Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) tskó válasza Nowhereman (#48) üzenetére


tskó
tag

akkor nem vicces lesz, hanem hasznos :DDD

(#52) MongolZ


MongolZ
addikt

Ez igen! Elismerésem!

Adtál néhány ötletet :) Szép munka.

(#53) rii válasza tskó (#46) üzenetére


rii
nagyúr

jó hogy a szomszéd macska nem arra akart sétafikálni

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#54) Tankblock


Tankblock
aktív tag

Hello,

A távolságszenzor nem nagy dolog. Nekem 1 HC-SR04 van. Kell össz 2 GPIO láb + Voltage level translator ból 2 vonal, meg pár vezeték. A kód sem valami nagy. Én is wiringPi -t használok hozá.
Sok sikert a projecthez, Valami 1x bet szeretnék. (2 hajtott szabadon kerék +1 mankókerék).

Üdv!

Release the Beast....

(#55) brekes


brekes
tag

Ez, dejó :DD

(#56) fri


fri
tag

Hali !
Érdekes elgondolás és terv !
Nekem van itthon egy vadi új talán 570-es motorom (modellmotor). Jó erős és 170 ezret pörög, szal áttétellel bitang erős !
Ha gondolod és tudod használni szívesen felajánlom az építéshez ! Persze nem ingyé' ! Csak ha küldesz majd képeket meg videót a cuccról ahogy készül és működés közben :)

Amúgy jó kis terv, sok sikert :C

Fri

(#57) cybercom78 válasza fri (#56) üzenetére


cybercom78
csendes tag

Köszi! de megvárom hátha karácsony után leakcióznak pár RC autót az áruházak és beruházok egybe.
De legjobb volna tényleg egy lánctalpas

(#58) joysefke válasza cybercom78 (#57) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

kitartok a nagy hasmagasságú monster truck design mellett. Nem a kinézete, hanem a terepjárása miatt illetve mivel kevesebbet eszik mint egy lánctalpas. Persze a Te cuccod, csak nézzen ki jól logouton :)

(#59) fri válasza cybercom78 (#57) üzenetére


fri
tag

Igazad van, de akkor inkább valami RC autó meltett voksolok, ugyanis, ahogy azt előttem is írták: a lánctalpas sokkal többet eszik ám ! Nem ismerem a keretedet, de én nemrég vettem a gyereknek egy használt HIMOTO-t. Összekerekes, difivel, mindenével, kaptam hozzá 3 aksit is ! Ez került 20 ezerbe... K....va jól megy ! Nem eszik sokat és a terepet is bírja. Pedig mi aztán küldjük rendesen !

(#60) tskó válasza rii (#53) üzenetére


tskó
tag

A szomszéd macska sztem maradjon a szomszéd kertjében.

(#61) tskó válasza fri (#59) üzenetére


tskó
tag

Öszkerekes.. meg difi...pont a kis fogyasztás kulcsszavai. Nem tudom honnan jön ez a hülyeség a fogyasztással. Nyilván a való életben egy tank sokat fogyaszt mert több 10 tonna, és nem a lánctalpak miatt...

(#62) fri válasza tskó (#61) üzenetére


fri
tag

Jól van na ! Valóban keveset vezettem lánctalpast... DE: sokat legózunk és meglepő módon a forduláshoz pl. a lánctalpasnak sokkal több energiára van szüksége mint egy hagyományosan kormányozható járgánynak..az egyenesen haladás persze más dolog...

De még egyszer, mielőtt újra lemarháznál: nem vagyok sem hozzáértő, sem mérnök !

Ja, és el ne felejtsem: a legjobb szándék vezérelt !

[ Szerkesztve ]

(#63) MongolZ válasza fri (#62) üzenetére


MongolZ
addikt

Egy lánctalpas mindenképpen többet fogyaszt, mint egy összkerekes autó. Pontosan a hajtás elve miatt. Úgyhogy igazad van.

(#64) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Lánctalpas mindenképpen többet fogyaszt és kötve hiszem, hogy jobb terepképessége lenne mint egy nagy has és tengely -magasságú széleskerekű monster truck vagy buggy kivitelű autó. A másik dolog az, hogy a lánctalpnak mindenképpen van egy komoly tapadási súrlódása (ha gumi), ami problémásabb kanyarodást eredményezhet.

A lánctalpas vs autó kivitelnél a legnagyobb különbség szerintem az, a lánctalpas javára, hogy
1,
az irányítása 2x DC motorral is tökéletes lesz, ha mindegyik láncatalpat 1-1 PWM szabályozott DC motor hajtja, ezzel szemben egy autó designnál _szerény véleményem szerint_ a meghajtás mehet PWM szabályozott DC motorral, de a kormányzás szervóval vagy stepper motorral kell menjen, ha nem bináris kormányzást (egyenes - full balra - full jobbra) akarsz, hanem sokállapotú, analóg kerékkel vagy karral vezérelt kanyarodást.A stepper motor szinkronizálása adott esetben lehet egy újabb kihívás.

2,
A másik az, hogy autó design-nál el kell dönteni, hogy kell-e a hajtott tengelyre a differenciálmű. Nem feltétlenül szükséges, de ha a dolog az én projektem lenne akkor és, ha szervós vagy stepper motoros kormányzást építenék, akkor ragaszkodnék a differenciálműhöz 2WD designnál is, mert anélkül félő, hogy nem lehet értelmesen kanyarodni a géppel. Tizenévesen rengeteget legóztam, de nem volt differenciálom, ezért egyetlen autóm sem tudott értelmesen kanyarodni...
Szóval ha kell a differenciálmű akkor úgy kell eleve alapot választani, hogy benne legyen. Auchanban most 6K-ért láttam kínai RC modelleket amiben már volt....

J.

(#65) fri válasza joysefke (#64) üzenetére


fri
tag

Tök jó amiket írsz ! A tescossal az a baj, hogy esetleg alapnak jó lehet de a benne lévő motorok hatásfoka lehet kaka...ezért fog sokat enni/gyorsan merülni az aksi... Sajnos éveken keresztül vásároltam a gyereknek ilyeneket, hiába mondták többen is, hogy ne tegyem... Aztán rájöttem nem véletlenül drágább a hobbiboltban vásárolt kicsit is neves cucc. Nem kicsit jobban megy és tovább is bírja :) Sokba került a tanulás :)

Viszont ha veszel egy kicsit jobbat, készen, már megvan minden vezérlés is. Már csak azt kell ráépítened amit szeretnél, ami meg nem kell, akár tovább is tudod adni, így visszajön valamennyi az árából.

(#66) joysefke válasza fri (#65) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Naja, persze, igazad van, ha veszel egy kicsit jobbat, azon már rajta van minden vezérlés, de ugye akkor hol marad az építés öröme? :)

Ami az én fantáziámat izgatja, az egy Xbox kontrolleres (analóg) irányítás :)

J.

(#67) fri válasza joysefke (#66) üzenetére


fri
tag

Jól van na ! :)
Persze, hogy igazad van de én magamból indultam ki...nekem is vannak/voltak nagy terveim, aztán szarul haladtam velük... De ahogy az ötletet is elnéztem te jóval határozottabb vagy nálam :)

Le a kalappal előtted, ha mégis kell a motor bármire, szívesen odaadom.

Fri

(#68) peter9228 válasza joysefke (#66) üzenetére


peter9228
aktív tag

Én is hasonlót tervezek, Wii kontrollerrel irányítva. Meg azután egy mini segway-t ([link]) Érdekes lesz összehozni hogy egyensúlyba tartsa magát :))

(#69) joysefke válasza fri (#67) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

álljon meg a menet :DDD , nem mondtam, hogy fórumozáson kívül mást is csinálok, egyszerűen a véleményemet és a tapasztalataimat osztottam meg a topikindítóval...

Bár megnézve pár Arduino meg R-pi videót meg elolvasva ezt az írást, illetve most előszedve a régi legómat, kedvet kaptam egy kis bohóckodáshoz...

J.

(#70) MongolZ válasza joysefke (#64) üzenetére


MongolZ
addikt

Egy lánctalpasnak messze jobbak a tereptulajdonságai, mint egy akármekkora hasmagasságú autónak. Elég, ha csak annyiból indulsz ki, hogy melyiknek mekkora a maximális tapadófelülete (vagy melyiknek kisebb a felületnyomása), ami főleg sáros vidéken jön jól (azaz egy kerekes jármű sokkal hamarabb beássa magát, mint egy lánctalpas). Egy 4 tengelyes kerekes jármű kompromusszumos megoldás lehet.

(#71) tskó válasza MongolZ (#63) üzenetére


tskó
tag

Nem fogyaszt többet. Miért fogyasztana? Éppen hogy az öszkerék hajtás az ami rossz hatásfokú.

(#72) tskó válasza joysefke (#64) üzenetére


tskó
tag

Internet ahol mindeki nagyon okos...

http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg

(#73) dabadab válasza tskó (#71) üzenetére


dabadab
titán

"Nem fogyaszt többet. Miért fogyasztana?"

Mert a lanctalpnak mozgatasa rengeteg energiat igenyel - en legalabbis meg nem lattam olyan lanctalpas megoldast, ami olyan konnyen gurult volna, mint barmilyen kerekes konstrukcio.

DRM is theft

(#74) MongolZ válasza tskó (#71) üzenetére


MongolZ
addikt

Az összkerékhajtás miért fogyaszt "sokat"? Mert - kialakítástól függően - több differenciálmű van benne. Egy lánctalpas járműnek láttad már a hajtását (vagy rajzot róla)? A hajtáson kívül ott van még a kialakításból adódó többlet (fordulásnál/forgásnál sebességkülönbség a két lánctalp között => súrlódás - lássuk be, ritkán közlekedik egy jármű csak egyenesen), a lánctalpak szemei közötti tengelyek folyamatos forgása (ahol irányt vált a lánctalp), valamint az az eszméletlen holtsúly, amit maga a lánctalp és a hozzájuk tartozó tárcsák/kerekek képviselnek. Nem csak azért fogyaszt többet egy tank, mint egy terepjáró, mert jóval nehezebb, hanem mert a lánctalpas meghajtás hatásfoka még az összkerékhajtásnál is rosszabb.

Szerk: De Te is tudsz tenni egy egyszerű kísérletet: fogj egy kerekes RC autót és kézzel forgasd meg a kerekeit. Aztán fogj egy lánctalpas autót/tankot és forgasd meg a kerekeit. Na, melyik forog tovább?

[ Szerkesztve ]

(#75) MongolZ válasza MongolZ (#74) üzenetére


MongolZ
addikt

Kifutottam a szerk időből...

Megoldás: a kerekes, pedig a lánctalpasnál jóval nagyobb a tehetetlen tömeg... (azaz több energia is kellett ahhoz, hogy felgyorsítsd ugyanarra a sebességre)

(#76) fri válasza tskó (#72) üzenetére


fri
tag

Jó a videó...bár legfeljebb csak annyit bizonyít, hogy a lánctalpas terepképessége messze jobb az összelerekesnél...mondjuk jó lenne a fogyazstásmérőt is látni...ami megint nem bizonyítana semmit... :)
De egy ilyen menetre még utasként is elmennék !

A többit az előttem szóló meg nálam sokkal jobban elmondta...

(#77) joysefke válasza tskó (#72) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

jó, én is linkelek egy videót.

egyébként pedig RC modellről beszéltem, az meg sem fordult a fejemben, hogy valaki hóban sárban akar egy olcsó kínai játékautót használni.

(#78) fri válasza joysefke (#77) üzenetére


fri
tag

Pedig hidd el vannak ilyenek... Pl amikor a tecsóban sárosra színezve árulnak bitang méretű hulladék játékautókat... Sokan hiszeik, hogy menni fog...
A legszebb, hogy láttam amikor egy pasi vett egyet a kölöknek és rácsodálkozott, hogy 12 db !!! góliátlemmel megy ! Én is leültem... De a másikra meg az volt írva, hogy 14,4 V és brutális mAh-k ! Megnéztem az aksiját: féltenyérnyi, 1 cm vastag kocka... Szted ?! Ezzel meddig bírja ???? Mindkettő 20 ezer volt !!!

Szóval nagy az isten állatkertje...és alacsony a kerítés...

De itt nyilván nem erről van szó ! :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.