Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) JamesHun válasza CyberPunk666 (#150) üzenetére


JamesHun
addikt

Szép írás és jó is amit írsz

de pont a Taxisok a Taxirendelettel érték el, hogy több 100 taxisnak le kellett tenniük a taxit
Akkor értük nem mentél utcára, nem emelted fel a hangod, most miért másabb a helyzet?

A taxizás fix ára a legnagyobb baromság amit csak csinálni lehetett
maximalizálni kellett volna, de fix árasra mégis minek?
Ha lent van a benzin ára, ha fent van ugyan annyiért vigyenek?
Bár a rendelet kikalkulálása óta kb 100 HUF al lejjebb van a benzin, dízel ára, mégsem nyúltak hozzá az árakhoz.

Másodjára meg van más személyszállító cég is, akik nem sárgák és nem kell annyi mindennek megfelelniük mint a taxisoknak. Még akár olcsóbbak is lehetnek, mert nincs rájuk fix ár.
Mégis csak az Uber ellen megy a hajcihő

Azt meg, hogy mit csináljon a munkáját vesztett taxis?
Elmehet normális építő jellegű munkát végezni akár.
De mit csinálnál pl TE ha elvesztenéd a munkádat?
Akár elmehetnél Uberezni, hogy amíg várod a cégektől a visszajelzést mehetsz-e interjúra legyen egy kis pénzed kajára, fizethesd a hiteled, vagy ha megszorulsz egy nem várt kiadásra ne a szaros Providentet hívd fel, hanem menj ki Uberezni hétvégén fél napokra akár

Attól, hogy az Ubert engednék használni attól miért dőlne be MINDEN taxis?
Ha a seftelő, feketéző taxisok kiesnek az téged zavar?

Az akinek a kocsijában van egy spéci eszköz és minden váltáskor 10 Ft al megugrasztja a taxiórát kiesne az zavarna?

Azok akiknél pont nem megy a kártyás fizetés és pont most nem is tud számlát adni, mert kifogyott a papír a rendszerből kiesne zavarna?

Első körben el kell törölni a fix tarifát és maximalizálni kell az árat.
Az ubert engedélyezni kell, de lehet árminimalizálással
nem mehet 200 HUF alá és a sofőröknek 80% helyett adjon 85%-ot
csak oylan sofőr mehet dolgozni az Uberhez aki beszerez egy NAV engedélyt és van PÁV2 vizsgája is
Az Uber adjon ki minden hónapban a NAV nak egy kimutatást melyik sofőrjük, milyen adószámmal és gépjárművel melyik nap, mikor, mennyiért vitt embereket és abból a pénzből ő mennyit kapott meg

Nomeg fogadják már el az Uber elektronikus számláját
2016 van, illene haladni a korral az országnak és a NaV nak is

SeriesX: JamesSHun

(#152) MageRG válasza CyberPunk666 (#150) üzenetére


MageRG
addikt

A piaci versenyben természetes hogy bedőlnek az életképtelen dolgok.
Itt valakik kiharcolták hogy ne kelljen versenyezni, aztán sírnak hogy a monopóliumuk teremtette piaci résbe mégis benyomult valaki.
Rossz a szabályozás? Addig nem volt rossz amíg mindenkit kigolyóztak?

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#153) Viktor77


Viktor77
titán

Az alja banda már az ellen is tiltakozik, ha valaki nem áll mellettük. [link]
"Szerintük az eddigi tüntetésekkel is csak a lakosságnak okoztak komoly gondokat, amivel inkább az Uber érdekeit támogatták."

Csak gratulálni tudok annak, aki ezek után is védi őket.
Lassan mondjuk megdögölhetnének.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#154) CyberPunk666 válasza MageRG (#152) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

A szabályozás rossz és erre nem válasz az, hogy a taxisok kérték, mert talán nem egy szakmunkásra kellene bízni egy ilyen komoly és nagy piac szabályainak kialakítását, hanem közgazdászokra. Persze az kevesebb szavazatot hoz, mint benyalni és azt csinálni, amit kérnek, akkor is ha hülyeség.

Egy 8 általános, esetleg érettségizett sofőr kb addig ért a gazdasági folyamatokhoz, hogy magasabb tarifa + kisebb adó = több pénz, pedig még ez sem igaz...

Rossz a szabályozás és erről nem a taxisok tehetnek, akik kérték, hanem azok, akik ezt hagyták és feladatuk lett volna, hogy ezt nagyobb képbe illesztve ésszerűen megoldják.

(#155) E770


E770
senior tag

ismét egy remek írás, remélem egyre több emberhez eljut, aki még nem látna pontosan:
[link]

(#156) E770 válasza E770 (#155) üzenetére


E770
senior tag

bocs, most látom, hogy már régi - de sajnos nagyon is aktuális még mindig

(#157) Viktor77 válasza E770 (#155) üzenetére


Viktor77
titán

De jó írás. Minden benne van, amit ma tudni kell a taxisokról.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#158) CyberPunk666 válasza E770 (#155) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Én ezt olvastam már és nem értek vele egyet.

Én aránylag gyakran szoktam taxival utazni, még taxis ismerősöm is van. Vannak bunkó taxisok, vannak csaló taxisok, tényleg, nem is kevesen. De bizony van sok taxis, aki normális. Kedves, tisztelettudó, szép tiszta ingben dolgozik, megkérdezi, hogy szóljon-e a rádió és nem veszi fel a telefont, ha éppen ott ülök az autóban.

Persze a rosszra mindenki könnyebben emlékszik, én is utaztam már rossz taxissal, de azért nem kellene általánosítani. A többség ugyanúgy a szenvedő alanya ennek az egésznek. Összefogni (így gondolatban) egy embercsoport ellen mindenféle általánosítás alapján... A taxis egy szakma, nem pedig viselkedés, jellem vagy ilyesmi. Az nekik pont ugyanolyan változó személyenként, mint mindenhol máshol.

Szóval ez csak egy demagóg írás, ami általánosít, de legalább fel lehet szállni együtt erre a primitív vonatra.

(#159) Viktor77 válasza CyberPunk666 (#158) üzenetére


Viktor77
titán

"A többség ugyanúgy a szenvedő alanya ennek az egésznek."

Akkor az a többség szedje össze magát, és kergesse el a kisebbséget, mert a kisebbség baromi nagy károkat okoz nekik.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#160) Pikkolo^^ válasza Viktor77 (#159) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Ahogyan az általánosító emberek is.

(#161) Viktor77 válasza Pikkolo^^ (#160) üzenetére


Viktor77
titán

Megérdemlik.

"Amíg az Ubert nem intézik el, minden kedden tüntetünk"

[ Szerkesztve ]

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#162) E770 válasza CyberPunk666 (#158) üzenetére


E770
senior tag

valóban sok dimenziója van a történetnek, de az nem hibás általánosítás, amit a többség, jellemzően csinál, mert ettől még a kivételeket senki sem tagadja el

a hiénák darabra valóban kisebbség, de a tevékenységük halmozott bűncselekmény, s mégis senki sem lép fel ellenük, se hatóság, sem a sárga taxis társadalom - bár nyilvánvalóan a taxis többség nem követ el erőszakos bűncselekményt, mégsem tüntetnek a hiénák elkergetéséért

adózás területén viszont a normális, vállalható szolgáltatást nyújtó sárga és vidéki taxik borzasztóan állnak, döbbenet lenne, ha a NAV publikálná a taxisok által befizetett éves adó átlagát
gyakorlatilag jellemzően adózatlan jövedelmük van és ehhez jön még a pesti hatósági ár

szerinted ezekben a jellemző általánosításokban tévedek?

(#163) E770


E770
senior tag

ez már közel 32000 vélemény, s lám milyen eredménye van: [link]

(#164) Viktor77 válasza E770 (#163) üzenetére


Viktor77
titán

Jól látszik, hogy haragítják magukra a népet. Hiába szimpatizálna valaki a taxisokkal, ha tegnap lekéste a gépét miattuk, az fújni fog rájuk és az Uberre szavaz.

Amúgy azt nem értem, a szervek miért nem lépnek fel ellenük? Lehet ilyet, hogy hetente lezárom önkényből budapest legforgalmasabb útjait?

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#165) FF23 válasza E770 (#162) üzenetére


FF23
senior tag

"...s mégis senki sem lép fel ellenük, se hatóság...."

Ezer taxis engedélyét vonták be Budapesten!

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#166) CyberPunk666 válasza E770 (#163) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Már mindent elmondtam a témában amit akartam, de erre még beírom, hogy "én megmondtam".

Demagógia, demagógia hátán, amin nem látsz keresztül. Ezért nem tudom az érveidet komolyan venni, mert vegytiszta demagógia minden, amit hozzáteszel és nem racionális érvek.

Kicsit egyszerűsítek a mondanivalómon: Csináljunk szavazásokat, hogy "Szeretnél-e több és magasabb adót?", "Szerinted legyenek-e drágábbak az ételek?" vagy "Emeljünk-e a gázárakon"...

Sarkított példák, de az alapelv ugyanaz.

Egyébként ismerek több talpig becsületes taxist, egyébként egyikük sem töltött egy percet sem a tüntetésen.

[ Szerkesztve ]

(#167) E770 válasza FF23 (#165) üzenetére


E770
senior tag

a hiénákkal szemben nem léptek fel, vagy jöttek a helyetteseik, mert semmivel sincs kevesebb - kérlek fáradj ki az érintett területekre

nem értem miért nem ássa már ki valaki, hogy milyen érdekösszefüggés van a hiénák és a hatóság között, hogy elnézik azt, amit senki másnak nem engednek meg

ha a taxikat tényleg így ellenőrzik ezután is, akkor iszonyú kevés sárga taxi marad

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.