Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5090) Inhouse válasza geza844 (#5089) üzenetére


Inhouse
őstag

Szia!

Ennyire azért nem egyszerű. Ahogy írtad a járművek indítóárama és annak időtartama is változó, attól függően, hogy dízel, benzines, mekkora a lökettérfogat, milyen az önindító megoldása, milyen hőmérséklet van, első indítás, vagy sokadik, stb. Ráadásul ez sem egy konstans érték, hanem van egy csúcs, és van lecsengése, ahogy átfordult a motor.
Egyébként az átlag 1.4 B kb. egy 160A-s csúccsal beindul. De a dízeleknél még ott van az izzítás is, ez olyan 60-80A is lehet hidegben első indításnál, aztán szépen csökken. Dízel 1.6 indítózás csúcs árama már 300A körüli, egy 2.0D már 350A is lehet. Általában a bele való akku 1,5-2-szer akkora indítóárammal bír, mint amire szükség van egy átlagos indításhoz. Így aztán van tartalék a hidegre és a kisebb hibákra is.
A kapacitásmérést névlegesen C/20-al 20órán át kell bírnia 10,5V-ig. Ha C/10-el nézed nem fog 10 órán át tartani, hamarabb vége lesz, nem egyenesen arányos. Bár van olyan gyártó, aki megadja a C/10-et (is). Sőt van a fix 25A-es teszt, amihez szintén meg meg adnak értéket (jóval kevesebb, mintha simán kiszoroznád a C/20-ból).

[ Szerkesztve ]

Üdv Inhouse

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.