Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) z0d1AK


z0d1AK
veterán

nem kell itt már 130-140-egy jogsihoz!
nekem egy 100-asból jött volna ki, ha nem bukok meg, az is 1 éve volt lassan.
Egyébként egyre több szórólapot dobálnak be hozzánk is autósiskoláktól, és egyre másra ajánlgatják az árat a másik alá, mivel válság van, nincs tanulójuk annyi(mondjuk ezt az árat én debrecenből mondom, más városban eltérhet ez)
Egyébként a 70 ezer km-ről annyit, h könnyebb azt otthon, házilag is tekerni egy kedvezőbb állásra, mint gondolnád(már ha nem úgy 70ezer km, h már egyszer fordult;)), és ha nem a kilométer, akkor az idő eszi helyette a kocsit, garázs ide-oda

| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |

(#2) z0d1AK válasza z0d1AK (#1) üzenetére


z0d1AK
veterán

Egyébként én is nézegetem egy ideje a kocsikat, de még nem akarok venni, előbb legyen elég rávaló(már ha kell kocsi 300ft-s benzinár felett).
Az viszont biztos, hogy édeskevés, ha a tulajdonos elmondására hallgatsz, még akkor sem, ha szépen mosolyog, és közelebb van a halálhoz, mint a szülinapjához.
ha nem értesz jobban az autókhoz(nem arra gondolok, h kitudsz cserélni egy kereket, és egy pár izzót), akkor minimum olyannal érdemes csak menni, aki mind karosszéria terén, mind motor téren ért hozzá azért, mert lehet, h szépen le van mosva, csak naivként azt nem látod esetleg, hogy a kerékdob rohad, a kipufogóval együtt, és még a motorból is csöpög az olaj.
szóval azért vigyázni kell, nemcsak az olcsó autókkal.

| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |

(#3) Ariadne


Ariadne
őstag

Érdekes írás. De az előttem szólóval egyetértek abban, hogy ennyire nem fényes a helyzet. Egy ismerősöm nemrég több mint egy tucat hirdetésből gondosan kiválasztott autót vitt el átnézésre haveri szervizbe, és egyetlen egy sem akadt (!), amire azt merték volna mondani neki, hogy ezt megveheted, olyan állapotban van. Na ezek után ő is ismerőstől vett autót, az sem tuti, de azért mégiscsak esélyesebb, hogy nem egy rommá tört és kipofozott roncsról van szó.
Hozzáértő szakember általi átnézés nélkül nem szabad ennek nekikezdeni.

Az meg már másik dolog, hogy lassan 30 évesen még mindig nem érzem azt, hogy ne tudnék élni autó nélkül, ezért már az írás kezdetét is furcsállom. Napi 2x20 km munkába bringával, és még jól is érzem magam. Vehetnénk autót bármikor, ha akarnánk, nincs anyagi akadálya, de minek? Nem akarunk elkényelmesedni, eltunyulni, ahogy főleg a bpi többség teszi, érdemes egyszer végignézni, zömében milyen testalkatú emberek ülnek a dugóban a járgányukban... Remélem egyszer változik ebben az országban ez a borzasztó autóközpontúság, de ehhez sok idő kell még. :( Persze akinek kisgyereke van, az már más helyzet, olyankor szerintem is kell egy autó, de addig nem.
Szerintem egy szüleivel élő frissjogsis tizenévesnek meg pláne nagyon felesleges külön autó, viszont legalább jó költséges dolog... :U A nem szüleivel élőnek meg pláne, ha a szülők nem tudnak autót venni neki, mert ösztöndíjból autót?! :Y Érdemesebb nyelvórákra meg külön képzésekre költeni azt a pénzt, hogy aztán a tanulmányok végeztével jobb állást kapjon az ember, és olyan fizetést, amiből hamar sokkal jobb autót szerezhet, aki akar. ;)

Egy vélemény. :)

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4) DJGABI


DJGABI
addikt

100-200k között szerintem 4 ütemű Trabant a nyerő. Alkatrészek röhejesen olcsóak hozzá, fenntartása szintén nem nagy pénz, az 1.1-es motorral még ráadásul aránylag megy is.

200k felett is maximum 1300 ccm-ig érdemes keresni (biztosítás, átírás, stb.). A Favorit jó vétel volt, még ebben a kategóriában talán a Swiftek, 323-as Mazdák, Escortok, Samarák, Ibizák, kettes Golfok vannak.

<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>

(#5) Nikolaij


Nikolaij
csendes tag

Sziasztok!

Jó az írás, néhány alapelvet én is követtem, majd egy éve mikor megvettem az első autómat.Sokat keresgéltem, mire döntöttem, mérlegeltem a külföldi behozatalt is.Egyetemista vagyok, ösztöndíjból, rendszeres munkából és szoctámból élek,nah meg diákhitelből:D!Az árkategória kb ugyanaz mint az itt leírtakban, ~300eFt.Egy Toyota Camry Sportswagont vettem, 2000cm3-122Le,kombi,1989-es,330ekm.Most persze jönnek majd a kritikák, én pedig leírom néhány érvemet: messze lakom a "nagy falutól" ~220km,elegem volt már a MÁV-ból,abból hogy télen késsek elmenjen a csatlakozás, még az is ami az IC-hez van, a mocsokból és hasonlókból.IC-vel oda vissza 4eFt az út, kocsival ha már csak egyvalaki jön velem akkor ugyanennyi vagy max 1000Ft-al több,arról nem is beszélve ha beindítom a teleautós projektet a koliban.Az éves biztosítást is ki tudom spórolni igaz nem egyszerű, de megoldható, mivel hosszabb távokat autózom jobb a nagyobb motor (átlag:8.2l/100km) és inkább veszek több km-rel egy japán autót mint egy kevés km-eres keletit,most vizsgáztattam januárban és gond nélkül átment, és persze a zöldkártyán is, egy füstje nincs se télen se nyáron.Legendásan megbízható és kifinomult a motorja és akkor megemlítenék még néhány apróságot: 4el ablak, szervókormány, 2el tükör, tempomat, gyári plüss ülés, ami nincs kiülve kikopva!!Természetes vannak apróbb hibák, nem tökéletes már a gyári fényezés, de nincs rohadva a küszöb, két taposólemezt kellett csak kicserélni.Bárhova elindulok vele, legyen az 20km pesten, vagy 400-500km szlovákiába.Megbízható, csendes autó. Autópályán kényelmes utazósebessége ~160km/h,persze nem szabad ennyivel menni:);)!Szóval úgy gondolom a gyerekes embereken kívül létezik más perspektíva is és már indokok is szólnak az autóvásárlás mellett.Hiába szeretnék biciklivel járni ha se a munkahelyemen se az egyetemen nincs lehetőség lezuhanyoznom és azért reggel 8tól este 6ig nem szeretnék így lenni bent!

Azt azért még hozzáteszem, hogy abban, hogy milyen autót válasszak nagyban hozzájárult az is, hogy édesapám már több mint 30éve autószerelő és tudja milyen autók fordulnak meg a szervizekben, jómagam pedig gépészmérnöknek tanulok és szégyelném is magam ha nem tudnék leszedni egy generátort vagy önindítót az autómról vagy éppen kicserélni egy ékszíjjat/vezérműszíjjat!Persze kellenek a feltételek, garázs, szerszám, de pár ezer forintból nagyon jól fel tudtam szerelni magam szerszámmal, sajnos saját garázsunk nincs, de nagyon sokaknak van, vagy éppen egy segítőkész ismerős aki pár napra, hosszú hétvégére "megvendégeli" az embert:):)!A család másik autója is egy Toyota Camry csak 1983as!

Ennyit szerettem volna röviden hozzáfűzni a cikkhez, ami ettől függetlenül tetszik és jónak találom!

Üdv mindenkinek és további kellemes hétvégét és nyarat kívánok!

Nikolaij

"A szegénység minden mesterségre megtanít" - Plautus

(#6) CreMindES


CreMindES
csendes tag

Végigolvastam a hozzászólásokat, és bizony elég árnyalt a kép, de persze mindenki csak a saját oldalát nézi, valószínűleg én is...

Nikolaij annyiban értek egyet, hogy régi japán autók megbízhatók, nekünk is volt egy nem épp hajadon korú Mitsubishi Trédiánk, anno svájcból behozva, első tulajtól, gyártásakor ami létezett benne volt, Svájc miatt még felezővel is rendelkezett. ELég ritka autó volt, így alkatrészt kapni picit macerásabb volt, de ez nem volt probléma, mivel nagyon megbízható kocsinak bizonyúlt, és bizony a jelenlegi VW Ventonkat (1994) még elpáholná simán, pedig ha jól emléxem az a kocsi '84-es vagy '86-os volt...
Azt is meg kell jegyezni, hogy ugyanez nem igaz feltétlenül a 90-95 után gyártott japán termékek jó részére.

Ariadne: Hogy kinek mennyire van szüksége gépkocsira, szerintem egyénfüggő. Engem pl. már gázolt el egy kocsi bicajjal (városban 90 körül...), és bár vidéki vagyok, de BP-n nincs az az isten, amiért bevállalnék napi 40 km-et biviklivel a pesti forgalomban...
Mindazonáltal büszke lehetsz magara, egészségesen élsz, ez nagyon helyes.
Mérlegelni kell, hogy kell-e vagy sem. Nekem egyelőre nincs, egyetemista vagyok, se pénzem nicns rá, se igényem, de talán pár év múlva munkábajáráshoz ha megtehetem, biztosan fogok venni, ugyanis az fix, hogy ebben a kisvárosban állás nem kapok a szakmámban. (bár manapság a jó állás mindenhol elég ritka kicsiny hazánkban).

z0d1AK a jogsiról annyit, hogy ha nem Debreceni vagy (oda járok egyetemre), akkor biza 150 alatt felénk esélyed nincs megúszni a jogsit, még ha minden sikerül elsőre akkor sem. Ezelőtt pedig nagy divat volt Debrecenben is, hogy olcsón ajánlották a tanfolyamot, csak épp ha elbasztál valamit, akkor álljál félre, és szépen elmagyarázta az oktató, az idó telt a delikvens pedig addig se vezetett, addig se fogyott a benzin és nem kopott a kocsi...
Természetesen ki lehet fogni jó akciókat, de elég ritka errefelé. Bár a válság lehet tényleg sokat nyom, a jelenlegi állapotról nincs tudomásom, csak annyi, hogy pl. Hajdúnánáson tuti nem vizsgázol le ennyiből, de a másfélszereséből sem.

Üdv.: CreMindES

(#7) 30z.Samu


30z.Samu
félisten

Köszönöm az írást! Később hasznát lelem! :R

Sic Parvis Magna

(#8) .bableWes válasza CreMindES (#6) üzenetére


.bableWes
őstag

nem lakok messze töled, ~120km, sátoraljaujhelybe, és én most csinálom a jogsit. 91e lesz, ha 1x se bukuk. kell hozzá protekcio, meg akcio is és akkor olcson kijösz.

auto választáshoz: inkább gyüjtögetni kell, mert ~150e ért lehet hogy kapsz jo autot, de ennek az esélye 100000/1.
én amerikai autot ajánlanák mindenkinek. relative olcsok, és kvára megbizhatoak, amelett, hogy kényelmesek, és masszivak.
mi 2004be vettünk egy 1994es plymouth voyager-t. akkor 97e mérföldel, most van benne 144000 mérföld. anno 5 éve volt 1,5millio, extra nincs benne a klimán, és 2x beépitett gyerekülésen és a sötét zöld gyöngyház festésen kivül. azota kellett neki 1 válto csere, ami került 500e-be, mivel mindent kanadábol kellett hozzá rendelni, és ha amikor megvesszük és megnézzük a válto olajat, akkor talán megy is a válto mai napig. van benne egy v6os 3000 motor, ami mitshubishi gyárilag. fent tartani se sok, mert jo biztosito és olcso. amit meg mindenki mond, hogy nagy motor, sok fogyasztás... hülyeség. autot mindig ugy kell venni, hogy "nagy" motor legyen benne. és nem fog többett enni. pl. mi 7személyel, autp pályán 150es tempoval, pesten eltévedtünk és még györbe is bementünk a balaton elött, megjártuk 100liter benzinnel. ugy hogy a klima is ment.
ha tehetitek amerikai autoba gondolkozzatok. lehet, hogy picit drágább mint a többi, de megéri. én véleményem.

és amellett sose állt meg alattunk. de nem is fog :D

iu.: mi se vagyunk milliomosak :N

[ Szerkesztve ]

töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..

(#9) BloodyEddie


BloodyEddie
őstag

Most csinálom a jogsit, ~5-6 autóssulinál érdeklődtem, a legeslegolcsóbb helyen 110 000 lett volna, ha nem bukok. Ami már úgy nézett ki, hogy tanítanak is valamit, az 125, oda járok most. Ez van, nincs mit tenni :( Veszettül drága, kedvezményekkel együtt is. Így utólag az elméleti órákra be se kellett volna járni, nem sokat értek :(

(#10) adam320 válasza BloodyEddie (#9) üzenetére


adam320
senior tag

:U

(#11) tibi666 válasza .bableWes (#8) üzenetére


tibi666
senior tag

te, én 100 liter üzemanyagból több mint 1200km-t megteszek. pedig egy 1800 kilós, 200 lóerős autóban ülök.

minek vettetek plymouthot? ennyi erővel chryslert is vehetettek volna. szerintem 99%-ban egyezik a 2 autó.

másrészt egy amerikai autó belseje nagyon igénytelen egy európaihoz képest. nem véletlen, hogy aki komolyabb autót akar venni, az ott is bmw-t, mercedest, audit vesz.

[ Szerkesztve ]

(#12) bjay


bjay
tag

tetszett a cikk, mostanában törtem/töröm a fejem, mit? hogyan? mennyiért? mekkora rizikó... de az autószerelő ismerőseim közül a legtöbben Suzukit ajánlják, mert nagy igénytelen autó, hajtani lehet a motorját, bírja... csak ne ütközz vele mert a motort ölbekapod! Én inkább a Skoda Felicia-Seat Ibiza vonalon vagyok (bár nem 1 kategória)... remélem nemsokára lesz valami eredménye... grat a cikkhez mégegyszer :R

- Katona! Mit érez, amikor látja hazánk zászlaját lobogni? - Szelet. :D

(#13) BloodyEddie válasza adam320 (#10) üzenetére


BloodyEddie
őstag

Ezt kifejtenéd bővebbe?

(#14) .bableWes válasza tibi666 (#11) üzenetére


.bableWes
őstag

majdnem ugyan az. made in canada vagy made in usa tök mind1

nem igénytelen a belseje. lehet hogy nem néz ku igy, de kényelmi 1 szinten van kényelembe a mercikkel, bmw-be. volt bmw-nk abbol vonom le a következtetést. ez alapbol 1.8t és még utasok csomagok, volt 2,5 böven. saujhely-györ ~430km, pesten eltévedtünk csucsforgalomba elég sok elment. györbe is kolbászoltunk, onnan a balaton ~100km és még vissza ~380kmez megvan kb 1000km és ha pesten nem tévedünk el akkor még ennyi se lenne. de izlések, és ezen nem kell vitatkozni :N

töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..

(#15) csibor


csibor
őstag

Anyós most vett magának 1999-es Daewoo tico autót 270000Ft-ért,volt mit hozzá nyúlni,meg még kell is,de nekem nagyon tetszik.Ami tény 1000Ft=100Km.

(#16) bambano


bambano
titán

Szerintem teljesen jó ötlet, hogy azon "gépjárművek", melyeket 200 körül vehetsz meg kint, behozatalát minden módon akadályozni akarja az ország. Autónak ezeket nem nevezném.

A tulajdonosok száma semmit nem jelent egy autónál. Az enyémnek az első tulaja pl. tróger volt, a második tulaja nemtörődöm, ehhez képest ha el akarnám adni, a 4. tulaja egy pöpec autót kapna. Nem akarom eladni, természetesen.

Az, hogy mennyi műszaki van rajta, az csak az előző tulaj kreatívságát minősíti. Aki ma nem tud leműszakiztatni egy autót, annak ne legyen autója.

Magyarban nincs olyan kifejezés, hogy alkatrész ár olcsóbb. Nem árat veszel, hanem alkatrészt. Az olcsóbb jelző után a jelzett szó következik, ami olcsóbb, ez nem lehet ár. Az ár legfeljebb alacsonyabb lehet, az alkatrész maga lehet olcsóbb, az alkatrész ára nem lehet olcsóbb.

Szerintem sem mindegy, hogy látsz egy autót mondjuk 400 ezer kilométerrel, amelyik mindig megkapta a szakszerű karbantartását vagy látsz egy leharcolt, agyonütött 80 ezer valós kilométeres autót. A legtöbb modern autóból elő lehet csalogatni a valós kilométert, mert a korrekt visszatekerés nagyon sok pénz.

Használt autót venni nagy lutri. A másik igen fontos szempont, hogy a rendelkezésre álló pénzből gyakorlatilag kötelező tartalékolni, mert egy használt autón szinte kizárt, hogy ne legyen azonnal javítani való. Olajcserét kötelező, és erősen javasolt vezérlést is cserélni, hacsak nem valami überleinformálható autóról van szó.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#17) Integrale válasza .bableWes (#14) üzenetére


Integrale
veterán

Mindez szép és jó, hogy amerikait a népnek, de aki kezdő sofőr, annak 3000ccm :F
1. Eredetiség vizsga 2001 cm³ felett 20 000 Ft (ráadásul a tiétek autóbusz : 20 főig 21.000Ft)
2. Átírás költsége köbcentinként van 1890cm³ felett meg kW-onként
ami 3000cm³ nél már simán lehet 100.000Ft vagy feletti összeg is.
3. Ekkora motorok már általában erősek (lóerőben mérve) és mivel szigorítják a teljesítmény adót 173Le felett már az adód 1,5x-ét fizeted!
4. fogyasztás 10liter 100-on az általad leírtak alapján.

Mindenki döntse el maga, hogy amerikai "nagy" motoros autó, vagy valami kissebb, esetleg még igényesebb is !

attól még lehet kényelmes, hogy igénytelen

:R

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#18) bambano válasza Nikolaij (#5) üzenetére


bambano
titán

Ez korrekt megfogalmazás volt, a toyota megbízhatósága tényleg legenda.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#19) commanDOS


commanDOS
senior tag

Nem az autó a drága, egyszeri 300rongyot valahogy össze lehet spórolni ha nagyon autót akarsz a segged alá. A fenntartás...
Mert ugye 300-ért eléggé öregecske verdák vannak és bizony még a jó állapotban lévőknél is előjöhetnek váratlan kiadások még relatíve olcsó alkatrészekből is. Nem beszélve a zöldkártyáról, műszakiról, mert ugye annyira okos és segítőkész az állam, hogy a helyett, hogy támogatná az új autó vásárlását inkább ellehetetleníti az öregautósokat. Jó hozzáállás...
Ha most autót vennék, akkor bármennyire is utálom, de egy régi swift lenne.
Akármennyire is szeretnék normális autó szerű autót, a suzuki az, amire hosszútávon sem megy rá a gatyám. Vezetni nem élvezet, szépnek nem szép, sokat nem fogyaszt, cserébe nem megy, de kicsi rá az esély, hogy normális vezetés mellett bármilyen nagyobb tétellel számolni kelljen. Japánok megbízhatósága... van alapja, de nagyon túlmisztifikálják, ugyanannyira, mint, hogy az olasz autók otthagynak az útszélén. Némettel is lehet baj, japánnal is, de lehet kifogsz egy olaszt, amibe max olajat kell cserélni meg néha lemosni...
Inkább típus, széria meg évjárat függő, nem beszélve arról hogy használod és mennyire tartod karban.

[ Szerkesztve ]

Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)

(#20) bambano válasza Integrale (#17) üzenetére


bambano
titán

Az tévedés, hogy egy autó sokat fogyaszt, mert nagy motorja van. A nagy motort nem kell annyira kergetni, hogy haladjon az ember. A fogyasztás sokkal inkább a kocsi tömegétől függ, mint a köbcentitől, meg attól, mennyire modern a motor.

Mondjuk emiatt szerintem amcsi kocsit venni a faék jellegű megoldásaikkal hiba.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) tibi666 válasza Integrale (#17) üzenetére


tibi666
senior tag

3000 köbcentissel is lehet ésszel közlekedni, meg 1400-el is állat módjára. utóbbiból többet látok a forgalomban. persze több 1.4-es van, nyilván azért, de ma már a nagyautósok is sokkal kulturáltabban közlekednek, mint pár évvel ezelőtt.

(#22) Integrale válasza bambano (#20) üzenetére


Integrale
veterán

tibi666 ; bambano

Én az ő Plymouth Voyager- ükre írtam, hogy az általa leírtak alapján 10 liter/100. (mivel az ő hsz-ére válaszoltam!)
Tisztában vagyok vele, hogy nagy motor nem feltétlenül fogyaszt többet kisebb társaiknál, könnyebben viszi a kasztnit, nem kell pörgetni/nem erölködik

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#23) DJGABI válasza BloodyEddie (#9) üzenetére


DJGABI
addikt

Elméletet nálunk suli intézte, szóval teljesen ingyen. Illetve kismotoros jogsi után volt még 10% kedvezményem, így megvolt 80-90k környékén Ritmonál a jogsi. Amúgy az elméleti órákra befizetni szerintem hülyeség, ha a Kresz könyvet megveszed és a vizsgaprogramot letöltöd akkor tuti a siker. Nekem így jött össze 1 hibaponttal.

<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>

(#24) commanDOS válasza Integrale (#22) üzenetére


commanDOS
senior tag

És tovább bírja, nem kell szétforgatni, nem kell hozzá turbo ami a kisköbcentis motorok élettartamát jelentősen csökkenti. Normál utcai használatra, értsd: város, autópálya, autóút, szóval minden mai nem verseny egy max. 3 literes motor untig elég mindenre. Ezért nevetségesek az amcsi autók, 5literes motor kell ahhoz, hogy egyáltalán megmozduljon, "van benne anyag" balesetnél mégsem ülnék benne. Az a tény, hogy idióta mód túl vannak méretezve minden tekintetben nekem csak annyit jelenet, hogy egyszerűen hülyék hozzá.
Már a 60-as években alapáron telepakolták mindenféle felesleges energiazabáló extrával, de biztonságos autót nem tudtak építeni annak ellenére, hogy az 5méteres hossz a minimum.
Egy 10 éves alsó-közepes európai autó még most is kifinomultabb, mint bármelyik új amerikai. Az igénytelen beltér meg no comment. Persze nem biztos, hogy hülyék hozzá, csak ilyen a kultúrájuk, undorító pazarlás, környezetszennyezés. Szingli pics@nak muszáj 7üléses terepjáró, mert a 3-as bmw olyan "kicsi"...
Az egyetlen dolog, hogy különlegesek európai szemmel, semmi több. Itt feleannyi anyagból sokkal komolyabb autókat építettek már 20 éve, mellesleg 4ember kényelmesen elfér egy 2-es golfban is :D

Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)

(#25) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Egy dologgal vitatkoznék. A garázsban tartott autók nem biztos, hogy kevésbbé rozsdásodnak. A feltapadt sós jég, havas sár hidegben ártalmatlanabb, mintha garázsban olvadozva kifejtenék romboló hatásukat.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#26) Quent1n válasza CreMindES (#6) üzenetére


Quent1n
senior tag

Bp-n kerékpározni szerintem minden csak nem egészséges. Kitágult tüdővel szívni a füstöt nem igazán tesz jót a szervezetnek, úgyhogy erősen javallott a maszk viselése, viszont úgy meg nehezebb tekerni azért. Budapesten én sem kerékpároznék napi szinte sohasem. Se nem egészséges se nem biztonságos. Legalábbis Pesten semmiképp. Talán Buda jobb egy fokkal.

Ha a fényt akarjuk, el kell fogadni az árnyékot is...

(#27) Zeratul válasza DJGABI (#4) üzenetére


Zeratul
addikt

Azért futómű alkatrész árak elég durvák a 4T trabihoz, ráadásúl ha az előző gazda nem foglakozott az alváz és üregvédelemmel akkor mára már elég porhanyóssá vált a kaszni, mert a trabi önhordó váza vas, csak burkoló elemek vanna duroból, sok motort mostanra széthajtottak, váltók nagy része is recsegős.

(#28) Zeratul válasza bjay (#12) üzenetére


Zeratul
addikt

Mostanra nagyon sok szuzukit is leamortizáltak olyan szintre hogy donornak sem alakalmas. Ki lehet fogni persze jót is de nagyon meg kell nézni meg normálisan kipróbálni vétel előtt.

(#29) mokus1 válasza Zeratul (#27) üzenetére


mokus1
addikt

Ráadsul közel 10litert eszik a trabi.
Nekem egy punto-m van és tökéletesen megbizható mikor megvettük láttuk rajta hgy karban van tartva.Frissen fényezve szolid új lökháritok.És kivül belül látszik hogy vigyáztak rá.Motorikusan a gyertyát kellett kicserélnem mikor megvettük de adtk hozzá szóval nem + költség:)Szóval szerencsének is kell lennie akr mennyire átnézeted nem tudhatod mi lesz hetek hónapok múlva.

(#30) Zeratul válasza mokus1 (#29) üzenetére


Zeratul
addikt

Hát tizet nem is de tapossák neki akkor a 8 reális városban, orzságúton inkább 7-7.5.

(#31) z0d1AK válasza CreMindES (#6) üzenetére


z0d1AK
veterán

Debrecenben lakom, és a Hajdúringnél tanultam.
az elmélet+rutin+forgalom+vizsgák voltak 90ezer ft, és még erre jött12ezer ft, az egészségügyi vizsga, plusz az orvosi alkalmassági!
a kresz oktatása elég fapados volt, viszont a forgalmi oktatóm elég jófej volt, és ha esetleg megálltunk kaját venni, akkor azt nem számolta bele, tehát az órákat pontosan le is vezettem, arról nem is beszélve, h tényleg jó oktató, dicsérte pár ismerősöm is, köztük egy volt oktató is.
Ahogy látom, most még olcsóbban ki is hozható ott a jogsi, mint nekem 1 éve...

| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |

(#32) Tibcee


Tibcee
tag

Sziasztok, először is elnézést, hogy csak most reagálok, de eddig nem voltam gépközelben. Csak néhány kommentre válaszolnék,de mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat. :R

z0d1ak: Többen is írták, de ezek szerint, nem csak az én környékemen reális a 120-130k egy jogsi megszerzésére.

Ariadne: Értem a gondolatmeneted, de arra még nem gondoltál, hogy a jól fizető munkahelyek jelentős részén a magabiztos vezetés is alapkövetelmény? Kevés ember tanul meg 30-40 óra alatt rendesen vezetni, a szülők sok esetben sajnálják a kocsit a gyerektől, főleg a kezdeti időkben. Van olyan ismerősöm,aki jogsi óta kb 30 kilométert vezetett, mondanom sem kell, hogy nem ülnék be mellé…

Nikolaij: A te választásod is teljesen korrekt volt, főleg, hogy hozzáértő ember is van a családban. Én is sokáig szemeztem a japán autókkal is, mert azt mondják rájuk, hogy hiába drágább hozzájuk az alkatrész, de ritkábban szorulnak javításra. Az, pedig a te eseted is jól mutatja, hogy nem csak „gizdázásból” vehetnek a fiatalok autót. Aki ezzel akar vagánykodni, az amúgy sem ebben az árkategóriában keresgél.

CreMindES: Mindent elmondtál, teljesen egyetértünk.

BloodyEddie: Itt lakom szinte veled szemben, a Dunakanyarban és örülök neki, hogy te is alátámasztottad, hogy a 120-130 egyáltalán nem irreális ár errefelé.

bjay: Szerintem jó irányban keresgélsz, Szuzukiban, Astrában az a jó, hogy annyi van belőlük, mint a szemét és relatíve olcsó hozzájuk az alkatrész.
csibor: Nem rossz vétel, barátnőm rokonságában lett volna egy 300-ért , valós 38ezer kilométerrel, de nekem túl vékony a kasztnia, ezért nem vettem pl. Marutit se, de ettől függetlenül – főleg városi használatra, szaladgálós autónak- teljesen korrekt vétel.

bambano : veled vitatkoznék: pár példa: Opel Corsa vs. Kispolski, Mercedes 190D vs. Wartburg… folytassam? A tulajok száma azért szerintem mérvadó, persze elképzelhető az a helyzet, hogy egy használt autó összes korábbi tulaja korrekt, gondos gazda volt, de gyakoribb ennek az ellenkezője és egy tulaj esetén kevesebb rá az esetén, hogy kókler volt. A pénz tartalékolásának kérdésében egyetértünk, én is épp ezért elégedtem meg a Favorittal, a stilisztikai hibát pedig javítani fogom.

(#33) mokus1 válasza Tibcee (#32) üzenetére


mokus1
addikt

Én májusban vizsgáztam azóta 5000Km felett vezettem.De még mindig érzem hogy van mit tanulnom.Kell 1 év minimum.

(#34) Mac o..O


Mac o..O
csendes tag

Jól tetted,hogy a Favoritot választottad. Igénytelen, megölhetetlen autó, én is azt vettem a nejemnek (én cégessel járok, de az csak kétszemélyes dobozos, a gyerekek nem férnek be, ha családosan megyünk :)
Könnyű szerelni, nem kell hozzá spéci szerszám, minden van hozzá viszonylag olcsón (Pécsett van egy kimondottan Skodával foglalkozó autósbolt egy nagyon rendes tulajjal, eddig mindet kaptam, ami kellett). Nyilván nem egy "nyugatiautó" minőség, de elvisz oda, ahová kell.

(#35) Integrale válasza Tibcee (#32) üzenetére


Integrale
veterán

bambano azt is írta, hogy függ a motor modernségétől, így nincs értelme összehasonlítani kispolszkit corsával és wartburgot 190D-vel.

"Bad reklám is reklám too"

(#36) Tibcee válasza Integrale (#35) üzenetére


Tibcee
tag

Bocs, lehet nem voltam egyértelmű: ez az összehasonlítás arra vonatkozott, hogy milyen autókkal járhatnának a kevésbé tehetős rétegek a keleti autók alternativajaként ha nem lenne regadó . Ezért sem tartom tisztességes dolognak a sárga matricás autók téli hónapokra való kitiltását a belvárosból. Engem speciel nem érint, mert kibírom anélkül, hogy bemenjek, de aki ott lakik és nettó 80-ból él, annak bizony lehet hogy jól jönne most 200-ért németből egy Astra vagy egy Escort. Ezek nagy általánosságban jobb állapotúak, mint a hasonló korú magyarországi társaik,amelyeket többnyire szintén külföldről hozták be még 2004 előtt(a keletieknél meg főleg)... Lehet azt mondani, hogy szennyezik a környezetet, de álságos dumának tartom, inkább azt látom benne, hogy aki csóró az inkább ne is autózzon. Persze ez csak a saját szubjektív véleményem. :R

És akkor még arról nem is beszéltem, hogy a 2-3 éves autók esetében is irreálisan magas a regisztrációs adó, így túlzás lenne környezettudatos jótékonykodásnak nevezni ezt a legális állami sarcot.

[ Szerkesztve ]

(#37) bambano válasza Tibcee (#32) üzenetére


bambano
titán

Jézusom, összehasonlítasz egy 190D-t egy varnyúval? 190 DÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ mint dízelt egy benzinessel? Ne viccelj már.
Meg az injektoros corsa motor, nagynyomású befecskendezővel, katalizátorral, befecskendező számítógéppel azonos szinten van a kispók boxer motorjával? Na....

A másik: favorit. 3 helyen csapágyazott főtengely. Ennél többet nem is mondok róla.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#38) bambano válasza bambano (#37) üzenetére


bambano
titán

Csak annyit még: a bratyómnak meg nekem ugyanolyan autónk van, erősen eltérő benzines motorral. EZT lehet összehasonlítani.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#39) sanzi89


sanzi89
addikt

Nem olvastam végig mindent csak belenéztem, de vannak itt elég érdekes gondolkodású emberek. :D

1. Napi 40km cangával azért nem semmi. Megnézném azt az embert előben! aki ezt napi szinten csinálja. Nem arról van szó, hogy nem lehet letekerni, én is mentem már Békéscsaba-Szeged távot, de ha arra gondolok, hogy suliba menet - jegyzetek, laptop, felöltözve fülig, kaja - kellene 20km oda és vissza biciklizném nap mit nap biztos agyvérzést kapnék. Aki meg ezt esetleg tényleg így csinálja, az előtt le a kalappal.

2. Aki diákhitelből vesz autót arra inkább nincs hozzáfűznivalóm. Ez számomra egy olyan meg nem érthető oximoron, amit szerintem életem végéig nem tudok felfogni. Hitelből venni valami olyasmit amire az embernek nincs feltétlenül szüksége...

3. Személy szerint a bicikli+tömegközlekedés párost tartom a legjobbnak számomra. Ehhez igaz az is hozzátartozik, hogy az egyetemen illetve a hazautazgatáson kívül sehova se megye, max városban, de se Békéscsabán se Szegeden nincs akkora távolság, hogy cangára pattanva ne lehessen bárhova elmenni. Jó találmány ez a bicikli, sokan fogják értékelni majd, ha elfogy a kőolaj.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#40) jaja1981


jaja1981
addikt

Kisembernek munkába járni Golf II 1.6D, nem TD, meg GTD.
200e körül kapni jót, és 3,7-4,2l/100km.
Én is vettem egy 2-es Jetta-t, 1,6D 4,3l/100km és eddig kb 50e-t tettem bele és karbantartásra költöttem kb 70e Ft-ot.
Persze olajcsere külön számolva.

Egy Tico nem megy el 1000Ft-ből 100km-et, mert 4litert fogyaszt.

[ Szerkesztve ]

(#41) Integrale válasza jaja1981 (#40) üzenetére


Integrale
veterán

akkor 1200Ft :C

rengeteg.

"Bad reklám is reklám too"

(#42) lapa


lapa
veterán

azt is mondják még, hogy ilyen (vagy kevésbé) öreg autónál eleve rá kell számolni +30%-ot a rendbetételre. ahogy eddig láttam ez tényleg jól közelítés, ne legyenek illúziói senkinek.

(#43) commanDOS válasza jaja1981 (#40) üzenetére


commanDOS
senior tag

Igen, ezek a régi VW-ek baromi jó gépek voltak. Igazi népautók. A mostaniak köszönő viszonyban sincsenek ezekkel. Nem mondom, hogy megbízhatatlanok, de sokkal bonyolultabbak sokszor feleslegesen, nehezebben szerelhetőek, túlzottan sok az elektronika és egész egyszerűen nem strapabíróak. Mellettük szól viszont, hogy Volkswagent nem fogsz látni rozsdásodni 10-12 évesen, ha úgy használták, ahogy egy autót kell. Ez így volt régen is, tudtommal az elsők között kezdték el a kaszni galvanizálást, amíg sok gyártó csak telibe fújta a lemezt aztán csókolom. A régiekhez az alkatrész se drága, majdnem mindegyik típusa népszerű volt Európában, sok fut az utakon, a bontók tele vannak vw cuccokkal. Egy mostanihoz próbálnál meg bármit venni, futóműben alu lengőkarok, egybeépítve minden, kap egy nagyobb ütést a futómű a gatyád is rámegy mire rendbe hozatod. Nem mintha a többi új autó különb lenne, de a vw mindig is egy olcsó, jó értelemben véve igénytelen konstrukció volt és nem csak az ára miatt volt népautó, hanem, mert fillérekből javítható volt otthon is a garázsban. Ma mást diktál a piac, ennyi.

Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)

(#44) Integrale válasza commanDOS (#43) üzenetére


Integrale
veterán

Nem a VW volt az első aki galvanizálta a kasztnit ! De kétség kívül az első között volt!

"Bad reklám is reklám too"

(#45) jaja1981 válasza commanDOS (#43) üzenetére


jaja1981
addikt

Így van.
30%-ot rá kell számolni szervizre.
Cserébe lesz egy megbízható autód 5 évig, ami elvisz olcsón A-B-be, és nem kell részleteket fizetned.
Néhány golf ár.
Vezérműszíj csere+ feszítő görgő (Gates szíj, SKF görgő 7000Ft bruttó újonnan) ez mondjuk az 1,8T bogárba 160e pénz.
Féltengely 7000Ft első sárvédő ívek újonnan, gyári 3000Ft.
Az én 86-os jettámon nincs egy rohadás sem.
Nem mondom, kezdemények vannak, de az csak felületi korrózió.
Minden nap megyek vele, és még soha nem hagyott cserben.
Akinek sok a 4l/100km fogyasztás, az vegyen Citroen AX-et, 1,4D-t.
3-3,5l/100km, de kicsit nagyobb a szerviz igénye.
Jelenleg nincs más olcsó autó, ami használható.
Arról nem is beszélve, hogy egy 2002-es 1,5DCI jól felszerelt Thália 700e pénz, egy 85-ös 2-es Golf, megkímélve meg 300e pénz.
Na itt jön ki, hogy melyik mennyire használható.

(#46) ollie válasza z0d1AK (#1) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Nekem emlékeim szerint benne volt kb. 130 ezerbe a jogsi (6 éve, Budapesten), és ráadásul az összes vizsgám elsőre sikerült (nem, nem fizettem le senkit). Persze nem a legolcsóbb ajánlatot választottam, mert sok a rossz iskola, ráadásul "rejtett" költésgekkel. De nem is tartozott a drágák közé.

***

(#47) ollie válasza Integrale (#41) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Nade bele kell számolnod az üzemeltetés összes költségét (biztosítások, adók).

***

(#48) jaja1981 válasza ollie (#47) üzenetére


jaja1981
addikt

Főleg most, hogy így kiszúrnak a régi autósokkal:
- sárga plakettes autó nem mehet a belvárosba ősztől tavaszig
- éves zöldkártya+műszaki emelt összegért
- kártyás forgalmi kibocsátása ,miért minden évben fizetni kell
- luxusadó 170 lóerő fölött (van egy 300e-res BMW-d, mondjuk 3.0i és már is luxusadót fizethetsz!)

Magyarisztán így szeretlek!

[ Szerkesztve ]

(#49) bambano válasza commanDOS (#43) üzenetére


bambano
titán

De, nyugodtan mondhatod, hogy a mostani vw-k megbízhatatlanok. Ugyanúgy megbízhatatlan az összes Európában gyártott japánnak látszó autó is.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#50) Integrale válasza ollie (#47) üzenetére


Integrale
veterán

Én egy korábbi hsz-e válaszoltam amiben az állt, hogy nem lehet 1000Ft /100km mert 4 litert eszik a Tico -> akkor 1200/km

De egyébként jogos!

"Bad reklám is reklám too"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.