Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5053) ddsteel válasza nfsu17 (#5042) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Akkor se tennél kárt, ha egy hónapig rajta lenne. A lidlis ugyanis csepptöltő, tehát átáll csepptöltésre, ha feltöltött az akku. Nekem 4-5 napig szokott rajta lenni, csak 7végén autózom. Valahol hallottam, talán itt, hogy csak akkor tölti fel teljesen, ha csepptöltésen is megy valameddig (talán 1 nap? ezt nem tudom), tehát miután csepptöltésre átáll, rajta kell még hagyni. Amúgy asszem 12,7V a full akkufesz, nekem 12,6 fölé sosem megy, már 4 éves az akkum.

(#5056) coxy01


coxy01
tag

Üdv.
Került hozzam egy a kepen latható Orosz töltő.
Diodák nem voltak benne. Beleraktam egy Fagor B80/70-10L grace-hidat, mivel ezt talaltam itthon.
A kepen látszik a töltő 12V, 1-es fokozaton van. A mért V-ot töltés közben sokallom, az A 4 vagy csak annal több. Az aksi töltés előtt multival mérve 11.54V mutatott. Ez normális, vagy nem és ne használjam így ezt a töltőt?

Samsung A5-2017 - LG G3 (D855) 3Gb/32Gb - Op3n dott Z2520 - Asus memo pad 7 me70c

(#5060) Brogyi válasza coxy01 (#5056) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ez nem ilyen egyszerű. Lehet, hogy amit te hiányzó diódának láttál az tirisztor volt.
A 15,8V meg sok főleg alacsony fokozatban. azonkivül gyanítom rosszul mértél. Ezeket nem lehet üresen méregetni. Ha nem vagy műszaki akkor kérj meg valakit, mert csak kárt csinálsz magadnak.
Van oszcilloszkópod? Ha nem a válasz akkor hagyd abba a javítását. Hidd el csak jót akarok.

(#5061) p300


p300
tag

Tudtok e olyan kapcsoló modult ajánlani ami a töltést 14.4 V nál lekapcsolja? Találtam csak annál a bekapcs. feszültséget is állítani kell. Olyan kellene amin nem kell meghatározni a bekapcsolási feszültséget.

(#5062) molnarpeter válasza p300 (#5061) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Linkelnéd, amit találtál?

(#5063) p300 válasza molnarpeter (#5062) üzenetére


p300
tag

[link] Az alin olcsóbb.

[ Szerkesztve ]

(#5064) cool13


cool13
őstag

(#5065) geza844


geza844
aktív tag

Sziasztok! Jól látom, hogy nincs témaösszefoglaló? Pedig én nagyon elolvasnám... szükségem lenne egy jó töltőre, de nincs időm elolvasni az 5000 hozzászólást...
Szóval van valami topic töltő? Amire mindenki eszküszik?
Kínából (Ali) lehet kapni jót?Pl. ez vagy ez jó valamire?
A szulfátlanítás működő technológia? Emberi áron kapható töltők tudhatják?
A Ctek MXS 5.0 tudja? Amúgy jó töltő? Érdemes megvenni?
Sok hülyeséget kérdeztem?

(#5066) molnarpeter válasza geza844 (#5065) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Otthonra Aldi/Lidl elég.

(#5067) Brogyi válasza geza844 (#5065) üzenetére


Brogyi
senior tag

Olvasd el az elejét:[link]

(#5068) K Norbi válasza geza844 (#5065) üzenetére


K Norbi
addikt

Ctek vagy Ctek ;]

[ Szerkesztve ]

(#5069) geza844 válasza K Norbi (#5068) üzenetére


geza844
aktív tag

Hát, egyelőre a Lidl vagy Ctek közül vacilálok.
A Ctek tud szulfátalanítani? Mert van több, elvileg döglött akkum is, próbálkoznék vele. Ha összejönne, a Ctek gyorsan visszahozná az árát :)
Amúgy van egy 2012-es Ford C-max-om, ami sokat áll (havonta 2-3-szor mozdulok vele), azt szeretném vele folyamatosan csepptölteni.
Ha a Ctek nem tud regenerálni döglött akkut, és csepptöpteni jó a Lidl-s töltő is, akkor inkább a Lidl felé hajlok.

(#5070) K Norbi válasza geza844 (#5069) üzenetére


K Norbi
addikt

Szulfátalanítani? Tud, de még senki nem látta. :DDD

Mennyi idősek azok a döglött akkuk?? :D
Meg attól is függ mitől döglöttek meg. Nem mindig szulfát végez velük.
Lild aldi töltő helyett inkább ezt [link]

[ Szerkesztve ]

(#5071) geza844 válasza K Norbi (#5070) üzenetére


geza844
aktív tag

Az egyiket fél éve vettem ki a kocsiból, a másik öregebb. Ez, amit ajánlottál, tud annyit mint a ctek? A leírása alapján olyasmi.

(#5072) K Norbi válasza geza844 (#5071) üzenetére


K Norbi
addikt

Szerintem jó [link] :K

(#5073) geza844 válasza csiga8 (#5041) üzenetére


geza844
aktív tag

Helló!

Nagyon tetszenek a méréseid!! Ezek végre nem találgatások, hanem adatok! K. jó!

Lenne néhány kérdésem.

Ha jól látom, nem tudtál feltámasztani egyetlen akkut sem? Még a Forexes deszulfátorral sem. Pedig elvileg ha egy deszulfátornak működnie kell, az a Forexes. Ha egy olcsó töltő ráhazudott deszulfátor funkciója nem működik, nem lepődünk meg. De még talán azon se, ha egy Ctek deszulfátornak funkciója nem működik. De ha egy Forexes deszulfátor sem működik, akkor van értelme akku megmentésen gondolkozni?

Milyen terhelővilát használsz? Az a néhány képen látható Micro-200 típusú cucc az az?
Ezzel tudsz fixen 100A-t terhelni pl. 15 másodpercig? Az egy kicsit sok disszipált teljesítménynek tűnik, nem látom, hogy hogyan tudná ez a kis műanyag cucc leadni hőben. Gyanús nekem, hogy erre valami más eszközt használsz, amin van valami nagy hűtőborda meg akár egy ventilátor is. Bár sose láttam még ilyet, nem biztos.

A Micro-200 látom, hogy kiír a jobb felső sarkában valami nagy áramokat. Az az indítóáram?

Az indítóáram ugyanaz, mint a 100A kitartása 15s-ig, vagy az más?

Mivel mérsz valós akku kapacitást, és hogyan?

Na, most vettem észre az egyik képeden egy kerek hűtőbordás cuccot lila ventilátorral. Azzal meríted az akkukat? De mi méri és hogyan a kivett kapacitást?

Melyik töltő az Orosz tirisztoros? Én azt hallottam a régi orosz töltőkről, hogy azért tesznek jót az akkuknak, mert nincs bennük puffer kondival kisimítva az egyenirányító, és így a szinisz görbék karban tartják az akkut.

Ez a kis kínai DSO150 oszcillószkóp bevált? Nagyon tetszik! Suli óta nem volt dolgom szkóppal, de lehet veszek egyet most :)

(#5074) csiga8 válasza geza844 (#5073) üzenetére


csiga8
senior tag

Szia!

Köszönöm kedvességed.

Nem kezdem Ádám és Évától, mert hosszú lenne, a lényeg a következő:

Nem vagyok elektromos szakember, viszont ért kellemetlen meglepi autó akkuval kapcsolatban. A fórumon a tényleges szakemberektől, hozzáértőktől kértem és kaptam segítséget, egész hosszú utat jártam be némi buktatókkal.

Mondandóm lényege ( ami fentebb van) az lett volna, hogy az itt a szakik által jónak ítélt töltők tényleg jók, azon belül is a Global az, amiből bánom, hogy amikor akciós volt, nem vettem kettőt.

A régi Orosz tirisztoros töltők és a Global a 100 Hz-es áram és feszültség „tüskékkel” gyakorlatilag alkalmasak tényleges karbantartásra. Töltési jellegükből kifolyólag viszont csak akkor lehet használni őket ( biztonsággal), ha kiveszed az autóból az akkut.

A kapcsolóüzemű tápegységes Optomate6, Akkukraft, Aldi-Lidl, Yaso ( 604-el kezdődő sorszámúak) töltők viszont autóban is használhatók.

A deszulfátorral normál akku esetén nem volt akkora szerencsém, de ez lehet a laikusság miatt is, bár a Globallal viszont vannak sikereim. A deszulfátorral viszont 3-ból 3 AGM akkut javítottam fel, bár a Global ott is virít. ( picit még mindig úgy érzem, hogy feleslegesen vettem, majd annyira jó ( eredményeket hoz) a Global töltő)

A másik lényege az írásnak az lett volna, hogy ezek az "eljárások" ugyan javítanak az akkun, de csodák nincsenek. Mindenki eldöntheti mit, menyit áldoz rá. A mostani tapasztalatommal azt mondom, hogy a legolcsóbb, legcélszerűbb és célravezetőbb a megelőzés, ami egy olcsó Aldi-Lidl töltővel és Yaso csepptöltővel megoldható. Ínyenceknek még egy Global beleférhet.

A töltés-merítés mennyisége képeimen látható. Egy egyszeri karbantartásra kiveszed az akkud és egy-két alkalommal lemeríted, ( legolcsóbban izzóval + relével , [link] majd újratöltöd).

A relében ez megy tönkre ha nem polarítás helyesen teszed az akkura, óhatatlan, nekem is volt, filléres erősítő: [link]

A „ gázabb” akkun 6-8 töltés azért kell. Ínyenceknek ajánlom a Brogyi fórumtárs által bemutatott ( tőle loptam az ötletet) a micro-200 akku tesztert és a kapacitásmérőt. Ha igazán befektetsz, akkor egy terhelő villát is.

Szóval a terhelővilla: [link]

Igen, az egy micro-200 akku teszter.

A terhelővillával lehet valós terhelést imitálni. A 100A-s villát felejtsd el, az gyerekjáték, max cellazárlat kimutatására jó.

A DMC-500-an a terhelést addig tekered, amíg nagyjából 10,2-10,4 V-ig süllyed a feszültség. Közben terheli az akkut és nézed, hogy a feszültség és az áram csökken-e. A villa 15 mp-ig terhel, utána sípol, le kell kapcsolni, mert melegszik. ( sönt ellenállás van benne) Ami jó, hogy a micro-200 által mért (EN) amper eredményt ha felezed, nagyjából annyit fog kitartani áramból a terhelő villán. Van amikor a teszter téved, a villa viszont nem fog.

Igen, azzal a kerek hűtőbordás cuccal mérem a kapacitást. Van még azon kívűl kétféle, de ez a legjobb.
[link]

Itt olvastam róla először, hogy a Reszursz-1 és a kisöccse a B31-5A tirisztoros akku töltő. A kisebbik viszont nem kapcsol ki. Hogy ezenkívűl melyik tirisztoros, nem tudom, de a Global is az.

Igen, én is itt olvastam, hogy a lüktető szinuszos áram és feszültség tüskék ahogy bökdösik az akkut, némileg karban tartják.

A kínai oszcilloszkópot egyetlen céllal vettem, hogy a töltőket nézegessem vele. Biztos jó még másra is, egyenlőre csak erre használtam.

Éjszakás "utáni" vagyok, ha valamit félreírtam, akkor elnézést, majd pihenés után kijavítom

[ Szerkesztve ]

(#5075) Tamás1640


Tamás1640
újonc

Sziasztok!
Egy speciális kérdésben kérném a tanácsotokat.
A lényeg az, hogy amatőr, hobbi szintű szabadtéri bulikat csinálok majd nyáron, többek között olyan helyszíneken is, ahol nincs hálózati áram. Ezért egy 12 V-os akku + D osztályos autóerősítő + PA hangfalak szettet szedegetek most össze.
Nyilván kell majd egy jó kis (intelligens) töltő is, ami helyre tudja pofozni az akkut az egyes rendezvények sajnos meglehetősen „kimerítő” igénybevétele után.

A másik oldala a dolognak az, hogy a helyszínek egy részénél lehet hálózati áramot kérni, és ilyen esetekben pedig az lenne az optimális, ha az akkut már a buli elején/közben is rákötném a töltőre, mert így egyrészt nem kizárólag az akkumulátor teljesítményével gazdálkodhatnék, másrészt pedig az akkut sem viselné meg annyira a dolog. Szóval ilyen esetekben jó lenne, ha menet közben is tölthetném, méghozzá olyan 15-20 A-rel, mert ez fedezné a leadott teljesítmény egy jó részét.
(Nyilván felmerül az a lehetőség is, hogy vehetnék pluszban egy 230 V-os erősítőt is ezekre a helyszínekre, de ha lehetséges, akkor szeretném inkább egy szettel megoldani a dolgot)

Végigolvastam ezt a fórumot, és úgy láttam, hogy a Global CH611 pont megfelelne a célra, mert processzor-vezérlésű töltő, és – a többivel ellentétben – 20 A-t is tud. Viszont már nem lehet kapni…
Tehát a kérdés/kérés az, hogy tudtok-e a CH611-eshez hasonló kvalitású töltőt, elérhető áron?
Vagy ha esetleg úgy látjátok, hogy rosszul építettem fel az elméletemet, akkor köszönöm az építő jellegű kritikákat is.

[ Szerkesztve ]

(#5076) Joe123 válasza Tamás1640 (#5075) üzenetére


Joe123
aktív tag

A Global - és a hasonló tirisztoros töltők - szerintem arra pont nem jók, hogy olyankor tölts vele, miközben valamilyen elektronikát is hajtasz az akkuról, mert megszórja 100Hz-es félhullámokkal, amit az akku szeret, de az elektronika valószínűleg nem annyira.
Olyan töltő kellene neked ami simán egyenárammal tölt, nem impulzusokkal.

[ Szerkesztve ]

(#5077) Brogyi válasza Joe123 (#5076) üzenetére


Brogyi
senior tag

Bizony. Neki tápegység kell nem töltő.

(#5078) Tamás1640 válasza Brogyi (#5077) üzenetére


Tamás1640
újonc

Az autóerősítő tápegységről való működtetésével az (lehet) a gond, hogy elvileg ahhoz kéne egy puffertároló is, ami vagy valami nagyobb kapacitású autóhifi kondenzátor, vagy pedig például egy akkumulátor - plusz ez esetben egy töltő, és nem tápegység.
Legalábbis valami ilyesmit olvastam egy hobbielektronikás fórumon.

(#5079) troll81 válasza Tamás1640 (#5078) üzenetére


troll81
addikt

ne bonyolitsd vegyel egy aku packot es kesz. powersafe nehez jo sok arammal.101 vagy 170ah 2 3 darab birni kell neki mekkora erositoket hajtanal rola? :F

(#5080) csiga8 válasza Tamás1640 (#5075) üzenetére


csiga8
senior tag

Majd kijavítanak, ha nem jó, de pl olcsó és ész nélkül 10A-el töltő pl ez: SON 1210D

Azt azért tudni kell, hogy olyan 15,1V-ig is tölt, ha nincs terhelés alatt az akku. Azt nem tudom ehhez a feszültséghez mit szól a rákötött elektronika.

(#5081) Tamás1640 válasza troll81 (#5079) üzenetére


Tamás1640
újonc

Azért túl sok/túl nehéz akkut nem szeretnék venni, egyrészt az ár, másrészt a szállítgatás miatt sem.
Ezért gondoltam arra, hogy ha egy akkutöltőt ráteszek egy relatíve kisebb (mondjuk 80-100 Ah-s) akkura, és az mondjuk folyamatos 15-20 A-t tol neki, akkor azért az elég jól kibírja majd azt a 3,5-4 óra üzemidőt
Csupán egy erősítő lenne, és arról menne két hangfal, amik darabonként 200 W folyamatos teljesítményt tudnak, de ezt nem szeretném teljesen kihasználni, csak maximum olyan 150 W-ot.
Ha pedig csak akkuról menne a cucc, prompt töltés nélkül, akkor még annál is kevesebbet, cirka 70-80 W teljesítménnyel számolok per hangfal, mert ellenkező esetben aztán tényleg több akkut is kéne venni/cipelgetni. Az erősítő egyébként tudna ennél sokkal többet is.

(#5082) geza844 válasza K Norbi (#5072) üzenetére


geza844
aktív tag

Elolvastam az összes Akkukraft-ról írt hozzászólást. Azután meg is rendeltem :)

(#5083) troll81 válasza Tamás1640 (#5081) üzenetére


troll81
addikt

2 db akku 27kg per db 182Ah munka aku..... elvileg a 6 db packom elég 2 db 5.5kw erősítőhöz.akkor neked 2 kicsi bőven elegendő 20 ampers terheléshez szerintem.de az sulyban sem vészes. :DDD milyen erősitő pontossan? :F

(#5084) #89874944


#89874944
törölt tag

Sziasztok!

csináltattam kapacitás mérést a 110-es akksin, 60 Ah lett. Nem kevés ez? A boltos azt mondta, ez jó :U Illetve az is fura, hogy 9 voltig merítette... nem 10,5-ig kellett volna? 5 óra 26 percig terhelte 11 amperre, 9 V-ig

[link]

[ Szerkesztve ]

(#5085) csiga8 válasza #89874944 (#5084) üzenetére


csiga8
senior tag

Mennyi idős az akku? Előtte feltöltötte?

Részemről a 9V-ot nem annyira értem, inkább picivel felette hagyom abba a 10,5V-nak, mint alatta.

A C/10 eredményhez nagyjából 5-7%-ot lehet tenni, mintha c/20-al mérné.

70 Ah körüli feltámasztott akkuban 7-8Ah kapacitás jön ki, de az indító árama valós 250-260A, simán kitartja a műszert 2*15 mp-ig, igaz utána ott a vége. :)

Ha új, vagy újszerű az akku akkor szerintem kevés. A 1,5 éves Banner profból is ( 74Ah) csak 44Ah jött ki.

Ha visszakapom a saját akkum, sorra letesztelem a kb egy éves Exideokat.

A 7 éves, Passatból kivett AGM akku a 68Ah-ból ez egyik 57-et, a másik tán 40-et tud. A feltámasztott BMW AGM akku meg 80-ból 70-et tudott.

Szerintem az újabb akkuk hamarabb fogják feladni a küzdelmet.

(#5086) Tamás1640 válasza troll81 (#5083) üzenetére


Tamás1640
újonc

Úgy néztem, hogy munka akkumulátorból inkább csak használtat érdemes venni, például amelyeket nagy szünetmentes tápegység-központokban cserélnek x idő után, és kiárusítják. Azok még elviselhető árban vannak - csak ki kell fogni. Vagy rosszul gondolom?
Az erősítő Emphaser EA 4150D típusú.
https://www.amp-performance.de/1105-Emphaser-EA-4150D.html

Csiga8: köszi, megnéztem a töltőt, de a hátuljára írtak: "Töltési feszültség 15 +-0,3 V" kissé elriasztottak.

[ Szerkesztve ]

(#5087) troll81 válasza Tamás1640 (#5086) üzenetére


troll81
addikt

igen ezt siman probalnam 2 akuval.tesztnap es kiderulne.nekem 2 ilyen van a 6 akkura [link] itt egyohmon )
1 x 5408 Watt an 1 Ω (484 A) en 20 ert vettem darabjat es 1 2 evesek 13.05 tartjak :K Global toltovel toltom :R

[ Szerkesztve ]

(#5088) #89874944 válasza csiga8 (#5085) üzenetére


#89874944
törölt tag

teljesen fel volt töltve előtte, én töltöttem 2 napot, utána 4-5 napig tartotta magában a 13,1-et. Még csak 10 hónapos az akksi.

(#5089) geza844 válasza csiga8 (#5074) üzenetére


geza844
aktív tag

csiga8, egy ötlet!

Azon gondolkoztam (elméleti síkon), hogy hogyan lehetne mérni a "hasznos" kapacitását egy akkunak. Mert az egy dolog, hogy nevezhetjük valósnak azt a kapacitást, ami pl. akkor jön ki az akkuból, hogy ha mondjuk 10,5V-ig merítjük, meg azt is, ami akkor, mikor 9V-ig merítjük, hiszen mindkét esetben ténylegesen leadja az akku azt a teljesítményt, csak nem biztos, hogy az akku által leadott bármilyen teljesítmény hasznosnak nevezhető, ha az autót már beindítani nem képes. Akkor már hiába szól a rádió, az akkut nevezhetjük lemerültnek. Függetlenül attól, hogy milyen feszültséget mérünk rajta.

A hasznos kapacitást lehetne mérni mundjuk egy az alábbihoz hasonló elven működő eszközzel:

Tegyük fel az akku fel van töltve 100%-ra.
1. terhelővillával ráterhelünk annyit, amennyi kb. egy motor beindításhoz szükséges, és közben pontosan mérjük az eközben kivett kapacitást.
2. merítjük C/10-el 1 órán keresztül, mérjük a kivett kapacitást
3. ismét terhelővillával ráterhelünk annyit, amennyi kb. egy motor beindításhoz szükséges, és közben megint pontosan mérjük az eközben kivett kapacitást.
4. merítjük C/10-el 1 órán keresztül, mérjük a kivett kapacitást
5. és így tovább, egészen addig, amíg már az akku elbukik a terhelővillás teszten

Akkor összegezzük a kivett kapacitásokat úgy, hogy az utolsó, bukott terhelővillás teszt során kivett kapacitást már nem vesszük figyelembe. És persze az egészet automatizálni kellene valahogyan.

Mi a véleményed erről?

A terhelővillás szakasz lehetne ugyanúgy, mint ahogy eddig csináltad, de én kíváncsi lennék, hogy a valóságban pontosan hogy alakulnak az áramok egy tényleges motorindítás közben. Bár persze tudom, az motorfüggő is, mert ugyanannál az akkunál feltehetően sokkal nagyobb áramok fognak folyni mondjuk a 2.0 dizel motor beindítása során, mint mondjuk egy 1.4 benzin beindítása során. Szóval lehet mégiscsak egy fix terhelés mondjuk 15 másodpercig lenne a legjobb.

Csak azt nem tudom, hogy hogyan lehetne összehozni a terhelővilát és azt a kerek hűtőbordás, ventilátoros izét, amivel tudsz akku kapacitást mérni, egy automata egységbe. Nameg, hogy egyáltalán a terhelővillával kivett kapacitást hogyan lehet mérni? Meg összeadni a többi mérés ederményéel egymás után... ez így kicsit bonyolultan hangzik.

De ha valahogyan meg lehetne csinálni, akkor szerintem létjogosultságát vesztené az a kérdés, hogy a valós kapacitás mérés során milyen feszültségig kell merítani az akkut?

Még egy kérdés. Oszcilloszkóppal is mérted a töltési karakterisztikákat. Sönt ellenállást használtál sorbakötve? Ha igen, milyen értékűt?

[ Szerkesztve ]

(#5090) Inhouse válasza geza844 (#5089) üzenetére


Inhouse
őstag

Szia!

Ennyire azért nem egyszerű. Ahogy írtad a járművek indítóárama és annak időtartama is változó, attól függően, hogy dízel, benzines, mekkora a lökettérfogat, milyen az önindító megoldása, milyen hőmérséklet van, első indítás, vagy sokadik, stb. Ráadásul ez sem egy konstans érték, hanem van egy csúcs, és van lecsengése, ahogy átfordult a motor.
Egyébként az átlag 1.4 B kb. egy 160A-s csúccsal beindul. De a dízeleknél még ott van az izzítás is, ez olyan 60-80A is lehet hidegben első indításnál, aztán szépen csökken. Dízel 1.6 indítózás csúcs árama már 300A körüli, egy 2.0D már 350A is lehet. Általában a bele való akku 1,5-2-szer akkora indítóárammal bír, mint amire szükség van egy átlagos indításhoz. Így aztán van tartalék a hidegre és a kisebb hibákra is.
A kapacitásmérést névlegesen C/20-al 20órán át kell bírnia 10,5V-ig. Ha C/10-el nézed nem fog 10 órán át tartani, hamarabb vége lesz, nem egyenesen arányos. Bár van olyan gyártó, aki megadja a C/10-et (is). Sőt van a fix 25A-es teszt, amihez szintén meg meg adnak értéket (jóval kevesebb, mintha simán kiszoroznád a C/20-ból).

[ Szerkesztve ]

Üdv Inhouse

(#5091) geza844 válasza Inhouse (#5090) üzenetére


geza844
aktív tag

Igen, gondoltam, hogy jelentős eltérések vannak. De azért szerintem modellezhető lenne a dolog. Sőt, ha félvezetővel, mondjuk egy kifejezetten nagyáramú FET-tel oldanánk meg a terhelést, még a csúcsáramokat, és a lecsengéseket is lehetne modellezni szinte valósághűen. Előre készíthetnénk profilokat a különböző típusú motorok indításának szimulálásához. Persze ez mind csak elmélet, mert én gondolkozni nagyon szeretek, de építeni kevésbé :)

(#5092) Latency


Latency
senior tag

Erről a töltőről lehet tudni valamit? [link]
Kinézetre olyan, mint a többi Ctek klón.

(#5093) csiga8 válasza geza844 (#5089) üzenetére


csiga8
senior tag

Az amit csinálok, az arra jó, hogy az akku valós állapotát tudom meghatározni. Gyári értékéhez képest mekkora az indítóáram és kapacitás csökkenés. ( nem pontos, de irányadónak elég)

Ha már találkoztál sokat indítózott autó akkuval, akkor hallhattad, hogy néhány hosszabb indítás után hallhatóan lassabban teker az önindító. Ergo ahogy merül az akku, egyre kevesebb áramot tud leadni. Ezt sosem mértem, hogy mennyi az annyi.

Gyárilag is full feltöltött akkuval mérnek indító áramot, ill kapacitást, ahhoz tudok viszonyítani.

Az oszcilloszkóppal nem néztem töltési karakterisztikát. ( az annyira nem is érdekel)

Nem használtam külön sönt ellenállást. A DMC-500-as teszter nekem bőven megfelel.

(#5094) geza844


geza844
aktív tag

Sziasztok!
Ezt az AGM-es 14,7V-ot még nem teljesen értem. Az oké, hogy az Akkukraft töltőmet hópihe állásba tudom kapcsolni, és akkor 14,7V-ig tölt. De honnan tudom, hogy erre kell állitanom? Honnan tudom, hogy AGM akkum van e? Rá lenne irva valahová?
Ez egy 2012-es 2.0 TDCi Ford C-max akkuja:

Ez most AGM?
Vagy csak a start-stoppos autókban van AGM akku?

(#5095) geza844


geza844
aktív tag

Más. Van egy ilyen régi akkum:

Kb. fél éve cseréltem le az 1.4-es g Astra-ban. Akkukraft nem hajlandó tölteni, mert kicsivel 5V alá csökkent a feszültsége, 6V-osnak ismeri fel, de amint elkezdené tölteni, a feszültség rögtön felugrik 7V körülire, rögtön megáll a töltés, de ekkor visszaesik 5V alá, és igy tovább... az Akkukraft meg kb. másodpercenként 2-t kattan, ami gondolom nem jó neki, ezért gyorsan le is kapcsoltam.
Szóval a lényeg, hogy szeretném ellenőrizni az akku savszintjét, de nem tudom hogyan nyissam ki a cellákat. Leszedtem a matricát, ezt látom:

Hogyan tovább?
Amúgy az akku tetején van valami nézőke (az első képen látszik a "tr" betük felett), de nem tudom mit kell rajta nézni, valami zöld izé látszik benne, de nem tudom értelmezni.

[ Szerkesztve ]

(#5096) agyarka válasza geza844 (#5094) üzenetére


agyarka
aktív tag

Szia! Onnan tudod, hogy az akku AGM technológiás, hogy rá van írva. A jót ritkán titkolják a gyártók. Esetleg érdemes rákeresni tipusszám alapján, hátha az adatlapja informativabb.

(#5097) veze válasza geza844 (#5094) üzenetére


veze
őstag

szerintem valahol rajta kell hogy legyen ha AGM.
Bár nekem autoban nem AGM van, csak a motorban de azokon megtalálható a matricáján az AGM felirat
[link]
[link]
[link]
Én nem is vennék olyat amin nincs jelöleve ez a tény, mert ferdén van beépítve gyárilag és ha valamit összesavazna, hát az katasztrófa lenne

(#5098) agyarka válasza geza844 (#5095) üzenetére


agyarka
aktív tag

Pattintsd ki a téglalap alakú műanyag fedelet, talán alatta nyithatóak a dugók.

Az alacsony feszültség miatt nem indul az Akkukraft 12V on. Be kell csapni:
- buta töltővel / dugasztáppal kis áramerősségel tölteni,
- párhuzamba kötni egy 12V os akkuval, ami megemeli a feszültségét aztán mehet rá az Akkukraft.

Attól, hogy start-stoppos egy autó, még nem feltétlenül AGM és az akkuja. Szemrebbenés nélküli beletesznek olcsóbbat, a garancia időtartamát csak kibirja. A néhány csere még mindig kevesebbe kerül, mint a sok AGM akku.

[ Szerkesztve ]

(#5099) veze


veze
őstag

megékezett a másik kis töltő (aliexpress, 10 nap) az meg ilyen belül
most van akkura téve, meglátjuk , terheletlenül is 14 volt volt csak

(#5100) veze válasza veze (#5099) üzenetére


veze
őstag

Müködés közben ellenőrizve a kütyü: 14,89 Voltig ment a töltés, aztán átváltott 13,8-ra. Nem sok ez kicsit?
mintha pár tizeddel, felette volna a kelleténél.. Mondjuk 14,5 nél lekapcsol 13,5 ra..
Ha valakit érdekel a töltő ezen verziója itt a linkje
[link]
Van ennél olcsobban is, de azért olyat kaptam ami nem kapcsol át , amikor kész a töltés, ez viszont igen

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.