Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2) trufa12


trufa12
addikt

Nah az ilyen dolgok végett , nem repülök én ...

[ Szerkesztve ]

Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..

(#3) MichaelSD válasza trufa12 (#2) üzenetére


MichaelSD
őstag

Nem kell izgulni, minden start előtt újra indítják :)

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#4) adamssss válasza trufa12 (#2) üzenetére


adamssss
veterán

Mert az auto biztonsagosabb mi?

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#5) t72killer válasza adamssss (#4) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Őszintén az utóbbi két év eseményei után újraszámoltatán a statisztikát. És az okok (mint az autónál sem) nem érdekelnek, a repülő utasok hány %-a halt meg repülőszerencsétlenségben és az autósok hány %-a autóbalesetben 2013 óta. Az, hogy ittas v őrült volt a pilóta, hogy lelőtték, felrobbantották, és ígymegúgy meg lehetett volna előzni nem érdekel.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#6) Tian66 válasza t72killer (#5) üzenetére


Tian66
senior tag

2013 volt a legbiztonságosabb év 1946 óta, 265 áldozattal. 2014-ben 650 halálos áldozata volt a repülésnek. Ebben az évben 1240000 vesztették életüket az utakon autóban. Ez nagyjából az elmúlt 10 év átlaga is.

[ Szerkesztve ]

(#7) MaCS_70 válasza t72killer (#5) üzenetére


MaCS_70
félisten

A statisztikát folyamatosan vezetik, és a légi közlekedés biztonsága történetesen javuló tendenciát mutat.

A kisebb balesetek, sőt, még a veszélyhelyzetek (incident) is bekerülnek a hírekbe, szem előtt vannak.

Messze-messze biztonságosabb repülni, mint autózni.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#8) Sir Ny válasza Tian66 (#6) üzenetére


Sir Ny
senior tag

"2014-ben 650 halálos áldozata volt a repülésnek. Ebben az évben 1240000 vesztették életüket az utakon autóban."

A hány repült/gurult órából?

[ Szerkesztve ]

-

(#9) Psych0 válasza trufa12 (#2) üzenetére


Psych0
őstag

Mert a bugos fedelzeti szamitogep miatt a szerpentinen aktivalodo kormanyzar kevesbe veszelyes. Vagy csak nem kerul a hirekbe, mert egyszerre csak harom ember halt bele.

"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."

(#10) haxiboy


haxiboy
veterán

Tökéleteset nem lehet alkotni, ezt leendő programozóként pontosan tudom. De az ilyen kritikus hibákat azért illene észrevenni, pláne hogy a failsafe mód nem magától került bele.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#11) Sub-ZeRo válasza trufa12 (#2) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Miért nem?! Fent nem fogsz maradni. Autónál is fogsz lejjebb kerülni, mint a földfelszíne.

Viccet félretéve, mindegy mivel mész, amint beszálsz autóba, repülőbe, buszba, ki vagy téve annak, hogy nem kerülsz haza élve. De legyen az bicaj még, gyalog akár is. Mindegy milyen eszközzel, vagy eszköz nélkül mész ki az utcára, más országba stb...

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#12) azbest válasza Sir Ny (#8) üzenetére


azbest
félisten

Naponta 100 ezer járat van levegőben. 37 millió út volt 2014-ben [link]. Persze autóval még többen utaznak és valóban, ott ha baleset van, akkor jellemzően néhány ember érintett egy alkalommal.

Itthon 2013-ban 13 millió utast regisztráltak [link]

(#11) Sub-ZeRo
az usa-ban minden 55ezredik gyalogos ottmarad [link] ez csak fele olyan veszélyesebb náluk, mint hogy lelőnek. A repülés nemzetközi statisztikája szerint 1: majd 3 millióhoz, hogy ott maradunk. [link]. Szóval lehet, hogy veszélyesebb eljutni a reptérre.

[ Szerkesztve ]

(#13) Jojo5


Jojo5
őstag

Kb. esélytelen, hogy egy gépen 248 napon át folyamatosan menjen a hálózat, általában napi 1-2x legalább kilövik, főleg, hogy ha sűrűn van fordulója.

MichaelSD: ez így nem igaz, ha rövid a foruló idő, lelövik a hajtóműveket, és apuról mennek\vagy külsőről. de a hálózatot magát nem kapcsolják ki. :U

[ Szerkesztve ]

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#14) bambano válasza trufa12 (#2) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

azért nem repülsz, hogy lerohadjanak a generátorok?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15) MichaelSD válasza Jojo5 (#13) üzenetére


MichaelSD
őstag

Te se windowson nőttel fel :)

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#16) Jojo5 válasza MichaelSD (#15) üzenetére


Jojo5
őstag

megmagyarázhatatlan dolog, de pl, az airbus szokott velünk olyat játszani, hogy hosszabb kikapcsolással sem múlik el egy "fantom" hiba :U

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#17) hemaka


hemaka
nagyúr

Elég sok nap azért az, addig csak újraindítják legalább egyszer. De szerencsére most derült ki a hiba, nem valami katasztrófa után.

(#18) Robert_F


Robert_F
tag

ez a veszély kb annyira valós mint a következő képzeletbeli társa: egy német autómárka modelljének fedélzeti kompjúterében roppant súlyos hibát találtak - amennyiben 250 naponként nem áramtalanítják, úgy az egység csökkentett módba vált ami fontos alrendszerek kieséséhez vezethet...

világos, hogy ennek a valószínűsége gyakorlatilag 0...

örömteli, hogy laborban felfedték, de a cikkben szereplő esemény bekövetkezésének valószínűsége szintén 0

aki emiatt nem mer repülni, az ne nagyon tegye ki a lábát az utcára sem...

:)

... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous

(#19) Jojo5 válasza hemaka (#17) üzenetére


Jojo5
őstag

Azért olyat nem szoktak csinálni a gépekkel, hogy több tíz napig menjen egy huzamban, van takarítás, kötelező vizsgálatok stb, szóval van pihenőidő, akkor úgyse fog menni a hálózat, semmilyen formában sem.

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#20) bambano válasza Robert_F (#18) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

max. annak a valószínűsége nulla, hogy értesz az autókhoz.
egy autót akksi cserekor se biztos, hogy áramtalanítanak, így 4-5 éveket mennek egy indítással.
autó akkor teljesen áramtalanított, ha utána a biztonsági kódokat újra kell programozni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) UnA válasza Robert_F (#18) üzenetére


UnA
Korrektor

Ez nem teoretikus dolog, egy barátom kocsija kétszer bootolt 3 év alatt, miközben vezetett.

(#22) bambano válasza UnA (#21) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

egész pontosan azt lehet kijelenteni, hogy a barátod kétszer vette észre, hogy a kocsija rebootolt.
még pontosabban azt vehette észre, hogy a kocsiban az egyik számítógép rebootolt.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23) Robert_F válasza bambano (#20) üzenetére


Robert_F
tag

az rendben, hogy az autók ecu (memóriája) közvetlenül az akkura van kapcsolva, de csak a beállítások és egyebek megőrzésére, mint a bios memóriája.

a fentiek tükrében sem gondolom, hogy az ecu leállított motor mellett is folyamatosan működne.

gondolom annak nem lenne sok haszna, hogy a garázsban álldogáló járgány álló motorját szabályozza...

a repülőgépeknél tudtommal minden hálózat kapcsoláskor újraindulnak a kompjúterek, emiatt írtam, hogy ennek 0 az esélye.

(de lehet, tévedek, vagy nem értek mégsem mindenhez, mint itt néhányan)

:)

... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous

(#24) Tian66 válasza Sir Ny (#8) üzenetére


Tian66
senior tag

Hát passz. De az özvegyeket és árvákat se nagyon érdekli. :)

(#25) Jojo5 válasza Robert_F (#23) üzenetére


Jojo5
őstag

vannak olyan BUS-ok, amik úgynevezett hot bus.ok az akksira kötve, de a kompjuterek újraindulnak egy újraindításnál.

de mint mondtam, rövid fordulónál simán benne van, hogy ideig óráig nem lövik le a hálózatot csak táplálást váltanak

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#26) dajkopali válasza Robert_F (#23) üzenetére


dajkopali
addikt

egyikünk sem repülőgép-szerelő, sem mérnök, de ha jól sejtem, itt arról van szó - és ezért adták ki a figyelmeztetést -, mivel egy repülőgépnél akár minden startnál újraindítják a vezérlő rendszert, de kérdés az, hogy az energiaellátást biztosító rendszer ebbe beletartozik-e? ha ezek a sok szempontból függetlenül működő GCU-k nincsenek benne a reboot rendszerben - és van rá ok, hogy miért ne legyenek -, akkor igenis reális a kockázat

[ Szerkesztve ]

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#27) trufa12 válasza adamssss (#4) üzenetére


trufa12
addikt

hát már az auto sem ...

Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..

(#28) Freiherr


Freiherr
őstag

"Ha ez repülés vagy leszállás közben történik meg"
Ha ez repülés vagy fel-és leszállás közben történik meg

Kicsit félrevezető,így pontosabb lenne a megfogalmazás,lévén a felszállás a legkritikusabb pontja a repülésnek.

XXX

(#29) dajkopali válasza Freiherr (#28) üzenetére


dajkopali
addikt

igaz :R

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#30) tatabike


tatabike
őstag

A céges G-Astránál nem kellett sehány nap, mikor elment a töltés, úgy elvette a villanyt az elektromos szervokormánytól kanyarodás közben, hogy 2 méterrel elvétettem az utca bejáratát, és az első kerék 10 centire állt meg az árok szélétől, mikor belesatuztam a fékbe. Azért ez is rohadt jó megoldás, hogy elmegy a töltés (itt speciel elszakadt a generátort hajtó bordás szíj), kapcsoljuk le a nagy fogyasztókat. Kösz Opel, rohadj meg...

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#31) Jojo5 válasza dajkopali (#26) üzenetére


Jojo5
őstag

en szerelo vagyok es nem mindig kapcsoljak ki a gepet, siman lehet, hogy csak taplalaat valtanak.

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#32) Robert_F válasza bambano (#20) üzenetére


Robert_F
tag

hát ez úgy klassz ahogy van!

:D :D :D

... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous

(#33) konyi79


konyi79
addikt

Szeretném, hogy az autók biztonságával is ennyit foglalkozzanak, mint a repülőkkel.
Egyébként az újabb autók biza nem indulnak újra mindig, akkucsere esetén sem. Sok modellben már van egy kisebb tartalék akku, véletlenül se maradjon az agya energia nélkül. Ha ez mégis megtörténik, otthoni körülmények között újra sem lehet éleszteni.

(#34) Robert_F válasza konyi79 (#33) üzenetére


Robert_F
tag

itt tényleg valami fogalomzavar lehet a fejekben akörül, hogy valami memóriát az autó akkumulátora/gombelem táplál és aközött, hogy a hozzá tartozó kompjúter mikor működik, mikor nem, indul újra... stb.

még mindig abban a hitben vagyok, hogy az efféle egységek annak ellenére, hogy megtartják a beállításaikat, nem működnek éjjel-nappal... ha jár a motor ha nem...

:)

help!

:)

[ Szerkesztve ]

... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous

(#35) konyi79 válasza Robert_F (#34) üzenetére


konyi79
addikt

Azt nem fogom tudni neked miért, de mikor kivettük a kocsiból mindkét akkut, csak szervíz tudta beindítani..
(Bezzeg az öreg japó ne szarozik)

[ Szerkesztve ]

(#36) Béééla válasza konyi79 (#33) üzenetére


Béééla
őstag

Szeretném, hogy az autók biztonságával is ennyit foglalkozzanak, mint a repülőkkel.
EZ EZ EZ és ezerszer EZ!
Amennyit én láttam, óriási hibák vannak a repülős rendszerekben,
- és tudnak róla, de lesz.sajnálják
- nem is tudnak róla
- nem is tudnák felfedezni mert nem értenek hozzá!

Az autóknál meg... amilyen megoldásokról hallottam, elkezdett hullani a hajam. Annyi a különbség, hogy leesni csak a szakadékba fogsz, nem mindig.

A mérnökök java nem fejlődött a technológiával, az a fene nagy baj. Az újonc meg ha már ért hozzá, a nagy öregek akkor is "jobban értenek hozzá".

Bélabá

(#37) konyi79 válasza Béééla (#36) üzenetére


konyi79
addikt

Még most kevesebb bajt csinál. De mikor egy kompakt beparkol helyetted, mert villanyszervó tekeri a kormányt, meg rezgeti a pályán ha nem a sáv közepén mész, nagyon közel az a szakadék..
De ezt itt hagyjuk, nagyon OFF.

(#38) Béééla válasza konyi79 (#37) üzenetére


Béééla
őstag

Most a repcsiknél bekeményített az FAA, sajnos még pár komoly szerencsétlenség kell, amíg rájönnek: az autó is bonyolultabb lett és előfordulhatnak nagy bajok.

Veterán/régi autók hajrá! :DDD

Bélabá

(#39) konyi79 válasza Béééla (#38) üzenetére


konyi79
addikt

Veterán/régi autók hajrá! :DDD
+1

(#40) tatabike válasza Béééla (#38) üzenetére


tatabike
őstag

Lada 2103 rulez...

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#41) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Számomra igazából a hiba jellege az ijesztő. Eddig azt hittem, hogy a kritikus rendszerek még továbbra is "drótozva" vannak és nem számítógép vezérel mindent. Elég nagy a baj, ha lezuhanhat egy gép attól függetlenül, hogy minden kritikus rendszer hibátlan, csak a számítógép mondja be az unalmast. Ilyen esetre kellene valamilyen "manuálisabb" alternatív vezérlés. Nézve néhány repülőgép katasztrófákkal foglalkozó dokumentum filmet, gyakran előjön az is, hogy a pilóták túlságosan hagyatkoznak a csúcstechnológiára és inkább hisznek egy meghibásodott számítógépnek, mint a józan eszüknek. Lehet hogy nem ártana néhány analóg műszer is a pilótafülkébe.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#42) azbest válasza Tigerclaw (#41) üzenetére


azbest
félisten

Ehhe... épp ellenkezőleg. Vannak gépek, amiket teljesen számítógép irányít, a pilóta csak szándékot jelez.
„A Boeing az okos pilóta buta gépe, az Airbus a buta pilóta okos gépe.” [link]

(#43) Jojo5 válasza Tigerclaw (#41) üzenetére


Jojo5
őstag

bizonyos kormanyszervhez vannak "drotok"
a rendszerek tobbszorosen tul vannak biztositva, csak ugy nem surun romlik el 1-1fontosabb szamitogep, es van egy lista amit MELnek hivnak az tartalmazza hogy egy gep milyen hibaval repulhet tovabb es hany orat/ciklust meg ami lejarta utan ki kell javitani a hibat

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#44) kpityu2


kpityu2
őstag

Legközelebb a Start menü Kikapcsolás gombjával állítsa le a rendszert...

Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

(#45) schawo


schawo
titán

Pont a napokban hasonlítottam össze néhány régi, hagyományos típus, és a modern új generációs típusok baleseti statisztikáit, és az jött ki, hogy többször biztonságosabbak a mai gépek, mint a régebbiek. Nagyobb távot csak repülve.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#46) bteebi


bteebi
veterán

Meglehetősen hülye bugnak tűnik, nem is értem, hogy miért csak most derült ki... Bár súlyos hiba, de nem hinném, hogy a gyakorlatban lehetne jelentősége - valószínűleg soha nem érték el a felét, de talán a negyedét-nyolcadát se a túlcsorduláshoz szükséges folyamatos üzemnek.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#47) tatabike


tatabike
őstag

Tigerclaw, a mostani kocsikban már bowden sincs a gázpedálra kötve, csak egy potmétert "tekergetsz" a lábaddal...

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#48) Jojo5 válasza bteebi (#46) üzenetére


Jojo5
őstag

gondolom azért" csak most derült ki "mert nem életszerű a hiba előfordulására az esély :K

hidd el ennél sokkal komolyabb hibák működő gépekben is vannak\voltak, amik meg is jelennek és akár a repülést is veszélyezteti....

[ Szerkesztve ]

http://www.youtube.com/watch?v=_MuMSARgyJs

(#49) bambano válasza dajkopali (#26) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem kell repülőgép szerelőnek lenni, elég, ha elolvasod a repszimulátorokról szóló cikkeket, például a prohardveren is volt pár. a navigációs rendszer hidegindítása annyira sokáig tart, hogy nem állítják le a rendes napi üzemben.

(#30) tatabike: ha elszakadt a generátor szíja, akkor nem "elvette" a villanyt a szervótól, hanem akkor nincs villany.

(#41) Tigerclaw: ennél a hibánál az a probléma, hogy ugyanazt a hibát követték el az éles rendszerben, a tartalékban meg a tartalék tartalékjában. mintha a három lemezes raid1-hez egyszerre veszed meg az egyforma diszkeket, és beleszaladsz egy sorozathibába.

(#42) azbest: meg az is a baj, hogyha a szervók elszállnak, mert nincs áram, akkor hiába drótoztak be mindent. pláne, ha a gépet aerodinamikailag instabilra tervezték. (mondjuk utasszállítónál ez valószínűleg ritka, de a raptoroknál voltak már érdekes dolgok)

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#50) bambano válasza bteebi (#46) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

miért, az mennyire hülye bug, mikor kiderül, hogy a komplett fedélzeti rendszer nem bírja a dátum ugrását, és ebből majdnem fürdés lesz? :)

(#47) tatabike: pontosabban két potit tekersz, és nemcsak a mostaniakban, hanem amióta obd csatlakozó van bennük. lassan 20 éve.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.