nem állítják le a rendes napi üzemben
Minden számottevő szerviznél lelövik, azok meg nem nyolchavonta vannak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
nem állítják le a rendes napi üzemben
Minden számottevő szerviznél lelövik, azok meg nem nyolchavonta vannak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Jó, én öreg vagyok, nekem azok is mostani kocsik...
Ja, a szíjszakadáshoz meg, gondolom a mostani kocsikban (is) van még akkumulátor... abban jó esetben akkor is van graft, ha nem jár a motor, nem...? Vagy éppen nem tölt a generátor... Költői kérdés volt, ha esetleg válaszon gondolkodsz...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
"A jelentés szerint a gyártó ez ügyben már intézkedett, és karbantartás keretében minden ilyen gépen kikapcsolták az energiaellátást."
Az említett kikapcsolás következtében több 787-es lezuhant, az áldozatok hozzátartozóitól a gyártó ezúton is elnézést kér.
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
"tt tényleg valami fogalomzavar lehet a fejekben akörül, hogy valami memóriát az autó akkumulátora/gombelem táplál és aközött, hogy a hozzá tartozó kompjúter mikor működik, mikor nem, indul újra... stb."
Jelen esetben tökmindegy hogy kinél van fogalomzavar, mert a hiba szerint puffertúlcsordulás van.
Na már most ez azt jelenti hogy van egy változó ami nem képes a szükséges nagy értéket tárolni, és ha ez a változó a memóriában van tárolva (márpedig ott lesz) amit egy gombelem lát el árammal és ez miatt soha nem törlődik az értéke, akkor biza tökmindegy hogy a fedélzeti számítógép mikor indul újra, ha amúgy mindig az előző értéket fogja beolvasni innen és növelni...
Ugyanez igaz autókra is, ha a hibát a számítógép által feldolgozandó adatok okozzák és ezek az adatok perzisztensek a számítógép újrainditása közben is (mert pl. egy gombelem látja el árammal vagy más módon tartja az értékét) akkor bizony egy újabb autó esetében teljesen reális az hogy 10 év alatt egyszer lesznek nullázva ezek az adatok (és akkor go to szerviz mert el sem fog indulni az autó).
Újabb (drágább) autóknál ez igy müködik, tudok mondani olyan esetet hogy kicserélték a kocsiban az ablakemelő motort és a kocsi utánna nem volt hajlandó beindulni. Fel kellet ismertetni az új alkatrészt a fedélzeti komputerrel szervizben...
biztos vagy ebben?
az irs (inertial reference system) minden hálózat lekapcsoláskor leáll. szép lenne ha 8 hónapon át menne egyhuzamban... ki kéne egyszer persze próbálni, kiváncsi lennék meddig bírná vagy mennyi lenne a növekményes hibája.
[ Szerkesztve ]
... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous
Igen, pont azt mondtam én is, hogy nyolc hónapig még elméletben sem működhet. Szóval a probléma inkább csak elvi síkon létezik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
hello!
ez így persze jogos: ha ilyen jellegű memóriában van túlcsordulás és ez okozza a bajt, akkor ez valós veszély.
(szigorúan magánvélemény - én nem gondolom, hogy a van a gcu-hoz köthető olyan adat ami ilyen jellegű tárolást igényelne. persze ettől még vígan lehet.)
... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous
Okostelónál bosszantó, repcsinél szívás.
ehhh... bocsánat. csak azt, hogy NEM 8 havonta vannak, azt nem láttam.
persze így is naponta leállítják, az tuti. ugyanaz.
... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous
Nem én de láttam kiszámolták hogy a 248 nap oka a 2^31 milli(?)sec.
Amúgy valóban nem áramtalanítják ezeket attól hogy leszállnak, parkolnak, stb.
Viszont a szervizeléssel szerencséjük volt, a gyári előírt, amikor áramtalanítás valóban van kb 200 naponkéntire volt eddig javasolva.
[ Szerkesztve ]
Csak Magyarországon ~600 ember hal meg évente közlekedési balesetben.
(#8) Sir Ny
A repülések száma 2014-ben több volt, mint 2013-ban. Utóbbiban olyan 2800 milliárd km volt a repült km, 36,4 millió repülés, 3,1 milliárd utas.
"Csak Magyarországon ~600 ember hal meg évente közlekedési balesetben."
És ezt hány gyalogolt/vezetett/biciklizett órából? OK, halálos repülőbaleset nem történt az elmúlt jópár évben ez igaz.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
(2013) 3 millió szgk, 16000 km/év, 15 557 közúti baleset, ennek 59%-át személygépkocsi vezetők okozták. Olyat sajna nem találtam, ahol járműtípusonként külön lenne szedve a halálos áldozatok száma. Régebben mintha láttam volna ilyet is.
Tudomásom szerint magyar gép utoljára 1975-ben szenvedett olyan balesetet, amelynek halálos áldozata is volt. Amikor a Bejrútba tartó Tu-154-es a Földközi-tengerbe zuhant. Azóta sem tudni, miért, valószínűleg lelőtték.
Magyar utasok persze haltak meg más légitársaságok járatain azóta, de nagyon kevesen.
Meg van valami legenda, hogy a 70-es években volt egy magyar csóka, aki 2x is túlélt már olyan repülőgépbalesetet, amiben egyébként sokan meghaltak.
De ezek egyedülálló esetek, volt egy angol pali, akibe élete során meg 7x csapott a villám, mindegyiket megúszta. Aztán úgy halt meg, hogy szerelmi bánat miatt öngyilkos lett. Biztos a nője nem bírta a feszültséget...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Akkor sem repülök
1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)
Na igen, időnként előfordulnak meglehetősen szélsőséges esetek.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Nincs olyan, hogy BIOS...
a fentiek tükrében sem gondolom, hogy az ecu leállított motor mellett is folyamatosan működne.
Én tudom, hogy leállított és kivett sluszkulcs mellett is az ECU figyel és működik. Sőt már az indítás okozta feszültség sem indítja újra az ECU-t.
(#23) Robert_F: Ez sem teljesen igaz, mert vannak rendszerek, amik melegen indulnak újra és abból bizony komoly bajok lehetnek. Ezt te mint kívül álló kb soha nem fogod megtudni, hogy az adott rendszer, hogyan indul újra, milyen rutinokat alkalmaznak. Ezt mondom neked is: Jojo5.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
az ecu az konkrétan nem működik álló motornál, egy relén keresztül áramtalanítja magát.
de az ecu-n kívül van még kisebb kosár másik számítógép, ami viszont működik/működhet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Mi működünk . De ez gyártó specifikus, no meg persze az se mindegy, hogy melyik ECU-ról van szó.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
már ne is haragudj kettőnk közül te vagy a kívülálló
Azért a repülőgépet nem kell annyira túlhypeolni mint járművet, törekednek sokszor az egyszerűségre megépítésnél.
viszont élő példa az airbus aminek néha az agyában megragad egy hiba és sok "resettel" lehet csak normálisba rakni a gépet
big-J: hidd el ezeket a madárkákat sűrűn áramtalanítják
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs
Akkor tudod azt, hogy ha kiadod azt, hogy újraindítás, akkor melegen vagy hidegen fog-e indulni az adott modul? Továbbá a reset az tényleg visszaállít mindent alapállapotba, nem pedig csak újra felolvassa a konfigot?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
a probléma ott kezdődik, hogy nem így működik egy repülő, hogy valaki kitalálja most akkor újra indítás...(melegen\hidegen)
adott rendszerektől lehet táplálást elvenni majd visszakapcsolni úgynevezett biztosítékokkal, ezek általában resetálják az adott számítógépet(LRU-t), ennek kell X másodperc ami után feláll a rendszer.
a rendes nagy reset az, hogy villany lekapcs. külső hálózat lehúz a gépről és ha még tovább mész akkor lekötöd a battery-t, de a battery mint olyan vésztáplálásra használt illetve az órának, hogy megjegyezze a dátumot nagy vonalakban(persze ennél többet táplál, de nem szeretném most ezeket felsorolni)
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs
Kapásból felsoroltál egy rakat dolgot, ami esetén baki jöhet a rendszerbe, és egy fontos változót nem inicializál a program. Ennek a vége pedig az, hogy hiába reset-eled a rendszert az nem valódi reset lesz. Az előbb is írtál példát, amikor reset ellenére beragad valami. Ott honnan tudod, hogy az a reset mit jelent? Biztos nem azt, hogy tényleg reset-eli az egészet.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Azt is én írtam, hogy próbálják leegyszerűsíteni, ez nem mindig sikerül a repgép tervezőknek.
Ne akarj bele atomfizikát vinni, mit inicializál a rendszer és mit nem, ebben nincs winfos vagy valami, ez inkább több különálló dolog egysége, egy egyesített felületen keresztül elérve.
Hogy hogy honnan tudod, általában ha vmi beragad kiírja, a rendszer a nyűgjét.
Ha mondjuk az egy kütyünek kihúzod a CBeit majd visszanyomod akkor igenis adott komputert fullra resetáltad
Sajnos tökéletes rálátásod max. akkor lesz ezekre a dolgokra, ha velük dolgozol, addig lehet magyarázni, de tökéletesen úgyis mindenki magának fogja megérteni a dolgok működését.
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs
Kurva nagy meló és kockázat röptében rebootolni egy airbust, és csak kevesen tudják, hogyan kell, és még kevesebben merik bevállalni, hogy meg is tegyétek, amikor muszáj. Csak teljes, hideg indítás létezik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Ez így mint reboot nem létezik értsétek már meg, olyan van, hogy kikapcsolsz mindent és bekapcsolsz mindent, ez a "legkeményebb" kikapcsolás, ilyet levegőben nem csinálnak még test flightkor sem....
Bizonyos táplálás mindig van....
Olyat csinálhatnak a levegőben, hogy adott rendszert újraindítanak, de ez általában egy procedure list alapján történik. Ez a procedura egy megjelenő hibára kínál lehetséges megoldást.
A másik, hogy airbus és boeing erősen különbözik egymástól, mind filozófiában mint sok mindenben...
http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs
Én már láttam (youtube) vészmegoldáskét rebootot egy Airbuson, talán emlékeim szerint egy A320-on. Pitotok jegesedése miatt megzakkant a vezérlés, és teljes áramtalanítást kellett rajta csinálni, mert a fűtés bekapcsolása után sem volt hajlandó elfogadni a pitotok általszolgáltatott értékeket. Nyilván ez sem jelentheti a teljes minden áramtalanítását, hanem csak a vezérlését, mert minek mást áramtalanítani, ha a többivel nem volt gond.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Konkretizáljunk akkor mert látom kicsit elbeszélünk egymás mellett.
A pitot cső fűtése egy PHC nevü komputer vezérli, valszeg a Pitot cső vagy a PHC CBeit húzták ki és nyomták vissza, illetve probálták az Overheaden újra bekapcsolni a fűtését a nyomógomb segítségével, (autoból fix on helyzetbe kapcsolni a kapcsolót)
http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs
Ugyan már, ez semmi, e felett régen, csak legyintettek volna.
No de komolyan, emiatt ne aggódjatok, ha valaki csak emiatt nem akar repülni, akkor hessegesse is el a gondolatot, hogy ez komoly hiba, és szálljon fel nyugodtan.
Jobb is, hogy nem tudjátok, hogy ment ez régen. Például a Tu-154-nek volt egy olyan hibája, hogy a hátsó hermetikus törzskeretnél repedések keletkeztek. Ugye ott voltak a hajtóművek, eleve nagy tömeg, rezeg az egész kütyü, illetve leszálláskor is nagy erők keletkeztek a törzs farok részén.
Na most mit csinált ilyenkor az orosz?
Csökkentette a túlnyomást a törzsben, meghatározta a repedés mértékét. Ha azt már meghaladta, akkor módosította, mert ugye belefér még oda 1-2 centi.
Higgyétek el, hogy egy függőleges vezérsíkot elhagyni, azért jóval kellemetlenebb, mint lehúzni APA-t a gépről.
Tényleg sokkal biztonságosabb az egész, mint akár csak 20 évvel ezelőtt.
Nem pontosan tudom, hogy mi történt de a kijelzőkön is elment az áram.
A fűtés az bekapcsolt, azzal nem volt gond.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
ha a fűtése jó akkor nincs jegesedés a pitot-on
antikomcsi: jó az oroszokat ne hozzuk ide, a másik, hogy más gépeken is volt ilyen hiba, hogy repedést találtak a nyomástartón, mind elől mint hátul.
http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs
Mást nem tudok hozni, nekem még ők jutottak.
Csak Te vagy ilyen szerencsés, hogy már ezeket a gépeket csinálhatod, így nem kell megtudnod, hogy milyen az orosz biztosító fogóval, az IL-18-as olajszivattyúját dróttal biztosítani.
Persze aztán megjött LHA és LHB, na Ők már más világ voltak, imádtam Őket, aztán meg mi lett szegényekkel, a szívem megszakad értük.
Amíg a profit van mindenekelőtt, addig történhetnek "balesetek". Ez ilyen egyszerű a mai világban. És lassan ezt már mindenki elfogadja, mert ez a természetes, mivel mást nem tehet.
NK-8\DB-6\AI-20-as hajtóműveken igaz, csak gyakorlat szintjén de dolgoztam.
A szomszédjaim is ACE-sok.
http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs
Ha nem létezne profit, akkor ilyen elő se fordulhatna? Na ez a demagógia csúcsra járatva. Mintha a világ ezt nem igazolta volna korábban (lásd kgst termékek), sőt az ellenkezője igazabb volna.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Teljesen kívülálló vagyok, de Ti értetek ehhez -- erősítsetek vagy cáfoljatok meg:
Nagyon régen egy repülőszerelő ismerősöm mondta, hogy az oroszok valahogy zsigerből érzik ezt a témát. Produkálna hajmeresztő, oroszos megoldásokat, amikre rossz ránézni, de azok valahogy működnek.
Az illető a fél életét odakint töltötte keleten, rengeteget repült, nem ritkán a pilótafülkében, és sok gépet tudott közelebbről is megnézni. Szerinte olyan szakmai tudás gyűlt össze odaát (gondolom, jórészt a hiánygazdaság miatt is), amivel az örökkévalóságig tudtak reptetni olyan gépeket, amik a mai normák szerint múzeumnak sem lennének alkalmasak -- Szergej viszont tudta, hogy egy berhelt hegesztés itt még jó, egy centivel odébb már szétesik tőle a gép.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Legfeljebb tévedett, és mégis szétesett a gép.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Ó kérem szépen, akkor megvannak ám Nálad is a jó alapok!
Aki megismerte az orosz technika krémjét, az a CFM56-ot a kisujjából rázza ki!
Sajnos nekem ott kellett hagynom a repülést. Egyszerűen nem tudtam volna megélni belőle, 12-24/12-48, a felelősség a miénk, pénz meg akkor nevetséges volt. Töredékét kaptuk, mondjuk a pilótákénak, ráadásul a Malévos ruhát is aeroplexesre kellet volna cserélni, és az összes kedvezményt is megvonták. Oké, hogy kezdő voltam, de nekem sem volt olcsóbb a kenyér, vagy a benzin, mint másnak.
Remélem, most jobban megy a sorod!
(#86) MaCS_70
Sűrűn mehetett a pilóta fülkében, mert akkor kicsit "tágasabb" volt. Nem úgy volt, hogy ketten beültek, bepötyögték a repülési adatokat aztán uccu neki. Jó, ez most kicsit le van egyszerűsítve, de csak, hogy érzékeltessem, hogy a korábbi gépeken ez úgy nézett ki, hogy, Kapitány-Másodpilóta-Rádiós-Navigátor-Hajozó szerelő. Öten ültek ott, és volt pót szék is.
Persze, el ment az a gép 30.000 órát, csak nem mindegy, hogy hogyan. Az üzemeltetés jóval költségesebb volt. A hajtómű például a mostaniak töredékét tudta, és viszonylag sűrűn kellett cserélni. A megbízhatóság is messze elmaradt. Hidd el, tudta ezt a szerelő ismerősöd is.
[ Szerkesztve ]
A HW és a SW soha sem egyszerű. Ha már valamilyen komplexebb uC van benne, akkor az magával hozza a bonyolultságot. Nem viszek bele atomfizikát, ez a tapasztalat. Ha van egy berendezésed, akkor ott mindenegyes belső (akár NYÁK-on lévő) összekötettés alaposan ki van vesézve. Nem beszélve a SW modulokról. Valóban ezekben tuti nem winfos van, hanem Linux, de még inkább valamilyen RTOS.
Ezt már nem tudhatod biztosra, hogy tényleg full restart van-e. Biztosra mondom, hogy nem, mert kell egy másik logika, ami figyeli az első és nem célszerű egyszerre a kettőt újraindítani.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Annyira sok tapasztalatot nem szedtem össze az orosz hajtóműveken, csak kipróbálás szintjén találkoztam velük.
Én már új generációs fiatal vagyok és általábann V2500 jut a kezeim közé vagy CFM 56-5A\B, de ezeket sem sűrűn szerelem révén műszerész vagyok a szerelő papírom meg még a jövő muzsikája.
Én nem ace-s vagyok.
buherton: ne akard bebizonyítani, ennyire nem másztam bele az agyukba mert nem kell, de annyit mondhatok nem úgy működik a rendszer ahogy gondolod. nincs linux a gépen simán ahol lehet logikai áramkörök vannak megvalósítva, ami komolyabb, ott meg arinc 429 v. 629-es adatsíneken kommunikálnak a komputerek adatszavak formájában, azon belül meg a bitek a lényegek.
RTOS-t egyáltalán nem tartom valószínűnek mezei utasszállítókon, persze az utaskényelmi rendszert kivéve, de az meg úgyis winfos\linux...
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs
Ha nem létezne profit, akkor mi jó eséllyel nem írogatnánk itt egymásnak.
Kedvelem az olyan ampervadászokat, akik beállnak az olajbúvárok mellé, hogy bekoszolják a kezüket!
ehhh... jogos... mivel ilyen szinten nem ismerem a dobozokat, ezért nem tudhatom mi történik valójában egy hidegindításnál v. újraindításnál.
a tanulság nekem az, hogy ma már sehol sem lehet megélni architektúrák és op. rendszerek mélyebb ismerete nélkül... (nofene...)
... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous
Nem hiszem el, hogy egy ilyen adatbuszt mezei logikai áramkörökkel valósítsanak meg. Tetemes energiát igényelnek ezek. Nem beszélve a súlyról, a méretről, a tápról, a hűtésről, és a zavarérzékenységről. Nem elképzelhetetlen, de végtelenül valószínűtlennek tartom. RTOS pedig biztosan van egy két kütyün. Nagyon ritka az, amikor egy uC-n nincs OS. Nem mellesleg a Linux-nak is vannak RTOS funkciói. Műholdaknál láttam, hogy egy-két adatgyűjtőegységen nincs ütemező, de az más kategória.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Azt azért vedd figyelembe, hogy a új mai gépek szoftverei legalább egy-két évtizeddel ezelőtt lettek fejlesztve, hát még a régebbi típusoké.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Nincs abban semmi. Kb 30 évvel ezelőtt már borítékolhatóan nagy iparban gyártották a uC-kat biztonság kritikus rendszerekbe, de szerintem már jóval előtte voltak ilyen irányú feljesztések/gyártások.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
(#30) tatabike: ha elszakadt a generátor szíja, akkor nem "elvette" a villanyt a szervótól, hanem akkor nincs villany.
Ez egy boduletes orultseg amit irsz, mert amiert a generator szíja elszakad az aksiban meg van aram!!!
Először gondolkozz logikusan, nézz magadra, utána cselekedj vagy szólj/kritizálj!