Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Jakuu


Jakuu
őstag

Azert valami adat nem lenne rossz arrol, hogy a kepen lathato Multiadapteres teszt, milyen diszkret es integralt videokartya kombinaciojabol szarmazik, mert ez igy akar egy maszatolasnak is tunhet az MS reszerol.

(#2) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Szép elgondolás, csak hiba van a kréta körül, kettő is:

#1: Throttling és a játék CPU-igénye. Az igp+dVGA történetből leginkább a gyenge dVGA-s notebookok profitálnának, viszont egy laposban még szuper hűtés esetén is beüt a throttling, elég durván. Tegnap teszteltem az új laposomat (Latitude E7450, i7-5600U+GT840M), a hűtése jó, sima furmark GPU+CPU burn tesztnél a cpu bőven 2.7GHz fölött szaladgál. Viszont amikor ráeresztem az Aida cpu+gpu1+gpu2 nyúzóját, akkor visszafogja magát 1.6GHz-re, ez bő 40% bukta.

#2: Támogatás: ok, lehet(?), hogy a játékok támogatni fogják - talán nem csak a techdemónak valók, hanem 1-2 értelmes darab is. De mi lesz driver fronton? Az AMD driverei olyanok, amilyenek - erősen játékfüggő, hol szerepelnek jól - az intel még rosszabb, 1év után pottyant egyet a termékeire, hogy legacy és csókolom, a játékprofil-gondozást elfelejthetjük.

Re #1: egyetértek, az AMD-s hibrid-cf már eddig is működött úgy-ahogy. Kíváncsi lennék mit tud pl egy intel HD 5500 + geforce GT 840m együtt.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#3) -Skylake-


-Skylake-
addikt

Azert nagy formak , az SLI es CF rendszereket akarjak ujraeleszteni es demozzak az uj multiadaptert azzal , hogy hoz 10% pluszt ha egyutt megy az INTEGRALT gpu az APUban es melle egy diszkret kartya. Hat velos mit ne mondjak.

"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

(#4) Cifu


Cifu
nagyúr

Most lehet én vesztem el, de minden IGP-vel működni fog a dolog?

A szövegkörnyezetből ez jön le. De egy 2000-es vagy 3000-es szériájú intel IGP-vel is?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#5) #16939776


#16939776
törölt tag

Ha most berakok egy dGPU-t az alaplapba, akkor nem tiltja automatán az IGP-t??
Melyik VGA kijáraton lesz a kimenet az alaplapin/dVGA-n?
Azt lehet tudni hogy mekkora többlet késleltetéssel jár ez az elrendezés a +10% FPS-ért cserébe??

Kicsit butaság szagú a dolog: Csak a sokmagos, igp-nélküli CPU-kon nem fog kielégítően futni, amit IGP+dVGA-ra programoztak? WTF?!

[ Szerkesztve ]

(#6) t72killer válasza -Skylake- (#3) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Valós igp-s szituban (ld #2) a cpu throttling miatt valszleg az a 10% inkább bukta lesz, főleg minimum-fps téren :U. Még ha a dVGA-val megegyező erejű igp-nk is lenne, a 40-50% throttling valszleg még egy jól optimalizált játékban is hazavágná a játékélményt. Asztalinál esetleg fizikát lehetne vele számoltatni (notin ez továbbra is throttling-veszélyes), de megnézném én azt, hogy mikor fogják ezt működőképesen támogatni. OK, AMD VGA+igp párosra lehet lesz valami működőképes, de az cpu fronton olyan harmatgyenge, főleg az APU-k, hogy azon már a jóisten - akarom mondani Zen se nagyon segít.

#4: kétlem, DX12/windows 10 kompatibilisnek kell lennie az igp-nek, a HD2-3000 pedig nem az. Ha a Broadwell támogatni fogja, az már nagy szó:U.

#5: Rátapintottál egy újabb Achilles-sarokra: "természetesen" az igp framebuffer-ét használná a cucc, á'la a sokat szidott nvidia Optimus vagy AMD Enduro. Megfelelő Bios-sal amúgy használható mind2 GPU.

#7: "Vagy ha beleraktak volna egy GCN-es IGP-t a Summit Ridge-be, akkor kicsúsztak volna már a TDP keretből ??" - Bizony:(. Nagyon fel akarják kötni azt a bizonyost CPU fronton, így nincs hely az igp-nek.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#7) jedis


jedis
senior tag

Abu ! Akkor az új Zen alapokra épülő Summit Ridge AMD procik, az IGP hiánya miatt hátrányban lesznek DX12 alatt a heterogén multiadapter üzemmódban nem ? Nem értem, hogy az összes Intel prociban van már IGP, akkor az AMD miért erőlteti ezt a CPU vonalat, mikor pont ők találták ki az APU -kat ? Vagy ha beleraktak volna egy GCN-es IGP-t a Summit Ridge-be, akkor kicsúsztak volna már a TDP keretből ??? :U ?

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#8) haxiboy válasza jedis (#7) üzenetére


haxiboy
veterán

Az AMD nagyon a jövőnek fejleszt. És sajnos hogy legyen bevétele kénytelen azon az úton járni amit az Intel. Majd ha az Intel is nekiáll komoly APUkat gyártani amely grafikus teljesítményben is megközelíti az AMD megoldását akkor valószínűleg a pirosok lesznek előnyben ha nem is végig de egy darabig biztosan.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#9) HUfantom


HUfantom
őstag

Hát ez engem egyáltalán nem győzött meg a Multi GPU használhatóságáról.

A cikk szépen leírja, hogy majd a processzorokban lévő IGP-vel, de nekem egy kalap sz*rt sem ér. Nem a Maximum +10% fogja meghozni az áttörést a 4K-s megjelenítőkön való játékhoz...
Már 2560*1440-nél is a modern játékok letérdeltetnek bármilyen 1DB GPU-s rendszert és az a felbontás, hol van még a 4K-hoz képest / Persze az erőforrásigény nem egyenesen arányos a felbontással /

Viszont a mostani formában lévő SLI/Crossfire meg nem jó.......
Ismét oda fogunk kilyukadni, hogy X játéknak egyik fél fizetett és azt az API-t támogatja az Y játéknak a másik fél.
Aztán ha nincs pénz akkor majd DLC-ben "ígérik" /=SOHA/ a multiGPU támogatást

Megint a vásárlók /mi/ isszák meg a levét az egésznek.

“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway

(#10) Jack@l válasza Cifu (#4) üzenetére


Jack@l
veterán

Nyilván egy dx12-es igp azért alap kell hogy legyen.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#11) t72killer válasza haxiboy (#8) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"Majd ha az Intel is nekiáll komoly APUkat gyártani amely grafikus teljesítményben is megközelíti az AMD megoldását"

Már elkezdett. HD 5500 vs R6 Kaveri. Tény, az AMD egyelőre gyorsabb 10-15%-kal, de már messze nem az a fele-duplája/negyede-négyszerese különbség, mint a Sandy grafikás időkben. Haswell-től kezdve az intel igp már tényező a piacon.

#12: Pont a felsőkategóriában kétlem, hogy bármi haszna lenne az igp+dVGA megoldásnak. Azért képzeld el, mihez vezetne, ha egy GTX 980-at rákényszerítenének, hogy egy akármilyen igp-vel együtt dolgozzon. Csúcskategóriában a CPU kihasználtság jellemzően magas, ergo mi lesz a RAM-csatornákért folyó igp vs cpu versennyel és a throttlinggal? Lehet, hogy átlag FPS-ben hozna pár %-ot a konyhára, de (főleg az optimalizálási szokásokat ismerve) tartok tőle, hogy a minimum FPS hazavágná az egészet.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#12) Malibutomi válasza HUfantom (#9) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Lehet nem az a 10% váltja meg a világot, de jelenleg pl felsökategóriában (ha már 1440p-t hoztad fel) +10% gpu erö 40-70.000ft-ba kerül.

Arra tényleg kiváncsi lennék, hogy mit használtak a tesztben. Vagyis mit hoz egy erösebb vga részü apu.

(#13) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Nekem az a fura az egészben, hogy gyakran a kiadók még arra se adnak elég időt és pénzt, hogy nagyjából bugmentesen kerüljön piacra a játék és épp ezért nem értem, hogy minek invesztálna ebbe pénzt a kiadó. Az aki 1 GPU-t használ ugyanannyit fizet a játékért, mint aki többet szeretne használni, ráadásul a piac nagyon kicsi százalékáról beszélünk. Ergo az a pénz és idő amit ebbe a kódrészletbe öl, egyszerűen kukába kidobott pénz.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#14) Malibutomi válasza Tigerclaw (#13) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

A piac nagyon kicsi százalékát nem értem.
Nem az intel százalékosan a legnagyobb vga eladó a sok igp miatt?

(#15) t72killer válasza Tigerclaw (#13) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

SLI/CF tényleg kevés van, de a hibrid rendszerekkel (Optimus, Enduro - ill sima asztali, amiben egy modern proci mellett dVGA is van) dunát lehet rekeszteni, sztem a mostanában eladott dVGA-s rendszerek jórésze ilyen - főleg intel oldalon, ahol az lga 2011 extrém drága.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#16) Bici válasza jedis (#7) üzenetére


Bici
félisten

Szerintem lesz Zen magos prociból 4 mag+IGP és 8 magos IGP nélküli felállás is. Legalábbis a legutolsó pletykák szerint. Aztán majd 2039-be kiderül.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#17) #16939776 válasza Jack@l (#10) üzenetére


#16939776
törölt tag

"Nyilván egy dx12-es igp azért alap kell hogy legyen."

Érzésem szerint ezzel akarják majd "feldobni" az évek óta pangó mainstream CPU/alaplap piacot, ami a DX12 alacsony cpu igénye tovább gyengítene:
Ha ez(cikk témája) beüt, azt is el merem képzelni, hogy rendszeresen fognak olyan apró újítások megjelenni az IGP-ben, amik nélkül nem fog futni "megfelelően" a legújabb játék.

És ugye a játékstúdiók támogatásához elég pénze van Intelnek, és le tudja zsírozni a dolgot, ha érdekében áll eladni az új CPU-it.

Részemről bek@ph@tják ha a DX-12-höz mindenből ujjat kell vennem, miközben a CPU-m és a gpu-m teljesítménye bőven elég ahhoz a felbontáshoz/beállításokhoz amin játszom.

Persze ne legyen igazam, és élvezzük a fejlődést hátradőlve :U

[ Szerkesztve ]

(#18) Abu85 válasza t72killer (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A hardveres résszel az MS nem tud mit kezdeni. Ez színtiszta szoftver.

DirectX 12 alatt nincs grafikus driver! Ezek csak shader fordítók és user módban futó profilok lesznek. A kernel drivert a Microsoft kivégezte.

(#7) jedis: Nem kötelező csak CPU-t venni. Ott van az AMD-nél is a Kaveri, vagy annak a leváltó APU-ja. És igen, ha a játék ilyen modellt használ, akkor az APU jó eséllyel gyorsabb lesz, mint a sima CPU.
Nincs minden Intel prociban IGP. Az E-s verziók sima processzorok.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) Jack@l válasza #16939776 (#17) üzenetére


Jack@l
veterán

Mármint arra értetem, hogy a multi gpu kihasználásához kell a dx12-es igp. Elég baj lenne ha rá akarnák eröltetni a jónépre az igp-t is, miközben sokkal nagyobb szívás külön lekezelni a két kártyát, lehet sokkal nagyobb az overhead a kártyák közti másolgatások miatt, mint maga a nyereség. Szóval nem kell azt olyan forrón enni. Ez a 10 százalék semmi ahhoz képest ,amennyit majd szívniuk kell a fejlesztőknek vele.

@(#18) Abu85: aha, azért adott ki már az NV DX12 kompatibilis win10 drivert, mert nincs.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#20) t72killer válasza #16939776 (#17) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Meglássuk, eléggé újcuccvevős ez a DX12, annyira, hogy a jelenlegi vasak közül kb csak a kazán GCN támogatja rendesen, a Maxwellnél mindíg kihangsúlyozzák, hogy csak Tier2. Én lassan lekoptatom magam a jósgömbös topicokról, csak idegesíti vele magát az ember, hogy oké, a legeslegújabb vas nem rossz, de várj még fél évet (valójában egy egészet), és kijön valami extracsilivili. Ebben a várakoztatósdiban az AMD nagymester, ők azt is eljátszák, hogy a beigért szépség végül ki se jön a piacra.

Az igazán jó játékokat, amikkel aztán tömegek fognak játszani, nem fogják DX99-hez és spéci hardverhez kötni, saját magát lőné t#kön vele a kiadó, lévén még nyugaton se dobja ki a 2-3-4k$-os gépét évente a játékos. Attól, hogy új maxwell, gcn csodák sorakoznak a polcon, még lehet játszani egy GTX 770-nel, HD7850-nel.

#18: "DirectX 12 alatt nincs grafikus driver! " Erre kíváncsi leszek, főleg intel igp oldalon javul-e a szitu, hogy nem kell kernel-drivert írniuk "szegényeknek".

#21: "A fejlesztőnek a feladata, hogy minden architektúrára külön megírja ezeket direkten az alkalmazásba" - hogy miért tartok én ettől :U . Ezekután egy (vga driver) helyett annyi oka lehet a kékhalálnak, amennyi játékot/3D alkalmazást tesz fel az ember a gépre...

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#21) Abu85 válasza Jack@l (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindenki kiadott már shader fordítót, de a driver hagyományos értelemben MEGSZŰNIK!!!!!!!!! Eltűnik a kernel driver, volt és nincs, /dev/null. Minden, ami eddig a kernel driverben volt, ami vezérelte a GPU-n a hazárdokat, a memóriát, az állapotokat, stb-stb-t el fog tűnni. A fejlesztőnek a feladata, hogy minden architektúrára külön megírja ezeket direkten az alkalmazásba, mert nincs már kernel driver. Még trükközni sem lehet, mert a DX12-ben csak és kizárólag maga az alkalmazás kap képet arról, hogy mi van a VRAM-ban. Egy külső folyamat egy csomó 0-t és 1-est lát, és fogalma sincs arról, hogy mely memóriacímen mi van. Ezért low-level az API, mert gyakorlatilag nem több a driver egy shader fordítónál, minden más az alkalmazás reszortja.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#24) Loha válasza Malibutomi (#12) üzenetére


Loha
veterán

Arra tényleg kiváncsi lennék, hogy mit használtak a tesztben.

Csak ennyit árultak el: integrated Intel GPU and a discrete NVIDIA GPU

Ha jól látom 1 képkockányi késleltetés a megoldás hátránya:

(#25) Abu85 válasza #32839680 (#23) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mivel nincs kernel driver, így az alkalmazásba épített optimalizálás határozza meg az architektúra sebességét. Ha mondjuk jön egy új GPU, ami olyan architektúrát használ, amelyre az alkalmazásba épített allokációs paraméterezés nem jó, akkor az az új GPU lehet, hogy lassabb lesz az ominózus programban, mint az elődje. Ez a low-level vagy explicit irány áldozata. Azt sose mondta senki, hogy ennek a rengeteg pozitívuma mellett nincs árnyoldala, és igen sajnos az új hardverek a kedvenc játékodban nem biztos, hogy gyorsabbak lesznek, mint a régiek, még akkor sem, hogy papíron jóval erősebbek. Ez az ára a közvetlen elérésnek.
Ez amúgy nem jó. Senki sem mondja azt, hogy az. Viszont annyit nyerünk a low-level eléréssel, hogy elfogadható ez a probléma.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#27) Malibutomi válasza t72killer (#20) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Meglássuk, eléggé újcuccvevős ez a DX12, annyira, hogy a jelenlegi vasak közül kb csak a kazán GCN támogatja rendesen...

Attól, hogy új maxwell, gcn csodák sorakoznak a polcon, még lehet játszani egy GTX 770-nel, HD7850-nel.

Az leesett, hogy a 7850 is GCN (és egyáltalán nem kazán ahogy a többi sem, leszokhatnátok erről), és hogy az összes amd kártya támogatja HD 7000-től a DX12-t vagy csak trollkodni próbálsz?

(#28) t72killer válasza Malibutomi (#27) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Jogos:R a gcn nem mai gyerek, a kazánnal meg a saját egykori 290x-emre utaltam, tény, a kistesók nem ilyen nagyétvágyúak.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#29) Malibutomi válasza t72killer (#28) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Oki így már jobban érthető a hozzászólásod. :)

(#30) haxiboy válasza t72killer (#11) üzenetére


haxiboy
veterán

Viszont az AMDnek ezen a téren sokkal nagyobb tapasztalata van. Bár érthető hogy az Intel kezd felzárkózni, hiszen hatalmas pénzeket öl a fejlesztésekbe. Többet mint az AMD (GPU+CPU fronton) + Nvidia együttesen.
Driverek terén pedíg rengeteget kell fejlődniük hiszen a 2 éves terméküket már legacynak tekintik és nem kap több drivert. A játékokra a profilok meg szóba sem kerülnek.
Nem is nagyon mernek eltérni a kijárt ösvényről, évente 5-8% teljesítmény növekedés + chipset váltás jellemzi az egész céget.

Mindezek ellenére én is Inteles vagyok.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#31) syler123 válasza t72killer (#6) üzenetére


syler123
veterán

Nehogy már az Ms legyen a felelős a laposok gagyi hűtése miatti throttling-ért. Oldja meg a laptop gyártója. Ezért is nem adnék pénzt laposért... Asztali gépen nincs ilyen gond, olyan hűtést veszek amit csak akarok, már ami elfér a házban :D

(#32) #16939776 válasza Loha (#24) üzenetére


#16939776
törölt tag

Plusz 60% feldolgozási idő n teljesítményű dVGA-val, és mi van ha "erős" vga kerül az igp mellé, ami csak 10ms alatt végez a feladattal? Akkor is 18ms-ig fog rágódni a képkockán az igp?!
Amúgy jelen helyzetben(dx11/12) ha hosszabb frame buffert hagyunk: (+1 képkocka) a dVGA-n, akkor javul a frame rate legalább ennyit vagy többet, és nem biztos hogy ennyivel nő a frame time. :P

:U Nekem a rövidebb feldolgozási idő okozta -kisebb input lag- miatt lenne "érdekes" ez a DX12-es dolog, ha valóban így lenne. Úgyhogy ez az igp-s feldolgozás nem jó nekem, és megerősít benne hogy ne akarjak dx-12-es IGP-t/új CPU-t+alaplapot venni.

[ Szerkesztve ]

(#33) Cathulhu válasza jedis (#7) üzenetére


Cathulhu
addikt

Normal felhasznalasban, kozepes dGPU-val es CPU-val esetleg jelenthetne gondot, de oda ugyis lesznek APUk, high-end reszen meg az a szerencsetlen IGP nem fog tudni sokat nyujtani 1-2-3 db 200-300W-os dGPU mellett, azok melle inkabb CPU ero kell, az az 1 kepkocka kesleltetes amit az elobb irtak nagyobb problemat jelentene mint amit ezzel az egesszel nyerni lehet.

[ Szerkesztve ]

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#34) Loha válasza #16939776 (#32) üzenetére


Loha
veterán

Szerintem nem az erős VGA-val felszerelt asztali gépeket célozták meg ezzel, hanem az AMD Enduro és NVIDIA Optimusszal szerelt laptopokat, ahol amúgy is megy a képkocka másolgatás, és a dGPU sem túl erős általában.

(#35) t72killer válasza syler123 (#31) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A noti más műfaj, mobilizálódó társadalomban (ill egyre kisebb helyen) élünk, ennyi. Csak úgy az erőviszonyokat nézve laposban látnám valamennyire értelmét a dolognak, ahol egy újabb igp akár az 50%-át is tudja hozni egy kisebb dVGA teljesítményének - ha ennek az 50%-nak csak a fele tisztán hasznosulna, sok játék játszható lenne laptopon. A gond az, hogy nincs olyan, hogy tisztán hasznosul, először is ott a feladat, hogy ezt az extrém heterogén rendszert optimálisan kihasználjuk, másrészt ha tetszik ha nem, laposban ott a throttling - hacsak nem egy 17"-os clevo házba teszel egy TDP-unlockolt ES ULV procit.

Asztaliban viszont nem sok értelme van az igp-vel vacakolni. Mégis, mit adna egy HD graphics egy r9 290x/gtx980 teljesítményéhez?

#34: +1.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#36) #16939776 válasza Loha (#34) üzenetére


#16939776
törölt tag

OK de a cikiiben akkor ferdítés/elhallgatás van, mert azt állítja hogy :

A hagyományos processzorok egyébként ettől a lehetőségtől a játékosok szemében rosszabb választásnak tűnhetnek majd mostantól. Többek között megtudtuk, hogy egy olyan programban, amely heterogén multiadapter koncepciót használ, egy hagyományos processzor jó eséllyel képtelen lesz olyan sebességet kínálni, mint amit az IGP-vel rendelkező processzorok adhatnak a játékosoknak.

Ez arra utal hogy nem fognak normálisan futni azok a programok amik heterogén multiadaptert használ, és nem szűkíti a mobil gépekre.

Lesznek olyan portolt dx12-es játékok amik csak laptopokra fognak kiadni, és lesz ezeknek asztali PC változatuk. Vagy telepítéskor felismeri a helyzetet, és teljesen feleslegesen koptatom a bill.-t?

Miért nincs benne ez az info??? :(((

[ Szerkesztve ]

(#37) Malibutomi válasza #16939776 (#36) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Nem, ez arra utal hogy gyorsabb lehet az igp-s konfig mint az anélküli. Nem arra hogy igp nélkül nem fog normálisan futni.

[ Szerkesztve ]

(#38) #16939776 válasza Malibutomi (#37) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ha tényleg csak ~10% az FPS előny és jóval nagyobb a késleltetés, akkor én kérek Elnézést hogy az időtöket raboltam :R

(#39) Bici


Bici
félisten

Remélem, nem lesz kötelező az időeltolásos módszer (az ezt támogató játékokban sem), mert nem tartom jó ötletnek ilyen kis előnyért növelni a késleltetést.
Persze, kis teljesítményű dGPU esetén sokat segíthet ez a rendszer, pl. laptopokban, de felső kategóriában nem látok benne sok fantáziát.
Jobban örülnék valami olyan feldolgozásnak, ahol pl. a futószalag elején gyorsítana az IGP, így nem kellene plusz másolást beiktatni, és kihasználható lenne a CPU+IGP közös címtere.

Arra mondjuk kiváncsi lennék, hogy a közös címtér a játékok mely részén jelentene legnagyobb előnyt; utófeldolgozás, AI, fizika, stb.? :U

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#40) Meteorhead válasza t72killer (#2) üzenetére


Meteorhead
aktív tag

Azért ezt nem lehet sem MS, sem a VGA gyártók nyakába varrni. Az egyedül a Dellnek a sara, hogy olyan hűtést raknak az APU-ra, ami nem képes kihűteni ha mindhárom részegység aktív, mivel "úgysincsenek egyszerre használva"... A szoftveres újításokat nem célszerű bekorlátozni az ilyen dilettantizmus miatt.

MSI is nagyon szeret kisebb hűtést rakni a cuccaira, mint ami kellene hozzá.

(#41) Meteorhead


Meteorhead
aktív tag

A végén még az sem kizárt, hogy a notim életében eljönnek azok a játékok, ami semi-értelmesen ki is használják.

Lenovo Z50-75: AMD FX-7500 + Radeon R7 M255

(#42) Jack@l válasza Abu85 (#21) üzenetére


Jack@l
veterán

WDDM 2.0 is based around enabling DirectX 12, adding the necessary features to the kernel and display drivers in order to support the API above it. Among the features tied to WDDM 2.0 are DX12’s explicit memory management and dynamic resource indexing, both of which wouldn’t have been nearly as performant under WDDM 1.3. WDDM 2.0 is also responsible for some of the baser CPU efficiency optimizations in DX12, such as changes to how memory residency is handled and how DX12 applications can more explicitly control residence.

Én kérjek elnézést?

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#43) t72killer válasza Meteorhead (#40) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mutass egy db notit, ami nem throttlingol, ha egyszerre nyúzod mind3 komponenst 100%-on. :U

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#44) arn


arn
félisten

Megeszem a kalapom, ha mindenfele variaciora optimalizalnak... Szep dolog a lehetoseg, de ha kutya nem hasznalja, csak lehetoseg marad. Szvsz oruljunk, ha a legjellemzobb hwek tamogatast kapnak.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#45) Abu85 válasza Jack@l (#42) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ne kérj elnézést. Csak nézz utána ezeknek.
A lényeg itt az, hogy a DirectX 12 nem változtatja meg a DX11-et. Ezért a WDDM 2.0 támogatja a kernel drivert, ha valaki akar natív DX11 támogatást kínálni Windows 10 alatt. Vagy akkor is szükséges ez a funkció, ha DX11-DX12 wrapperrel működik a DX11 támogatása. Viszont DX12-ben már ez nem így működik. Ott nincs kernel driver, mert low-level maga az API, az alkalmazás felel azért, ami régen a kernel driverben volt. Ez a szemléletváltás az oka annak, ami miatt jön a sebesség, mivel a kernel driver hiányában nem fut driver szál a processzoron. Ha maradna a kernel driver, akkor nem történne semmi, ugyanott lennénk, mint a DX11 esetben csak több fícsőrrel. Ez lesz egyébként a DX11.3.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#46) v_peter2012


v_peter2012
csendes tag

Érdekes hogy a dx12-t nvidia kártyával demózták... most akkor tier 2, buta nvidia, effektek kikapcsolni, és mégis azzal demózzák????

[link]

A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.

(#47) Menthirist válasza v_peter2012 (#46) üzenetére


Menthirist
veterán

Felteszem az nvidia fizetett érte, tehát azon demózták. A paraméterek pedig úgy voltak beállítva a demónál, hogy elég legyen neki a Tier 2.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#48) v_peter2012 válasza Menthirist (#47) üzenetére


v_peter2012
csendes tag

Ja biztos. Persze erre a legegyszerűbb gondolni. Felteszem téged is fizetnek az ilyen kommentekért. ;]

A másik megoldás, hogy kicsit túl van fújva ez a low level api, gcn, dx12 lufi. Mert az AMD fizetett érte. Ezt gondolom nem teszed fel.... :P

[ Szerkesztve ]

A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.

(#49) Menthirist válasza v_peter2012 (#48) üzenetére


Menthirist
veterán

Abu egy másik topicban írta, hogy a Luminous Engine mint ilyen már el van vetve. Adva van ez az Agni's Philosophy nevű tech demo még 2012-ből. Az MS és az NVidia miért ne fizethetett volna azért, hogy dobjanak össze erre egy tech demo-t a build-re? Reklám mindkettőnek. Nem ördögtől való őrült távoli elképzelés hogy az nvidia esetleg fizetett egy reklámért :)

" Mert az AMD fizetett érte"
Tekintve hogy mennyire zseniálisan jól áll az AMD anyagilag, remélem megérted hogy nem feltételezem hogy ennyi fejlesztőt lefizetett volna, csak hogy egy olyan technológiát promótáljon, ami jól mutat amúgy az nvidia-nak is.

Melyik is lehet a valószínűbb... Az nvidia fizetett egy reklámért, vagy a csődközelben lévő amd lefizette a fél világot... Nem is tudom, fogós kérdés :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#50) arn válasza v_peter2012 (#46) üzenetére


arn
félisten

Milyen effektek? Optimalizalni mindegyikre lehet. Lehet ezen a tier szinten is tobbet ki tudtak belole hizni, mint a masikbol. Attol, hogy van egy regi gcn kartyam, nem lesz jobb, mint egy titan.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#51) Pocok256 válasza t72killer (#43) üzenetére


Pocok256
veterán

Meglesem én mikor kapsz Throttlingot az én notimnál :D Max akkor ha már szénné száradt a paszta és tele van pormacskával :D

HODL $GME, DIAMOND HANDS, APES STRONG TOGETHER

(#52) Bici válasza arn (#50) üzenetére


Bici
félisten

Nem lesz jobb, legfeljebb pár dolgot gyorsabban csinál, mint egy azonos nyers erejű nV - ha támogtva van a játékban az ehhez szükséges funkció.
De szerintem az AMD piaci részesedése miatt elég kevesen fogják azokat a funkciókat használni, amiket csak a GCN-es karik tudnak.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#53) pakriksz válasza v_peter2012 (#46) üzenetére


pakriksz
őstag

akár intellel is is demózhatták volna... ha az adta volna a legjobb ajánlatot ;)
Tudod a cégek általában fizetni szoktak a reklámért, nem ingyen van. Képzeld, az egyik közeli barátom IT újságíró, őket pl az asus és az intel látja el néha "ingyenhardverrel", vagy vacsorázni viszik őket, nyilván nem csak úgy ;)

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#55) t72killer válasza Pocok256 (#51) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Eressz rá Aida64-ben stabilitástesztet, ahol egyszerre pörköli az igp-t, a gt 750m-edet és a cput és csodát fogsz látni;). Az én gépem sincs nagyon messze a tiédtől (Latitude E7450, 5600u proci, 840m vga), hasonló eredményekre számítok, mint nálam. Persze, a való életben ilyen nincs, az "alap" furmark + cpu burn tesztet simán viszi.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#56) Jack@l válasza v_peter2012 (#46) üzenetére


Jack@l
veterán

Van aki sír a tier3 miatt, nekem meg bőven elég az a grafikai szint amit az a 4 gtx980 éppen elvisz... :D
Mi lenne ha még több effekt lenne a játékban? (amúgy már már gusztustalanul sok van ezekben így is)

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#57) Menthirist válasza Jack@l (#56) üzenetére


Menthirist
veterán

"amúgy már már gusztustalanul sok van ezekben így is"

Így van, vissza a hard shadow-kat, le az ésszel használt DOF-okkal is, le a HDR-rel, vissza az effekt mentes játékokat!!! :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#58) Jack@l válasza Menthirist (#57) üzenetére


Jack@l
veterán

A dx12-es demókban lévő anyagokról beszéltem.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#59) Bici válasza Jack@l (#56) üzenetére


Bici
félisten

Ne izgulj addig masszírozzák a DX12-t, hogy mire kijön a végleges változat, addigra a Riva TNT is Tier3 lesz. :P

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#60) TTomax


TTomax
nagyúr

Azért ahhoz képest,elég jó hír hogy sokan a több gpus rendszerek halálát prognosztizálták.

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#61) Z10N


Z10N
veterán

Ezekszerint vegre lehetoseg lesz IGP+GPU-t hasznalni mindenfeel kombinacioban, nem csak megkotve.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#62) Bici válasza Z10N (#61) üzenetére


Bici
félisten

Itt is lesz megkötés.
Csak azok a kombinációk fognak menni, amiket az adott játék támogat.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#63) HUfantom válasza Malibutomi (#12) üzenetére


HUfantom
őstag

Tisztában vagyok azzal mit mondasz, de szerintem elbeszélsz mellettem...
Igen PL 970-980as kártya között /nem néztem árakat / simán van ekkora különbség.

DE nem értem miért ezt hozod fel ?

“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway

(#64) Cathulhu válasza Menthirist (#47) üzenetére


Cathulhu
addikt

Hagyd ra, troll, ne etesd, minden kicsit is grafikaval foglalkozo hirhez jon flamet szitani, meg akkor is, ha valamilyen csodanal fogva epp nincs AMD - nVidia vita.

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#65) bitblueduck


bitblueduck
senior tag

szeretnék egy wishful thinking előadást készíteni. ezt használhatom a nyitó slide-on?

Ez egy picit ellentmondásosnak tűnhet, de valójában nem az. Kétségtelen, hogy az explicit mód esetében több programkódot ír a fejlesztő, de mivel a teljes rendszert kontrollálja, így jóval nagyobb az esélye, hogy a kidolgozott algoritmus kezdettől fogva működni fog.

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#66) schawo


schawo
titán

Ennyi bullshitet már régen olvastam prohardver cikkben. Persze ez nem a cikkíró hibája, hozott anyagból dolgozik. Egyre jobban f..ok a DX12-től, ha rendre csak bullshit dől a Microsoft tollából, amikor az előnyökről akarnak beszélni.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#67) jedis válasza Abu85 (#18) üzenetére


jedis
senior tag

Ezt tudom, és értem is ! A kérdés csak az, hogy az eljövendő játékok ( játék fejlesztők ) , mit fognak jobban favorizálni a jövőben ? 4+ processzormagot(szálat), vagy a max. 4 procimag+IGP-t ? Szóval melyikre lenne érdemes jövőre lecserélnem az Asrock 990FX Extreme4 + FX-8350 -es párost , mivel mind a két új proci ( ha jól értelmeztem ) FM3-as foglalatba jön ! Vagy lehet hogy egyenlőre le sem kell cserélnem, mivel az új API-k adnak egy akkora plusz lökést a cuccnak ( a Win10-el egyetemben( ezen belül is a jobb ütemező, ami már jobban kihasználja az FX-eket ) ), hogy egy ideig, még elég lesz ? Természetesen az Asus DCU2-es 290-es marad :D

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#68) Loha válasza Abu85 (#45) üzenetére


Loha
veterán

Ez a szemléletváltás az oka annak, ami miatt jön a sebesség, mivel a kernel driver hiányában nem fut driver szál a processzoron.

Felső 4 CPU szál DX11,
alsó 4 CPU szál DX12.

User Mode VGA Driver (UM Driver az ábrán) kb. 1,5x annyi processzoridőt vesz el mint korábban, csak 1 helyett 4 szálon szépen elosztva.

Ugyan úgy fut driver szál a processzoron mint korábban, csak kernel mód helyett user módban, hogy hiba esetén a VGA driver ne vigye magával az egész oprendszert, és hatékonyan lehessen több szálon futtatni.

(#69) Abu85 válasza Loha (#68) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A user mód driver az a shader fordító és a queuing modellt vezérli. Fordítja a DX queuing nyelvéről a csomagokat a hardver nyelvére. Amiről beszéltem az a kernel driver, és azt láthatod, hogy teljesen eltűnt. Kidobták az eglszet a rendszerből, de maguk a feladatok ezzel nem szűntek meg, csak a program fogja elvégezni a kernel driver helyett.

Hát sajnos a hibákkal szemben a DX12 modellje sérülékenyebb. Lesz amit megfog a TDR, de lesz, ami csontra fagyasztja a gépet, pedig a régi modellben megfogta volna a TDR. A belső teszteken olyan is volt, hogy a fagyás elvitte a teljes fájlrendszert és többet nem bootolt be a gép. Ez nyilván egy árnyoldala ennek az iránynak, de az offline validátor folyamatosan frissül majd.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#70) t72killer válasza Abu85 (#69) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"A belső teszteken olyan is volt, hogy a fagyás elvitte a teljes fájlrendszert és többet nem bootolt be a gép."

Ez egyre durvább... Mégis, hogy lehet egy ilyen rendszert produktív környezetben/munkára használni :Y :F

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#71) Loha válasza Abu85 (#69) üzenetére


Loha
veterán

Teljesen nem tűnt el a kernel módban futó driver, csak a feladatok nagy részét kiszervezték user módba, vmint hatékonyabbá tették a működést pl.:

WDDM v1.0
User Mode Driver (UMD) creates GPU-specific command buffer
KMD patches addresses
Copies to GPU visible DMA buffer

WDDM v2.0 and 2.1
UMD creates DMA buffer directly in GPU memory

[ Szerkesztve ]

(#72) Abu85 válasza Loha (#71) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez egy elég régi WDDM tervezetből van. Ha jól emlékszem még a 2006-os WinHEC-ről. A végleges WDDM 2.0 már nem ilyen. Pontosan ez az oka annak, hogy külső program nem képes semmit sem olvasni a VRAM-ból, mert végül a programnak adták a lehetőséget, hogy a VRAM-ot explicit vezérelje. Azt tudni kell, hogy a WDDM 2.0-t elég régóta tervezik, lassan 10 éve, és a mai formájában nagyon nem az, aminek 2006-ban még készült. Ennek rengeteg oka van, főleg az, hogy a fejlesztők mindenképpen el akarták tüntetni a fekete dobozokat, vagyis lényegében magát a grafikus drivert. Egyszerűen csak a fordítók maradtak meg belőle, mert úgy gondolják a programozók, hogy ha maguk kontrollálnak mindent, akkor sokkal jobb munkát tudnak végezni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#73) arn válasza Abu85 (#72) üzenetére


arn
félisten

Hadd ne mondjam, hogy mennyi kompatibitasi gond volt a drvek elotti dosos korszakban... Vagy ha optimalizalva is volt, a masik hwen lehet sokkal szarabbul futott. Es hiaba volt ott a tobb lehetoseg, megis hasonloan szar volt a hwek kihasznaltsaga. Szvsz kaosz lesz, ha nem olyan enginet hasznalnak, amit felkeszitenek a legtobb helyzetre. Abban remenykedek, hogy par motorral lefedik a piac nagy reszet, amik folyamatosan kovetik a hweket.

A nagyobb szabadsag nem csak tobb lehetoseg, hanem tobb felelosseg es munka is.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#74) Abu85 válasza arn (#73) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Most is előfordulhat, hogy az egyik hardveren sokkal rosszabbul fut. Ezt a fejlesztőknek kell majd lekezelni. A hardvergyártók ezt úgy segíthetik, hogy dokumentálják az architektúrákat és kiadnak mindegyikhez egy disassemblert. Ilyenkor a fejlesztő nem mondhatja azt, hogy azért fut rosszul, mert xy gyártó nem segített, hogy jól fusson. A gyártó is védheti magát azzal, hogy megmutatja a linkeken a csomagok elérhetőségét és a fejlesztő nyakába varrja az egészet, hogy nem hajlandók használni a lehetőségeket.

A motoroknál elég komoly váltás van. Minden kiadó sajátot tervez, akár többet is. A következő nagy trend az lesz, amikor a middleware-ekről is leállnak, hacsak az adott cég nem ad hozzájuk teljes forráskódot, és korlátlan jogot a módosításra.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#75) arn válasza Abu85 (#74) üzenetére


arn
félisten

Hat az gaz, ha a kiadok sajatot terveznek... :( kizartnak tartom, hogy mindegyik tudja azt biztositani kompatibiliasi szempontbol, amit most a drvekkel megcsinalnak.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#76) Abu85 válasza arn (#75) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Teljesen logikus dolgok történnek. Sokáig a motorvásárlás volt a divat, lásd az idtech 3-as idők a 2000-es évek elején. Ma már sokkal jobban kell ismerni a motort, hogy jól használd. És ha megnézed azokat, akik saját technikára építenek, és nem szenvednek pénzhiányban, illetve jól fejlesztenek, ott sokkal optimalizáltabb minden app. Például a Frostbite motor az EA-nél, vagy az Asura a Rebelliontól, vagy a Square Enixnél a Nixxes játékok, vagy a SEGA és a CA új motorja. Ha gyorsat és jót akarsz, akkor így kell csinálni, ehhez persze sok pénz kell, de belefér.
A middleware-ektől való elszakadás pedig szintén adja magát. Ma már nem elég effektekkel megtölteni a játékot. Azokat egymáshoz is kell tervezni, így jobb saját rendszert írni a helyükre célirányosan felépítve.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.