szóval igazából semmi egetverő innováció, csak amit kb eddig is tudták a prémium személyautók !?
[ Szerkesztve ]
szóval igazából semmi egetverő innováció, csak amit kb eddig is tudták a prémium személyautók !?
[ Szerkesztve ]
Olyan technológia eddig nem volt, amire rá merték volna mondani, hogy el is engedheted a kormányt, ez meg olyan.
Főbb vonalakban technikailag persze nagyjából azt tudja, amit a Mercedes személyautókba is rakott, de szerintem ők ebben a témában nem fognak túl nagy ugrásokat produkálni, hanem lépésenként finomítják a technikát (merthogy ez - ellentétben pl. a Google autóival - nem valami kísérleti dolog, hanem olyasmi, amit meg is lehet rendelni a kamionjaikhoz).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Az Actros egy egesz szeria neve, nem egy specifikus modelle...
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
Az ilyen automata rendszereknél ki viseli na felelősséget baleset esetén .... ?
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
A sofőr, ahogy a cikk is említi. Ez "csak" egy vezetéssegítő rendszer, ha hülyeséget csinál, miért nem figyelt a soför és vette át a kormányt.
Persze, ha utólag kiderül, hogy a soför nem tudott volna időben beavatkozni....
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Miért, akkor ki viseli a felelősséget, ha az ABS romlik el? Vagy kidurran egy kerék? Vagy összeomlik egy híd?
DRM is theft
Már csak 1-2 lépés, és jön a konvolyban haladó vezető nélküli (max. a vezérkamionban 1) automata kaminonok kora. Mégis inkább a vasút híve lennék, mert a 20 tonnás dögök szétrombolják az utakat és kamionforgalomtól zajos út szélén lakni maga a halál
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Csak azzal nem tudsz háztól-házig szállítani, de mintha lettek volna kezdeményezések hibrid megoldásokra, hogy kamion fel a vonatra, pl.
De olvastam tanulmányt ennek a félelméről, hogy Amerikában a gazdaság kicsit megdöccenne, legalább is egy külön iparág van, ami a kamionsofőrök ellátását hivatott bizosítani és ők is bezárhatnának.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
nem is tudtam hogy pl. az eddigi bmw-k évek óta mennek maguktól is és hozzá se kell nyúlni a kormányhoz, a francért nem szóltak?
[ Szerkesztve ]
Persze ez jogos, de le lehetne redukálni a kamionforgalmat mondjuk 20-40km-es körzetre, és nem kellene 3000 km-t menniük. Az is igaz, hogy fogy a sofőrök száma, nemrég említette pár cikk, hogy hiány van hivatásos sofőrből. Naná, mert alacsony a fizetés is. Nemtudom mi lenne a kölcsönösen jó megoldás, de kíváncsian lesem a jövőt ez ügyben
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
a nagy cégek oktassanak és akkor nem lesz hiány
[ Szerkesztve ]
Elég viccesen néz ki két öltönyös pilóta a fülkében
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Ugye a M(ér)Á(llunk)V(aze) fejlesztése elengedhetetlen volna ehhez, de még emberi fogyasztásra is csak mértékkel alkalmas.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Nem is csoda, a "sofor" a Merci kamion-fonoke, az utas meg Baden-Württemberg miniszterelnoke.
[ Szerkesztve ]
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
És akkor a következő lenne egy Magyarországon belüli vasúti áruszállítás:
Teherautó elcaplat a földre mondjuk Zsadányban. Megpakolják paradicsommal/cukorrépával/akármivel. Elmegy a legközelebbi állomásra, ott vár, amíg lesz egy ROLA. Felpakolják a teherautót, majd elindul. Pár menet közbeni megállás, más árurakodás miatt, legrosszabb esetben le is kell szállni a kamionnal, majd vissza, kismillió rendezés, s ha szerencséje van, két nap múlva megérkezik a célállomásra, ahonnan még teherautóként meg a vevő címére. Ha romlandó az áru közben még tönkre is mehet a nagyja.
Nem ész nélküli redukálásra gondoltam természetesen...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
A leírt történet tökéletesen megmutatja viszont a vasúti áruszállítás összes rákfenéjét. És azt, milyen szállításra jó.
Erre így nem is alkalmas, de a tranzit forgalom, elvileg, csökkenthető lenne. Mi a fenének száguldjon át a román vagy ukrán kamion az országon, ha úgyse itt az uticél.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Mert nem éri meg- hosszabb, lassabb, körülményesebb.
#22: Kerülve sem lenne versenyképesebb a vasút.
[ Szerkesztve ]
Alakítsák át úgy a szabályokat, hogy ne érje meg a tranzit forgalomnak a magyar közút.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Ha jól tudom svájcban van valami olyasmi rendszer, hogy az útidíjnál olcsóbban kijön a ROLA, így többen azt választják, még ha lassabb is.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
(#24) kriszpontaz válasza Racionális (#11) üzenetére
Csak az indexhasználatot nem tanulták meg (vagy hiányzik mert minek), és kimaradt belőlük a kihangosító.
[ Szerkesztve ]
Hallottam olyanról, hogy a MÁV nem vállal felelősséget a ROLA szerelvényen lévő rakomány biztonságáért, hanem a sofőr sara minden. Ha ez igaz, akkor érthető, h miért nem akarnak a sofőrök vasúttal menni, amikor pl. órákra kitérőre rakhatják a szerelvényt, azalatt meg akármi történhet...
[ Szerkesztve ]
Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота
Ez se fog teljesen magatol menni
Ez hatalmas ötlet.
Ha valami abszolút veszteséges és csak ellenérvek vannak vele szemben, akkor hozzunk létre olyan jogszabályi/törvényi környezetet neki, hogy mégis megérje.
Zseniális.
...
[ Szerkesztve ]
Olyan igazi magyarosch vircsaft lenne.
A mai gazdaság nagy része már főleg just in time rendszerben működik,book-olt időkkel,főleg a hightech iparágak (elektronika,autógyártás).Erre pedig a közúti fuvarozás a legmegfelelőbb,a ROLA nem életképes ebben a rendszerben,marginális a jelentősége.
[ Szerkesztve ]
XXX
A Lexus-nak már 2008-ban volt ilyen modellje ami ezt tudta. Parkolni is egyedül tudott. Autópályán tudott sávot, sebességet, és követési távolságot tartani 180 km/h-ig. Sőt még enyhe esőben, és ködben is működött a robot pilóta. Persze a felelősség a sofőré minden esetben. Ez eddig sem volt másképp.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
Ez egy szuper ötlet. Napi 12-13 órákat levezetni nagyon fárasztó tud lenni...
Előttem a kolléga írta, hogy Svájcban is így van. Talán nem hülyeségből.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Nem csak ellenérvek vannak.
Attól, hogy drágább, még lehet, hogy azért drágább, mert az externáliákat más fizeti (környezetszennyezés, út javítás, stb). Tehát a jogszabályi környezetet lehet úgy szabni, hogy az externáliákat internalizáljuk. Ez lehet pl a magasabb útdíj. A lényeg az ésszerűségen van.
Szerintem nálunk ez konkrétan nem működne, mert szarok a vasúti pályák minősége. Nincsenek Pestet elkerülő pályák, amik előnyösek lennének a tranzit forgalomban. A MÁV sem üzleti alapon működik. Az eddigi tapasztalatok alapján a jogszabályi környezet kialakítása is sokszor félre sikerül. Azt nem tudom, mennyit számít, gondolom sokat, hogy Svájcban, ahol ez működik, ott hegyes dombos, alagutas völgyhidas környezet van, nálunk meg jórészt sík.
Nem tudom, hogy milyen pszichológiai kutatások előzték meg az egészet, ugyanis az általam ismert kutatások szerint az ember nehezebben viseli (jobban fárad) és több hibát is vét az aktív* készenlét alatt mintha valóban neki kellene dolgoznia.
* most nem csinál semmit, de figyelnie kell és bármikor megszólalhat a csengő, hogy igen. A passzív készenlét más, az az, hogy olvasgat otthon vagy pecázik és közben bármikor behívhatják mint egy rendőrt.
A napi rutin vezetés is aktív figyelés szvsz. A legtöbb hivatásos már-már motorikus reflexek szintjén vezet és csak akkor koncentrál ha történik valami ami kizökkenti a monotóniából. Hogy egészen pontos legyek ezt magamon figyeltem meg amikor 20 óra körül kellett vezetni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
A vezetés aktív figyelem, bármekkora is a rutin.
Az ilyen önvezető autó viszont aktív készenlét: ott ülsz, szolgálatban vagy, de csak vársz arra, hogy vinnyog-e az önvezető rendszer, mert nem tudja értelmezni az útra kényszerleszálló UFO-t.
Definíció szerint valóban. De ha vkinek van elég rutinja igazán nem terhelő és nem is köt le maradéktalanul teljesen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Ugyan nem kamion ,de a hajózásban is nagyon régóta van robotpilóta emberi felügyeltet mellett , mint itt és tapasztalatból írom , hogy sokkal fárasztóbb ülni semmit nem csinálva , mint mozgatni a kart . Nem egyszer aludtam el másod magammal mellette .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
Majd az első balesetnél rájön, hogy ő sem szupermen, hanem addig egy szerencsés flótás volt. Az idegrendszer felett nincs hatalma, nem tudja átverni.
[ Szerkesztve ]
"a vezető felelőssége nem szűnik meg, folyamatosan követnie kell a történéseket." A kis ravasz fiúk megoldották a kár esetén ki a felelős kérdést. Simán lehet, hogy a soförnek már nincs ideje közbelépni...
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
"A rendszert úgy alakították ki, hogy csak „normál”, hétköznapi viszonyok között dolgozzon, amennyiben rendellenességet tapasztal – romló időjárási viszonyok, nehezen vagy nem érzékelhető útburkolati jelek stb. –, azonnal riasztja a sofőrt." Ezt viszont díjazom. A Google mégkormányt se rakina be a kocsiba...
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
Kár, hogy nem írta a cikk, hogy vajon netre van-e kötve. Mert ha igen akkor hackelhető...
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
Pontosan. Mindig fárasztóbb a robotpilóta, mint az aktív cselekvés.
Nem egészen értem ezt a fejlesztést, ha az ember nem vezet, de megy az autó, kb. fél óra és elalszik.
(#39) gabor7th: ABS, ESP, ASR mellett ki fizeti a kárt?
[ Szerkesztve ]
Azok nem irányítják teljesen a kocsit.
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
"Nem egészen értem ezt a fejlesztést, ha az ember nem vezet, de megy az autó, kb. fél óra és elalszik."
Valószínűleg ez a terv része (mondjuk a konkrét elalvás valószínűleg nem, de az, hogy nem figyel az útra), szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy az átadást nem úgy képzelik, hogy "van egy tizedmásodperced, mielőtt meghalunk!", hanem úgy, hogy a kamion jelez, hogy most akkor lassan át kellene venni a vezetést.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Ha meg nem veszi át, biztos akkor is van egy b és c terv, mondjuk ahol szabályosan lehet, leáll és bekapcsolja az elakadásjelzőt, én legalább is így fejleszteném, kérdés ők hogy, de valamit tuti kitaláltak.
Az biztos nem lesz, hogy nesze Jóska, itt a kormány, egyszer élünk.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Legyen így, cask akkor van probléma, amikor hirtelen kell reagálni/extrém esetben. Márpedig sajnos olyan sok van.
De remélem bejön ez a project, nagyon jó lenne.
A Mercedes ezt autópályára szánja, ahol olyan sok hirtelen dolog nincs. Ami meg van, azt az ember sem tudná kivédeni.
Ami nekem nem tetszik, az a hátracsúszáskor kiforduló ülés. Nem egy biztonságos pozíció.
"cask akkor van probléma, amikor hirtelen kell reagálni/extrém esetben."
Ha hirtelen kell reagálni, akkor azt jobb gépekre bízni.
(#48) Kopi31415: "Ami nekem nem tetszik, az a hátracsúszáskor kiforduló ülés. Nem egy biztonságos pozíció."
Azért ez egyrészt még csak koncept, másrészt gondolom valami Pre-Safe-szerű rendszert ehhez is álmodtak, ami ütközés előtt visszaállítja az ülést.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Az igaz, hogy egy irányú az út, de nagy a sebesség. Nekem már volt balesetem autópályán 130-cal... (nekemjött egy török az osztrák pályán úgy 170-nel).
Én itt konkrétan arra gondolok, hogy rengeteg olyan dolog van, amit a rendszer nem tud figyelni, és itt pont nem az autópályán történő dolgokra gondolok. Pl. azt a rendszer látni fogja, hogy előttem megy egy teherautó, amelyik túl magas/rakománya túl magas, és bele fog akadni a felette átívelő hídba? Idióta példa, de a szubjektív, nem logikusan megítélhető dolgokra gondolok itt. Az autó itt annyit fog érzékelni, hogy az előtte lévő teherautó egyszercsak 0-ra leállt, és ki kell kerülnie/fékeznie kell. Az ember, meg mondjuk azért, mert a teherautón lévő rakodógép karja kinyílt, látja, hogy itt baj lesz, jóval az események előtt tud reagálni.
(#49) dabadab:
"Ha hirtelen kell reagálni, akkor azt jobb gépekre bízni."
Egyetértek. DE! Csak és kizárólag akkor igaz ez, hogy ha a gép fel van készítve a veszélyhelyzetre. Márpedig van jónéhány dolog, amire (egyelőre) nem tudják felkészíteni.
[ Szerkesztve ]