Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) ncc1701 válasza dtracer (#17) üzenetére


ncc1701
veterán

Akkor a diszpécser erről tudni fog, nem ad neki címet, esetleg olyan helyre áll, ahol nincs forgalom. A bevétele ugyanennyi lesz, mint amit szokott ütni, ennyi.

(#102) bambano válasza VirsLee (#100) üzenetére


bambano
titán

az, hogy ebben az országban, ahol minden fontosabb kérdésben a normális ismeretanyagot felrúgva unortodox módon dolgoznak, mi tesz jót a gazdaságnak, nagyjából semmit nem jelent annak tükrében, hogy mi lenne a józan ész szerinti megoldás.

az, hogy egy nemzeti bank iskolát indíthat a főnök baromságainak tanítására, és sokkal inkább az, hogy ez simán átment ebben az országban és nincsenek miatta őrjöngő tömegek az utcán, mutatja, hogy ez nem normális ország, tehát itt semmilyen normális következtetés nem vonható le.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#103) JamesHun válasza VirsLee (#100) üzenetére


JamesHun
addikt

az összes befektető megsúgom azért jön ide, hogy pénzt termeljen és kivigye
ezért jön ide az autógyár, a tesco, auchan, lidl, ezért épülnek a plázák, de ezért hoznak létre autókereskedéseket

mind mind a nyereségért
az, hogy itthon senki nem fektet be 50-100 milliárd forintot egy hazai tesco2 ért és maradna itthon a nyereség az érthető
nincs ennyi pénze senkinek sem
a cba val lehetne jönni, de aki ki meri állítani, hogy a cba egy talpig becsületes brigád az hazudik
a cba üzletek többségében minimálbér és boríték megy
és ez tény
már ezzel több pénzt kivesznek a államkasszából mint amennyiről az uber (azaz a 20%) adózása legjobb esetben sem lenne az 5-6 év alatt sem összesen

de aki piacra megy parfümöt venni az is adócsaló cégnél, embernél vásárol
egyik nagy parfümház sem engedi meg ilyen helyre való értékesítést
de aki ott vesz Nike ruhát az is adócsaló cégnél vásárol 99% ban

kb mindenki adót csal, adót kerül el

akkor egy n+1 cégre miért akad ki mindenki, mikor az adóztatás feladata a nav ra tartozik
ezért betiltani egy céget érdekes
büntessék meg ha nem úgy adózik ahogy kell
az nyereség kivitele nem adócsalás ha betartják a törvényt

a cég ahol dolgozok szlovák kézben van
ha a szlovák főnök kéri évente a pénzét máris rossz ember lenne?
mert kimegy évente 300-400 millió HUF

SeriesX: JamesSHun

(#104) Gusztáv válasza pengwin (#92) üzenetére


Gusztáv
addikt

Én viszonylag rendszeresen taxizom, és még nem nagyon volt rossz tapasztalatom. Volt olyan is, hogy benn felejtettem egy projectort a hátsó ülésen, és az is meglett. De mondjuk mindig telefonon rendelek kocsit, és egy társasághoz ragaszkodom. De amit az Uber-el művelnek az gusztustalan, mert jó láthatóan csak a taxis lobbi érdekeit próbálják érvényesíteni.
- a taxi társaságok is egyéni vállalkozókkal dolgoznak, így ők sem jelentenek garanciát az adózásra
- a taxisok tapasztalatom szerint elég ritkán használják a biztonsági övet, sokszor igen kreatívan parkolnak
- nem tudsz gyereküléses taxit rendelni, még egy fránya ülésmagasító sincs náluk, a taxitársaság szerint taxiba nem kell ilyet használni :F
- az Uber rendszerével ellentétben simán lehet fekete fuvart bonyolítani, csak nem kell a taxiórát elindítani
- az elszámolás alapját képező taxiórát senki sem vizsgálja, hogy nincs e megpiszkálva (bezzeg a pénztárgépeket)
- a fix tarifa a 400 Ft-s benzinárhoz lett kalkulálva, de eszük ágában sincs csökkenteni, pedig most jóval alacsonyabb az üzemanyag ár

4 - mindenki szabad akaratából használja az Ubert, ezze vállalva a kockázatot, hogy baleset esetén max polgári peres úton tud kártérítéshez jutni. A másik félben okozott kárt meg a kötelező biztosítás fedezi.

5 - a probléma ott van, hogy a magyar állam nem akar megegyezni az Uberrel, mindent megtesznek hogy ellehetetlenítsék a szolgáltatást. Jól látszik, hogy folyamatosan újabb dolgokba kötnek bele (ahogy az előző kifogásolt dolgot teljesítik). És a sofőröket egyre extrémebb szankciókkal fenyegetik (rendszám levétel, 9 büntetőpont, vidéki rendőrők felhozása Budapestre). Érdekes mód Livániában a helyi NAV meg tudott egyezni az Uberrel. És itt merül fel a kérdés, hogy vajon erre mi a magyarázat? Az, hogy az anyacég nem itt adózik, az ordas nagy kamu. Sem a Facebook, sem a Google ellen nem vívunk szabadságharcot, pedig ők ennek a nagymesterei, az Uber-nél nagyságrendekkel több pénz után adóznak valami egzotikus országban, miután a magyar online reklámpiacon elköltött pénzek nagy részét ők teszik zsebre.

[ Szerkesztve ]

Laci

(#105) bambano válasza Gusztáv (#104) üzenetére


bambano
titán

"a taxisok tapasztalatom szerint elég ritkán használják a biztonsági övet": fyi:
kresz 48. paragrafus 5. bekezdés b pont:
(5)296 Nem kell becsatolni a biztonsági övet:
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#106) JamesHun válasza bambano (#105) üzenetére


JamesHun
addikt

és mi az értelme annak azon kívűl, hogy félnek megkéselik a taxist ha be van kötve és nem tud kipattanni a kocsiból

extra balesetveszélyes

lehet erre megy el a balesetadónk? :))))))

ubernél legalább csak bankkártya számmal lehet utazni, így nem hinném hogy pattogni és késelni akarnál, mert megvan a bankkártyaszámod, email címed (lehet hamis, de valamennyire akár visszakövethető az is), és más adataid
egyből kiderül, ha kirabolnál egy sofőrt

szóval akár biztonságosabb is lehet az uberezés a sofőrökre nézve
nomeg nincs KP náluk, nincs értelme kirabolni, nincs mit elvinni, max a kocsit, de azért ez nem a Harlem :D

[ Szerkesztve ]

SeriesX: JamesSHun

(#107) D1Rect válasza VirsLee (#100) üzenetére


D1Rect
félisten

Ebben az országban a gazdaságnak nagyon sok minden nem tesz jót, de az uber meg pont igen.
Világszinten bejáratott és ismert brand, ami lehetőséget ad az idelátogató turistáknak, hogy ne a megérkezés után 3 perccel kezdjék el szétlopni őket...

(#108) MageRG


MageRG
addikt

Na, megint egy kormányzati izmozás.
Évek múlva vagy a Legfelsőbb Bíróság, vagy az EU Bírósága kihozza hogy diszkriminatív meg stb.
Mi meg fizetjük a kártérítést az adónkból.
Business as usual...

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#109) MageRG válasza VirsLee (#100) üzenetére


MageRG
addikt

"...elkezdi az országból kivinni a pénzt, a bent lévőket pedig tereli az adóelkerülés felé..."
A betört ablak tanmesével érvelsz...

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#110) nuke7 válasza JamesHun (#99) üzenetére


nuke7
veterán

hát igen... :U az észtek máshogy álltak hozzá a dologhoz, surprise-surprise :D

https://youtube.com/user/nuke7

(#111) VirsLee válasza MageRG (#109) üzenetére


VirsLee
őstag

Nem hiszem, hogy megfelelő az analógia :)
Itt az inkább az érdekes, hogy mennyire tartható megfelelő színvonalon a 165 Ft/km tarifa.
Ha ebből levonod az áfát, már 130 forint alatt vagy. Ha az uber elvisz 20%-ot 104 forint alatt vagy.
A szolgáltatás fenntartásához számolhatunk mondjuk 5 millió forintos autót, 500.000 km-es élettartammal?
Ha igen, akkor 10 Ft/km, így 94 forinttal lehet gazdálkodni. Bp-n, mondjuk 10 literes városi fogyasztással nézve 350 forintos benzinárral mondjuk úgy 35 forint az üzemanyag költség. Így 59 forintnál tartunk. Szerintem kevés. Ez után tudsz csak elkezdeni adózni a hasznod után...

Tudom, hogy nagyon-nagyon pontatlan. De nem teljesen tisztázottak az alábbiak:
- ki és milyen áfa tartalommal állít ki számlát, elvileg az ubernek kell, a szolgáltatás nyújtása szerinti ország áfájával, de javíts ki, ha tévedek
- milyen összeget számláz tovább az alvállalkozónak
- a 20% sáp az sávos, vagy bevételedtől függetlenül ennyi
- céges vagy egyéni vállalkozó valaki
- áfásként vagy alanyi mentesként végzi a tevékenységet
- amennyiben áfás, le tudja-e írni a benzin/gázolaj áfáját (tudtommal ezt a taxisok nem tehették meg)
- van-e 36 órás főállása, ahol a minimálbér utáni tb már biztosított
- eléri az egészségügyi járulék befizetése az évi 450e forintot
- stb,stb,stb

Hosszan tudnám sorolni, hogy miért csak nagyságrendileg lehet tippelgetni, ellenben az szerintem valamennyire látható, hogy stabilan működő, nyereséges, fenntartható tevékenységet erre nem lehet építeni. Ez az ár inkább piacszerzésre való.

(#112) nuke7 válasza VirsLee (#111) üzenetére


nuke7
veterán

Pontosan. Ez az ár stabilan nem tartható.
Több helyen bebizonyosodott, hogy uber x-bol nem lehet legálisan megélni.
Viszont a privát sofőr szolgáltatása amivel indult, kifejezetten jól működik / működött...

https://youtube.com/user/nuke7

(#113) Csapoati válasza VirsLee (#111) üzenetére


Csapoati
nagyúr

A befagyasztás előtt némelyik taxistársaság használt pontosan ilyen árat (164 ft/km), ráadásul akkoriban a benzin sem volt olcsóbb.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#114) VirsLee válasza Csapoati (#113) üzenetére


VirsLee
őstag

Tudom, utaztam már akkoriban is taxival, ne tudd meg milyen autókat használtak :W

(#115) Csapoati válasza VirsLee (#114) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Én nem ültem még szar taxiban, akkoriban sem. Szar taxis mellett már igen. :D

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#116) Gusztáv válasza bambano (#105) üzenetére


Gusztáv
addikt

Értem, a taxis nem repül ki a szélvédőn, ha balesetet szenved és nincs bekötve, de van utas a kocsiban :F . De igazából nekem nincs bajom a taxisokkal, sőt Ubert életemben nem használtam, taxizni meg szoktam. Csak marhára zavar, hogy a végén megint mi fogjuk megszívni, amikor az EU ezt is elkaszálja, és fizetjük a milliárdos büntetést.

Laci

(#117) bambano válasza VirsLee (#111) üzenetére


bambano
titán

jópár éve, mikor a mostani autómat vettem, rendesen kiszámoltam a költségeket. az akkori árakon az akkori vezetési szokásaimmal 75 forintra jött ki egy kilométer, tisztességesen és helyesen számolva.

szerintem most se kevesebb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#118) MageRG válasza VirsLee (#111) üzenetére


MageRG
addikt

Én az utas szemszögéből nézem a dolgokat.
Korábban is leírtam, nem a taxis, nem az állam definiálja a "megfelelő színvonalat", hanem a piac. Ha vannak elegen akiknek ez a színvonal kell ennyiért, megéri.
Az ügyfeleknek több pénze marad, amit másra lehet költeni, a taxisokat meg hatékonyabb működésre készteti, ami végül a magyar gazdaságnak jó.
Lehet hogy beetető az ár, de akkor majd helyreáll.

A "kiviszi a hasznot" azt hiszem magyarázatra szorul: nem fektet be a cég Mo.-n? Nem teremt munkahelyeket?
Ha valóban adózatlanul viszi ki a nyereséget, miért nem ennek feltételeit próbálják finomítani? Miért kell betiltani? Ez mindkét félnek vesztes szitu.

A taxisok meg tüntessenek a saját versenyképes feltételeikért, de a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitásba ragadjanak bele.

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#119) E770


E770
senior tag

én szégyenlem magam a kormány helyett, amit az Uberrel csinál :(((
koncepciós per, boszorkányüldözés az egész cirkusz, mert az kell a népnek
egyetlen ész érv sem segít azokon, akik nem látják, miért ilyen a pesti sárga taxik kivételezett helyzete, de első sorban a hiénáké, a törvényen felüli szabad rablásé - és e kettő sajnos összefügg

persze pénzről, hatalomról szól az egész történet, de szerintem felnyitná az emberek szemét az az egy adat, hogy a sárga pesti taxisor átlagosan mennyi adót fizettek be egy évben, s közben mennyit raknak zsebre
a hiénák pedig fullba tolják a szabad rablást :(((

soha többé sárga taxi!

s az Uber mellett ott van még annyi annyi hasonló, csak hallgat mindenki a kisbuszokról, az (üzleti)oszkárról, a sofőrszolgálatról, blabla/wunder...car, a limuzunokról, a sofőrrel egyött bérelhető autókról ....

(#120) pengwin válasza MageRG (#118) üzenetére


pengwin
addikt

"Az ügyfeleknek több pénze marad, amit másra lehet költeni, a taxisokat meg hatékonyabb működésre készteti, ami végül a magyar gazdaságnak jó."
Ez nem a jobb hatékonyságot kényszeríti ki, hanem kihúzza egy agyba-főbe szabályozott piaci szegmens lába alól a talajt. Akkor kényszerítené hatékonyabb működésre a taxitárasságokat, ha azonos szabályok betartása mellett kínálna jobb áron hasonló szolgáltatást... ebből az első nem valósul meg. Jelen formájában az Uber jogtalan piaci előnyt élvez, az nem verseny, hogy a taxisoknak mindenre külön engedély kell (nem ingyen van), az Uber meg csak úgy működik bele a vakvilágba.

"Lehet hogy beetető az ár, de akkor majd helyreáll."
Ja. Csak addig ellehetetlenítik a jogszerűen működő konkurenciát.

"nem fektet be a cég Mo.-n? Nem teremt munkahelyeket?"
De nem ám. :N

"Ha valóban adózatlanul viszi ki a nyereséget, miért nem ennek feltételeit próbálják finomítani? Miért kell betiltani?"
Mert hős vezéreink és sleppjük is pont ugyanezeken a csatornákon menekítik kifelé a vagyonukat, nyereségüket.
Az Uber ellen valakik fel vannak most háborodva, rájuk hivatkozva elég csak az Ubert betiltani. Kecske is elégedett, a döntéshozók káposztája is ki tud szivárogni adózatlanul egy adóparadicsomba... ;]

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#121) JamesHun válasza pengwin (#120) üzenetére


JamesHun
addikt

1) miért jogtalan?
a taxisok sírták ki ezeket a változásokat és akkor a több 100 taxist senki nem siratta akik nem tudták meglépni az előírásokat amit kilobbiztak
2) nem minden személyszállítás taxiszolgáltatás, nem is minden személyszállító mehet buszsávban, nem állhatnak be a taxis várókba, nem vehetnek fel találomra utasokat
így ha ezekre ezek nem vonatkoznak, az uberre miért?
3) és miért megint csak az uber van elővéve
blabla, oszcar és társairól megint csönd van és semmilyen akciót nem indítottak ellenük
4) az meg meg sem fordult senkinek a fejében, hogy netán hozzá is lehet nyúlni a törvényekhez, szabályzásokhoz, hogy haladjunk a korral
5) minek a fix tarifa a taxisoknál? ennyi erővel lehetne összesen 1 cég az egész bp-re, mert nincs sok értelme 5-6 társaságnak üzemelnie, ha ugyan annyiért visznek
6) mikor kapnak a taxisok is hasonló nav vizsgálatot, mint amiket az uber sofőrökre csináltak
7) ha megszűnne a taxikban a KP, máris biztonságosabb lenne a taxizás és beköthetnék magukat a sofőrök is, mert nekik persze azt nem kell, én meg ha megtörök egy taxis fizethetek többlet pénzt (a biztosítóm), mert megsérült jobban a sofőr, mert nem votl bekötve, mert nekik nem kell

SeriesX: JamesSHun

(#122) MageRG válasza pengwin (#120) üzenetére


MageRG
addikt

A jelen mínusz egyedik pillanatban meg pont a taxitársaságok élveztek jogtalan piaci előnyt a törvényi monopóliummal és a kiharcolt kartelláraikkal.
Amint most látunk, az a piac természetes válasza. Nem az alternatívákat kell eltaposni, hanem a szabályozást ügyfél- és piacbaráttá tenni.

"De nem ám. :N"
Kifejtenéd bővebben? Van magyar képviselet, ügyfélszolgálat. Tudtommal a söfőröket sem importálják.

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#123) JamesHun válasza MageRG (#122) üzenetére


JamesHun
addikt

pl én is Ubereznék szívesen ha épp elveszteném a munkahelyemet
Amíg nem találok mást, én ellenék szerintem pár hétig, hónapig

SeriesX: JamesSHun

(#124) Viktor77


Viktor77
titán

Jól látszik milyen ingyenélő banda. Hány munkahelyen lehet ennyi napot csak úgy kihagyni, anélkül, hogy ki ne rúgnának?

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#125) kymera válasza oriic (#3) üzenetére


kymera
senior tag

Szerintem soha :(((

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#126) bambano válasza MageRG (#118) üzenetére


bambano
titán

"A "kiviszi a hasznot" azt hiszem magyarázatra szorul": lehet, hogy ezzel kapcsolatban szemléletváltásra lenne szükség. Egyrészt a coccializmusban szocializálódott, és arról elmozdulni képtelenek számára egy kis kapitalista fejtágítás kellene.

Másrészt ha elfogadjuk, hogy globalizálódó nemzetközi piac van, akkor kivinni sem tudja. Akkor tudná kivinni, ha Európára meg az USA-ra meg a többire sok, kis, önálló nemzeti piacok halmazaként tekintenénk, akkor lenne honnan kivinni és lenne hova. De ha egy globális világpiacnak fogjuk fel, akkor nem visz ki semmit sehova.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#127) VirsLee válasza bambano (#126) üzenetére


VirsLee
őstag

Tudod, a fejtágításban a legtöbb embernek már volt része ebben az országban. Ez sajnos nem attól függ, hogy mit tanultál vagy mit nem. Egy kapitalizmusban szerzett közgazdász diplomával gondolom úgy, hogy kiviszi az országból a pénzt.

Nektek ez magyarázatra szorul? Globalizálódó piac? Nemzetközi?

Nem tudom Te miben nevelkedtél, de fontos szempont számomra:
- magyar vagyok
- Magyarországon élek
- Magyarországon adózok
- magyar társadalombiztosítás része vagyok
- amennyiben lehetőségem van magyar vállalkozásoktól veszek igénybe szolgáltatások
- amennyiben lehetőségem van rá magyar tulajdonú boltokban/piacon vásárolok
- az ország helyzetéért nem csak az idióta politikusok a hibásak, hanem az idióta emberek is
- előnyben részesítem a magyar Kovács János megélhetését, mint a texasi John Smith megélhetését
- pont ugyanannyit foglalkozok és dolgozok más országok anyagi felemelkedésén, mint annak polgárai Magyarország felemelkedésén

Ha nem értesz egyet az se gond, liberálisok mindig is voltak/lesznek, olyanok is, akiket nem érdekel, hogy ahol élnek, az esetleg jobb hely is lehetne általuk.
Gazdagabb országok szivattyúzzák ki a pénzt a szegény csóróktól, én beérném azzal is, ha minimálisra csökkenne az országból kifelé vándorló pénz mennyisége.
Ha valamivel nem értesz egyet, tereljük át makro jellegű vitára a dolgot és vitassuk meg az érveinket :)

(#128) bambano válasza VirsLee (#127) üzenetére


bambano
titán

az, hogy a befektetett tőke keresményét, nevezzük akár profitnak, tőkeköltségnek, bárminek, kiviszi az országból a befektető, az alapvető közgazdasági tény, ami politikamentes. hogy ezen miért akadnak fel sokan, nem teljesen nyilvánvaló.

a politika ott kerülhet bele, hogy szerinted jó-e az, ha külföldi fektet be, vagy az a jó, ha magyar. Ha hagytuk a külföldit befektetni, akkor hagynunk kell, hogy húzza a hasznát. Ha liberális vagy, akkor azt mondod, hogy neked, mint vevő, a legolcsóbb vagy az ár/érték arányban legjobb ajánlat kell és azt veszed meg függetlenül a gyártás helyétől. Ha meg konzervatív, akkor beárazod, hogy a konzervativizmusod, nacionalizmusod mennyit ér meg neked és ezt beleszámolod a termék árába, és így döntesz. ettől kap politikai színezetet a dolog.

ettől még a befektetőnek joga van elvinni a profitot, gerinctelen rablás lenne ebben akadályozni. te meg fizethetsz többet a magyarért. helyes megoldás az lenne, ha a magyarok is tudnának olyan hatékonysággal termelni, mint a nyugatiak, így nem lenne érdemben drágább a hazai.

"Gazdagabb országok szivattyúzzák ki a pénzt a szegény csóróktól": valójában országok minimális pénzt szivattyúznak ki tőlünk. multi vállaltok viszik ki a zsetont.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#129) Gusztáv válasza VirsLee (#127) üzenetére


Gusztáv
addikt

Remélem nem használod a Google szolgáltatásait, nem Facebookozol, nincs Apple terméked. Mert ez a 3 cég pont a társasági és egyébb adó optimalizálásának bajnoka. Azt meg le sem merem írni, hogy egy csomó cég pont azért jöt Magyarországra, mert itt alacsonyabb a társasági adó, mint pl Németországban. A vicc az egészben, hogy az Uber által kivitt pénz, amin miatt megy állítólag az izomozás, nemzetgazdasági szinten olyan minimális, hogy szerintem egy stadion nem jönne ki belőle.

[ Szerkesztve ]

Laci

(#131) JamesHun válasza Gusztáv (#129) üzenetére


JamesHun
addikt

1) ha annyira az adóbeszedésről szólna minden mozzanat, nézzék csak meg az összes CBA-t ahol minimálbérre vannak bejelentve a dolgozók
Az mind adócsaló, mert borítékba fizeti a különbözetet
És ezt tudja mindenki, főleg akik dolgoztak CBA-ba
És nem mindenhol azért van így, mert nem tudnák kifizetni a járulékokat és lehúzhatnák a rolót
Szimplán csak a tulaj úgy nézi az ő zsebéből vennék ki azt a pénzt, így inkább trükközzünk
Ismerek olyat akinek a cége kb 2 milliárd Ft os forgalmat és kb 400 milliós nyereséget csinált, mégis a dolgozók kb 10-15% trükkösen kapta a pénzt (4-5 ember)
Bőven kifizettethettek volna mindenkit rendesen, de minek :)

2) El lehetne már dönteni mi is a baj
- Első körben nem volt számla: Lett elektronikus számla, ami fejlett országokban több mint elég
- Utána PÁV2: Lett páv2, de ez is kevés
- Nincs biztosításuk: Elvileg van az Ubernek is, amit ha a hatóság nem hisz el, akkor kérje ki a szerződést, és kiderül van, vagy nincs. Ellenben amikor megkötöd a biztosítást (sofőr a kocsira) megadsz egy futási KM-t.
Ha azon belül vagyok, akkor nem mindegy, hogy valamit üzletszerűen csinálok, vagy a családot fuvarozom ingyen? Kötöttem egy szerződést évi 20.000 Km re egy összegért.
- Kell sárga kocsi, meg miegymás: Nem mindegy? Ha egy limuzint rendelek az sem sárga, vagy a reptéri transzfer kocsik sem, akkor miért legyen az Uber sárga és miért vonatkozik rá minden szabály és megkötés ami csak a sárga kocsikra vonatkozik?

----- De egy taxis biztosítás mit fizet nekem ha kiesek 3 nap munkából egy baleset miatt és mit fizet a kötelező amit kötök a gépjárműre függetlenül, hogy most Uberezek, vagy a családot, rokonokat viszem.

SeriesX: JamesSHun

(#132) E770


E770
senior tag

ha valamit tudunk tenni, akkor elsőre: [link]

(#133) JamesHun válasza E770 (#132) üzenetére


JamesHun
addikt

vagy úgy is menő a népszavazás mostanság

SeriesX: JamesSHun

(#134) dementor


dementor
senior tag

Nem szeretném megbántani a taxisokat de miért gondolják, hogy az ő privilégiumuk a személyszállítás?

"Mert az éj sötét és tele van iszonyattal."

(#135) JamesHun válasza dementor (#134) üzenetére


JamesHun
addikt

mert valakiknek ez az érdeke

SeriesX: JamesSHun

(#136) djculture válasza dementor (#134) üzenetére


djculture
félisten

Én meg nem védem a taxisokat de ez is egy szakma amely gyakorlásához feltételeknek kell megfelelni. Szerintem te se szeretnéd hogy évekig jártál iskolába megszereztél egy adott végzettséget, mellette követelményeknek felelsz meg a munkahelyeden de holnap jönne egy végzettség nélküli kókler és átvenné a helyedet téged meg kirúgnának.

Taxizás se úgy működik hogy beülök a kocsimba biztosítás kötve van rá úgyis és nekem jogom van onnantól ismeretlen személyeket szállítani lóvéért. Ezen dolgok megspórolásából nyerészkedik a uberes is meg maga a Uber cég is...

Egyébként maga az Uber vezetése is hülye legtöbb országban addig nyerészkedik ezen míg vagy már folyamatban van egy letiltás vagy már letiltották. Ahelyett hogy szerveznének kibszott tanfolyamokat a rendszerben lévő sofőröknek meg közelítenek az egész szolgáltatást a hivatalos formához. Mai napig kapnak el feketén dolgozó Uberes sofőröket ...

[ Szerkesztve ]

(#137) JamesHun válasza djculture (#136) üzenetére


JamesHun
addikt

azért az, hogy a sárga szép taxinak minek kell megfelelnie az egy dolog
de van még kismillió személyszállítással foglalkozó cég
Ők sem sárgák, nincs is megszabva a kocsi dolog stb
de mégis legálisan mehetnek

Szememben ezek közelebb vannak a Uberhez mint a taxi

Taxit leinthetsz bármikor, telefonon, neten, diszpécseren keresztül éred el, hogy jöjjön egy kocsi

Ubernél csakis a Applikációval érheted el, hogy jöjjön kocsi
Már ez egy nagy különbség és emiatt inkább egy limuzin szolgáltatásra hasonlít, mint taxira

SeriesX: JamesSHun

(#138) E770 válasza djculture (#136) üzenetére


E770
senior tag

elméletben valóban szép lenne egységes feltételrendszer
DE
amíg csak kivételkezelés van - előnyben a sárga taxik, pláne a hiénák - hátrányban pedig csak az Uber
addig ez a gondolat egy vicc

szakma a személyszállítás? akkor ezekkel mi van?
- Oszkár és a többi megosztók, pláne az üzleti oszkárok
- reptéri kisbusz, külföldre furgonnal
- sofőrszolgálatok
- limuzinok

(#139) MageRG válasza djculture (#136) üzenetére


MageRG
addikt

"évekig jártál iskolába megszereztél egy adott végzettséget, [...]de holnap jönne egy végzettség nélküli kókler..."
Bocs, de ha én lelkiismeretes szakember vagyok, akkor nem a papíromra vagyok büszke, hanem a tényleges tudásomra. Az csak a munkahelyet minősíti, ha egy kóklerre bízzák a munkát.
Ha meg a kókler ugyanazt megcsinálja mint én (esetleg kicsit ügyesebben), akkor lehet nem is olyan kókler.
Naiv kis világomban én így képzelem el... :U

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#140) leviske válasza MageRG (#139) üzenetére


leviske
veterán

Akkor fogalmazzuk át, hogy helytállóbb legyen a példa:

A munkáltatója tőle elvárta, hogy évekig járjon iskolába beleölve rengeteg pénzt és időt, az új alkalmazottól meg nem.

Valószínűleg az ideális megoldás az volna, ha a kormány tárgyalna az uberrel az adózásról, továbbá költségeket tekintve versenyképes helyzetbe hoznák egymással a taxizást és az uberezést. A festések költségeit meg kompenzálnák azzal, hogy megtarthatják az olyan taxis előjogokat, mint a parkolók, buszsáv, stb.

(#141) JamesHun válasza leviske (#140) üzenetére


JamesHun
addikt

a festést maguknak lobbizták ki és nagyon sokan már a festést és a kocsicserét nem tudták bevállalni és sokan letették a taxit
őket ki sajnálta?

azért ez az évekig járt iskolába az Uberhez hasonlatra azért viccess
Egy PÁV2 és minimális képzés ami kell
Egyik sem lesz éves dolog, max ha analfabéta vagy :D

SeriesX: JamesSHun

(#142) leviske válasza JamesHun (#141) üzenetére


leviske
veterán

Nem azt akartam írni, hogy mennyire bonyolult kitanulni taxisnak, hanem azt, hogy van ami tőlük el van várva, és másoktól nem.

Semmi bajom nincs az uberes sofőrökkel, de látszik, hogy maga az uber, mint cég totálisan kihasználja azt, hogy egy átlag sofőrnek nincsenek olyan kötelességei, mint egy taxisnak.

[ Szerkesztve ]

(#143) JamesHun válasza leviske (#142) üzenetére


JamesHun
addikt

http://mbelit.hu/

ez is taxi, mégsem sárga :)

http://www.elittaxi.hu/arak
de ez is eléggé eltér a sima taxitól mégis mehet
vagy csak azért, mert drágábbak, mint a sárgák?

ez meg érdekes megkülönböztetés, hogy ami olcsóbb azt tiltsuk be, ami drágább az mehet, az kevésbé zavar?

SeriesX: JamesSHun

(#144) leviske válasza JamesHun (#143) üzenetére


leviske
veterán

Engem egyik sem zavar, míg a verseny verseny tud maradni. Erre pedig ugyanúgy nem hajlik az uber, ahogy a tüntető taxisok sem.

(#145) Pikkolo^^ válasza JamesHun (#143) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Az Elit taxi nem budapesti :))

(#146) E770 válasza Pikkolo^^ (#145) üzenetére


E770
senior tag

nem budapesti?
Székhely: 1087 Budapest, Kerepesi út 15.
[link]

rengeteg ilyen kivétel van, csak valahogy nagy a csend róluk

(#147) E770 válasza JamesHun (#143) üzenetére


E770
senior tag

ez a szöveg a durva:

"A 2013. szeptember 1-én életbe lépett „taxirendelet” a taxi-személyszállításban résztvevő gépjárművek számára a sárga szín alkalmazását írta elő, így veszélybe került az MB Elit Taxi egyik fő erőssége: az elegáns megjelenés. Ezért létrehoztuk a „személygépkocsi-személyszállító” ágazatunkat, mely a jelenlegi szabályok betartása mellett ad lehetőséget tevékenységünk folytatására.
A taxi szolgáltatásról, és a személygépkocsis személyszállító szolgáltatásról a „Szolgáltatásaink” menüpont alatt olvashat bővebben."
[link]

(#148) JamesHun válasza E770 (#146) üzenetére


JamesHun
addikt

hát ez az, hogy elég sok a kivétel
innentől necces, hogy eljut az EU ig is az ügy, és majd mi adófizetők fizetjük meg ezt a harcot is

SeriesX: JamesSHun

(#149) Pikkolo^^ válasza E770 (#146) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Nem elite hanem elit, [link]

(#150) CyberPunk666


CyberPunk666
senior tag

Elcsépelt, de ide illik:

Pastor Martin Niemöller (1892–1984): "Először eljöttek a zsidókért, nem szóltam, mert nem voltam zsidó. Aztán eljöttek a kommunistákért, nem szóltam, mert nem voltam kommunista. Aztán eljöttek a szocialistákkért, nem szóltam, mert nem voltam szocialista. Aztán eljöttek a szakszervezetisekért, nem szóltam, mert nem voltam szakszervezetis. Aztán amikor értem jöttek, már senki sem maradt, hogy szóljon értem."

Nagyon ráillik a mostani helyzetre, mert aki tönkremegy taxis az uber miatt az munkanélküli lesz, nem fizet adót, sőt munkanélkülit kap, nem fog vásásrolni a boltodban, a boltos is kevesebbet vásárol és mindenkinek rosszabb lesz, kinek több - kinek kevesebb áttét után.
Az uber szabálytalan feltételekkel lenyomja az árakat és tönkreteszi a konkurenciát. Lehet azt mondani, hogy ez a verseny, csak aztán nem kell sírni, hogy minden megy tönkre. Az lehet, hogy rossz a szabályozás, de akkor ezen kell változtatni. Viszont a hagyjuk bedőlni a létező legrosszabb, mindenkinek. Annak is, aki olcsóbban utazik az uberrel.

(#151) JamesHun válasza CyberPunk666 (#150) üzenetére


JamesHun
addikt

Szép írás és jó is amit írsz

de pont a Taxisok a Taxirendelettel érték el, hogy több 100 taxisnak le kellett tenniük a taxit
Akkor értük nem mentél utcára, nem emelted fel a hangod, most miért másabb a helyzet?

A taxizás fix ára a legnagyobb baromság amit csak csinálni lehetett
maximalizálni kellett volna, de fix árasra mégis minek?
Ha lent van a benzin ára, ha fent van ugyan annyiért vigyenek?
Bár a rendelet kikalkulálása óta kb 100 HUF al lejjebb van a benzin, dízel ára, mégsem nyúltak hozzá az árakhoz.

Másodjára meg van más személyszállító cég is, akik nem sárgák és nem kell annyi mindennek megfelelniük mint a taxisoknak. Még akár olcsóbbak is lehetnek, mert nincs rájuk fix ár.
Mégis csak az Uber ellen megy a hajcihő

Azt meg, hogy mit csináljon a munkáját vesztett taxis?
Elmehet normális építő jellegű munkát végezni akár.
De mit csinálnál pl TE ha elvesztenéd a munkádat?
Akár elmehetnél Uberezni, hogy amíg várod a cégektől a visszajelzést mehetsz-e interjúra legyen egy kis pénzed kajára, fizethesd a hiteled, vagy ha megszorulsz egy nem várt kiadásra ne a szaros Providentet hívd fel, hanem menj ki Uberezni hétvégén fél napokra akár

Attól, hogy az Ubert engednék használni attól miért dőlne be MINDEN taxis?
Ha a seftelő, feketéző taxisok kiesnek az téged zavar?

Az akinek a kocsijában van egy spéci eszköz és minden váltáskor 10 Ft al megugrasztja a taxiórát kiesne az zavarna?

Azok akiknél pont nem megy a kártyás fizetés és pont most nem is tud számlát adni, mert kifogyott a papír a rendszerből kiesne zavarna?

Első körben el kell törölni a fix tarifát és maximalizálni kell az árat.
Az ubert engedélyezni kell, de lehet árminimalizálással
nem mehet 200 HUF alá és a sofőröknek 80% helyett adjon 85%-ot
csak oylan sofőr mehet dolgozni az Uberhez aki beszerez egy NAV engedélyt és van PÁV2 vizsgája is
Az Uber adjon ki minden hónapban a NAV nak egy kimutatást melyik sofőrjük, milyen adószámmal és gépjárművel melyik nap, mikor, mennyiért vitt embereket és abból a pénzből ő mennyit kapott meg

Nomeg fogadják már el az Uber elektronikus számláját
2016 van, illene haladni a korral az országnak és a NaV nak is

SeriesX: JamesSHun

(#152) MageRG válasza CyberPunk666 (#150) üzenetére


MageRG
addikt

A piaci versenyben természetes hogy bedőlnek az életképtelen dolgok.
Itt valakik kiharcolták hogy ne kelljen versenyezni, aztán sírnak hogy a monopóliumuk teremtette piaci résbe mégis benyomult valaki.
Rossz a szabályozás? Addig nem volt rossz amíg mindenkit kigolyóztak?

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#153) Viktor77


Viktor77
titán

Az alja banda már az ellen is tiltakozik, ha valaki nem áll mellettük. [link]
"Szerintük az eddigi tüntetésekkel is csak a lakosságnak okoztak komoly gondokat, amivel inkább az Uber érdekeit támogatták."

Csak gratulálni tudok annak, aki ezek után is védi őket.
Lassan mondjuk megdögölhetnének.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#154) CyberPunk666 válasza MageRG (#152) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

A szabályozás rossz és erre nem válasz az, hogy a taxisok kérték, mert talán nem egy szakmunkásra kellene bízni egy ilyen komoly és nagy piac szabályainak kialakítását, hanem közgazdászokra. Persze az kevesebb szavazatot hoz, mint benyalni és azt csinálni, amit kérnek, akkor is ha hülyeség.

Egy 8 általános, esetleg érettségizett sofőr kb addig ért a gazdasági folyamatokhoz, hogy magasabb tarifa + kisebb adó = több pénz, pedig még ez sem igaz...

Rossz a szabályozás és erről nem a taxisok tehetnek, akik kérték, hanem azok, akik ezt hagyták és feladatuk lett volna, hogy ezt nagyobb képbe illesztve ésszerűen megoldják.

(#155) E770


E770
senior tag

ismét egy remek írás, remélem egyre több emberhez eljut, aki még nem látna pontosan:
[link]

(#156) E770 válasza E770 (#155) üzenetére


E770
senior tag

bocs, most látom, hogy már régi - de sajnos nagyon is aktuális még mindig

(#157) Viktor77 válasza E770 (#155) üzenetére


Viktor77
titán

De jó írás. Minden benne van, amit ma tudni kell a taxisokról.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#158) CyberPunk666 válasza E770 (#155) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Én ezt olvastam már és nem értek vele egyet.

Én aránylag gyakran szoktam taxival utazni, még taxis ismerősöm is van. Vannak bunkó taxisok, vannak csaló taxisok, tényleg, nem is kevesen. De bizony van sok taxis, aki normális. Kedves, tisztelettudó, szép tiszta ingben dolgozik, megkérdezi, hogy szóljon-e a rádió és nem veszi fel a telefont, ha éppen ott ülök az autóban.

Persze a rosszra mindenki könnyebben emlékszik, én is utaztam már rossz taxissal, de azért nem kellene általánosítani. A többség ugyanúgy a szenvedő alanya ennek az egésznek. Összefogni (így gondolatban) egy embercsoport ellen mindenféle általánosítás alapján... A taxis egy szakma, nem pedig viselkedés, jellem vagy ilyesmi. Az nekik pont ugyanolyan változó személyenként, mint mindenhol máshol.

Szóval ez csak egy demagóg írás, ami általánosít, de legalább fel lehet szállni együtt erre a primitív vonatra.

(#159) Viktor77 válasza CyberPunk666 (#158) üzenetére


Viktor77
titán

"A többség ugyanúgy a szenvedő alanya ennek az egésznek."

Akkor az a többség szedje össze magát, és kergesse el a kisebbséget, mert a kisebbség baromi nagy károkat okoz nekik.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#160) Pikkolo^^ válasza Viktor77 (#159) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Ahogyan az általánosító emberek is.

(#161) Viktor77 válasza Pikkolo^^ (#160) üzenetére


Viktor77
titán

Megérdemlik.

"Amíg az Ubert nem intézik el, minden kedden tüntetünk"

[ Szerkesztve ]

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#162) E770 válasza CyberPunk666 (#158) üzenetére


E770
senior tag

valóban sok dimenziója van a történetnek, de az nem hibás általánosítás, amit a többség, jellemzően csinál, mert ettől még a kivételeket senki sem tagadja el

a hiénák darabra valóban kisebbség, de a tevékenységük halmozott bűncselekmény, s mégis senki sem lép fel ellenük, se hatóság, sem a sárga taxis társadalom - bár nyilvánvalóan a taxis többség nem követ el erőszakos bűncselekményt, mégsem tüntetnek a hiénák elkergetéséért

adózás területén viszont a normális, vállalható szolgáltatást nyújtó sárga és vidéki taxik borzasztóan állnak, döbbenet lenne, ha a NAV publikálná a taxisok által befizetett éves adó átlagát
gyakorlatilag jellemzően adózatlan jövedelmük van és ehhez jön még a pesti hatósági ár

szerinted ezekben a jellemző általánosításokban tévedek?

(#163) E770


E770
senior tag

ez már közel 32000 vélemény, s lám milyen eredménye van: [link]

(#164) Viktor77 válasza E770 (#163) üzenetére


Viktor77
titán

Jól látszik, hogy haragítják magukra a népet. Hiába szimpatizálna valaki a taxisokkal, ha tegnap lekéste a gépét miattuk, az fújni fog rájuk és az Uberre szavaz.

Amúgy azt nem értem, a szervek miért nem lépnek fel ellenük? Lehet ilyet, hogy hetente lezárom önkényből budapest legforgalmasabb útjait?

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#165) FF23 válasza E770 (#162) üzenetére


FF23
senior tag

"...s mégis senki sem lép fel ellenük, se hatóság...."

Ezer taxis engedélyét vonták be Budapesten!

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#166) CyberPunk666 válasza E770 (#163) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Már mindent elmondtam a témában amit akartam, de erre még beírom, hogy "én megmondtam".

Demagógia, demagógia hátán, amin nem látsz keresztül. Ezért nem tudom az érveidet komolyan venni, mert vegytiszta demagógia minden, amit hozzáteszel és nem racionális érvek.

Kicsit egyszerűsítek a mondanivalómon: Csináljunk szavazásokat, hogy "Szeretnél-e több és magasabb adót?", "Szerinted legyenek-e drágábbak az ételek?" vagy "Emeljünk-e a gázárakon"...

Sarkított példák, de az alapelv ugyanaz.

Egyébként ismerek több talpig becsületes taxist, egyébként egyikük sem töltött egy percet sem a tüntetésen.

[ Szerkesztve ]

(#167) E770 válasza FF23 (#165) üzenetére


E770
senior tag

a hiénákkal szemben nem léptek fel, vagy jöttek a helyetteseik, mert semmivel sincs kevesebb - kérlek fáradj ki az érintett területekre

nem értem miért nem ássa már ki valaki, hogy milyen érdekösszefüggés van a hiénák és a hatóság között, hogy elnézik azt, amit senki másnak nem engednek meg

ha a taxikat tényleg így ellenőrzik ezután is, akkor iszonyú kevés sárga taxi marad

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.