefixált kartelláron csalás meg amit akarnak.

Ha mondjuk jövő héten kimennénk, hogy informatikusoknak fizetésemelés, mondjuk fixen a mostani átlag +50%-ára biztosan nem 50-en vagy 500-an lennénk kint. Vajon erre azt mondanák a taxisok, hogy korrekt, hajrá? Állam bácsi szó nélkül hozná másnap a törvényt?

Én kíváncsi lennék hány politikust tudnak zsarolni kurvázós / drogozós / tudomisénmilyen taxis dologgal, hogy ekkora csicskulás van?

[ Szerkesztve ]

-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

(#21) myckie2 válasza Gusztáv (#15) üzenetére


myckie2
őstag

Olyan nyilatkozatot vársz, mint a vs.hu esetében? Akkor azzal se megyünk sokra. :N

(#22) infectedmann


infectedmann
őstag

Facebook-on egy cikknél megjegyeztem, hogy az elmúlt kb. 8 évben egyszer sem kaptam taxistól se számlát, se blokkot, se nyugtát. Erre egy taxis odaböfög egy olyat, hogy "anyukád nem tanított meg kérni?".
Nem akartam lesüllyedni a szintjére és visszaszólni valami nem oda illőt, meg hagytam neki ezt a stílust.

(#23) Cickánykoma


Cickánykoma
tag

A gyalogos közlekedést nem akarják esetleg betiltatni? :U Hiszen az is konkurencia. ;]

[ Szerkesztve ]

Madžari......Dober dan, passport kontrol !!! :D:D:D

(#24) perempe


perempe
addikt

hány uberes auto lehetett Budapesten?

* Brahms: 4. szimfónia *

(#25) #51736960


#51736960
törölt tag

"honlapok blokkolása" - kezdődik :(

(#26) djculture


djculture
félisten

A szállító6 . Főszerepben Jason Statham és a NAV...

(#27) CyberPunk666


CyberPunk666
senior tag

Azért az nyilvánvaló, hogy mi a gond az UBER-rel. Az nem normális, hogy az egyik oldalnak komoly szabályoknak kell megfelelnie, a másik meg enélkül szolgáltathat.
Az, hogy a taxisok szabályozása rossz, az nem jelenti azt, hogy a rosszat egy másik rosszal kellene helyrehozni. Ha a taxis rendeletek rosszak, akkor jót kell csinálni helyette, és az ubert pedig valahogy egy adó és szabályszintre kell mozgatni a taxikkal. Nekünk az lenne az érdekünk, hogy a hazai taxikkal, de ez nehéz ügy, mert eu törvénybe ütközik, szóval ezt okosan kell, mert elvileg abba nem köthetnek bele, hogy az eu-ban más országban folyik az irányítás és így a pénz egy része is oda megy.

Szóval szar a mai magyar taxis helyzet, de ezt nem az uber hagyásával/tiltásával kell rendbehozni, hanem egy alapos és átgondolt szabályozással.

(#28) Fred23 válasza Toth_Jani (#10) üzenetére


Fred23
nagyúr

+1
"Legyen kötelező a Taxiban is az Online pénztárgép!"

A kormány hozza a szokásos formáját, nincs semmi meglepő.

(#29) djculture válasza #51736960 (#25) üzenetére


djculture
félisten

A fogadó oldalak ellen is ez folyik és nulla értelme. Gibraltári és egyéb adóparadicsomban létező cégek ide adózni nem fognak, honlap meg ahogy letiltják egyből van másik..

(#30) VirsLee


VirsLee
őstag

Arra azért kíváncsi lennék, hogy akinek itt rossz tapasztalatai vannak budapesti taxizással kapcsolatban, vajon mivel/kivel utazott.

Jó lenne elkülöníteni a privát taxisokat, a valamilyen cég színeiben működő taxisoktól.
2008 óta nagyon sokszor taxiztam már BP-n, de mindig hálózatos taxisokkal, találkoztam már én is bunkó taxissal, de elenyésző szerintem. Volt, hogy egy bunkó taxis miatt váltottam hálózatot és azóta mással utazok. City és Főtaxiról tudok véleményt mondani, mindkét helyen van minden autóban kártyaolvasó, illetve a főtaxinál, ha alkalmazással rendelsz, akkor látod, hogy ki és milyen autóval jön érted, látod az értékelését és azt is, hogy hol van épp az autó. Amennyiben megadtad az e-mail címed is, akkor a fuvar után kiküldik e-mailben a pontos útvonalat is, amin mentél, így akár ellenőrizheted is. Ilyen helyeken a taxisok egy jó része alkalmazott, így nem arcoskodnak annyit. Ha pedig bármi problémád van, akkor nem egy fórumon kell kisírni, hogy bántott a taxis, hanem felhívod a diszpécsert és megkérdezed, hogy mi a k@rva anyjáért küldött érted egy ilyen balf@szt és többször ez elő ne forduljon. Hidd el, még kedvezményt is tudnak felajánlani...

Az áráról nem szeretnék vitatkozni, ennyi és kész, én is többet taxiztam, amíg 280 helyett 220 volt, a 180-t nem hoznám fel példaként, mert akik azon az áron dolgoztak, azok olyan autókkal és sofőrökkel jártak, ahova egyszerűen nem volt kedvem beülni. Ellenben most korrekt méretű és állapotú autókat küldenek. Korábban belefutottam pár érdekes esetbe, ami valahol mindig a nagyon olcsó ajánlatra volt visszavezethető..
- Ferihegytől a 13. kerületig adott időközönként kinyílt a kesztyűtartó a térdemre csapódva, mert pár hete elromlott és egy drótnak kellett volna valahogy rögzítenie... Olcsó fix árú fuvar volt...
- Klíma nélküli autó nyár közepén, aminek olyan szaga volt, mint egy leégett dohányboltnak... A sofőr 4 km-n keresztül magyarázta, hogy már 900e km-t belepakolt, de lassan vissza kell vonulni, mert nincs pénze újra, és az új rendelet miatt már nem fog tudni taxizni... Hálát is adtam az égnek, hogy végre eltakarodik az utakról.
- Vidéken (Győr) volt egy taxis, aki úgy gondolta, hogy le kell üvöltenie egy BMW-s fejét a kereszteződésben úgy, hogy én ott ültem mellette, mint utas, egy darabig még ment is tovább a BMW mellett és letekert (nem volt elektromos ablakemelő) ablaknál üvöltözött. Ahogy kiszálltam hívtam a központot, hogy ezt az idiótát még egyszer ne merjék odaküldeni.

Nekem mint rendszeresen utazónak, kényelmesebb, ha egy céggel van kapcsolatom, akit fel tudok hívni és megbeszélni vele a bánatomat, ha valamit hibáznak. Valamint az is, hogy rendszeresen egy bizonyos mennyiségű autót az utakon tartanak, így kapok autót térben és időben is. Én a kiszámíthatóság és a szabályozottabb keretek miatt szoktam taxizni, amikro szükségem van rá, egyébként tömegközlekedek.

Igazat adok mindenkinek, aki úgy gondolja, hogy túltolták a 280-as tarifával ezt dolgot, azóta én is kevesebbet használom, de a minőség érezhetően magasabb lett azóta, hogy szigorúbbak az elvárások. Egyébiránt a taxisok is panaszkodnak erre a tarifára, mert érezhetően kevesebben használják.

Ubert még nem próbáltam, de kíváncsi lennék az itteni tapasztalatokra, hogy egyrészt BP-n milyen tarifák vannak, továbbá arra is, hogy mennyi idő alatt lehet fuvart szerezni a belvárosban, a 4/13 kerületben, Ferihegyen, valamint péntek és szombat este 21-22 óra körül egy-egy színház közelében, valamint az is, hogy milyen autók vannak és mennyire tájékozottak a sofőrök.

(#31) D1Rect


D1Rect
félisten

Online pénztárgépet és GPS-t minden taxiba, aminek az adatait köteles 5 évre visszamenőleg megőrizni.
Aztán majd nem fog fájni annyira az uber létezése.

(#32) bencze válasza VirsLee (#30) üzenetére


bencze
senior tag

Tudod mit, a taxisok kényszerítették ki ezt a tarifát és örültek neki, ezt számtalan taxis elmondta nekem. Az tök normális hogy hatósági áremelés, amikor versenyezni kellene, akkor meg "tilcsákbe". Az, hogy a taxisok hőzöngtek hogy bezzeg más nem tartja be a törvényt az mindennek a teteje, ahogy vezetnek jó sokuktól el kellene venni a jogosítványt is. Engem nem hordoztak meg de külföldi ismerőseim közül többen megjárták. Hogy hogy nem, közlekedési konfliktusom is eddig inkább taxissal volt mert úgy vezetnek, hogy közveszélyesek néha.
Én értem, hogy miért viselkednek így de minden húzásuk növeli az ellenszenvem mert az ésszerűvel teljesen ellenkező irányba mennek, zsarolják az egyébként szokás szerint retardált és kőkorszakban ragadt politikusokat. Az Uber nem attól lett népszerű, hogy ki tudja melyik emberük mennyi adót fizet hanem azért mert azzal az egy szutyok alkalmazással, értékeléssel biztosítottak egy olyan egyenletes szintet amit a sok szabályozás meg fuvarszervező nem tudott megoldani sok pénzért évtizedek alatt. Az ilyesmi visszaszorítása csak azért, hogy megint csak az a jó balkáni mocsár maradjon engem bizony zavar. A taxisok törvényszeretőségéről még annyit, hogy annó tömegével szállították a migránsokat elborult árakon, nem 1 nem 2 tette ezt, és jól megszedték magukat abból is, pedig az gyakorlatilag még emberkereskedelem is volt.

"Ubert még nem próbáltam" - hát ez az. Megvannak a hiányosságai, de egy egyszerű koncepció ami meglepően sok problémát megold önszabályozó módon, pl. a szorzós dolog ha kevés a kínálat sok a kereslet, az értékelés és rosszak kitiltása, vagy látod, ki jön honnan érted mennyi idő alatt kb, írsz neki vagy felhívod ha valami van, stb. Ha valakinek a taxi jobban tetszik vagy per pillanat nem tetszik egy szorzó akkor hívj taxist, váljék egészségedre. Én nem akartam olyat, hogy betiltsák a taxisokat pedig lehet nem ártana, hisz most az van hogy a taxis banda a kormányt zsarolja, hogy rákényszerítsenek engem, hogy taxit használjak. Abszurd. Én bizony rossz néven veszem, ha valaki a zsebemben turkál ilyen szinten.

Nem más zsebében kell turkálni, ha az ubernek annyira jó akkor át kell állni és csinálni. Nyilván annyira ott sincs kolbászból a kerítés, valamit tudnak ezek a taxisok hogy ragaszkodnak a saját cuccukhoz, de azért a konkurencia betiltása ellen ágálnak.

[ Szerkesztve ]

-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

(#33) nemlehet válasza CyberPunk666 (#27) üzenetére


nemlehet
őstag

Igen nyílvánvaló. Érdekeket sért mert egy olyan versenyhelyzetet teremt amihez a taxisok nincsenek hozzászokva. Amúgy az Über nem taxi, mert nincsenek meg a taxis előjogai (pl buszsáv használat, droszton parkolás, behajtás másoknak által tiltott helyekre). Akkor miért is várjuk el, hogy taxis előírásoknak megfeleljen?

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#34) Pttypang


Pttypang
veterán

Taxisok kozlekedesi modja valtozo, talalkoztam mar agressziv, masokra veszelyes es nagyon elozekeny taxissal is.. Nyilvan a sztereotipiak alapjat megadjak az agressziv, legalja taxisok, de attol meg nem szukseges altalanositani, hogy az osszes ilyen lenne. :)

Everybody lies.

(#35) Jeanne d'Arc

Magukat kene blokkolniuk inkább, komolyan nem értem.

iPhone felvásárlás előfizetéses is!

(#36) VirsLee válasza bencze (#32) üzenetére


VirsLee
őstag

Az a baj, hogy Te sem mondtál konkrétumot. Azt hiszem elég jól felsoroltam, hogy milyen helyzetekben szoktam taxit hívni, de úgy látszik Te sem használsz ubert utasként, holott engem érdekelnének a konkrét tapasztalatok.
Ahogy a taxist sem kérdezem meg, hogy melyik a jobb társaság, úgy uber sofőrt sem, mert pont lesz@rom a szolgáltatók magukról vagy a konkurenciáról mondott véleményét. Utasként számomra csak az utasok véleménye releváns, ott is azok leginkább, akik nem az egyszer már utaztam kategóriába tartoznak.

(#37) zdanee


zdanee
őstag

Csak nekem akadt meg a szemem azon, hogy a weboldaluk és az appjuk elérését akarják blokkolni? Ezt nagyon nem kéne ennyiben hagyni, ha a HWSW ideszól, hogy az IT café konkurencia, akkor blokkoljuk az IT cafét? Ha nem tetszik az Index újabb leleplező vezércikke, aznap véletlen elérhetetlen? A 444 a sátáni 666 kétharmada, tiltsukbe? Tegyék rendbe az adózást, ha az adózással van a gond, de ne az elérést blokkolják!

Zipit Z2 idomár - S23u 1TB - HP Envy x360 13 - SGW4 - Miyoo Mini

(#38) leeate


leeate
senior tag

"Az Országgyűlés a javaslat elfogadása esetén felhatalmazást adhat a szakhatóságoknak a bírság ellenére ismételten engedély nélkül végzett diszpécsertevékenység korlátozása érdekében a követelményeknek nem megfelelő szolgáltatást biztosító, vagy azt népszerűsítő elektronikus adat ideiglenes hozzáférhetetlenné tételére. A honlapok, alkalmazások blokkolása 365 napra szólhat."

Emberek, ez már a magyar nagy tűzfal létrejöttét fogja jelenteni! Én úgy gondolom, hogy a szabadságunkat (legalább a neten) mindenképp meg kell védenünk, ezért javaslom, hogy aki csak teheti, népszerűsítse VPN és TOR szolgáltatásokat (inkább utóbbit, mert az egyszerűbb) az ismerősei körében!

Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!

(#39) Narxis


Narxis
nagyúr

Remélem megélem még, hogy ezek a döntéshozók lógni fognak! :W

Thanos was right.

(#40) Viktor77 válasza CyberPunk666 (#27) üzenetére


Viktor77
titán

"Azért az nyilvánvaló, hogy mi a gond az UBER-rel. Az nem normális, hogy az egyik oldalnak komoly szabályoknak kell megfelelnie, a másik meg enélkül szolgáltathat."

Ez akkor lenne igaz, ha a taxisok maradéktalanul betartanának minden szabályt. Mondok egy nagy számot, 10%-uk tartja be.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#41) Pttypang válasza Viktor77 (#40) üzenetére


Pttypang
veterán

Ez a gyonyoru szam honnan van? Minden szabalyozasra nézve osszesen ennyien tartjak be az osszeset?

Everybody lies.

(#42) Viktor77 válasza Pttypang (#41) üzenetére


Viktor77
titán

Ha tévednék, te mekkora számot mondanál? Összes szabály? Valószínűleg a taxizáshoz való engedélyt kiváltásához tartozó szabályokat betartja mind. A számlaadásit közel sem.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#43) Pttypang válasza Viktor77 (#42) üzenetére


Pttypang
veterán

Nem mondtam, hogy tévedsz, csak ez valami hasrauteses szam? o.O

A kerdesem arra iranyult, hogy a gumiszabaly reszeket is beleveszed, mert gondolom vannak olyanok, amiket kb egyik taxis se tart be, de nem is fontosak, de az ilyen statisztikak pl el szoktak bukni ezen, mert szabálytalanságnak szabalytalansag, de teljesen mellekes elem.

Ez a kerekparosok buntetgetesenel szokott nagyon szepen latszodni, hogy ha a rendor akar, belekot valamibe, ha meg nem, akkor nem. Jobban belegondolva nagyjából minden teruleten ilyen a helyzet.

Everybody lies.

(#44) Viktor77 válasza Pttypang (#43) üzenetére


Viktor77
titán

Valamelyik nap a híradóban (nem emlékszem melyikben) elhangzott, hogy egy taxisnak havi 500K-jába kerül, hogy dolgozhat. Számold ki, mennyi bevételnek kéne lennie ahhoz, hogy legálisan, normálisan, családot eltartva megéljen. Kizárt dolognak tartom, hogy full legálisan ez működhet (ez nem feltétlenül a taxisok hibája).

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#45) -szp- válasza VirsLee (#36) üzenetére


-szp-
aktív tag

Én rendszeresen utazom taxival és uberrel egyaránt, illetve viszonylag sokat foglalkozom a témával újságíróként is. Nem csak Magyarországon vannak gondok a közösségi taxizással, mindenfelé lázadnak a hivatásosok. Bárki bármit mond, az elsődleges ok, amiért ubert hívunk, az az ár. Persze, jó móka nézegetni a térképet ahogy érkezik a kocsi, de semmivel nem bonyolultabb telefonon rendelni, vagy taxis appon keresztül.
És attól, hogy látom merre jár a sofőr, még nem ér hozzám gyorsabban. Sőt, mivel kampányszerűen vannak kint az utakon a sofőrök, sokszor alig lehet kocsit szerezni.
A szolgáltatás színvonalában én nem látok különbséget, a fizetésnél igen: az uber gyorsabb, és nem fogad el borravalót. A taxis elvárja.
Nem találkoztam sem lepusztult sárgával, sem priváttal. Azok a társaságok, ahol nincs sofőr értékelés, a telefonos rendelésnél patika stílust visznek, leintés esetén azért találkoztam kevésbé lelkes vezetővel.
Az Uber listaárai nem fixek. Ha sokan akarnak utazni, vagy kevés a vezető, automatikus rendszer kezdi változtatni a díjazást, hogy elvigyék a fuvart, stb. Ezzel bizonyos országokban már aktívan vissza is élnek, próbálják kijátszani a rendszert a vezetők. Sok uberes nem szállított utast korábban, de olyanok is vannak akik aktívan taxiznak mellette, vagy korábban taxisok voltak.
Az Uber stratégiája a kivéreztetés, ez az amerikai piacon már jól látszik, ahol elkezdtek változni az arányok, ott már emelik az árakat. Ha egyedül marad, ki tudja meddig viszi fel a díjszabást. Ettől még minden piacon messze vannak nyilván, de az alapár az nem rentábilis, ezt nagyjából minden résztvevő elismeri. Ez egy olyan sztori, ahol lehet mind a két oldal mellett és ellen is érveket hozni bőven, én nem tudok igazságot tenni. Az biztos, hogy ha az online fogadóirodák és kaszinók sorsára jut az alkalmazás, annak nem lesz jó vége.

<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

(#46) Pttypang válasza Viktor77 (#44) üzenetére


Pttypang
veterán

Ez az 500k erdekelne, hogy jon ki, milyen forgalommal, vagy ez igy mi. Ketlem, hogy ilyen draga lenne a tortenet, ha csak nem hatalmas forgalmat bonyolit, de nem ismerem egyaltalan, milyen forgalmuk van, milyen kotelezo dijak. :N

Everybody lies.

(#47) Raysen623


Raysen623
addikt

A taxisok voltak olyan hülyék, hogy belemanőverezték magukat egy zsákutcába, ahonnan nincs normális kiút saját maguk arconköpése nélkül: addig követelőztek korábban, amíg olyan mértékben megemelkedtek a terheik, hogy árversenyben simán elbuktak az uber-el szemben. Erre most be akarják tiltatni a konkurenciát. Azonban látva a kormányzat tevékenységét, felmerül bennem a gyanú, vajon hol és kitől fognak ismét elrabolni valamit és saját tulajdonukká tenni?! A végén jön egy taxitársaság tulaj, és mindenki alatta fog dolgozni kevesebb pénzért, szarabb lesz a szolgáltatás, de legalább drága és nem lesz konkurencia.

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#48) bambano válasza zdanee (#37) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az ugye megvan, kedves tájékozatlan fórumtársak, hogy nagyon-nagyon régen van rá törvény, hogy lehet weboldalakt blokkoltatni a szolgáltatókkal, megvan a végrehajtási módszer is, és használják is?

egyelőre csak olyanról tudok, hogy fogadási oldalakat blokkoltattak, de ki tudja, mit hozhat a jövő, ha van kész megoldás?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#49) zdanee válasza bambano (#48) üzenetére


zdanee
őstag

Persze, hogy lehet, csak az nem mindegy, hogy milyen indokkal. Más a blokkolt kalóz-FTP és más a blokkolt konkurencia.

Zipit Z2 idomár - S23u 1TB - HP Envy x360 13 - SGW4 - Miyoo Mini

(#50) bambano válasza -szp- (#45) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szerintem úgy lehetne igazságot tenni, ha az uberrel szemben is ugyanazok az elvárások lennének, mint a taxisokkal szemben, másik oldalról viszont jó lenne (nem csak itt, más területeken is) megszüntetni azt az ocsmány helyzetet, hogy a törvényhozó nem ismeri a törvényeket. például miért bünteti az ubereseket azért, hogy nem adnak számlát, mikor ők írták bele a törvénybe, hogy ilyet lehet legálisan.

és itt kezd az uber szimpatikussá válni, mikor az átlagember elkezd félni, hogy azokat a mocsokságokat, amiket a taxislobbi érdekeinek védelme érdekében elkövettek az uberrel szemben, majd más témákban is elkövetik másokkal szemben, és abba a szórásba esetleg beleesel te is.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.