Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Cannabis7


Cannabis7
senior tag

szóval igazából semmi egetverő innováció, csak amit kb eddig is tudták a prémium személyautók !?

[ Szerkesztve ]

(#4) dabadab válasza Cannabis7 (#1) üzenetére


dabadab
titán

Olyan technológia eddig nem volt, amire rá merték volna mondani, hogy el is engedheted a kormányt, ez meg olyan.
Főbb vonalakban technikailag persze nagyjából azt tudja, amit a Mercedes személyautókba is rakott, de szerintem ők ebben a témában nem fognak túl nagy ugrásokat produkálni, hanem lépésenként finomítják a technikát (merthogy ez - ellentétben pl. a Google autóival - nem valami kísérleti dolog, hanem olyasmi, amit meg is lehet rendelni a kamionjaikhoz).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#5) nbg


nbg
senior tag

Az Actros egy egesz szeria neve, nem egy specifikus modelle...

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#6) kymera válasza dabadab (#4) üzenetére


kymera
senior tag

Az ilyen automata rendszereknél ki viseli na felelősséget baleset esetén .... ? :)

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#7) E.Kaufmann válasza kymera (#6) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

A sofőr, ahogy a cikk is említi. Ez "csak" egy vezetéssegítő rendszer, ha hülyeséget csinál, miért nem figyelt a soför és vette át a kormányt.
Persze, ha utólag kiderül, hogy a soför nem tudott volna időben beavatkozni....

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#8) dabadab válasza kymera (#6) üzenetére


dabadab
titán

Miért, akkor ki viseli a felelősséget, ha az ABS romlik el? Vagy kidurran egy kerék? Vagy összeomlik egy híd?

DRM is theft

(#9) Tsebacsi


Tsebacsi
nagyúr

Már csak 1-2 lépés, és jön a konvolyban haladó vezető nélküli (max. a vezérkamionban 1) automata kaminonok kora. Mégis inkább a vasút híve lennék, mert a 20 tonnás dögök szétrombolják az utakat és kamionforgalomtól zajos út szélén lakni maga a halál :(

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#10) E.Kaufmann válasza Tsebacsi (#9) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Csak azzal nem tudsz háztól-házig szállítani, de mintha lettek volna kezdeményezések hibrid megoldásokra, hogy kamion fel a vonatra, pl.
De olvastam tanulmányt ennek a félelméről, hogy Amerikában a gazdaság kicsit megdöccenne, legalább is egy külön iparág van, ami a kamionsofőrök ellátását hivatott bizosítani és ők is bezárhatnának.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#11) Racionális válasza Cannabis7 (#1) üzenetére


Racionális
csendes tag

nem is tudtam hogy pl. az eddigi bmw-k évek óta mennek maguktól is és hozzá se kell nyúlni a kormányhoz, a francért nem szóltak?

[ Szerkesztve ]

(#12) Tsebacsi válasza E.Kaufmann (#10) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Persze ez jogos, de le lehetne redukálni a kamionforgalmat mondjuk 20-40km-es körzetre, és nem kellene 3000 km-t menniük. Az is igaz, hogy fogy a sofőrök száma, nemrég említette pár cikk, hogy hiány van hivatásos sofőrből. Naná, mert alacsony a fizetés is. Nemtudom mi lenne a kölcsönösen jó megoldás, de kíváncsian lesem a jövőt ez ügyben :))

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#13) Racionális válasza Tsebacsi (#12) üzenetére


Racionális
csendes tag

a nagy cégek oktassanak és akkor nem lesz hiány :)

[ Szerkesztve ]

(#14) LamerGyuri


LamerGyuri
senior tag

Elég viccesen néz ki két öltönyös pilóta a fülkében :D

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#15) E.Kaufmann válasza Tsebacsi (#12) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Ugye a M(ér)Á(llunk)V(aze) fejlesztése elengedhetetlen volna ehhez, de még emberi fogyasztásra is csak mértékkel alkalmas.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#16) nbg válasza LamerGyuri (#14) üzenetére


nbg
senior tag

Nem is csoda, a "sofor" a Merci kamion-fonoke, az utas meg Baden-Württemberg miniszterelnoke.

[ Szerkesztve ]

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#17) #06658560 válasza Tsebacsi (#9) üzenetére


#06658560
törölt tag

És akkor a következő lenne egy Magyarországon belüli vasúti áruszállítás:
Teherautó elcaplat a földre mondjuk Zsadányban. Megpakolják paradicsommal/cukorrépával/akármivel. Elmegy a legközelebbi állomásra, ott vár, amíg lesz egy ROLA. Felpakolják a teherautót, majd elindul. Pár menet közbeni megállás, más árurakodás miatt, legrosszabb esetben le is kell szállni a kamionnal, majd vissza, kismillió rendezés, s ha szerencséje van, két nap múlva megérkezik a célállomásra, ahonnan még teherautóként meg a vevő címére. Ha romlandó az áru közben még tönkre is mehet a nagyja.

(#18) Tsebacsi válasza #06658560 (#17) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nem ész nélküli redukálásra gondoltam természetesen...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#19) #06658560 válasza Tsebacsi (#18) üzenetére


#06658560
törölt tag

A leírt történet tökéletesen megmutatja viszont a vasúti áruszállítás összes rákfenéjét. És azt, milyen szállításra jó.

(#20) E.Kaufmann válasza #06658560 (#17) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Erre így nem is alkalmas, de a tranzit forgalom, elvileg, csökkenthető lenne. Mi a fenének száguldjon át a román vagy ukrán kamion az országon, ha úgyse itt az uticél.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#21) #06658560 válasza E.Kaufmann (#20) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mert nem éri meg- hosszabb, lassabb, körülményesebb.

#22: Kerülve sem lenne versenyképesebb a vasút.

[ Szerkesztve ]

(#22) E.Kaufmann válasza #06658560 (#21) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Alakítsák át úgy a szabályokat, hogy ne érje meg a tranzit forgalomnak a magyar közút.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#23) daninet válasza E.Kaufmann (#22) üzenetére


daninet
veterán

Ha jól tudom svájcban van valami olyasmi rendszer, hogy az útidíjnál olcsóbban kijön a ROLA, így többen azt választják, még ha lassabb is.

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#24) kriszpontaz válasza Racionális (#11) üzenetére


kriszpontaz
veterán

Csak az indexhasználatot nem tanulták meg (vagy hiányzik mert minek), és kimaradt belőlük a kihangosító. ;]

[ Szerkesztve ]

(#25) VS461


VS461
tag

Hallottam olyanról, hogy a MÁV nem vállal felelősséget a ROLA szerelvényen lévő rakomány biztonságáért, hanem a sofőr sara minden. Ha ez igaz, akkor érthető, h miért nem akarnak a sofőrök vasúttal menni, amikor pl. órákra kitérőre rakhatják a szerelvényt, azalatt meg akármi történhet...

[ Szerkesztve ]

Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота

(#26) Cannabis7 válasza Racionális (#11) üzenetére


Cannabis7
senior tag

Ez se fog teljesen magatol menni

(#27) MongolZ válasza E.Kaufmann (#22) üzenetére


MongolZ
addikt

Ez hatalmas ötlet.
Ha valami abszolút veszteséges és csak ellenérvek vannak vele szemben, akkor hozzunk létre olyan jogszabályi/törvényi környezetet neki, hogy mégis megérje.
Zseniális.

...

[ Szerkesztve ]

(#28) Freiherr válasza MongolZ (#27) üzenetére


Freiherr
őstag

Olyan igazi magyarosch vircsaft lenne.
A mai gazdaság nagy része már főleg just in time rendszerben működik,book-olt időkkel,főleg a hightech iparágak (elektronika,autógyártás).Erre pedig a közúti fuvarozás a legmegfelelőbb,a ROLA nem életképes ebben a rendszerben,marginális a jelentősége.

[ Szerkesztve ]

XXX

(#29) adamssss válasza dabadab (#4) üzenetére


adamssss
veterán

A Lexus-nak már 2008-ban volt ilyen modellje ami ezt tudta. Parkolni is egyedül tudott. Autópályán tudott sávot, sebességet, és követési távolságot tartani 180 km/h-ig. Sőt még enyhe esőben, és ködben is működött a robot pilóta. Persze a felelősség a sofőré minden esetben. Ez eddig sem volt másképp.

[ Szerkesztve ]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#30) speeedyyy


speeedyyy
tag

Ez egy szuper ötlet. Napi 12-13 órákat levezetni nagyon fárasztó tud lenni...

(#31) E.Kaufmann válasza MongolZ (#27) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Előttem a kolléga írta, hogy Svájcban is így van. Talán nem hülyeségből.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#32) Ghoosty válasza MongolZ (#27) üzenetére


Ghoosty
őstag

Nem csak ellenérvek vannak.
Attól, hogy drágább, még lehet, hogy azért drágább, mert az externáliákat más fizeti (környezetszennyezés, út javítás, stb). Tehát a jogszabályi környezetet lehet úgy szabni, hogy az externáliákat internalizáljuk. Ez lehet pl a magasabb útdíj. A lényeg az ésszerűségen van.

Szerintem nálunk ez konkrétan nem működne, mert szarok a vasúti pályák minősége. Nincsenek Pestet elkerülő pályák, amik előnyösek lennének a tranzit forgalomban. A MÁV sem üzleti alapon működik. Az eddigi tapasztalatok alapján a jogszabályi környezet kialakítása is sokszor félre sikerül. Azt nem tudom, mennyit számít, gondolom sokat, hogy Svájcban, ahol ez működik, ott hegyes dombos, alagutas völgyhidas környezet van, nálunk meg jórészt sík.

(#33) Kalandor


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nem tudom, hogy milyen pszichológiai kutatások előzték meg az egészet, ugyanis az általam ismert kutatások szerint az ember nehezebben viseli (jobban fárad) és több hibát is vét az aktív* készenlét alatt mintha valóban neki kellene dolgoznia.

* most nem csinál semmit, de figyelnie kell és bármikor megszólalhat a csengő, hogy igen. A passzív készenlét más, az az, hogy olvasgat otthon vagy pecázik és közben bármikor behívhatják mint egy rendőrt.

(#34) bitpork válasza Kalandor (#33) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A napi rutin vezetés is aktív figyelés szvsz. A legtöbb hivatásos már-már motorikus reflexek szintjén vezet és csak akkor koncentrál ha történik valami ami kizökkenti a monotóniából. Hogy egészen pontos legyek ezt magamon figyeltem meg amikor 20 óra körül kellett vezetni.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#35) Kalandor válasza bitpork (#34) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A vezetés aktív figyelem, bármekkora is a rutin.

Az ilyen önvezető autó viszont aktív készenlét: ott ülsz, szolgálatban vagy, de csak vársz arra, hogy vinnyog-e az önvezető rendszer, mert nem tudja értelmezni az útra kényszerleszálló UFO-t.

(#36) bitpork válasza Kalandor (#35) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Definíció szerint valóban. De ha vkinek van elég rutinja igazán nem terhelő és nem is köt le maradéktalanul teljesen.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#37) jozefgucci1 válasza bitpork (#36) üzenetére


jozefgucci1
addikt

Ugyan nem kamion ,de a hajózásban is nagyon régóta van robotpilóta emberi felügyeltet mellett , mint itt és tapasztalatból írom , hogy sokkal fárasztóbb ülni semmit nem csinálva , mint mozgatni a kart . Nem egyszer aludtam el másod magammal mellette .

Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...

(#38) Kalandor válasza bitpork (#36) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Majd az első balesetnél rájön, hogy ő sem szupermen, hanem addig egy szerencsés flótás volt. Az idegrendszer felett nincs hatalma, nem tudja átverni.

[ Szerkesztve ]

(#39) gabor7th


gabor7th
addikt

"a vezető felelőssége nem szűnik meg, folyamatosan követnie kell a történéseket." A kis ravasz fiúk megoldották a kár esetén ki a felelős kérdést. Simán lehet, hogy a soförnek már nincs ideje közbelépni...

[ Szerkesztve ]

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#40) gabor7th


gabor7th
addikt

"A rendszert úgy alakították ki, hogy csak „normál”, hétköznapi viszonyok között dolgozzon, amennyiben rendellenességet tapasztal – romló időjárási viszonyok, nehezen vagy nem érzékelhető útburkolati jelek stb. –, azonnal riasztja a sofőrt." Ezt viszont díjazom. A Google mégkormányt se rakina be a kocsiba...

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#41) gabor7th


gabor7th
addikt

Kár, hogy nem írta a cikk, hogy vajon netre van-e kötve. Mert ha igen akkor hackelhető...

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#42) MongolZ válasza jozefgucci1 (#37) üzenetére


MongolZ
addikt

Pontosan. Mindig fárasztóbb a robotpilóta, mint az aktív cselekvés.

Nem egészen értem ezt a fejlesztést, ha az ember nem vezet, de megy az autó, kb. fél óra és elalszik.

(#39) gabor7th: ABS, ESP, ASR mellett ki fizeti a kárt?

[ Szerkesztve ]

(#43) gabor7th válasza MongolZ (#42) üzenetére


gabor7th
addikt

Azok nem irányítják teljesen a kocsit.

[ Szerkesztve ]

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#44) dabadab válasza MongolZ (#42) üzenetére


dabadab
titán

"Nem egészen értem ezt a fejlesztést, ha az ember nem vezet, de megy az autó, kb. fél óra és elalszik."

Valószínűleg ez a terv része (mondjuk a konkrét elalvás valószínűleg nem, de az, hogy nem figyel az útra), szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy az átadást nem úgy képzelik, hogy "van egy tizedmásodperced, mielőtt meghalunk!", hanem úgy, hogy a kamion jelez, hogy most akkor lassan át kellene venni a vezetést.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#45) E.Kaufmann válasza dabadab (#44) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Ha meg nem veszi át, biztos akkor is van egy b és c terv, mondjuk ahol szabályosan lehet, leáll és bekapcsolja az elakadásjelzőt, én legalább is így fejleszteném, kérdés ők hogy, de valamit tuti kitaláltak.
Az biztos nem lesz, hogy nesze Jóska, itt a kormány, egyszer élünk.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#46) #06658560 válasza dabadab (#44) üzenetére


#06658560
törölt tag

[link]

közben keresem a videót, ahol az átadás folyamatát mutatják.

Megvan:[link]

[ Szerkesztve ]

(#47) MongolZ válasza dabadab (#44) üzenetére


MongolZ
addikt

Legyen így, cask akkor van probléma, amikor hirtelen kell reagálni/extrém esetben. Márpedig sajnos olyan sok van.

De remélem bejön ez a project, nagyon jó lenne.

(#48) #06658560 válasza MongolZ (#47) üzenetére


#06658560
törölt tag

A Mercedes ezt autópályára szánja, ahol olyan sok hirtelen dolog nincs. Ami meg van, azt az ember sem tudná kivédeni.

Ami nekem nem tetszik, az a hátracsúszáskor kiforduló ülés. Nem egy biztonságos pozíció.

(#49) dabadab válasza MongolZ (#47) üzenetére


dabadab
titán

"cask akkor van probléma, amikor hirtelen kell reagálni/extrém esetben."

Ha hirtelen kell reagálni, akkor azt jobb gépekre bízni.

(#48) Kopi31415: "Ami nekem nem tetszik, az a hátracsúszáskor kiforduló ülés. Nem egy biztonságos pozíció."

Azért ez egyrészt még csak koncept, másrészt gondolom valami Pre-Safe-szerű rendszert ehhez is álmodtak, ami ütközés előtt visszaállítja az ülést.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#50) MongolZ válasza #06658560 (#48) üzenetére


MongolZ
addikt

Az igaz, hogy egy irányú az út, de nagy a sebesség. Nekem már volt balesetem autópályán 130-cal... (nekemjött egy török az osztrák pályán úgy 170-nel).

Én itt konkrétan arra gondolok, hogy rengeteg olyan dolog van, amit a rendszer nem tud figyelni, és itt pont nem az autópályán történő dolgokra gondolok. Pl. azt a rendszer látni fogja, hogy előttem megy egy teherautó, amelyik túl magas/rakománya túl magas, és bele fog akadni a felette átívelő hídba? Idióta példa, de a szubjektív, nem logikusan megítélhető dolgokra gondolok itt. Az autó itt annyit fog érzékelni, hogy az előtte lévő teherautó egyszercsak 0-ra leállt, és ki kell kerülnie/fékeznie kell. Az ember, meg mondjuk azért, mert a teherautón lévő rakodógép karja kinyílt, látja, hogy itt baj lesz, jóval az események előtt tud reagálni.

(#49) dabadab:
"Ha hirtelen kell reagálni, akkor azt jobb gépekre bízni."

Egyetértek. DE! Csak és kizárólag akkor igaz ez, hogy ha a gép fel van készítve a veszélyhelyzetre. Márpedig van jónéhány dolog, amire (egyelőre) nem tudják felkészíteni.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.