Fejemre csaptam és azt mondtam, háááát így is leheeeeet.
Komolyan válaszolva: Stadler és a Siemens vonatok jórészük alacsonypadlós.
Ha egy régi vonatot felújítanánk, Ez mindenképp hasznos cucc bele.
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
(#1) marositech
Fejemre csaptam és azt mondtam, háááát így is leheeeeet.
Komolyan válaszolva: Stadler és a Siemens vonatok jórészük alacsonypadlós.
Ha egy régi vonatot felújítanánk, Ez mindenképp hasznos cucc bele.
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
Nálunk? Felesleges. A magyar rokkantnyugdíjból utazgatásra nem futja.
"My GPU maker took more money from me than yours did from you! My GPU maker is #1!"
azért kapnak 90%-os kedvezményt nekik és még egy fő kísérőnek. kétszáz forint egy bp-siófok jegy pl ...
Szimplán a nyugdíjasoknak is jó egy átlag alacsony padlós valami, és ők meg ingyen utaznak.. Egy átlagos vonatpályaudvaron 1 méter felett van a peron. vagy feljebb. A semmi nélkül, nekem elég feljutnom, nem hogy egy idős, beteg embernek, vagy egy terhes nőnek, babakocsival.
[ Szerkesztve ]
elég régen van ilyesmi nálunk is, csak meg kell rendelni jegyváltáskor.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Két ember kellett hozzá. Két ember simán megfogja, és felrakja.
Ha jól rémlik a Flirt vonatokon nálunk is van ilyen, meg az újabb kiszerelésű "kék" vagonokon is. A régebbi vonatokra meg van valami kézi hajtású gurigány, bár nem tudom, hogy ez mindenhol elérhető-e.
Valószínűleg van az újabb szerelvényeken, nem egy űrtechnológia..
Ilyen nálunk mikor lesz? ~10 éve már van. Az intercity kocsik fel vannak erre készítve és minden kocsiban van egy tolószékesnek fenntartott hely.
Az mar a mult. Jelenleg csak az kap, aki D es E - kategorias, azaz a megmaradt egeszsegi allapota 30% vagy kevesebb. Ez a rokkant ellatottak (rokkant nyugdij mar nem letezik) max 10-20% ha lehet, de inkabb ennel kevesebb. A tobbit mind kiszortak az utazasi kedvezmenybol nemreg, volt is cirkusz. Nyugdijas igazolvanyt, amivel nyugdijas berlettel utazhat, szinten csak ezen beteg emberek kaphatnak. A tobbi beteg utazik rendes felnott berlettel.
[ Szerkesztve ]
azért kapnak 90%-os kedvezményt nekik és még egy fő kísérőnek. kétszáz forint egy bp-siófok jegy pl ...
Téves és elavult információ. 2010 előtt ugyan sok mozgáskorlátozott megkapta, ami évente 2 oda-vissza utazásra jogosító 90%-os kedvezményt tartalmazott, de az utóbbi 5 évben a közlekedőképességi vizsgálatokon a nagyobb részük "elhasal", talán a harmaduk-felük kapja meg. És aki meg is kapja, ismételten jelezném: évi 2 út, és még 8 darab 50%-os út, ennyit ne sajnálj... Amúgy jórészük ki sem használta, mert nem akadálymentesek a buszok, a HÉV, stb., a vonatoknak is csak kis részén megoldott üzemszerűen.
És ahova menne, az sem akadálymentes.
Kísérő pedig nem kap jegyet, ezt nem tudom honnan vetted.
[ Szerkesztve ]
Nincs ilyen mint a videón.
Vagy rendelsz 3 nappal előre telefonon ilyen KÜLSŐ peronliftet (amit vagy van kedvük kivinni a vasutasoknak vagy nincs, gyakran elromlik, befagy, jégen csúszik, stb. és olyankor mehet az illető egy kört a vonattal hazáig, vagy kerítenek a vonatról 2-3 markos legényt aki izomból lerakja).
És persze sokszor szépen beteszik a kerékpárvagonba vagy haza lehet gurulni... Jóhogynem a marhavagonba egyből
Vagy néhány vagonon van ilyen beépített:
Illetve a Desirok pl. akadálymentesek
De ilyen, mint a videóban, a lengyeleknél van, itthon nincs. Kendácsolás, szívességkérés, megalázkodás, többi utas fenntartása, várakozás, nem üzemszerű működés van csak. Nézd meg a posztbeli videót újra, egyszerű, szinte egyujjas, olajozott működés, mindennapos használat, nincs benne semmi szívesség, semmi odatelefonálás, hanem olyan természetességgel kezeli a kalauz mint a jegynyomtatót, az utas meg ugyanúgy mint egy egészséges. Mert ő is ember, ő is fizető utas.
Tehát rohadtul messze van ez az ország a videón látottaktól.
Az új IC-ket meg volt pofájuk eleve nem akadálymentesre tervezni.
És a 3-as metró felújításánál is teljesen elfelejtették a babakocsisokat, fogyatékkal élőket.
[ Szerkesztve ]
2db 50%-os bevalthato 1db 90%-ra, csak, hogy pontosak legyunk. Sajnos ez nem valtoztat azon hogy a rokantak nem kapnak megfelelo tamogatast..
De vagyunk-e azok, amik lehetnénk?
[link]
Fogyatékkal élő személyek - 90% - Bármely viszonylatban, korlátlan számban. Egy fő kísérőnek is
Azok tudod kik? Akik erre jogosultak. A betegek talan 5-10%-a sem.
Ez azoknak jár, akik fogyatékossági támogatásban részesülnek, a mozgássérültek közül ezt még a kerekesszékesek sem feltétlen kapják meg, erről ennyit...
Hogy a vakok megkapják, remélem nem sajnálod, de hogy a siketek miért kapják meg és miért kapják meg a mozgássérült parkolókártyát is, egyrészt röhej, másrészt meg nem írom ide le, mert politika.
bmate7
Tehát akkor arról beszélünk, hogy a súlyos mozgáskorlátozottak kapnak évi 5 útra 90%-os jegyet...
Amit nagyon ki sem tudnak használni Ráadásul a kedvezmény nem vonatkozik a gyorsvonati pótjegyekre vagy a volán ugyanilyen pótjegyére (ez utóbbi mindegy is, akadálymentes távolsági busz tudtommal nincs).
[ Szerkesztve ]
Na szép, én úgy elékeztem van ilyen kis mini lift. Vicces de a desirokat is használtan vette az állam Görögországból az is csak azért ilyen.
ötödik bekezdés :
- az a mozgásszervi fogyatékos, akinek a mozgásrendszer károsodása, illetőleg funkciózavara miatt helyváltoztatása a külön jogszabályban meghatározott segédeszköz (végtag-protézis, ortézis, egy karral működtetett járóeszköz, kerekesszék) állandó és szükségszerű használatát írták elő, vagy a külön jogszabály szerinti mozgásszervi betegsége miatt állapota segédeszközzel eredményesen nem
befolyásolható
akkor most miért is nem kapják meg a kerekesszékesek ?
szerk.: Hol mondtam hogy sajnálom hogy megkapják ?
[ Szerkesztve ]
A fogyatekossagi tamogatas nem jar "alanyi jogon". Csak ha arra a beteg az igenyt beterjeszti es ha meg is kapja.
szerk.: Hol mondtam hogy sajnálom hogy megkapják ?
Erre en nem tudom a valaszt.
Több óriási probléma van a rendszerrel:
Jelen pillanatban alanyi jogon megkapja idézőjelben szinte bármilyen fokú látási vagy hallási sérült a mozgássérült parkolókártyát, miközben a mozgássérülteket szigorúan vizsgálják (más szót is használhatnék) mindenféle vizsgálatokon. Folyamatban van per olyan ügyben is, amikor nyaktól lefele bénult nem kapta meg!
Az új rendszer bevezetése 100.000 (százezer) kártyával kevesebb van kint úgy, hogy a többi fogyatékkal élő pedig kártyát kapott. Tehát mozgáskorlátozottaknál már alig van kártya!
Nem csak Európában, hanem a világban egyedülálló módon kapnak a magyar fogyatékkal élők parkolókártyát, pedig semmi "közük" hozzá. A mozgássérült parkolók helyileg általában közel vannak a bejárathoz, szélesebbek, vízszintesebb helyen vannak (általában...), stb. tehát a mozgássérültek igényének megfelelőek. Egy hallássérültnek tökmindegy, neki csak a kényelmét szolgálhatja. A valódi mozgáskorlátozottak viszont nem tudnak leparkolni, mert a többi sérült a helyükre áll.
Amit te mondasz, hogy "jár" nekik, az az ingyenes parkolás és ezt meg is kapják máshol is egy ingyenes parkolásra jogosító kártya formájában, amivel bárhova állhatnak, kivéve a mozgáskorlátozott helyek.
Nálunk adminisztrációs egyszerűség vagy szimpla idiotizmus miatt adtak kék kártyát "mindenkinek" ilyen általános ingyenes parkolási kártya helyett.
[ Szerkesztve ]
Jelen pillanatban alanyi jogon megkapja idézőjelben szinte bármilyen fokú látási vagy hallási sérült a mozgássérült parkolókártyát,
218/2003. (XII. 11.) Korm. rendelet
a mozgásában korlátozott személy parkolási igazolványáról
2. §2 E rendelet alapján igazolványra az a személy jogosult,
a)3 aki a súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről szóló 102/2011. (VI. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr.) 2. § a) pont ac) alpontja értelmében közlekedőképességében súlyosan akadályozott,
b) aki a súlyos fogyatékosság minősítésének és felülvizsgálatának, valamint a fogyatékossági támogatás folyósításának szabályairól szóló 141/2000. (VIII. 9.) Korm. rendelet 1. §-ának (1) bekezdésének értelmében látási fogyatékosnak; (3) bekezdésének értelmében értelmi fogyatékosnak; (4) bekezdésének értelmében autistának; illetve (5) bekezdésének értelmében mozgásszervi fogyatékosnak minősül,
c) akit a vakok személyi járadékának bevezetéséről szóló 1032/1971. (VII. 14.) Korm. határozat végrehajtásáról szóló 6/1971. (XI. 30.) EüM rendelet alapján 2001. július 1-jét megelőzően vaknak minősítettek, vagy
d) aki a magasabb összegű családi pótlékra jogosító betegségekről és fogyatékosságokról szóló 5/2003. (II. 19.) ESzCsM rendelet 1. számú melléklete szerint vaknak vagy gyengénlátónak (K.1.), mozgásszervi fogyatékosnak (L.1-5.), értelmi fogyatékosnak (M.1-2.) vagy autistának (N.1.) minősül
és ezt az 1. számú mellékletben meghatározott szakvélemények vagy szakhatósági állásfoglalások valamelyikével igazolja.
Itt szo sincs a siketekrol.
[ Szerkesztve ]
Ilyen nálunk mikor lesz?
Mármint hogy nincs teli xarva h*gy*zva a retyó? na olyan soha
(A videóban lehetett látni, hogy mutatják a retyót, hát az tényleg kicsit más kaliber, mint nálunk)
Ez érdekes, pedig eddig megkapták, itt pl. épp a MEOSZ elnöke beszél erről egy féléves cikkben, és én magam 2 siketet ismerek, aki megkapta.
Utánakérdezek mi a helyzet.
Ez egy promo video, azt gondolom, ennel tobb figyelmet nincs is ertelme szentelni neki.
A lényegen nem változtat
"Ilyen nálunk mikor lesz?"
Amikor munkába járásra kell majd használnunk.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Ezt hogy érted?
nem kell 30 év és 69 év lesz a nyugdíjkorhatár
sokaknak csak így fog menni a bejárás
de ne legyen igazam
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Nincs jelentosege. Nem is azert irtam, hogy kijavitsalak. Valoszinuleg folyamatosan szedik ki a jogszabalyokbol az ertemetlen dolgokat (hogy mashova tobbszoroset beletegyek, de ez mar mas teszta). Manapsag mar nem egyszeru parkolokartyahoz jutni. A fogytamosok pedig alapbol jogosultak kommunalis ado kedvezmenyre (onkormanyzat fuggo), utazasi kedvezmenyre stb stb, parkolo kartyara alapbol mar nem. Szerintem jogos is.
Szuper , hatalmas segítséget lehet számukra.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Nem akarok ünneprontó lenni, de ez nem igazán megoldás.
Az igazi megoldás olyan, amit a mozgássérült segítség nélkül tudna megtenni.
Addig amíg más idejére, segítségére, jó szándékára van utalva, addig kiszolgáltatott. (fogyatékosnak érzi magát)
Akiket én ismerek kerekes székes fogyatékosakat, azok egyedül beszállnak az autóba, segítség nélkül, és oda mennek ahova akarnak, amikor akarnak.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Szerintem az érezze magát fogyatékosnak, aki nem segít ilyen helyzetben a kerekesszékeseknek úgy, hogy megteheti (értem ezalatt az ereje teljében lévő fiatalembereket és nem az áldott állapotban lévő Hölgyeket)!
Nem rossz, hogy létezik ilyen (mozgólépcsőnél egyenesen kötelezővé tenném, ha nincs lift), de az ehhez hasonló helyzetekben egyszerűbb, ha két ember (biztonság kedvéért 3) segít és felteszi 15 mp alatt.
Vannak nehezebb kerekesszékek, pl. amit Kalandor fórumtárs is linkelt (felismertem és olvastam már a képen szereplő Hölgyről). Hála az elektromos hajtásnak és sok akkumulátornak nehezebb az eszköz, mint aki használja, de ezt is felkapja 2-3 átlagos ember.
Szerintem az emberek felfogásán kellene változtatni. Egyrészt olcsóbb, másrészt a segédeszközt nem használó embernek semmibe nem kerül ennyit megtennie. Teljesen természetesen kellene működnie az efféle helyzeteknek. Ne érezze kellemetlenül magát, ha észreveszem és magam ajánlom fel a segítséget. Nem sajnálatból teszem, nem várok érte semmit, csupán így érzem természetesnek. Ez lenne a normális. Amikor egy Hölgynek vagy idősebb embernek (vagy akár egy gyermeknek) kinyitjuk az ajtót és előre engedjük, azt sem sajnálatból tesszük, nem akarjuk éreztetni, hogy kiszolgáltatott helyzetben van (nincs), hanem így tanultuk.
Az nagyon helyes, hogy vannak olyan autók, amihez adott esetben nem szükséges a láb használata és tulaja segítség nélkül ki- és beszállhat.
''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
Az a helyzet, hogy az egyik barátom leeset 15 méter magasból 16 évvel ezelőtt.
Azóta kerekes székben van, teljesen önellátó, dolgozni jár, mindezt egyedül, segítség nélkül.
Nem sajnáltatja magát, ha segítségre van szüksége, akkor szól.
Van autója, egyedül megy mindenhová.
Na jó bulizni mi visszük, akkor másnak az autójába szál be vagy taxival jön.
De biztos nem utazik tömegközlekedéssel, amikor minden helyen van mozgáskorlátozott parkoló.
Semmi kedve a városba a rossz járdákon meg lépcsőkön gurulni.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Értem miről beszélsz, mégha nem is érzem át személyesen. Egy babakocsival is nehéz közlekedni, pedig könnyebb mozgatni és keskenyebb egy kerekesszéknél. Tény, hogy borzalmas az infrastruktúra, de nem feltétlenül a másik oldalról kellene megközelíteni a problémát. Értem ezalatt azt, hogy először a járdán való közlekedést (útpadkáról le és fel), közterületek, középületek megközelítését kellene célbavenni. Ahol probléma van, ott az önzetlen emberi erő segíthetne és miután ez megoldódott, azután lehetne (tippre 1 milliós) emelő szerkezeteket vásárolni vonatra. Szerintem annak az árából több tucat kereszteződést lehetne akadálymentesíteni. Tiszteletreméltó ember lehet a barátod! Sok ember kevésbé önellátó, pedig ép kézzel és lábbal rendelkeznek.
''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
olyan környezet is kellet hozzá, hogy lássa nem sajnálatból segítünk, így nem alakult ki benne a "mozgássérült vagyok mindenki segítsen akire ránézek"
Most fejezi be az egyetemet, jogászként. Mindez egyedül, munka mellett, mozgássérülten.
Az állam is sokat segíttet, például autóval és az akadálymentesítették neki a lakását.
Kívülről, így néz ki.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
bejegyzés Ilyen nálunk mikor lesz?